Monday, 13 05 2024
Քննարկվել է մետրոյի զարգացման ու առկա շարժակազմերի արդիականացման խնդիրը
ԱՄՆ-ն հավատում է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղությանը
Ոստիկանության պարեկային ծառայության աշխատակիցը Հնդկաստանի քաղաքացուց կաշառք է ստացել
Նախկին դիվանագետները բացահայտել են շարժման իրական նպատակը
Ճնշումը մեծացնում ենք հարավից հյուսիս. Գալստանյանը ներկայացրեց վաղվա անելիքները
Մեզ հետ խորհուրդներով մի խոսեք, շարժումը մարի էլ, ժողովուրդն արթնացել է. Գալստանյան
Ռուսաստանը մտադիր է մուտք գործել հարավի աճող շուկաներ
«ՀՀ կառավարությունը պետք է հասկանա, թե իրեն ինչի՞ մեջ են մեղադրում»․ Փաշինյան
Հաշտության քարոզը տապալում է քարոզիչը. նոսրացող շարժում, աճող ագրեսիա
Մահաբեր կրակոցը վեճի ժամանակ արձակել է նույն զորամասի զինծառայողը․ Նրան կալանավորել են
Համատարած անպատասխանատվության հետևանքները
Հայկական դիվանագիտության դասալիքները
«Փորձառու դիվանագետների» ուտելու և քնելու ժամը ռուսն է որոշել. ստորաքարշ աշխարհայացքի կրող են
Մեքենան գլխիվայր հայտնվել է ճանապարհի աջակողմյան հատվածում. կան տուժածներ
Պարեկները մայիսի 6-13-ը Երևանում հայտնաբերել են 3 641, մարզերում՝ 12 683 խախտում
23:00
Կանադայի հարավ-արևմուտքում անտառային հրդեհներ են մոլեգնում
«Դուք փակեցիք դուռը հայրենիք ու պատիվ ունենալու հույսի ու հավատի առջև». Վահե Սարգսյան
Սրբազանը՝ հանրային անհանդուրժողական քարոզի՞չ
Գալստանյանի հայտարարած նպատակների հետ ո՛չ նա կապ ունի, ո՛չ մյուսները. ուզում են իրենց իշխանությունը
Կարող են բեղ դնել, հագուստ ու անուն փոխել, պաթոսով խոսել, բայց դրանից էությունը չի փոխվում
21:50
Գուտերեշը կոչ է արել հետաքննել Ռաֆահում ՄԱԿ-ի աշխատակցի մահվան հանգամանքները
Սևանա լճի մակարդակը հավասարվել է նախորդ տարվա նույն օրվա նիշին
Վարդենիս համայնքում կիրականացվեն սոցիալ-տնտեսական զարգացման մեծածավալ ծրագրեր
Գեղարքունիքում «Բնակարանային մատչելիության պետական աջակցության ծրագրից» օգտվելու համար դիմել է 35 ընտանիք
Վրաստանում օտարերկրյա գործակալների մասին օրենքի ներդրմանն ընդդիմացողները շարունակում են բողոքի ակցիան
Միջուկային Իրանի «միջազգային» ադապտացիան
ՌԴ կառավարությունը կխթանի արտերկրում ռուսաց լեզվի տարածումը
«Իրականացվել է ավելի քան 25 այց». ՄԻՊ-ը՝ բողոքի ցույցի ձերբակալված մասնակիցների մասին
ՀՀ և Լիտվայի անձնական տվյալների պաշտպանության լիազոր մարմինները համագործակցության հուշագիր կկնքեն
Իսրայելի պաշտպանության նախարարը վճռականություն է հայտնել՝ Գազայում հասնելու պատերազմի բոլոր նպատակներին

Մշակութային օլիգարխություն (տեսագրություն)

«Առաջին լրատվականի» ՍԻՐԱՆԿՅՈՒՆ ծրագրի զրուցակիցն է Հր.Ղափլանյանի անվան դրամատիկական թատրոնի դերասան, արձակագիր Հովհաննես Թեքգյոզյանը

– Վերջերս Ձեր էսսեներից մեկը նվիրված էր հայկական սերիալներին, որտեղ ասում էիք, որ մեր թատրոնը սերիալներում նկարահանվող դերասանների պատճառով կարծես թե սառել է, առաջացել է ստեղծագործական ապատիա: Թատրոնի սառելու պատճառը իսկապե՞ս միայն Ձեր նշած փաստն է: 

– Կարծում եմ` թատրոնն այն երեւույթն է, որին անհնար է վերլուծել լավ կամ վատ պիտակավորումներով: Ավելին` մեր արվեստաբանության կամ «արվեստագիտության» մեջ արմատացած սարսափելի «հավանում եմ-չեմ հավանում» կարծիքներով շատերը նսեմացնում են մի երեւույթ, որը միանգամայն այլ հարթության վրա է գտնվում: Լավն ու վատը, հավանում եմ-չեմ հավանումը արտաբերող անձն անուղղելի եսակենտրոն եւ էսքգիբիցիոնիստ է: Ցանկացած նման դիտարկում լսելիս` իմ մտապատկերում հառնում է մի անմարդկային հսկա, ով վերից արհամարհական հայացքով է նայում այն պուճուր խաղալիքին, որի անունը թատրոն է: Արվեստի ցանկացած ստեղծագործություն կամ արվեստի տեսակ միայն հնարավոր է վերլուծել: Թատրոնը կարծես թե սառել է հայկական սերիալներում նկարահանվող դերասանների պատճառով միտքը ես` որպես քաղաքացի, դերասան, դիտարկում եմ հետեւյալ կերպ. այն որակը, որը կա հայկական սերիալներում, բնականաբար, ինձ չի գոհացնում, բայց քանի որ մարդը եսակենտրոն է, ցանկացած խնդիր անցկացնում է իր պրիզմայի միջով: Ցավոք, ես` որպես դերասան, տեսնում եմ, որ մարդկային հարաբերությունները իմ եւ իմ ընկերների միջեւ վերջին շրջանում եթե չասեմ բավականին վատացել, ապա հաստատ սառել են: Պատճառը մեկ տարի որոնումներից հետո հասկացա, որ հայկական սերիալն է, որը երեք սարսափելի հատկություն ունի, նախ դերասանին զրկում է անունից, այսինքն` մենք դերասանին ճանաչում ենք ոչ թե անուն-ազգանունով, այլ սերիալում նրա խաղացած դերի` Ռաֆո, Հովո, Պողոս եւ այլ անուններով: Տիպիկ դերասանական մահ: Հայկական սերիալը դերասանին դեպի մահ է տանում, որովհետեւ մեր սերիալներում իրականություն չկա, կա ընդամենը երկու վիճակ` ողբալ եւ մուննաթ գալ: Եվ երրորդը` հենքի բացակայությունն է: Այս երեք կետերը հայկական սերիալում նկարահանվող դերասաններից շատերին դարձնում են, ներեցեք, տափակ, մեծամիտ եւ փառազոհ: 

– Սակայն շատ դերասաններ, թատրոնի տնօրեններ մեզ հետ զրույցներում մեկ անգամ չէ, որ նշում են` դրանում վատ բան չկա, իրենք համատեղում են թատրոնի եւ սերիալի աշխատանքը: Տիգրան Ներսիսյանը անգամ ասում է, որ իրենց խաղացած սերիալներում կարող է խաղի այնպիսի մի կտոր լինի, որ համարվի շեդեւր: Մյուս կողմից էլ` դերասանը, սերիալում նկարահանվելով, նյութական բարեկեցություն է ապահովում: Ի՞նչ անել: 

– Նախ նշեմ, որ ես իրավունք չունեմ որեւէ մեկին մեղադրել սերիալում նկարահանվելու մեջ. բնականաբար նյութականի խնդիր կա: Դերասանների իննսուն տոկոսն ասում է, որ իրենք հանուն ֆինանսի են նկարահանվում սերիալում, բայց հաճախ տեսնում ես, որ փողոցային խաժամուժի անիրական վիճակը բուն է դրել դերասանի ներսում` նրան դարձնելով` անտիդերասան: Մասնագիտական նրբությունները վերափոխվում են` կորցնելով իրենց նշանակությունը: Դադարը` հայկական սերիալներում դառնում է տեքստ հիշելու միջոց, ատամները կրճտացնելը` զայրույթ արտահայտելու հնարավորություն: Ուզո՞ւմ ես տպավորություն գործել, ուրեմն զռռա ու մուննաթ արի եւ այլն: Ցավոք, նույն այս վիճակը դերասանը բերում է բեմ` կյանքն ու արվեստը դարձնելով կրիմինալ-սերիալային մի տարօրինակ աջափսանդալ: Ինձ առավելապես մտահոգում ու ցավ է պատճառում, որ նույնիսկ հաջողված ներկայացումներում վերջերս սերիալային շեշտադրություններ են հայտնվել: Իսկ առհասարակ սերիալին ես կողմ եմ: Օրինակ` բրազիլականներին: Գեղեցիկ դեմքերով նորաձեւության վերջին ճիչով հագնված, համբուրվող դերասաններ, շքեղ ինտերիեր-էքստերիերներ, փոքրիկ ողբերգություններ: Բացի հայկական սերիալներից` աշխարհի ցանկացած երկրում նկարահանված սերիալը նայելիս մարդը ուզում է ապրել: Տիգրան Ներսիսյանին թեեւ հարգում եմ, բայց նրա արտահայտած միտքը (եթե իհարկե, նման բան է ասել) կընդունեի միայն այն դեպքում, եթե մեր հայկական փառապանծ սերիալների սցենարիստները գոնե տարրական դասարանի կրթություն ունենային: Հայկական սերիալներում աշխատող («ստեղծագործել» բառը ոչ մի կերպ հնարավոր չէ սոսնձել այդ մարդկանց) «արվեստագետների» (սցենարիստներ-ռեժիսորներ) մեծ մասը մասնագիտության իմաստով ուղղակի տառաճանաչ չէ:

– Այսինքն` Դուք կողմ եք սերիալի նկարահանմանը, միայն թե այն պրոֆեսիոնալնե՞րն անեն: 

– Այո՛, բոլոր տեսակներն էլ իրավունք ունեն ապրելու եւ զարգանալու: Սակայն մի տեսակը չպետք է գերակշռի մյուսին: Այս երեւույթը, որը պայմանականորեն կարելի է «Մշակութային օլիգարխություն» անվանել, գերիշխում է մեր հեռուստաընկերություններում: 

– Հեռուստաընկերությունների ղեկավարները արդարանում են, որ սերիալ են նկարահանում, որովհետեւ պահանջարկին են հետեւում: 

– Այդ դեպքում ինչու պոռնոֆիլմեր չեն ցուցադրում, դրանից էլ մեծ պահանջա՞րկ: Այս ժողովրդի վզին փաթաթվող պահանջարկային մեթոդը մեր հեռուստաընկերությունների որդեգրած քաղաքականության մասին է վկայում: Եվ փառահեղ պտուղներ է տալիս: Մեր իրականության մեջ հանճարեղ է նա, ով ավելի շատ է երեւում հեռուստաէկրանին: Իսկ եթե չես երեւում, ուզում ես Թոմաս Մանն ու Պիկասոն եղիր, միեւնույն է, չկաս, գոյություն չունես: 

– Ո՞վ է մեղավոր, պատճառը ո՞րն է: 

– Արդեն ասացի` մեր հեռուստաընկերությունների մեղքն է: Ինչ վերաբերում է սերիալներին, ապա` պատճառը հետեւյալ երեք կետերն են. նախ` հայկական սերիալները հիմք չունեն: Օրինակ` թատրոնը այս պահի արվեստ է, այսինքն` ամեն ինչ կատարվում է այս պահին, սակայն թատրոնի այս պահը` հիմա կատարվող գործողությունը, բազում այլ պահերի համաձուլվածքն է: Ինձ մոտ այնպիսի տպավորություն է, որ հայկական սերիալները հենց այս պահին են ստեղծում, սցենարիստը հենց այդ պահին գրում է, թանաքը չչորացած` տեքստը տալիս են դերասանին, դերասանը նույն այդ տեքստը երեւի առաջին անգամ ասում է նկարահանվելիս, իսկ ռեժիսորը նկարահանվող դրվագին ծանոթանում է նկարահանելուց երկու րոպե առաջ: 

– Ընդունված կարծիքի համաձայն` դրանք նկարահանվում են մարդկանց դեգրադացնելու, իրական խնդիրներից շեղելու համար: Անգամ կարծիք կա, որ երբ դադարեն սերիալ նայելուց, հենց այդ ժամանակ էլ կսկսվի իրական փոփոխությունների փուլը: 

– Ձեր ասածի մեջ ճշմարտություն կա, որովհետեւ ցանկացած հասարակարգ` սկսած Հին Հռոմից, ուներ հստակ կառուցվածք: Օրինակ` հաց եւ հանդեսներ, այսինքն` կերակրիր-զվարճացրու ժողովրդին` իրականացնելու համար քո նվաճողական ծրագիրը: Ստեղծվում է հեգեմոնիա, որի արդյունքում փոքր ազգերը պետք է ղեկավարվեն: Դա աշխարհի օրենքն է: Բայց այստեղ տարբերություններ կան, թե որ երկիրը ինչով է ղեկավարվում, ասենք` Վրաստանը Նինո Կատամաձեով է ղեկավարվում, Հայաստանը` Արմենչիկով: 

– Անցյալ տարի Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովը չափորոշիչներ մշակեց, կրիմինալը դուրս մղվեց: 

– Մարդասպանություններն ու արյունոտ տեսարանները` ինչ-որ առումով այո, սակայն ավելացավ մարդկային հարաբերությունների կրիմինալը, որն ապագայում ավելի սարսափելի ու դաժան հետեւանքների առիթ է հանդիսանալու: Մեր սերիալների պատճառով` ապագայում հայ ազգը դառնալու է հովոների ու աննաների հավաքածու` դատարկ, անօրինական զենքը ձեռքներին: 

– Սկզբում նշեցինք, որ թատրոնը սառել է, իսկ ինչպե՞ս կարող է նորից «տաքանալ»: 

– Միայն թատերական կյանքով: 

– Դե հիմա փառատոների ակտիվ շրջան է` ԱՐՄՄՈՆՈ, Թատրոն-X: Կարո՞ղ են սրանք «տաքացնել» թատերական կյանքը: 

– Կարելի է, բայց հարցը նրանում է, որ փառատոներն ասես մի խումբ դերասանների ու արվեստագետների համար են նախատեսված: 

– Իսկ հանդիսատեսը այդ ընթացքում սերիալ է նայում: 

– Ցավոք, հանդիսատեսը ներգրավված չէ փառատոնային, իսկ եթե միտքս ավելի բարդացնեմ` թատերական կյանքին: Փառատոնը չի կարող թատերական կյանքն աշխուժացնել, թատերական կյանքը աշխուժացնում է թատրոն-հանդիսատես կապը: 


Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում