Monday, 29 04 2024
Վարչապետը Կիրանցի բնակիչներին առաջարկել է համատեղ քննարկումների միջոցով լուծումներ տալ բարձրացվող հարցերին
Պարեկները ապրիլի 22-29-ը Երևանում հայտնաբերել են 4 259, մարզերում՝ 11 732 խախտում
Ջրվեժում չգործող Հոթել էս-27 հյուրանոցի սենյակներից մեկում դիեր են հայտնաբերվել
ՌԴ Նովգորոդի մարզի իրավապահների կողմից հետախուզվողը հայտնաբերվել է Բագրատաշենի սահմանային անցակետում
ՀՀ ԱԺ պատգամավորը խոսել է Հայաստանի և Իրանի միջև ռազմական համաձայնության անհրաժեշտության մասին
Հունաստանի խորհրդարանի պատգամավորը բանախոսել է Հայոց ցեղասպանության տարելիցի ոգեկոչման Կոմոտինիում կայացած միջոցառմանը
23:45
ՆԱՏՕ-ի երկրների պաշտպանության նախարարները Բրյուսելում կքննարկեն Ուկրաինային աջակցելու հարցը
Տավուշում շարունակվում է սահմանազատումը՝ արդյունքներ ու արգելքներ
Ծառուկյանից պահանջվում է բռնագանձել 79 անշարժ գույք, 42 տրանսպորտային միջոց և այլն
Ինչո՞ւ է Հայաստանը գնում «ինքնասպանության»՝ խաթարելով Ռուսաստանի շահերը
Ապօրինի ահռելի գույք, չբացահայտված սպանություններ. նախկինների հետքը
23:30
Սպասվում է, որ ԵՄ մի քանի երկրներ առաջիկայում կճանաչեն Պաղեստինի պետականությունը
Բլինքենի զանգը և ռուսական շիզոֆաշիզմի սպառնալիքները
Գագիկ Խաչատրյանից պահանջվում է շուրջ 200 անշարժ գույքի բռնագանձման պահանջ․ 56-ը՝ Երևանի կենտրոնում
Փաշինյանին և Ալիևին Բլինքենի զանգերի մանրամասները
Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանին տեղադրվել է 35 սյուն. իրականացվել է նախատեսված աշխատանքների կեսից ավելին
Հայ-ադրբեջանական որեւէ համաձայնություն, ըստ էության, լինելու է ռուս-հայկական
Թուրքիային պատժել են. Ինչո՞ւ չեղարկվեց Էրդողանի այցը Սպիտակ տուն
«Վրացական երազանքը» խոսում է ժողովրդավարությունից, բայց սեփական ժողովրդին չի նկատում
21:50
Ուկրաինան ՆԱՏՕ-ին միանալու «անշրջելի ուղու» վրա է. Ստոլտենբերգը մեկնել է Կիև
21:40
Տաջիկստանի ԱԳՆ-ն նոտա է հանձնել ՌԴ դեսպանին՝ երկրի քաղաքացիների իրավունքները խախտելու համար
21:30
Իսրայելը Գազայի հատվածում հրադադարի «չափազանց շռայլ» առաջարկ է արել. Բլինքեն
21:20
Շոտլանդիայի ղեկավարը հայտարարել է պաշտոնաթողության մասին
21:10
Սաուդյան Արաբիայում հանդիպել են Թուրքիայի արտգործնախարարն ու ԱՄՆ պետքարտուղարը
«Սեւ կատուն» հայ-ադրբեջանական «մութ սենյակում»
Որքան գույքի ու գումարի բռնագանձման պահանջ է ներկայացվել Քոչարյանին, Ծառուկյանին Խաչատրյանին
Լարված իրավիճակ Թբիլիսիում. ոստիկանությունը հատուկ միջոցներ է կիրառել
20:50
Եգիպտոսի վարչապետը կարծում է, որ ՀԱՄԱՍ-ն ու Իսրայելը փոխզիջման չեն ձգտում բանակցություններում
Ադրբեջանը հայտնում է ականի պայթյունի հետևանքով զինծառայողի վիրավորվելու մասին
20:30
Դեպարդիեն ձերբակալվել է և հարցաքննվել սեռական ոտնձգությունների մեղադրանքների գործով

Գերվարչապետությո՞ւն, թե՞ թերվարչապետություն

Հայաստանում կառավարության կառուցվածքի մասին օրենքների նախագծերը ստեղծել են կարծիքի հիմք, որ ձևավորվում է սուպերվարչապետական համակարգ, ինչն էլ կատարվում է Սերժ Սարգսյանի վարչապետության համար: Այդ կարծիքը, մեղմ ասած, անտեղի կամ անպատեհ չէ:

Մյուս կողմից՝ արդյո՞ք միարժեք հնարավոր է խոսել սուպերվարչապետական համակարգի մասին, եթե նկատի առնենք, որ դե յուրե վարչապետից առաջ է, այսպես ասած, մոտ յոթ տասնյակ պատգամավոր՝ իշխող մեծամասնությունից, որոնք էլ գործնականում նշանակում են վարչապետին: Միևնույն ժամանակ, թվացյալ սուպերվարչապետական համակարգի պարագայում կա երեք փոխվարչապետ, կա վարչապետին բավականին սահմանափակ կերպով ենթարկվող պաշտպանության նախարար, կա գործնականում երկշերտ կառավարություն՝ Անվտանգության խորհրդի տեսքով: Այդ ամենն ավելի շատ խոսում են բազմաշերտ, քան որևէ գերինստիտուտի ստեղծման մասին, և թվացող գերլիազորությունները գործնականում կարող են շատ հանգիստ վերածվել պատասխանատվության բեռի:

Այսինքն՝ իրավիճակը առնվազն երկիմաստ է, և իհարկե հնարավոր է թե՛ գերինստիտուտի ուղղությամբ զարգացում և ավտորիտարիզմի խորացում, թե՛  հնարավոր է պարզապես համակարգային տրանսֆորմացիա և բազմաշերտ համակարգի կենսունակության աճ: Դա կբերի տոտալիտարիզմի խորացման, քանի որ ինքնին համակարգը, այդուհանդերձ, շարունակում է սկզբունքային առումով մնալ փակ:

Սերժ Սարգսյանի անձն ու կարգավիճակը անշուշտ ունենալու են էական նշանակություն: Եթե նա լինի վարչապետ, ապա կասկածից վեր է, որ բազմաշերտությունը՝ որպես կենսունակ օրգանիզմ, տեղը կզիջի առնվազն Սարգսյանի նախագահական իներցիային: Սակայն այստեղ հարց է ծագում՝ իսկ Սերժ Սարգսյանը, այսպես ասած, փոքր, արտաքին բազմաթիվ գործոններից և անմիջականորեն Հայաստանի պատասխանատվության դաշտում գտնվող աշխարհաքաղաքական կարևորագույն խնդիրներից կախվածության պայմաններում կարո՞ղ է տևական ժամանակ իր անձով և վարչապետի թեկուզ գերլիազորությամբ խեղդած պահել խորհրդարանի առաջնային մանդատի ուժը: Չէ՞ որ անգամ իներցիան երկարաձգելու համար պահանջվելու է ահռելի ռեսուրս:

Ավելին՝ տվյալ դեպքում խնդիրը այն է, որ Սերժ Սարգսյանից առավել մեծ ջանք կպահանջվի խորհրդարանական համակարգի պարագայում ապահովել իր գերիշխանությունը դե յուր լծակով՝ այն դեպքում, երբ դե յուրե այդ լծակը օժտված չէ առաջնային մանդատով և նշանակովի է՝ ի տարբերություն նախագահի: Իսկ Սերժ Սարգսյանը նույնիսկ նախագահական իշխանությունը պահելու հարցում ուներ ռեսուրսային լուրջ գերխնդիր:

Այդ հարցերը առնվազն տալիս են հիմք խոսելու այն մասին, որ գերվարչապետական հեռանկարը ամենևին էլ միարժեք չէ, և նվազագույնը կան մի շարք շոշափելի հեռանկարներ, որոնք գերվարչապետությունը կարող են վերածել թերվարչապետության: Ըստ այդմ՝ նոր իրավիճակում թերևս առավել անհրաժեշտ է դառնում հանրությանը ցույց տալ խաղի լայնացող շրջանակը,  ոչ թե մատնել հերթական հուսահատության՝ ամեն ինչի կանխորոշվածության փիլիսոփայությամբ:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում