Thursday, 23 05 2024
19:30
Մաշհադում Իրանի նախագահ Ռայիսիի հուղարկավորությանը մասնակցում են օտարերկրյա պատվիրակություններ
Դավութօղլուն հայտարարել է, որ Թուրքիան պետք է կարգավորի Հայաստանի հետ հարաբերությունները
19:10
Մեծ Բրիտանիայում հայտնել են Կիևին ռազմական օգնության նոր փաթեթ ուղարկելու մասին
19:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Վրաստանի գլխավոր դատախազը հրաժարական է տվել
18:50
Ռուսաստանը նախատեսվածից շուտ է մեկնարկել Խարկովի գրոհը
18:40
Վրաստան-Հարավային Կորեա ուղիղ թռիչքներ են բացվել
18:30
Իսպանիան կվերապատրաստի ևս 400 ուկրաինացի զինվորի
18:24
Բարի գալուստ CaseKey 2024․ Բիբլոս Բանկ Արմենիան` ապագա նորարաների կողքին
18:20
Պուտինը և Բահրեյնի թագավորը Կրեմլում բանակցություններ են վարել նեղ ձևաչափով
18:10
Վալերի Բուայեն կոչ է արել սառեցնել Ֆրանսիայում ադրբեջանական ակտիվները և այդ միջոցներն ուղղել Նոր Կալեդոնիայում վնասի վերականգնմանը
Պարզ է, թե որոնք են Ադրբեջանին օգնած ՀԱՊԿ երկու երկրները
Տաջիկստանի նախագահ Էմոմալի Ռահմոնը պետական այցով Ադրբեջանում է
Մոսկվայի մարզի հոսթելներից մեկում հրդեհի հետևանքով կա 7 զոհ
17:38
Զեղչված սակագնով ԱՄԷ SWIFT փոխանցումների ակցիայի ավարտին մնաց մեկ շաբաթ
17:33
4090 հիմնադրամը՝ Մի դրամի ուժի շահառու․ IDBank-ն ու Իդրամն ամփոփում են ծրագիրը
17:30
Կիևն ինքը պետք է որոշի՝ ինչպես օգտագործել իրեն մատակարարված զենքերը. Բլինքեն
Հրազդանում կատարված սպանությունները բացահայտվել են. կա կալանավորված անձ
Երևան-Իջևան ճանապարհին երեք մեքենա է բախվել. տուժածները հոսպիտալացվել են
Մհեր Գրիգորյանն ու Լուիս Բոնոն քննարկել են տարածաշրջանային զարգացումները
Նիկոլ Փաշինյանը շնորհավորական ուղերձ է հղել Սինգապուրի վարչապետին
Եկեք չգուշակենք. Փաշինյանը ինքը թող հայտարարեր, թե այդ ո՞ր երկրներն են պատրաստվել ԼՂ-ի պատերազմին
17:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Ասում են՝ 2,5 գյուղ տվեցինք, ստացանք ռիսկերի նվազեցում, ոչ թե վերացում՝ աբսուրդ է. Գալստանյան
16:45
Նորվեգիան մայիսի 29-ից լրացուցիչ կսահմանափակի ռուս զբոսաշրջիկների մուտքը
Գեներալները Բաքվում քաղաքական հա՞յտ են ներկայացրել
Իսրայելի ռազմական կաբինետը հանձնարարել է շարունակել ՀԱՄԱՍ-ի հետ բանակցությունները պատանդների ազատ արձակման շուրջ
Սահմանազատման գործընթացը աշխարհակարգերի պայքար է. գլոբալ նշանակություն ունի
«ՀԿ-ները քաղաքական նպատակներին հասնելու գործիք են». Կոբախիձե
Շարժումը մարում է, բայց արագ և կտրուկ պետք է գործել

Կարելի է նկատել, որ Սփյուռքը սահմանադրական բարեփոխումների օրակարգում առաջնահերթություն չէ

«Առաջին լրատվական»-ի հարցերին պատասխանել է ԱՄՆ-ում բնակվող արվեստագետ Սասուն Քոսյանը

Ինչպե՞ս եք գնահատում Սահմանադրական փոփոխությունների վերաբերյալ Հայաստանում ծավալվող քննարկումները, մասնավորապես հետաքրքիր է, թե ինչպիսի փոփոխություններ է ակնկալում Սփյուռքը՝ հենց Սփյուռքի մասով:

 Սահմանադրական փոփոխությունների նախաձեռնությունը իհարկե դրական է: Ստեղծվել է սահմանադրական բարեփոխումների հանձնաժողով և ստեղծվելու է մասնագիտական խորհուրդ այդ գործընթացը իրագործելու համար: Բայց վարչապետի վերջին հարցազրույցից նաև հայտնի դարձավ, որ իշխանությունը միանշանակ չի տրամադրված Սահմանադրությունը բարեփոխելու հարցում: Աշխատանքների արդյունքը ցույց կտա՝ բարեփոխումներ լինելու են, թե ոչ: Այս հանգամանքը մի փոքր տարակուսելի է: Եթե ներկա Սահմանադրությունը ստեղծվել է Սերժ Սարգսյանի իշխանությունը պահպանելու համար, ապա պետք է նաև միանշանակ լինի, որ այն պետք է կրկին փոխել և հարմարեցնել վերանձնային, պետական և ազգային նպատակների: Մասնավորապես՝ վարչապետի լիազորությունները բավարար չափով սահմանափակված չեն և զսպումների և հակակշիռների սկզբունքը լիովին չի գործում: Փոփոխությունների բուն նպատակներից մեկը պետք է լինի հենց դա: Սակայն մոտակա աշխատանքները դա չեն ենթադրում, այլ պարզելու են՝ արդյո՞ք Սահմանադրոթյունը փոփոխության ենթակա դրույթներ ունի, թե ոչ:

Մեկ այլ խնդիր է հենց Սփյուռքի ներգրավվածության հարցը: Սփյուռքի հանձնակատարը բազմաթիվ անգամներ նշել է, որ անհրաժեշտ է օրենսդրական փոփոխություններ կատարել սփյուռքահայերին կառավարման, օրենսդիր և պետականաշինության ասպարեզում ներգրավելու համար: Ինչպես հայտնի է, այսօր Հայաստանի Սահմանադրությունը և օրենսդրությունը խոչընդոտում են սփյուռքի մասնակցությունը բարձր իշխանության և ԱԺ կազմում: Սփյուռքը առնվազն ակնկալում է, որ այս խոչընդոտները վերացվեն: Նույն իշխանությունը մի կողմից պնդում է, որ կան արգելքներ, որոնք անհրաժեշտ է վերացնել, իսկ մյուս կողմից պնդում է, որ բարեփոխումների հանձնաժողովը և սահմանադրական խորհուրդը դեռ պետք է պարզեն, կա՞ արդյոք փոփոխությունների անհրաժեշտություն, թե ոչ: Այստեղ ես տեսնում եմ հակասություն: Եվ ճիշտն ասած այս պահին առկա հայտարարություններից և գործընթացի մեկնարկից սփյուռքի վերաբերյալ լավատեսության պատճառներ չեմ տեսնում: Ավելին՝ ստեղծվել է սահմանադրական բարեփոխումների խորհուրդ, որտեղ սփյուռքը ոչ մի կերպ ներկայացված չէ: Կարող էին մեկ անձ սփյուռքից ներգրավել խորհրդում, բայց չեն արել: Կարող էին գոնե սփյուռքի հանձնակատարին ներգրավել, բայց չեն արել: Սա ինչի՞ մասին է խոսում: Չէի ցանկանա վաղահաս եզրակացությունների հանգել, բայց առնվազն կարելի է նկատել, որ Սփյուռքը սահմանադրական բարեփոխումների օրակարգում առաջնահերթություն չէ:

Տարիներ շարունակ Սփյուռքից առաջարկներ էին հնչում, որ Հայաստանը պետք է երկպալատ խորհրդարան ունենա, եւ Սփյուռքն անմիջական մասնակցություն պետք է ունենա օրենսդրական փոփոխություններին: Ձեր կարծիքով, արդյոք Սահմանադրության մեջ դրան ուղղված փոփոխություններ պետք է լինեն, թե ոչ:

Երկպալատ խորհրդարանը կլիներ Սփյուռքի ներգրավման հաջորդ հանգրվանը, և համամիտ եմ, որ սահմանադրական փոփոխությունները պետք նաև այս հարցը փորձեն ներառել: Երկպալատ խորհդարանի ստեղծումը, որտեղ պալատներից մեկը ներկայացնում է Սփյուռքը, հիանալի գաղափար է, բայց իրականում դժվար իրագործելի: Կան օբյեկտիվ դժվարություններ, օրինակ՝ ինչպես են տարբեր երկրներում սփռված համայնքներից պատգամավորներ ընտրվում արդար և համաչափ սկզբունքով: Ինչպե՞ս են նրանց ընտրողները ընտրվում: Ինչպե՞ս կարող են սփյուռքահայ պատգամավորները համատեղել իրենց կյանքը սփյուռքում և օրենսդիր գործունեությունը Հայաստանում: Միգուցե կան լուծումներ, միգուցե ոչ: Սակայն եկեք մինչ այս բարդ հարցին անցնելը գոնե երկքաղաքացիության և բնակության առկա արգելքները վերացնենք, սրանք այդքան էլ բարդ հարցեր չեն, այլ պահանջում են քաղաքական կամք:

Ընդհանրապես, արդյոք պե՞տք է Հայաստանում լինեն սահմանադրական փոփոխություններ, եւ արդյոք պետք է փոխվի կառավարման համակարգը, թե ոչ:

Կարծում եմ որ փոփոխություններ պետք են: Պետք է ընդունել այն, ինչ ունենք որպես ելման կետ և շտկումներ կատարել: Կառավարման համակարգը ամբողջովին փոխելը նպատակահարմար չեմ համարում այս պահին: Դրա պահը պետք է հասունանա պետության և հասարակության զարգացման և ժողովրդավարական սկզբունքների արմատացման հետևանքով: Իսկ մենք դեռ նոր-նոր սովորել ենք չկեղծված ընտրություններ անցկացնել: Հիմա մեզ պետք են որոշակի դրույթներ փոխել միայն, ամրապնդելու համար մեր ունեցած սահմանադրությունը, որքանով էլ որ այն ստեղծվել է այլ նպատակներով:

Ինչպե՞ս եք գնահատում հայ-թուրքական հարաբերությունների կարգավորման գործընթացը: Հայտնի է, որ տեղի է ունեցել երկու երկրների բանագնացների առաջին հանդիպումը:

Առայժմս արձագանքները դրական են: Կարևոր է, որ տարածված հայտարարությունը բառացի նշում է, որ հարաբերությունների կարգավորումը նախատեսվում է առանց նախապայմանների: Բայց դա ընդամենը առաջին հանդիպումն էր, որտեղ հայ-թուրքական հարաբերությունների բուն թեմաներ չեն քննարկվել: Ընդամենը համաձայնեցվել են կազմակերպչական հարցեր: Սպասենք հաջորդ հանդիպումներին:

 

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում