Tuesday, 21 05 2024
Հնդկաստանի խոսուն որոշումը Իրանի առնչությամբ. Հայաստանի ուշադրության հրամայականը
ՀՀ և Սլովենիայի ԱԳՆ-ներն անդրադարձել են միջազգային և տարածաշրջանային վերջին զարգացումների անվտանգային ազդեցություններին
20:40
Մեծ Բրիտանիան և Ֆինլանդիան Ռուսաստանին հռչակել են գլխավոր սպառնալիք
20:30
Ֆրանսիան 45 ուկրաինացի զինվորի է վարժեցրել «Կեսար» հաուբիցները գործարկելու համար
20:20
ԱՄՆ-ն հայտնել է ԵՄ-ում պառակտման մասին՝ Նեթանյահուի նկատմամբ ՄՔԴ-ի կալանավորման հրամանի պատճառով
20:10
Ուկրաինայում հայտնել են, որ արդեն ավելի քան 3000 դատապարտյալ է դիմել զինված ուժերում ծառայելու համար
20:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
19:50
ԵՄ-ն Մոլդովայի հետ պաշտպանության ոլորտում գործընկերության համաձայնագիր է ստորագրել
19:40
Գերմանիային հաջողվել է շուրջ մեկ միլիարդ եվրո հավաքել Ուկրաինայի հակաօդային պաշտպանության համար
Ալեն Սիմոնյանի կարծիքով՝ պետք է քննարկվի եկեղեցու նկատմամբ հարկային պարտավորությունների կիրառման հարցը
19:20
Ադրբեջանի արտգործնախարարը հեռախոսազրույց է անցկացրել Իրանի արտգործնախարարի պաշտոնակատարի հետ
19:10
Նոր Կալեդոնիայում անկարգությունների հասցրած վնասը գնահատվում է 1 մլրդ եվրո
19:00
Չինաստանը կպատասխանի ցանկացած գործողության, որը կխաթարի իր ամբողջականությունը. Չինաստանի ԱԳՆ
Ուղիղ․ Բագրատ Սրբազանն ամփոփում է օրը Սուրբ Աննա եկեղեցու բակում
18:45
ԵՄ-ում հաստատել են ռուսական սառեցված ակտիվների եկամուտներն Ուկրաինային ուղղելու ծրագիրը
52-ամյա տղամարդուն կալանավորելու որոշում է կայացվել բռնություն գործադրելու հրապարակային կոչեր հնչեցնելու մեղադրանքով
Ամեն շարժվող բան չէ, որ շարժում է․ Արուսյակ Ջուլհակյան
Ձեր շարժումը անվանեք «Սրբազան դաշինք»՝ Սերժ, Քոչարյան, ՀՅԴ, եկեղեցու որոշ սպասավորներ. Ռ․ Ռուբինյան
Ինչո՞ւ եք հոգեբանական տեռորի միջոցով ուզում դատարկել Կիրանցը. մյուս սահմանամերձ գյուղերը գնացել ե՞ք
Ձեր Ռոբերտ մարգարեն 1.5 տարի առաջ «ավետել» էր՝ սրբազանի կերպարով լաոն պետք է արթնանա
Իրավունք չունեք եկեղեցուց որևէ հավատացյալի վռնդել ու ակնկալում եմ վեհափառի անդրադարձը
Այս օրենքով փաստաբանները անվճար ծառայության համար ստիպված են լինելու վճարել լրացուցիչ գումարներ
18:08
Մեզ հերթական դժոխքի միջով մի’ անցկացրեք, որքան շուտ հեռանաք, այնքան լավ
18:02
Լոնդոն-Սինգապուր չվերթի ժամանակ տուրբուլենտության պատճառով կա 1 զոհ, 30-ից ավելի վիրավոր
ԱԺ նախագահի բազմիմաստ ակնարկը. ինչպե՞ս են անցնում Գաֆարովայի հետ հանդիպումները
Ռայիսիի մահվան գիշերը Պուտինը 2 ժամ խորհրդակցություն է անցկացրել
Հոգևորականը ինչո՞ւ պետք է հարկ չվճարի. Սուրբ Աննա եկեղեցին սեփական գրասենյա՞կ է. Ալեն Սիմոնյան
17:30
ԵՄ-ը Ուկրաինային 3 մլրդ եվրո կհատկացնի ՌԴ սառեցված հաշիվներից
Բաքվի բանտում գտնվող Դավիթ Իշխանյանի անունը չէիք շահարկի. եթե մի քիչ հայ լինեիք
Շարժումը սկզբից ոչ մի բանի մասին էր, հետո պարզվեց՝ 1 ժամ են տալիս հրաժարականի համար

Սահմանադրության փոփոխության անվան տակ ամեն ինչ անում են, որպեսզի իշխանությունը պահեն իրենց ձեռքում

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցակիցն է քաղաքագետ Գագիկ Համբարյանը:

– Պարոն Համբարյան, այսօր՝ Սահմանադրության օրը, իր շնորհավորական ուղերձում Սերժ Սարգսյանն ասել է, որ սահմանադրական բարեփոխումների արդյունքում ունենալու ենք ավելի արդար և ավելի կայուն պետություն: Փաստորեն ավելի ժողովրդավար լինելու համար սահմանադրական փոփոխություննե՞ր էին պետք։ 

Իհարկե, Սահմանադրությունը չէ, որ մեզ ավելի ժողովրդավար է դարձնելու: Բացի այդ, սահմանադրական բարեփոխումները պետք է պահանջված լինեն ներքևից, այսինքն՝ հասարակությունն այնքան զարգացած պետք է լիներ, որ մեզ անհրաժեշտ լինեին սահմանադրական բարեփոխումներ: Խնդիրը հետևյալն է. Հայաստանում Սահմանադրության փոփոխումը կազմակերպված էր վերևների կողմից և բացարձակ պահանջված չէր հասարակության կողմից: Նախևառաջ մենք դեռ այն հին Սահմանադրությունը չէինք «սպառել»: Նախ՝ հին Սահմանադրությամբ մենք պետք է շատ առաջ գնայինք: Բացի այդ, իշխանությունները Սահմանադրության փոփոխության անվան տակ ամեն ինչ արեցին և անում են, որպեսզի իշխանությունը պահպանեն իրենց ձեռքում: Ինձ համար, որպես ՀՀ քաղաքացի, շատ զարմանալի և շատ զավեշտալի է, որ մենք դառնում ենք պառլամենտական հանրապետություն՝ այն դեպքում, երբ կուսակցական շինարարությունը Հայաստանում չի ավարտվել: Մենք չունենք գաղափարական կուսակցություններ, որոնց գաղափարներն ընդունվում են հասարակության կողմից: Իհարկե, կան մեկ-երկուսը, նույն ՀՅԴ-ն և Կոմկուսը, որոնց վարկանիշը բնակչության մոտ շատ ցածր է,և ի հակակշիռ այս ցածր վարկանիշ, բայց գաղափարախոսություն և պատմություն ունեցող կուսակցությունների՝ ունենք կուսակցություններ, որոնք գոյատևում են և ձևավորվել են մարդկանց շուրջ: Օրինակ՝ ՀՀԿ-ն ոչ թե կուսակցություն է, այլ ակումբ է, որի մեջ ներգրավված են այն բոլոր քաղաքական գործիչները, որոնք ունեն պաշտոններ: Համոզված եմ, որ եթե ՀՀԿ-ն զրկվի իշխանությունից, շատ արագ կկազմաքանդվի, ինչպես դա եղավ ՀՀՇ-ի հետ 98 թվականին, երբ Լևոն Տեր-Պետրոսյանը հրաժարական տվեց: Բացի այդ, ունենք մարդ-կուսակցություններ, որոնք ձևավորվել են մարդկանց շուրջ, օրինակ՝ ԲՀԿ-ն, այսօրվա «Ծառուկյան» դաշինքը, որը իր և՛ ռեյտինգային պահով, և՛ ռեսուրսային պահերով ամբողջությամբ պարտական է մեկ մարդու՝ Գագիկ Ծառուկյանին: Նույնը կարելի է ասել «Հայկական վերածնունդ» կուսակցության մասին, որը հիմնականում ձևավորվել էր Արթուր Բաղդասարյանի շուրջ: Այնպես որ՝ այս կիսատ-պռատ բազմակուսակցական համակարգով մենք թևակոխոմ ենք դեպի պառլամենտարիզմ: Բացի այդ, մենք անպայման պետք է հաշվի առնենք, որ բավական բարդ տարածաշրջանում գտնվող երկիր ենք, և սա իհարկե չի նսեմացնում այն հանգամանքը, որ մենք պետք է դեմոկրատական լինենք, բայց միևնույն ժամանակ կարծում եմ, որ մենք պետք է ունենայինք այնպիսի Սահմանադրություն, որը կերաշխավորեր ուժեղ նախագահ, ուժեղ կառավարություն, ուժեղ օրենսդիր իշխանություն և անկախ դատական իշխանություն: Շատ դեպքերում ես տեսնում եմ, որ մեզ համեմատում ենք Իսրայելի հետ, բայց մենք մոռանում ենք մեկ բան՝ յուրաքանչյուր երկրի հաջողություն և ներքին կայունություն պայմանավորված են բարձր սոցիալ-տնտեսական վիճակով: Եվ երբ մենք համեմատվում ենք Իսրայելի հետ, պետք է իմանանք, որ Իսրայելի բնակչությունն աղքատ չէ՝ ի տարբերություն ՀՀ բնակչության, որտեղ  աղքատության շեմն արդեն 40 տոկոսից անցել է: Ունենալով այսպիսի ծանր սոցիալ-տնտեսական վիճակ և բավական բարդ արտաքին խնդիրներ՝ մենք դառնում ենք պառլամենտական հանրապետություն: Եվ ես սա համարում եմ շատ ժամանակավրեպ և սխալ քայլ:

– Ըստ էության՝ սահմանադրական բարեփոխումները մեկ նպատա՞կ էին հետապնդում՝ ՀՀԿ-ի կյանքը իշխանությունում երկարաձգելո՞ւ:

– Այստեղ բարեփոխման մասին խոսք լինել չի կարող, սա Սահմանադրության փոփոխություն էր, որով մեր երկիրը, որը կիսանախագահական-կիսապառլամենտական էր, հիմա լիովին դարձավ  խորհրդարանական երկիր: Իմ կարծիքով՝ այս ամենի նպատակը գործող իշխանության, կոնկրետ ՀՀԿ-ի ձեռքում իշխանությունը պահելն է, որովհետև եթե անկեղծ, ապա ՀՀԿ-ն ունի շատ մեծ կադրային խնդիրներ: Երկրորդ՝ գործող նախագահը իր շրջապատում չուներ այն անձը, որը կներկայացներ ՀՀԿ-ն նախագահական ընտրություններին: Որքան էլ հայտարարեն, որ ամենապայծառ և խելացի դեմքերը ՀՀԿ-ում են,  իրականությանը սա չի համապատասխանում, և ՀՀԿ-ն և շատ այլ կուսակցություններ ունեն կադրային քաղց: Սրա վառ օրինակն այն է, որ նույն մարդը կարող է 5-6 անգամ նշանակվել նախարար, ինչը աբսուրդ է, և Հայաստանի պարագայում դա հանգեցնում է  լճացման և ճահճացման:

Սերժ Սարգսյանի հայտարարությունը կենացի նման մի բան էր՝ նվիրված Սահմանադրության ընդունման 22-րդ տարեդարձին, և ոչ ավելի:

– Խորհրդարանական համակարգի պայմաններում, ըստ Ձեզ, ֆորս-մաժորները, քաոսային իրավիճակները չե՞ն ավելանա: Այս առումով վտանգներ չկա՞ն:

– Իհարկե, բարդ է լինելու: Եվ խորհրդարանական երկրների ամենաբացասական կողմերից մեկը հենց ճգնաժամերն են, որը մենք տեսնում ենք՝ շատ դեպքերում գոյություն ունեն խորհրդարանական երկրներում, որտեղ սոցիալ-տնտեսական և քաղաքական իրավիճակը բավական բարդ է: Եվ մեծ քանակությամբ և բավական շատ են տեղի ունենում արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունները, երբ ձևավորված կոալիցիաները փլուզվում են. կամ ընդհանրապես գործող իշխանությունները չեն ստանում այն դրական բավարար գնահատականը խորհրդարանական ուժի կողմից:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում