Friday, 12 04 2024
«ԱՄՆ-ն և նրա դաշնակիցները ձգտում են խաթարել կայունացումը Հարավային Կովկասում». Լավրով
Պուտինը կարող է այցելել Թուրքիա մինչև ապրիլի վերջ
17:30
Չինական բանկերը սկսել են արգելափակել էլեկտրոնիկայի համար Ռուսաստանից վճարումները
17:20
Ոսկու գինը նորացրել է պատմական առավելագույնը
17:10
Հունաստանի վարչապետը Վիլնյուսում հանդիպել է Ուկրաինայի նախագահի հետ
17:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Իսրայելի պաշտպանության բանակը հայտնել է ՀԱՄԱՍ-ի երկու հրամանատարների սպանության մասին
16:40
Ուկրաինայի պաշտպանության փլուզման վտանգ կա
Ռուսաստանը չի ճանաչում Հայաստանի բացարձակ իրավազորությունը իր տարածքի վրա
16:24
«Օտարերկրյա ազդեցության թափանցիկության մասին օրենքը կհեռացնի Վրաստանը եվրոպական ուղուց». Միլլեր
Պետք է ՌԴ-ից կորզել ինչ-որ բան՝ երդմնակալությանը Փաշինյանի մասնակցելու դիմաց
16:09
Իրանը կարող է հարվածել Իսրայելին առաջիկա 24-48 ժամվա ընթացքում
ФСБ-ն առևանգել է երկու հոգու․ պետք է հիասթափեցնեմ վարչապետին
15:45
ԱՄՆ-ն, Հարավային Կորեան և Ճապոնիան անցկացրել են ռազմածովային զորավարժություններ ավիակիրի մասնակցությամբ
Սիդնեյում ապրիլի 21-ին կանցկացվի Արդարության երթ
Կոբախիձեն այսօր կհանդիպի Շոլցին
«Մա՞յքլն» էր զանգում, իսկ «Մայլքն» այսօր զանգու՞մ է
Հանրային սննդի օբյեկտը գործել է սանիտարահիգիենիկ նորմերի կոպիտ խախտումներով
«Գործ ունենք համակարգված տեղեկատվական ահաբեկման հետ». ԱԱԾ
Քննարկել են Հայաստան-Լիտվա օրակարգային հարաբերությունները՝ մատնանշելով ընդլայնման անհրաժեշտությունը
Հայաստանի և Վրաստանի արդարադատության նախարարները քննարկել են գործակցության խորացման հնարավորությունները
Ռուբինյանը կարևորել է Վրաստանի հետ ռազմավարական գործընկերություն հաստատելու փաստը
Նարեկ Մալյանը դատապարտվեց ազատազրկման
Ավանեսյանը` պետպատվերում հավանական չարաշահումների մասին
Ո՞վ ասաց՝ մենք գոհ ենք ՌԴ վարքագծից, բայց լուծումը մուննաթ գա՞լն է
Լոս Անջելեսի շրջանային վերահսկիչ խորհուրդն Ապրիլի 24-ը հռչակել է Հայոց ցեղասպանության հիշատակի օր
14:15
ԱՄՆ-ն, Ֆիլիպինները և Ճապոնիան բանակցել են միջուկային ռիսկերի նվազեցման շուրջ
Լուրերի օրվա թողարկում 14։00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Ավազակություն՝ հոր և որդու կողմից. ձերբակալման օրը որդին նռնակի պայթեցմամբ ինքնասպան է եղել

Արտախորհրդարանական «խորհրդավոր ընթրիք». որտեղ է չթաքնված մոտիվը

Արտախորհրդարանական ուժերի հետ առանձին հանդիպումներից հետո, Հայաստանի վարչապետի պաշտոնակատար Նիկոլ Փաշինյանը նրանց հետ հանդիպել է արդեն հավաքական՝ կլոր սեղանի ձևաչափով, այդով թերևս դրսևորելով նաև արտախորհրդարանական ուժերի հանգամանքի այսպես ասած ինստիտուցիոնալացման հարցում քաղաքական իշխանության կամքի և լրջմտության վկայություն: Այդուհանդերձ, հանրության շրջանում, որ հետխորհրդային անկախ պետականության մոտ երեք տասնամյակում տեսել է բազմաթիվ լուրջ գաղափարների ու նախաձեռնությունների գրեթե ակնթարթային անլրջացման մեծ պատմություն, բաց են մնում նոր նախաձեռնության հեռանկարի հետ կապված հարցեր: Ինչպիսին է լինելու նոր ինստիտուցիոնալ մեխանիզմը, ինչով է այն որակով ու արդյունավետությամբ տարբերվելու մինչ այդ եղածներից, այսօր էլ եղածներից, ինչ է բերելու մեր քաղաքական կյանք՝ հերթական հռչակագրերից զատ: Իհարկե այդ հարցերի պատասխաններին առավելագույն մոտ լինելու համար հարկավոր է մոտ լինել նախաձեռնության մոտիվներին, նախաձեռնողների պատկերացումներին, շահերին, մղումներին, հասկանալու համար, թե այդ քայլը որքան է ժամանակավոր, տակտիկական, կարճաժամկետ, և որքան է մշակված ռազմավարական, հեռանկարային նախաձեռնություն:

Անկասկած է իհարկե մի քանի կարևոր հանգամանք: Նախ, Հայաստանը ներկայումս մի իրավիճակում է, երբ հասարակական-քաղաքական կարգի կայունացման, կանխատեսելիության գոնե նվազագույն անհրաժեշտ մակարդակի ապահովման համար ստանդարտ մեխանիզմներն ու քայլերը բավարար չեն և հարկավոր են ոչ ստանդարտ գործողություններ: Դրանցից է արտախորհրդարանական ուժերի ձևաչափիի հիմնումը, թե ոչ, ցույց կտա ժամանակը, որքան էլ այսօր հնչեն գնահատականներ կամ կանխատեսումներ: Ի վերջո, կասկածից վեր է, որ ցանկացած քաղաքական նախաձեռնության ուժերը մասնակցում են իրենց կուսակցական, խմբային, հաճախ անձնական շահերի մղումով: Սա նորմալ է: Աննորմալությունը սկսում է այնտեղ, որտեղ այդ շահերը լրջագույն հակասության մեջ են մտնում պետության, հանրության անվտանգային և արդիականացման հարցերի հետ, պետական և հանրային շահի հետ: Միևնույն ժամանակ, եթե քաղաքական ուժերի շահերը այդ առումով ներդաշնակ կամ առնվազն համադրելի են պետական ու հանրային շահին, ապա այդ ուժերը հասարակական-քաղաքական, պետական կյանքում իրենց բարեբեր լուման կարող են ներդնել նաև առանց հավելյալ ձևաչափերի: Թեև, մյուս կողմից իհարկե որքան լայն լինի ստեղծագործական ներուժի և լրջմտության իրացման հնարավորությունը, այդքան մեծ կլինի արդյունավետության հեռանկարը: Առնվազն այդ տեսանկյունից, նախաձեռնությունը ողջունելի է, թեև ժամանակի ու տարածության մեջ դեռևս առկախ հարցերով:

Մյուս հանգամանքը այն է, որ Հայաստանում ներքին համերաշխության, համակեցության նորմերի նվազագույն կանխատեսելի բնույթի և միջավայրի սահմանումը ընդհուպ ազգային անվտանգության խնդիր է: Հետևաբար, դրան ուղղված ցանկացած նախաձեռնություն, և այդ նախաձեռնության հանդեպ դրական որևէ արձագանք ողջունելի է, թեկուզ ավանսով, սպասելով, թե ինչպիսին է լինելու հետագա գործողությունների առարկայականությունը: Եվ մեկ այլ հիմնարար նշանակության խնդիր՝ Հայաստանի արտաքին մարտահրավերների բավականին սուր միջավայրը, անվտանգային ռիսկերի բավականին ակտիվ ռեժիմը, և դրանց հանդեպ պետական կենսունակության վերականգնման անհրաժեշտությունը: Եվ այստեղ վերականգնման գործընթացը պետք է բաժանել երկու հատվածի՝ ռեսուրսային, և միջավայրային:

Ռեսուրսային առումով ամեն ինչ պահանջում է բավականին երկար ժամանակ, պահանջում է տևական աշխատանք թե ներքին դաշտում, թե արտաքին մի շարք ուժային կենտրոնների հետ: Ըստ այդմ, կարևոր է դառնում պետական քաղաքականության ճկունության միջավայրային գործոնի ձևավորումը: Առավել ևս այն ահազանգից հետո, որ մեծ հաշվով հնչեց Մոսկվայում Պուտին-Փաշինյան հանդիպմանը ՌԴ նախագահի շնորհավորանքի տեսքով: Պուտինը ընդգծելով Նիկոլ Փաշինյանի հանրային վստահության հաստատումը, նշեց սուր և զգայուն հարցերում որոշումներ ակնկալելու մասին: Մինչդեռ, մեծ հարցեր կան, թե ինչ է նշանակում սուր ու զգայուն, և արդյո՞ք Հայաստանի հանրության մանդատը ոչ թե ուժ, այլ ծուղակ է լինելու այդ հանրության ընտրությամբ մեծամասնությունը պահած քաղաքական իշխանության առաջ, հատկապես հաշվի առնելով նաև, որ ինչ ընդդիմություն է ձևավորվել խորհրդարանում՝ առավելապես ռուսական շահերի դաշտում դիրքավորված ընդդիմություն:

Ահա այդ իրավիճակում թերևս առաջանում է արտաքին խնդիրներում «վստահության մանդատի» ծուղակի վտանգը հնարավորինս չեզոքացնելու համար հասարակական-քաղաքական հավելյալ շերտերի ձևավորման անհրաժեշտություն, որպիսին կարող է դիտարկվել նաև արտախորհրդարանական ուժերի միջավայրի որոշակի ինստիտուցիոնալացումը, իհարկե դրա արդյունավետության վճռորոշ նշանակությամբ, քանի որ ինքնին ինստիտուցիոնալացումը կարող է լինել անբավարար:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում