Sunday, 12 05 2024
Լավրովը կվերանշանակվի ՌԴ ԱԳ նախարարի պաշտոնում
Ֆրանսիան Հայաստանին և Ադրբեջանին հորդորում է շարունակել սահմանազատումն ըստ պայմանավորվածության
Բելգորոդում շենքի փլուզման հետևանքով զոհերի թիվը հասել է 12-ի
Բելոուսովը կնշանակվի ՌԴ պաշտպանության նախարար, Շոյգուն այլ պաշտոն է ստացել
Ծառն ընկել է ավտոմեքենաների վրա
Պետք է ավելի դիստանցավորվել Ռուսաստանից, և Ադրբեջանին շանս չթողնել
Ֆրանսիայում Հայկական շարժումը կոչ է անում բոյկոտել Բագրատ Գալստանյանի նախաձեռնած ցույցը
«Տավուշը հանուն հայրենիքի» շարժման հերթական հանրահավաքում մատնանշվեցին առաջիկա անելիքները
Բագրատաշենի ճանապարհը բաց է, հանրապետությունում փակ փողոցներ չկան. ՀՀ ՆԳՆ
Սա մեր եկեղեցու ամենաամոթալի էջերից է
Տարածաշրջանում աշխարհաքաղաքականությունը արմատապես փոխվում է. Մոսկվան փորձում է դա թույլ չտալ
Իրականում կա այլ ծրագիր, որը չի բարձրաձայնվում՝ թույլ չտալ, որ Հայաստանը գնա եվրոպական ուղով
Որոշեցին Հայաստանի վրա Ադրբեջանի հարձակման համար լեգիտիմ հիմքեր ստեղծել
Ատելության քարոզի հասարա-քաղաքական հետևանքները
Որքան գումար է ծախսվել Լծեն-Տաթև ճանապարհը վերակառուցման համար
Բիշքեկից՝ Ալմաթի
Էլեկտրաէներգիայի անջատումներ Երևանում և 5 մարզերում
«Պահիր Քո’ Սուրբ ժողովրդին». Բագրատ Սրբազանը ժողովրդի հետ աղոթում է հանրահավաքին ընդառաջ
Հայաստան-Ադրբեջան սահմանազատման հիմքը
Կիրակնօրյա լրատվական-վերլուծական թողարկում
Թիվ 39 երթուղին սպասարկող ավտոբուսում տղամարդը հանկարծամшհ է եղել
«Զանգե’ր, ղողանջե’ք, Սրբազան քաջերի’ն կանչեք». երգերով երիտասարդները միանում են Սրբազանին
Ստախոսն իր մաշկի վրա զգալու է մեր համառության ուժը
Բելգորոդում ուկրաինական ԶՈՒ հրետակոծումից բազմաբնակարան շենք է մասամբ փլուզվել
Գազայում իսրայելական հարվածների հետևանքով զոհերի թիվը գերազանցել է 35 հազարը
Աշխատանքային այցով Հայաստան է ժամանելու ԵԱՀԿ գործող նախագահ, Մալթայի Հանրապետության ԱԳ նախարար Իեն Բորջը
Փրկարարները կոտրված ծառի ճյուղերը հեռացրել են ճանապարհի երթևեկելի հատվածից
18:15
Մեծ Բրիտանիան զորք չի ուղարկի Գազայում հումանիտար օգնության մատակարման համար
Բաքվում «զինվորական խռովությու՞ն է կանխվել»
Արարատ գյուղի ավտոտնակներից մեկում հրդեհի բռնկմամբ պայթյուն է տեղի ունեցել

Կառավարությունն ու նախագահը ձախողել են բյուջեն կրկնապատկելու խոստումները

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցակիցն է ԱԺ պատգամավոր Հրանտ Բագրատյանը:

– Պարոն Բագրատյան, ինչպե՞ս է բնութագրվում տնտեսության վիճակը, երբ հաջորդ տարվա բյուջեն 8-9 միլիարդ դրամով ավելի պակաս է պլանավորվում ընթացիկ բյուջեից: Ընդ որում՝ մեր երկրում առաջին անգամ է նման իրավիճակ առաջանում:

– Դա նշանակում է, որ տնտեսական աճի տեմպերը ցածր են, հարկման մակարդակն իջնում է: Եվ երրորդ պատճառն այն է, որ վերջին հինգ-վեց տարիներին ավանսով շատ վճարումներ են վերցվել, ու այլևս այդպես չեն կարող շարունակել: Այդ միջոցները պետք է վերադարձվեն տնտեսվարող սուբյեկտներին: Դա նաև նշանակում է, որ կառավարությունն ու հանրապետության նախագահը ձախողել են բյուջեն կրկնապատկելու 2008թ. իրենց խոստումները:

– Իշխանությունները տարեկան 7 տոկոս տնտեսական աճ էին խոստանում, բայց 2016թ. բյուջեի նախագծով ընդամենը 2,2 տոկոս են կանխատեսում:

– Եթե աշխարհն աճում է և հերթական անգամ կաճի 3,8 տոկոսով, իսկ մենք՝ 2,2 տոկոսով, մեր ու աշխարհի տարբերությունն էլ ավելի կմեծանա: Ու մենք է՛լ ավելի աղքատ կդառնանք:

– Վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը, նախարարները պատճառաբանում են, որ տնտեսական թույլ զարգացումը պայմանավորված է հիմնականում մեր երկրի վրա Ռուսաստանի տնտեսության բացասական ազդեցությամբ:

– Դա իրականությանը չի համապատասխանում, միջազգային գործոնները մեզ հետ կապ չունեն: Ռուսաստանը մեր առևտրային գործընկերը չէ, Ռուսաստանից մենք միայն վառելիք ենք գնում, ինչը 2015թ. էժանացել է, և 2016թ. էլ թանկացում չի նախատեսվում: Հայաստանում կառավարման որակը վատ է վեց տարի շարունակ: Հիմա էլ չեն ընդունում, որ պետք է անցնեն տնտեսական այլ քաղաքականության, և ըստ էության՝ շարունակվում է նախորդ կառավարության քաղաքականությունը, որը ոչինչ չտվեց: Պետք է փոխվեն մարդիկ, պետք է փոխվեն մոտեցումները: Պետք է փոխվի ամբողջ տնտեսական քաղաքականությունը:

– Կառավարության ղեկավարը փոխվեց, բայց տնտեսությունում դրական որևէ բան չի փոխվել:

– Չգիտեմ: Բազմաթիվ անգամ ասվել է, թե մոռացեք վերականգնողական աճի մասին և անցեք խթանիչ աճի: Ի դեպ, այս դիտողություններն արել ենք նաև ՌԴ-ին և Ուկրաինային: Սա խնդրահարույց է նաև Վրաստանի կառավարության համար: Բայց այս հին թիմով նման իրացումներ չեն լինի: Այո՛, վարչապետը փոխվել է, որոշ մարդիկ փոխվել են, բայց թիմը հիմնականում հին է՝ հին մտածելակերպով:

– Այսինքն՝ Դուք իշխանափոխություն եք ուզում:

– Վատ չէր լինի, որ այսօր ես լինեի նախագահը: Երկիրը դրանից միայն կշահեր: Գուցե մի քանիսն էլ կան: Պետք է մտածելակերպը փոխել: Պրոֆեսիոնալ առումով տնտեսական քաղաքականությունը պետք է փոխվի: Վերականգնողական աճի քաղաքականությունը, սպոնտան, որ եղել է երկրորդ նախագահի օրոք և երրորդ նախագահը ոչինչ չկարողացավ դրանում փոխել, չի կարող այլևս տնտեսական աճ բերել: Իսկ վերականգնողական աճը նշանակում է պարզապես ֆինանսավորում, վարկավորում: Կան նաև տրանսֆերտներ: Դրսից երկու տոկոսով վերցնում ես, այստեղ 8 տոկոսով ես տալիս: Այդ ֆինանսները մեծացնում են պահանջարկը, սպառումը, ինչից էլ ավելանում է արտադրությունը: Բայց դա ավելանում է մինչև շուկայի ծավալները, իսկ հետո արդեն անհրաժեշտ է գեներացնել այդ աճը: Օրինակ՝ կառավարությունը պետք է կարողանա որոշել, թե ինչ առաջնահերթություններ ունի և պետք է փող դնի այդ առաջնահերթությունների վրա, գործընկերներ գտնի: Նախորդ կառավարությունը դրա համար ծիծակն ու պանիրը գտավ: Այս կառավարությունը չի արել այդ աշխատանքը: Օրինակ՝ եթե հայտարարում ես, թե պետք է զարգացնել դեղագործությունը, դա քիչ է, պետք է հասկանաս, թե ինչպես և ինչ գործընկերությամբ պետք է անես:

– Այս պահին Հայաստանն ունի Համախառն ներքին արդյունքի արդեն 50 տոկոսի չափով պարտք և մեծ թափով այն մեծացնում է: Դա ճի՞շտ քաղաքականություն է, միգուցե իսկապե՞ս անհրաժեշտ է վարկ վերցնել:

– Ո՛չ, դրանք սպառման վարկեր են: Մեծ հաշվով, մեր պարտքի մեծ մասը գնում է դրամի փոխարժեքը պահելուն: Այսինքն՝ այդ վարկերը վերցնում ենք՝ սպառում ենք, ծախսում ենք, ուտում ենք: Եվ մի կողմ թողնենք, թե այն ինչ արդյունավետությամբ ծախսվեց կամ ով կերավ: Բայց այդ վարկերը տնտեսական աճի չեն բերում: Այսօր արտաքին պարտքի 4 դոլարը բերում է տնտեսական այնքան աճի, ինչքան 20 տարի առաջ 1 դոլարն էր բերում: Արդյունավետությունը չորս անգամ իջել է: Եթե պետք է շարունակենք վարկեր վերցնել, պետք է չորս անգամ բարձրացնենք դրանց օգտագործման արդյունավետությունը:

– Եվ ո՞ր ոլորտներում է պետք ներդնել, որ բարձրանա վարկի օգտագործման արդյունավետությունը:

– Վերցնելուց առաջ նախ պետք է վերցնել ճիշտ ոլորտները, որոնք կարող ենք զարգացնել: Երկրորդը՝ շատ անհրաժեշտ է օրենսդրորեն լուծել կապալառուների հարցը: Օրինակ՝ ճանապարհաշինարարության մեջ իշխանության վերին օղակները խառնված են մինչև վերջ, և նրանք չեն թողնում, որ ճանապարհաշինարարությունը կայանա:

– Եթե վարկ վերցնողը Դուք լինեիք, ո՞ր ոլորտներում այն կներդնեիք:

– Նախ՝ ես կմտածեի, թե ինչի համար եմ վարկ վերցնում: Եվ ես վարկ կվեցնեի միայն այն ժամանակ, երբ հստակ երևում է, որ այդ վարկը ետ կգա: Վերջին շրջանում բացի քաղաքապետարանի լուսավորության ծրագրից, ես չեմ հիշում որևէ այլ վարկային համաձայնագիր, որը կապացուցի, թե վարկը ետ կգա այս ճանապարհով: Մենք այդպիսի թղթեր չենք տեսել, մենք ընդհանուր բացատրություններ ենք լսել:

– Տնտեսության, երկրի համար ի՞նչ է նշանակում այն ցուցանիշը, որ պարտքի սպասարկման գումարը կազմում բյուջեի 10-11 տոկոսը:

– Դա վատ ցուցանիշ է: Պարտքի վտանգավորության գնահատման երեք ցուցանիշ կա՝ պարտք/ՀՆԱ հարաբերությունը, որտեղ 50 տոկոսից ավելին համարվում է վտանգավոր: Պարտքի սպասարկում/արտահանում հարաբերությունը՝ եթե պարտքի սպասարկումն արտահանման 5 տոկոսից ավելին է, համարվում է վտանգավոր: Եվ պարտքի աճն ու վճարման հաշվեկշռի մնացորդի հարաբերակցությունը: Եվ եթե այդ պարտքը չլիներ, մենք 270 միլիոն դոլարով կարող էինք ավելացնել մեր ներդրումները:

– Նման պարտքի ցուցանիշ կամ պարտքի սպասարկման բեռ ունեցող երկիրն ինչպիսի՞ն է համարվում:

– Եթե դուք ուզում եք իմանալ իմ մեթոդաբանությունը, ես բոլորովին այլ կարծիքի եմ: Ես ունեմ չորրորդ ցուցանիշը, որը շատ կարևոր եմ համարում: Պարտքի մեջ որքան է ներքին պարտքը, որքան՝ արտաքինը: Մեզ մոտ ներքին պարտքը շատ ցածր է: Եթե ներքին պարտքը մեծ լիներ, դրա վճարումից ստացված դիվիդենտներն էլ են մեծ լինում: Այնպես, ինչպես Ճապոնիայում է լինում: Դժբախտաբար, մեր պարտքի կառուցվածքը լավը չէ: Ու քանի որ 85 տոկոսը արտաքին պարտքն է, այդ 135 միլիարդը հենց դրան է ուղղվելու: Եվ ես գտնում եմ, որ իրավիճակը վատ է ու վտանգավոր:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում