Monday, 13 05 2024
Քննարկվել է մետրոյի զարգացման ու առկա շարժակազմերի արդիականացման խնդիրը
ԱՄՆ-ն հավատում է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղությանը
Ոստիկանության պարեկային ծառայության աշխատակիցը Հնդկաստանի քաղաքացուց կաշառք է ստացել
Նախկին դիվանագետները բացահայտել են շարժման իրական նպատակը
Ճնշումը մեծացնում ենք հարավից հյուսիս. Գալստանյանը ներկայացրեց վաղվա անելիքները
Մեզ հետ խորհուրդներով մի խոսեք, շարժումը մարի էլ, ժողովուրդն արթնացել է. Գալստանյան
Ռուսաստանը մտադիր է մուտք գործել հարավի աճող շուկաներ
«ՀՀ կառավարությունը պետք է հասկանա, թե իրեն ինչի՞ մեջ են մեղադրում»․ Փաշինյան
Հաշտության քարոզը տապալում է քարոզիչը. նոսրացող շարժում, աճող ագրեսիա
Մահաբեր կրակոցը վեճի ժամանակ արձակել է նույն զորամասի զինծառայողը․ Նրան կալանավորել են
Համատարած անպատասխանատվության հետևանքները
Հայկական դիվանագիտության դասալիքները
«Փորձառու դիվանագետների» ուտելու և քնելու ժամը ռուսն է որոշել. ստորաքարշ աշխարհայացքի կրող են
Մեքենան գլխիվայր հայտնվել է ճանապարհի աջակողմյան հատվածում. կան տուժածներ
Պարեկները մայիսի 6-13-ը Երևանում հայտնաբերել են 3 641, մարզերում՝ 12 683 խախտում
23:00
Կանադայի հարավ-արևմուտքում անտառային հրդեհներ են մոլեգնում
«Դուք փակեցիք դուռը հայրենիք ու պատիվ ունենալու հույսի ու հավատի առջև». Վահե Սարգսյան
Սրբազանը՝ հանրային անհանդուրժողական քարոզի՞չ
Գալստանյանի հայտարարած նպատակների հետ ո՛չ նա կապ ունի, ո՛չ մյուսները. ուզում են իրենց իշխանությունը
Կարող են բեղ դնել, հագուստ ու անուն փոխել, պաթոսով խոսել, բայց դրանից էությունը չի փոխվում
21:50
Գուտերեշը կոչ է արել հետաքննել Ռաֆահում ՄԱԿ-ի աշխատակցի մահվան հանգամանքները
Սևանա լճի մակարդակը հավասարվել է նախորդ տարվա նույն օրվա նիշին
Վարդենիս համայնքում կիրականացվեն սոցիալ-տնտեսական զարգացման մեծածավալ ծրագրեր
Գեղարքունիքում «Բնակարանային մատչելիության պետական աջակցության ծրագրից» օգտվելու համար դիմել է 35 ընտանիք
Վրաստանում օտարերկրյա գործակալների մասին օրենքի ներդրմանն ընդդիմացողները շարունակում են բողոքի ակցիան
Միջուկային Իրանի «միջազգային» ադապտացիան
ՌԴ կառավարությունը կխթանի արտերկրում ռուսաց լեզվի տարածումը
«Իրականացվել է ավելի քան 25 այց». ՄԻՊ-ը՝ բողոքի ցույցի ձերբակալված մասնակիցների մասին
ՀՀ և Լիտվայի անձնական տվյալների պաշտպանության լիազոր մարմինները համագործակցության հուշագիր կկնքեն
Իսրայելի պաշտպանության նախարարը վճռականություն է հայտնել՝ Գազայում հասնելու պատերազմի բոլոր նպատակներին

Իշխանությունը կարող է զիջման գնալ կայուն մեծամասնության հարցում

Մեր տեղեկություններով՝ սահմանադրական փոփոխությունները նախապատրաստող հանձնաժողովը կարող է զիջման գնալ քաղաքական ուժերի համար խնդրահարույց և անընդունելի համարվող կայուն մեծամասնության և խորհրդարանական ընտրությունների երկրորդ փուլ անցկացնելու դրույթների հարցում:

Սահմանադրության նախագծի ամենախնդրահարույց հատվածը, որը քաղաքական բոլոր կուսակցությունների մոտ հիմնավոր մտահոգություն է առաջացնում, կայուն խորհրդարանական մեծամասնության մասին դրույթն է: Ոչ ՀՀԿ-ական գրեթե բոլոր քաղաքական գործիչները մտահոգություն են հայտնում, որ այդ դրույթի միջոցով ՀՀԿ-ն փորձում է Սահմանադրությամբ ամրագրել քաղաքական մենաշնորհ հաստատելու և այն պահպանելու իր մտադրությունը: Կայուն մեծամասնությունը և խորհրդարանական ընտրությունների երկրորդ փուլի անցկացումը ենթադրում է, որ իշխանությունը պատկանելու է մեկ կուսակցության, իսկ մյուս կուսակցությունները անկախ իրենց ստացած ձայների կամ քվեների քանակից դուրս են մղվում իշխանությունում ներկայացված լինելու հնարավորությունից: Ոչ ՀՀԿ-ական գործիչները պնդում են, որ իրենք կարող են Սահմանադրական փոփոխությունները պաշտպանելու հարցում որոշակի փոխզիջման գնալ միայն մի դեպքում, եթե նախագծի հեղինակները և իշխանությունը հրաժարվեն կայուն մեծամասնության և երկրորդ փուլ անցկացնելու դրույթից:

Իշխանությունը պատրաստակամություն է դրսևորում գնալ նման զիջման, բայց կոսմետիկ: Մասնավորապես նախատեսվում է, որ Սահմանադրության նախագծում կամրագրվի, որ խորհրդարանական ընտրություններից խորհրդարանում ամենաշատ ձայներ ստացած կուսակցությունը, եթե չունի որակյալ մեծամասնություն, խորհրդարանական մեծամասնություն ձևավորելու շուրջ բանակցություններ է սկսում մյուս կուսակցությունների հետ և առաջին հերթին երկրորդ տեղը գրաված կուսակցության հետ: Իսկ երկրորդ փուլ անցկացվում է միայն այն դեպքում, երբ առավել շատ ձայներ ստացած քաղաքական ուժը չի կարողանում խորհրդարանական մեծամասնություն ձևավորել, և փոխանակ խորհրդարանը լուծարելու և նոր ընտրություններ անցկացնելու՝ կազմակերպվում է երկրորդ փուլ, որի արդյունքում առաջին տեղ գրաված քաղաքական ուժը իրավունք է ստանում միայնակ ձևավորել կառավարություն:

Այս փոփոխության դեպքում ստացվում է, որ երկրորդ փուլն անցկացվում է միայն ծայրահեղ անհրաժեշտության դեպքում, միայն այն դեպքում, եթե հնարավոր չի լինում խորհրդարանական կոալիցիա և մեծամասնություն ձևավորել: Արդյոք այս փոփոխությունը կարո՞ղ է բավարարել քաղաքական մյուս ուժերին և փարատել նրանց կասկածներն առ այն, որ սահմանադրական փոփոխությունները ուղիղ ճանապարհ են բացում ՀՀԿ-ի քաղաքական մենաշնորհի հաստատման համար: Եթե սահմանադրության մակարդակում ֆիքսվում է կոալիցիա ձևավորելու հնարավորությունը, ինչը չկա Սահմանադրության հրապարակված նախագծում, արդեն լավ է:

Բայց, միևնույն է, երկրորդ փուլի դրույթի պահպանումը կարող է ստիպել առաջին տեղը գրաված քաղաքական ուժին կոմպրոմիսների չգնալ կոալիցիայի ձևավորման հարցում՝ հույս ունենալով, որ եթե կոալիցիայի ձևավորումը տապալվի, ապա ինքը կարող է երկրորդ փուլում հաջողության հասնել և միայնակ կազմավորել կառավարություն: Ընդհանրապես աշխարհը ստեղծել է խորհրդարանական կառավարման մոդել, որը տասնամյակներով և նույնիսկ հարյուրամյակներով փորձարկվել է և ցույց է տվել իր արդյունավետությունը: Ինչ իմաստ ունի այդ համակարգում ներդնել այնպիսի մի նորամուծություն, որը մեկ կուսակցության մենաշնորհի հաստատման հնարավորություն է ստեղծում:

Սահմանադրության հեղինակներն ասում են, որ կայուն մեծամասնության բացակայությունը կառավարությունների փլուզման և ցնցումների առիթ է հանդիսանում, և բերում են Իտալիայի օրինակը: Բայց մի՞թե այդ անկայունությունները խանգարում են Իտալիային զարգանալ և տեղ ունենալ աշխարհի առավել զարգացած երկրների յոթնյակում: Մինչդեռ բազմաթիվ երկրներ, որտեղ խորհրդարանները և կառավարությունները չափազանց կայուն են և գրեթե հավերժ, հասարակությունները պայքարում են թերսնման և ծայրահեղ աղքատության դեմ և՝ անարդյունք:

Իսկ թե քաղաքական կուսակցությունները կընդունեն իշխանության կողմից իրենց առաջարկվող զիջումը և պատրաստ կլինեն դրա դիմաց սատարել սահմանադրական փոփոխությունները՝ իրենց որոշելիք խնդիրն է: Ի վերջո, նրանցից շատերի համար պետք է որ փոխզիջում լինի, պետք է ասել, որ իրենք չեն գնացել միակողմանի զիջման, և այդ փոփխությունները պաշտպանում են, միայն իրենց առաջարկները ընդունելու դեպքում:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում