Monday, 13 05 2024
Հաշտության քարոզը տապալում է քարոզիչը. նոսրացող շարժում, աճող ագրեսիա
Մահաբեր կրակոցը վեճի ժամանակ արձակել է նույն զորամասի զինծառայողը․ Նրան կալանավորել են
Համատարած անպատասխանատվության հետևանքները
Հայկական դիվանագիտության դասալիքները
«Փորձառու դիվանագետների» ուտելու և քնելու ժամը ռուսն է որոշել. ստորաքարշ աշխարհայացքի կրող են
Մեքենան գլխիվայր հայտնվել է ճանապարհի աջակողմյան հատվածում. կան տուժածներ
Պարեկները մայիսի 6-13-ը Երևանում հայտնաբերել են 3 641, մարզերում՝ 12 683 խախտում
23:00
Կանադայի հարավ-արևմուտքում անտառային հրդեհներ են մոլեգնում
«Դուք փակեցիք դուռը հայրենիք ու պատիվ ունենալու հույսի ու հավատի առջև». Վահե Սարգսյան
Սրբազանը՝ հանրային անհանդուրժողական քարոզի՞չ
Գալստանյանի հայտարարած նպատակների հետ ո՛չ նա կապ ունի, ո՛չ մյուսները. ուզում են իրենց իշխանությունը
Կարող են բեղ դնել, հագուստ ու անուն փոխել, պաթոսով խոսել, բայց դրանից էությունը չի փոխվում
21:50
Գուտերեշը կոչ է արել հետաքննել Ռաֆահում ՄԱԿ-ի աշխատակցի մահվան հանգամանքները
Սևանա լճի մակարդակը հավասարվել է նախորդ տարվա նույն օրվա նիշին
Վարդենիս համայնքում կիրականացվեն սոցիալ-տնտեսական զարգացման մեծածավալ ծրագրեր
Գեղարքունիքում «Բնակարանային մատչելիության պետական աջակցության ծրագրից» օգտվելու համար դիմել է 35 ընտանիք
Վրաստանում օտարերկրյա գործակալների մասին օրենքի ներդրմանն ընդդիմացողները շարունակում են բողոքի ակցիան
Միջուկային Իրանի «միջազգային» ադապտացիան
ՌԴ կառավարությունը կխթանի արտերկրում ռուսաց լեզվի տարածումը
«Իրականացվել է ավելի քան 25 այց». ՄԻՊ-ը՝ բողոքի ցույցի ձերբակալված մասնակիցների մասին
ՀՀ և Լիտվայի անձնական տվյալների պաշտպանության լիազոր մարմինները համագործակցության հուշագիր կկնքեն
Իսրայելի պաշտպանության նախարարը վճռականություն է հայտնել՝ Գազայում հասնելու պատերազմի բոլոր նպատակներին
20:10
Ղազախստանի նախկին նախարարը կնոջը սպանելու համար դատապարտվել է 24 տարվա ազատազրկման
20:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Ուղիղ․ Բագրատ Սրբազանը ամփոփում է օրը Սուրբ Աննա եկեղեցում
Վայոց ձորում վայրի կենդանիների պատճառով գյուղերին հասցված վնասը մեղմելու նպատակով ծրագիր կիրականցվի
Վարչապետն աշխատանքային այցով մեկնել է Դանիայի Թագավորություն
Լիսկայից կբռնագանձվի Երևանում 5 անշարժ գույք, այդ թվում՝ առանձնատունը, 3 ավտոմեքենա և 9 մլրդ դրամ
Վարչապետին է ներկայացվել Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի գրասենյակի 2023թ. գործունեության հաշվետվությունը
19:20
Քենիայում ջրհեղեղների հետևանքով մահացածների թիվը գերազանցում է 270-ը

Ապրանքայինից մինչև կուսակցական մենաշնորհ. ապրիլի 2-ի ռիսկերը

Ապրիլի 2-ից հետո տարածված հարց է դարձել այն, թե ինչպիսի խորհրդարան ունեցավ Հայաստանը: Տարածված պատասխան է այն, որ Հայաստանն ունեցավ այնպիսի խորհրդարան, որը կար նաև մինչ այդ: Սակայն այդ պատասխանը հազիվ թե հնարավոր լինի բնորոշել լիովին ճշգրիտ: Այն կարիք ունի առնվազն մանրամասնելու:

Քաղաքական որակների առումով Հայաստանն իսկապես չունի նոր խորհրդարան և չէր էլ կարող ունենալ, եթե ընդհանուր առմամբ չեն փոխվել ընտրական գործընթացի դերակատարներն ու խաղի կանոնները՝ մի քանի նոր ցուցանակային, առերևույթ, տեխնիկական փոփոխությունից բացի: Մյուս կողմից, սակայն, Հայաստանի նոր խորհրդարանը չի կարող չունենալ նախորդից տարբերվող առանձնահատկություններ: Պատճառը ամենևին այն չէ, որ կան նոր անուններ, ընդ որում՝ ոչ քիչ, որ կա նոր խմբակցություն, որ նվազել է պատգամավորների թիվը, կամ որ կան աշխատանքի նոր կանոններ և այլն:

Նոր խորհրդարանի առանձնահատկությունը թերևս այն է, որ ներկայիս խորհրդարանը չի արտահայտում որևէ ստատուս քվո, և մեծ հաշվով՝ ներկայիս խորհրդարանը, որպես այդպիսին, խորհրդարան չէ: Դժվար է ասել՝ կունենա՞ Հայաստանը խորհրդարան 2022 թվականին, որպես այդպիսին, բայց ներկայիս խորհրդարանի որոշումները ակնհայտորեն կայացվելու են ոչ թե Բաղրամյան 19-ում, այլ Մելիք-Ադամյանում, որտեղ ՀՀԿ գրասենյակն է, և որտեղ անցկացվում են կուսակցական նիստերը:

Թվում է, որ միշտ է եղել այդպես, խորհրդարանում ընդամենը կնքվել են այն որոշումները, որոնք կայացվել են Մելիք-Ադամյանում: Մեծ հաշվով՝ այո: Բայց եղել է նաև նախագահական նստավայրը, որտեղ Սերժ Սարգսյանն էր: Նա, իհարկե, նաև Մելիք-Ադամյանում էր, բայց Սարգսյանը իրենով կշիռ տալով նախագահական ինստիտուտին՝ ինքնաբերաբար կշիռ էր հաղորդում նաև խորհրդարանին, որովհետև նախագահական, այսպես ասած, ընտրովի ինստիտուտի առկայությունը անհրաժեշտ էր դարձնում որոշակի պետական երկխոսությունը՝ նախագահական-խորհրդարան-կառավարություն եռանկյունում: Այդ ամենը փաստորեն այժմ մեկտեղվում է խորհրդարանում, իսկ խորհրդարանն էլ այլևս՝ Մելիք-Ադամյանում:

Մեծ հաշվով՝ Հայաստանում տեղի է ունեցել ոչ թե խորհրդարանի, այլ հենց Մելիք-Ադամյանի ընտրություն, և նաև այդ իմաստն է ունեցել ռեյտինգային ընտրակարգը՝ ՀՀԿ համար զուտ ընտրական գործընթացում առավելագույն ձայն բերելուց զատ: Ռեյտինգային ընտրակարգում ձայների հարաբերակցությունը պարզել է նաև ուժերի հարաբերակցությունը ՀՀԿ-ում, թե ով քանի «մանդատ» ունի Մելիք-Ադամյանում, որտեղ կայացվելու են առաջիկա ներքաղաքական գործընթացի և հնգամյակի առանցքային որոշումները:

2018 թվականին նախագահ այլևս չի լինելու, այն դառնալու է փաստացի նշանակովի պաշտոն՝ ընտրելու է խորհրդարանը: Վարչապետն, այդպիսով, չնայած լինելով առաջին դեմք, այդուհանդերձ՝ դե յուրե կախվածության մեջ է լինելու խորհրդարանի մեծամասնությունից: Դա մեծ հաշվով ենթադրում է բավականին շոշափելի դեմոկրատական վիճակ: Բայց իշխող համակարգն իրեն չի կարող թույլ տալ այդ աստիճանի դեմոկրատական վիճակ ենթադրող դե յուրե հարաբերակցության բնականոն աշխատանք՝ թեկուզ ներհամակարգային շրջանակում: Ըստ այդմ՝ անհրաժեշտ է շրջանակ, որը կմիավորի այդ ամենը՝ թե՛ վարչապետին, թե՛ խորհրդարանը՝ բոլորին բերելով ազդեցության մեկ այլ հիերարխիայի դաշտ: Դա լինելու է ՀՀԿ կուսակցական հիերարխիան, որը դե յուրե չունի իշխանություն, բայց կունենա դե ֆակտո:

Այսինքն՝ Հայաստանում ներդրվում է դե ֆակտո կուսակցական կառավարման համակարգ, և իրական առաջին դեմքը փաստորեն դառնում է ՀՀԿ առաջին դեմքը: Այդ իրավիճակը, սակայն, առավելապես հենված է լինելու իշխող համակարգում առկա մտածողության վրա, որովհետև կուսակցությունը դե յուրե իշխանություն չունի: Եթե իրավիճակն այնպես է, որ դե յուրե լծակներում են մարդիկ, խմբեր, որոնք նույն հարաբերակցությամբ ազդեցիկ են նաև կուսակցության ներսում, ապա այստեղ արդեն կուսակցապետությունը գրեթե ցեմենտվում է: Բայց ներկայումս այդ «ներդաշնակությունը» գոյություն չունի, և դե յուրե լծակների և ներկուսակցական ստատուս քվոյի հարաբերակցությունը տարբեր է:

Ահա այստեղ է նոր և հին խորհրդարանների ամբողջ տարբերությունը՝ հատկապես, երբ այլևս չի լինելու նախագահի գերլիազորությամբ ինստիտուտը, որը հավասարակշռող գործոն էր այդպիսի իրավիճակների համար: Այստեղ նոր իրավիճակի ամբողջ վտանգավորությունն այն է, որ արդարադատության անկախ համակարգի և սահմանադրական մշակույթի բացակայության պայմաններում խորհրդարանական կառավարման մոդելի պարագայում կուսակցություն-իշխանության լծակներ ուժերի հարաբերակցության նույնականացումը կամ ներդաշնակությունը գործնականում զրկված է շահերի բախում առաջացնող նախագահի ինստիտուտից, ինչն էլ կարող է բերել դե ֆակտո քաղաքական անկասելի մենաշնորհի:

Այլ հարց է, թե ինչպես կարտահայտվի այդ մենաշնորհը՝ մե՞կ դեմքով, թե՞ այնպես, ինչպես ապրանքային մենաշնորհները՝ ներկրում են, օրինակ, մի քանի տասնյակ ընկերություն, բայց դե ֆակտո դրանք ունեն միևնույն պատկանելությունը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում