Wednesday, 11 09 2024
10:10
Կայացել է ԱՄՆ նախագահի թեկնածուների բանավեճը
Հռոմի ստատուտը կառավարության համար բեռ է ավելորդ ճամպրուկի նման, որի պահելը խնդիր է
Սպասվում է կարճատև անձրև
Ուղիղ․ «Երևանյան երկխոսություն» միջազգային համաժողովը
Գազամատակարարումը կդադարեցվի․ հայտնի են հասցեները
Անիի կամրջի վերականգնումը սիմվոլիկ է. հայ-թուրքական սահմանը կբացվի
Երկար ժամանակով լույս չի լինելու Երեւանում և 9 մարզերում
Ուղիղ. Ազգային ժողովի հերթական նիստը
Մի մեղայականի պատմություն. «ես սրսուռ ՔՊ-ական եմ եւ շատ եմ սիրում Նիկոլ Փաշինյանին». «Հրապարակ»
Ռիսկեր կան, որ այս կառավարության առջև դրված նպատակները չեն իրականանա ընտրված կադրերի պատճառով
Օ՜, ինչպիսի զուգադիպություն. «Իրավունք»
«Կեսօրից առաջ և հետո» Ժիրայր Ոսկանյանի հետ
Մեկնարկել է պարեկների ամփոփիչ պետական ատեստավորումը
08:20
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Ազգերի լիգա․ Հայաստանի հավաքականը միավորներ կորցրեց
Տարակուսելի քայլ Արեւմուտքից. ինչ ազդեցություն կլինի հայ-իրանական հարաբերության վրա
Արցախի քաղաքական վերնախավը վերցնում է իրեն նետված ձեռնոցը. պատրաստ են ցանկացած գրոհի. «Հրապարակ»
Ագրարայինի ռեկտորը գրանցված չէ իրավաբանական անձանց պետական ռեգիստրում. «Հրապարակ»
Կվերաբացի՞ արդյոք Սոթքի ոսկու բաց հանքը. վարդենիսցիներին որոշ շրջանակներում խաբում են. «Ժողովուրդ»
«Սև աղբյուր» կոչվող սարում հայտնաբերվել է քաղաքացու դի
00:45
Թեհրանը կեղծ է անվանել այլ երկրներին իրանական զենք մատակարարելու լուրերը
Վրաստանի նախագահը հայտարարել է երկրորդ ժամկետի համար առաջադրվելու իր մտադրության մասին
Սուրեն Պապիկյանի գլխավորած պատվիրակությունը մեկնել է Չինաստան
«Կորպորասիոն Ամերիկա»-ի ղեկավար Մարտին Էուռնեկյանը Ուրուգվայում Հայաստանի դեսպանությանն է նվիրաբերել «Հավերժական Հայաստան» գիրքը
Երվանդ Քոչարի և Շառլ Ազնավուրի հոբելյանները նշվեցին «Սրճարաններում» ցուցադրությամբ
Տեսչական մարմինը 2 անգամ բացասական եզրակացություն է տրամադրել
«Եռաբլուր»-ին հարող փողոցն անվանակոչվել է Աշոտ Ղուլյանի անվամբ
Արմեն Աշոտյանի խափանման միջոցը փոխվել է
«Ադրբեջանը ռազմագերիներին ազատելու պարտավորություն չունի»․ Ադրբեջանի ԱԳՆ
«ՀրազՋԷԿ»-ում տեղի ունեցած պայթյունի դեպքի առթիվ քրեական վարույթ է նախաձեռնվել

Հայաստանը կոալիցիոն խաչմերուկում

Հայաստանում հանրային տրամադրությունների ներկայիս պատկերի գնահատումը թույլ է տալիս խոսել այն մասին, որ խորհրդարանում կառավարող մեծամասնության ձևավորման հեռանկարը մեծ հավանականությամբ կհանգի կոալիցիայի անհրաժեշտության: Իհարկե այստեղ առկա է «կայուն մեծամասնության» սահմանադրական մեխանիզմը, որը կոալիցիա չձևավորելու դեպքում տալիս է երկրորդ փուլի հնարավորություն, որտեղ արդեն առաջին և երկրորդ տեղերը զբաղեցրած ուժերը կվիճարկեն «միանձնյա մեծամասնության»  հնարավորությունը:  Պետք է նկատել սակայն, որ Հայաստանի պարագայում կայուն մեծամասնության այդ դրույթը ներկայումս գործարկելու արդյունավետությունը կլինի թերևս կասկածի տակ, քանի որ ներքաղաքական և քաղաքական իրավիճակը մեղմ ասած կայուն չէ, հետևաբար կայուն մեծամասնության դրույթով միանձնյա մեծամասնություն ստանալու մեխանիզմը կարող է սրել հանրային տրամադրությունները եւ բերել բեվեռացվածության: Մինչդեռ, խորհրդարանի արտահերթ ընտրության խնդիրը թերեւս հենց հետպատերազմյան բեվեռացվածության քայքայիչ բնույթը հաղթահարելը, քաոսը լիցքաթափելն ու երկրի կառավարումը կայուն ու կանխատեսելի միջակայք բերելն է: Հետևաբար, գերխնդիրը թերեւս պետք է լինի այսպես ասած առաջին փուլով արտացոլվող հանրային տրամադրության կապիտալիզացիան: Եթե առաջին փուլի արդյունքը բերի պատկերի, երբ չկա միանձնյա մեծամասնության արդյունք, ապա հետո արդեն երկրորդ փուլով այդպիսի պատկեր ստանալու փորձը կստացվի հանրային տրամադրության խեղման փորձ:

Դա ամենևին չի նշանակում, որ երկրորդ փուլի հանգամանքը բացառելի է միարժեք: Ի վերջո պետք չէ բացառել իրավիճակ, երբ երկրորդ փուլը ինքնին կարող է լինել հանրային պահանջ: Ամբողջ հարցը այստեղ այն է, որ այդ հանգամանքը չպետք է էական հակասության և հակադրության մեջ մտնի այն պատկերի հետ, որ կձևավորվի առաջին փուլի արդյունքում: Ներկայումս հանրային տրամադրությունների և դիրքաորոշումների վերաբերյալ պատկերացումը սուղ է: Կան սոցիոլոգիական տվյալներ, որոնք մեջբերվում են կամ բաց տեքստով, կամ հղում անելով ինչ որ ներքին օգտագործման հարցումների՝ պաշտոնապես չհրապարակված: Հաշվի առնելով սոցիոլոգիայի հանդեպ հանրային վերաբերմունքի անկայունությունը, կամ նույնիսկ ավելին՝ կայուն անվստահությունը, որ գալիս է նախորդ համակարգի ավանդույթներից, հրապարակվող թե պաշտոնական, թե ոչ պաշտոնական սոցհարցումների տվյալները կամ դրանց մասին տեղեկությունները մշտապես ենթակա են վերապահման: Ըստ այդմ, առավելագույն ճշգրիտ պատկեր թերևս պետք է տա բուն ընտրությունը:

Դրան զուգահեռ, սակայն, անկասկած է, որ թավշյա հեղափոխությունից երեք տարի անց, առավել ևս 44-օրյա ծանր պատերազմից հետո հասարակական տրամադրությունը ձեևափոխվել է էապես, և մեծ հավանականությամբ զգալիորեն կրճատվել է կառավարող մեծամասնության, կամ պարզապես դրա առաջնորդ Նիկոլ Փաշինյանի հանրային վստահելիության և մյուս ուժերի առնվազն մի որոշակի մասի վարկանիշի տարբերություն կազմող տարածությունը: Հետևաբար այստեղ ձևավորվում են ռազմավարական խնդիրներ, որոնց թվում նաև կառավարող կոալիցիոն մեծամասնության հնարավորությունների առնչությամբ: Հատկապես, երբ ակնառու է, որ կառավարող նախկին համակարգը իր ռազմավարությունը կառուցում է հենց այդ տրամաբանությամբ՝  միաձայն մեծամասնության իրատեսական հնարավորություն չունենալու պարագայում հասնել իրավիճակի, երբ հնարավոր կլինի առնվազն իրական հեռանկարով բանակցել կոալիցիոն մեծամասնություն ձեւավորելու շուրջ: Այդ ռազմավարությանը միանձնյա մեծամասնություն վերստին ստանալու տրամաբանությամբ հակադրվելու մարտավարությունը կարող է պարունակել խափանման էական վտանգներ, ըստ այդմ կոալիցիոն հեռանկարների ապահովումը դառնում է ներկայիս մեծամասնության համար ռազմավարական խնդիր՝ Հայաստանը նախկին կառավարող համակարգին վերադարձնելու ճանապարհը փակ պահելու, բայց միաժամանակ և ամենից առաջ՝ նաև արդյունավետ կառավարման հուն վերադարձնելու համար: Մնացյալը կորոշի հանրությունը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում