Friday, 26 04 2024
Երախտամոռությունը քաղաքական կատեգորիա չէ
Ինֆորմացիա ունեմ՝ Բաքուն քարտեզի 33 կտոր է ներկայացրել. ամեն հատվածում մի կեղծ փաստարկ են ստեղծել
Միայն հայի ձեռքով է հնարավոր զրկել Հայաստանը ինքնիշխանությունից
Ինչ է տեղի ունեցել Մոսկվայի մանկապարտեզում հայ երեխայի հետ․ հարցաքննություն, ստուգումներ
Ֆրանսիան անվերապահորեն աջակցելու է Հայաստանին. դեսպանը՝ Ցեղասպանության տարելիցի Մոնտեվիդեոյում կայացած միջոցառմանը
21:40
ՉԺՀ-ում հայտարարել են, որ ՆԱՏՕ-ն ուղիղ պատասխանատվություն է կրում Ուկրաինայի ճգնաժամի համար
Դպրոցը պետք է նաև արժեքներ և դիրքորոշում ձևավորի. 46 մենթոր դպրոցներում մեկնարկել է ուսուցչական համաժողովը
Հանրահավաքի մասնակից մի կին բռունցքով հարվածել է ոստիկանության ծառայողի գլխին. նա ձերբակալվել է
Հայաստանը ստացել է խաղաղության պայմանագրի նախագծի վերաբերյալ Ադրբեջանի առաջարկները․ ԱԳՆ
Իրաքյան փասիանսի հայաստանյան հարցերը
20:50
F-16 կործանիչները այս տարի կսկսեն ժամանել Ուկրաինա. Պենտագոնի ղեկավար
Մոսկվան ուզում է բոլորիս դարձնել Սիմոնյան Մարգո. նպատակը մեր պետության լիկվիդացիան է
Կոպիրկինը և հայկական «դիվերսիֆիկացիան»
Պետական դավաճանություն կատարելու համար քրեական հետապնդում է հարուցվել երկու անձի նկատմամբ․ նրանք հետախուզվում են
Հայաստանի ու Ադրբեջանի սահմանին տեղադրվել է 28 սյուն
20:20
ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարը դաշնակիցներին կոչ է արել ավելի արագ սկսել զենքի մատակարարումն Ուկրաինային
Քաղաքացու օրը նշվելու է ՀՀ մարզերում և Երևան քաղաքի վարչական շրջաններում
20:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Ձերբակալվել է «Կրոկուս»-ում տեղի ունեցած ահաբեկչության գործով ևս մեկ կասկածյալ
«Եվրոպական ժառանգության օրերի ճամբար» ծրագիրն ակտիվ փուլում է
Ուղիղ․ Զրույց Ռուբեն Մեհրաբյանի հետ
19:20
Բլինքենը Չինաստանին կոչ է արել օգտագործել իր ազդեցությունը Հյուսիսային Կորեայի և Իրանի վրա
Հայաստանի տարածքում կան փակ ավտոճանապարհներ
ՌԴ ՊՆ փոխնախարարի քրգործը ընդլայնվում է
19:00
Իսպանիան Ուկրաինային Patriot հրթիռների խմբաքանակ կմատակարարի. El País
Իսրայելի բանակը Գազայում 20 կմ թունել է ոչնչացրել
«Պզոն» ակումբներից մեկում հայհոյել է, հարվածներ հասցրել․ նրան մեղադրանք է ներկայացվել
18:40
Ռուսաստանի հետ Իրանի հարաբերությունները նոր մակարդակի վրա են. Իրանի պաշտպանության նախարար
ԱՍՀ նախարարությունը նախատեսում է ներդնել անապահովության գնահատման նոր համակարգ. Վահագն Խաչատուրյանն ընդունել է Նարեկ Մկրտչյանին
18:20
Բլինքենը Պեկինում հայտարարել է, որ ԱՄՆ-ն պատրաստ է Չինաստանի դեմ նոր պատժամիջոցների

Իրավունք ունե՞ր նախագահը ներում շնորհելուց հետո պատիժ նշանակել

Հայաստանում մահապատժի դատապարտվածների պատիժը հետագայում փոխվեց ցմահ ազատազրկման: Այս խնդրի հետ կապված կա մի հակասություն, որի շուրջ թեև տարատեսակ խոսակցությունները և վեճերը ծավալվում են դեռ 2003 թվականից, բայց դրանք միշտ, այսպես ասած, մի պատի են դեմ առնում:

Խոսքը վերաբերում է Հայաստանում մահապատժի դատապարտված անձանց ներում շնորհելու վերաբերյալ ՀՀ նախագահի հրամանագրին, որը իրավաբան Արայիկ Ղազարյանի համոզմամբ` Մարդու իրավունքների եվրոպական կոնվենցիայի տեսակետից խախտում է պարունակում:
Մասնավորապես` համեմատական վերլուծության ենթարկելով ներում շնորհելու վերաբերյալ ՀՀ նախագահի հրամանագիրը Եվրոպական կոնվենցիայի նախադեպերի հետ, իրավաբանը եկել է այն եզրահանգման, որ Հայաստանի Հանրապետությունը հնարավոր է ցմահ դատապարտվածների հետ կապված խնդիրներ ունենա Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում:

«Եվրոպական կոնվենցիայում կա 7-րդ հոդված` պատիժ` բացառապես օրենքի հիման վրա, համաձայն որի` անձի նկատմամբ կարելի է պատիժ նշանակել այն օրենքով, որն ուժի մեջ է հանցագործությունը կատարելու պահին, այսինքն` այս հոդվածը վերաբերում է պատժի նշանակման ոլորտին»,- ասում է իրավաբանը և ընդգծում, որ Եվրոպական դատարանի նախադեպային իրավունքի համաձայն` այնպիսի որոշումները, ինչպիսիք են ներումը, համաներումն ու պայամանական վաղակետ ազատելը` 7-րդ հոդվածի տակ չեն մտնում, քանի որ դրանք արդեն վերաբերում են պատժի կիրառության ոլորտին: Իսկ ՀՀ նախագահի հրամանագիրը մեկ նախադասություն է, բայց 2 մասից է բաղկացած: «Ներում շնորհել` դա պատժի կիրառության ոլորտին ուղղված որոշում է, ինչպես կասեր Եվրոպական դատարանը, և հաջորդը` ներվածի նկատմամբ սահմանված պատիժը փոխարինել ցմահ ազատազրկմամբ, դա արդեն պատժի նշանակմանն է վերաբերում»,- ասաց իրավաբանը:

Արայիկ Ղազարյանի խոսքով` ելնելով հենց նշված հանգամանքներից պետք է ասել, որ կասկած է առաջանում նախագահի հրամանագրի օրինականության առումով, քանի որ Եվրոպական կոնվենցիայի 7-րդ հոդվածի համաձայն` պատիժ կարող են նշանակել միայն դատարանները, հետևաբար երբ նախագահը հրամանագրում սկսել է նախադասությունը` «շնորհել ներում…», հենց այստեղ նա պետք է կանգ առներ և հաջորդ հարցով արդեն դատարանները պետք է զբաղվեին ու դատարանները որոշեին, թե ներում շնորհելուց հետո ինչ պատիժ պետք է նշանակել: Եվ եթե դատարանները զբաղվեին այս հարցով, նրանք պետք է որ նշանակեին այն պատիժը, որը կկարգավորվեր հանցագործության կատարման ժամանակ ուժի մեջ եղած օրենքով, մինչդեռ կիրառվեց 2003 թվականի Քրեական օրենսգիրքը, այսինքն` ցմահ ազատազրկումը:

«Եթե Կոնվենցիայի 7-րդ հոդվածի խնդիր կա, այսինքն` օրենքը կիրառվել է հետադարձ կերպով և նախագահը լիազորություն չուներ նշանակել պատիժ, նա պետք է դա զիջեր դատարաններին, այստեղ նաև խախտվում է Կոնվենցիայի 5-րդ հոդվածի առաջին մասը, որը վերաբերում է ազատությունից զրկելու այն ժամանակահատվածին, որն ընկած է դատապարտվելուց հետո: Եթե մենք հարցին նայենք հին քրեական օրենսգրքով, ապա այն պահից, երբ լրանում է ցմահ ազատազրկվածների համար օրենքով սահմանված ժամկետը` 20 տարին, նրանց համար սկսվում է այն ժամանակահատվածը, որն արդեն Կոնվենցիայի խախտում է»,- ասում է իրավաբանը:

Այստեղ էլ պետք է նկատի ունենալ, որ եթե մահապատժի դատապարտվածների նկատմամբ ցմահ ազատազրկում սկսեց նշանակվել 2003 թվականին, ապա դատարանները միայն 2006 թվականին սկսեցին անդրադառնալ այդ հարցին, մինչդեռ համաձայն օրենսդրության` կալանքը կարող է կիրառվել միայն դատարանի որոշմամբ դատապարտումից հետո: Այսինքն` 2003-2006 թվականներին ցմահականներն ազատությունից զրկված են եղել` առանց դատարանի որոշման:
Ընդ որում՝ պետք է նաև անդրադառնալ այն հարցին, թե արդյոք 2006 թվականի դատարանի որոշումները կարելի է համարել դատաքննության հետևանքով կայացված որոշումներ, որովհետև հայտնի է, որ 2006 թվականին ամբողջ ծավալով դատաքննություն տեղի չի ունեցել, և այդ որոշումները կայացվել են արագացված դատավարությունների արդյունքում:

«Այնպես որ, մնում է հստակ հասկանալ, թե արդյոք չե՞ն կարող այդ անձինք դիմել Եվրոպական դատարան` վիճարկելու այն ժամկետը, որը սկսվում է 20 տարի ազատազրկման ժամկետը սպառելուց հետո` այն մասով, որ օրինականության սկզբունքի խախտմամբ նրանց նկատմամբ նշանակվել է պատիժ մի անձի կողմից, ով իրավունք չուներ պատիժ նշանակել: Իրականում պատիժը պետք է նշանակվեր ոչ թե այդ ժամանակվա քրեական օրենսգրքով, այլ օրենքի հետադարձ կիրառմամբ, այն օրենքով, որը գործել է հանցագործության կատարման պահին»,- ասում է Արայիկ Ղազարյանը` հավելելով, որ նախագահի հրամանագիրը իրավական անորոշություն է առաջացնում այս հարցում, և եթե մեր ցմահականները որոշեն դիմել Եվրադատարան, ապա Հայաստանը կարող է խնդիրներ ունենալ:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում