Saturday, 20 04 2024
Դպրոցում աշակերտը պնևմատիկ ատրճանակով կրակոց է արձակել իր հետ վիճաբանողների ուղղությամբ
Գազայի հատվածում Իսրայելի օպերացիայի հետևանքով մեկ օրում 37 մարդ է զոհվել
Ժողովուրդ ջան, ձեզ խաբող չկա, ձեր հետևից սև գործ անող չկա. Վահե Ղազարյան
Պատրաստվում ենք դե յուրե հիմնավորել Արծվաշենի՝ Հայաստանի մաս լինելը. վարչապետ
Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանապահ ծառայությունների ղեկավարները պետք է պայմանավորվեն, թե ծառայությունը ոնց են իրականացնելու. Փաշինյան
Պետք է երկուստեք ապահովենք, որ սահմանի երկու կողմերում մարդիկ ապահով ապրեն. ՀՀ վարչապետ
Փաշինյանը վստահեցրեց՝ եթե սահմանազատման գործընթացում ինչ-որ տների հետ կապված խնդիր լինի, պետությունը նոր տներ կկառուցի
Կան ուժեր, որոնք ուզում են, որ Հայաստանի պետականությունը զարգանա ֆորպոստի տրամաբանությամբ․ Նիկոլ Փաշինյան
Փաշինյանը կարծում է, որ Հայաստանի ու Ադրբեջանի վերջին պայմանավորվածությունը նվազեցրել է անվտանգային ռիսկերը սահմանի երկայնքով
Սա ձեռքբերում է Ադրբեջանի համար, բայց սա էական ձեռքբերում է նաև Հայաստանի համար․ Նիկոլ Փաշինյան
Վրաստանում շարունակվում են բողոքի ակցիաներն՝ ընդդեմ «Օտարերկրյա ազդեցության թափանցիկության մասին» օրենքի
ԵՄ առաքելությունը քննադատողները աջակցում են Հայաստանի անվտանգության թշնամիներին
13:50
Ռուսաստանը հարվածներ է հասցրել Զապորոժիեի արդյունաբերական ենթակառուցվածքին
Անկասկած կարող ենք հավակնել շատ ավելի լուրջ գումարների. արդյունավետության ապացույց է պետք Արևմուտքին
Պատգամավորը կարևոր ձեռքբերում է համարում սահմանազատումն Ալմաթիի հռչակագրի հիման վրա իրականացնելու շուրջ Հայաստանի ու Ադրբեջանի պայմանավորվածությունը
Նման մեթոդներով խուլիգանության դեմ չեն պայքարում. բռնապետական համակարգին է բնորոշ
Հայաստանի տարածքներից զիջելու մասին ցանկացած խոսակցություն լկտի սուտ է. ԱԺ փոխնախագահ
Լավրովը դեմարշ է հայտարարել հա-ադրբեջանական «համաձայնությանը»
Բացահայտվել է «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ում առանձնապես խոշոր չափերով հափշտակությունների և փողերի լվացման բազմադրվագ դեպքը
Հայաստանն ու Ադրբեջանն առաջին անգամ սեղանի շուրջ հարց են լուծել․ Փաշինյան
Տպավորություններս դրական են․ Նիկոլ Փաշինյանը Մեդովկայի նորակառույց դպրոցից գոհ է
12:00
Էկվադորում էներգետիկ ճգնաժամ է. 2 ամսով արտակարգ դրություն է հայտարարվել
11:45
Նավթի գները նվազել են – 19-04-24
Հատուկ տակտիկական ուսումնավարժություն՝ Սյունիքում
38-ամյա որդին դանակի մի քանի հարված է հասցրել հորը և սպանել նրան
Ապօրինի ընդերքօգտագործման հետևանքով պատճառված վնասն ամբողջությամբ վերականգնվել է
10:45
Գուտերեշը ողջունում է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև ձեռք բերված համաձայնությունը
Եթե Երևանը Արցախի էթնիկ զտման հարցով չդիմի ՄՔԴ, կդառնա Բաքվի հանցակիցը
Սպասվում են տեղումներ
Ադրբեջանը կռվախնձոր է դառնում տարածաշրջանում՝ ինչպես Հայաստանը 2020-ին

Ղարաբաղյան կարգավորման շահարկումները կանխարգելելու հրամայականը

Հայաստանում ընդունված է համարել, որ Ղարաբաղի հարցի վերաբերյալ բուռն և թեժ քննարկումները հիմնականում հանդիսանում են հանրությանը ներքաղաքական հարցերից շեղելու, ներքաղաքական քննարկումներից, ներերկրային հասարակական գործընթացներից շեղելու տարբերակ: Այդ ընկալման համատեքստում դիտարկվում է այն, որ այդպիսով իշխանությունը փորձում է հայրենասիրական նոտայի վրա սաստել հանրային խմբերին և նրանց վախեցնելով պատերազմով, կանգնեցնել այն դիլեմայի առաջ, որ այդ պայմաններում որևէ բան անելը դավաճանություն է հայրենիքի նկատմամբ:

Հանրային այդ ընկալումը ունի տարիների պատմություն և ըստ էության հաստատվել է նաև տարիների պատմության փորձով: Առավելապես, իհարկե, իշխանությունը Ղարաբաղի հարցը մշտապես շահարկել է այդ կոնտեքստում և ապահովել իր համար ներքաղաքական անձեռնմխելիություն: Ժամանակն է, որ հանրային այդ մոտեցումները փոխվեն, քանի որ ավելի շատ հենց դրանք են վնասում Ղարաբաղի խնդրին և հայրենիքին: Բանն այն է, որ Հայաստանում անհրաժեշտ է էապես վերանայել մեր հայեցակարգային մոտեցումը Ղարաբաղի խնդրի հանդեպ կամ ձևավորել այն ի վերջո: Այդ մոտեցման հիմքում թերևս պետք է ընկած լինի Հայաստանի ժողովրդավարական բարեփոխման գաղափարը, սոցիալական արդարության վրա հիմնված պետության գաղափարը: Հետևաբար, եթե արդիական է Ղարաբաղի հարցը, ուրեմն պետք է ժողովրդավարության և սոցիալական արդարության, ազատության և հավասարության հարցերը ոչ թե լռեցվեն, քնեցվեն, սառեցվեն, այլ է՛լ ավելի արդիականացվեն: Դրանք պետք է գան առաջին պլան, միշտ լինեն առաջին պլանում և առավել ևս այդ դիրքում մնան հատկապես ղարաբաղյան հարցի հրատապացման ֆոնին:

Բանն այն է, որ այդ ամենը Հայաստանի կենսունակության, մրցունակության, պաշտպանունակության կարևոր գործիքներ են, առանց որոնց Հայաստանը թե՛ Ղարաբաղի հարցում, թե՛ ընդհանրապես իր պետական քաղաքականության մեջ չի կարող լինել գործոն: Հետևաբար` դա է պատճառը, որ Ղարաբաղի հարցի միջոցով ժողովրդավարության, ազատության և հավասարության հարցերը ննջեցնելու, սանձելու իշխանական փորձը առավել մեծ վնաս է Հայաստանին և հասարակությանը, Ղարաբաղին և Ղարաբաղի ժողովրդի անվտանգությանը, քան որևէ հասարակական պահանջ, որ կարող է հնչել Ղարաբաղի հարցի հրատապության ժամանակաշրջանում:

Անշուշտ, այստեղ կասկած չկա, որ երբ Ղարաբաղի հարցում առկա է սրացում, Հայաստանում անհրաժեշտաբար առաջանալու է հասարակական գործընթացների ձևաչափի և սպասարկման ձևի ընտրության սահմանափակում: Ինչ խոսք, հայ-ադրբեջանական սրացումը կպարտադրի իր ձևաչափը, իր ֆորման Հայաստանի հասարակական-քաղաքական կյանքի համար, բայց դա ամենևին չի նշանակում, որ այդ կյանքը պետք է բացառվի: Միասնականության մասին կոչերը չպետք է ենթադրեն հասարակական-քաղաքական բանավեճերի չեզոքացում կամ զրոյացում, դադարեցում և դավաճանության հետ նույնացում:

Ամենևին, դա մոլորություն է և վտանգավոր մոլորություն: Հասուն պետությունները ունակ են տարբերակել միասնականության ձևն ու բանավեճի բովանդակությունը: Միասնականության օրինակ է նաև բանավեճը, պարզապես պետք է կարողանալ պայմանավորվել դրա պրոդուկտիվ կանոնների շուրջ: Իսկ բանավեճը պետք է Հայաստանին, հատկապես սրված և ճգնաժամային իրավիճակներում, որովհետև ներկայումս Հայաստանից ոչ միայն կռիվ, դիմադրություն է պահանջվում՝ այդ բառի ֆիզիկական իմաստով, այլ պահանջվում է նաև միտք, գաղափար, ծրագիր, մեխանիզմ, մոդել և համանման այլ բաներ, կապված ազգային մտքի պոտենցիալի հետ: Իսկ այդ հարցում արտադրողականության բարձր մակարդակի և բարձր որակի հասնելու համար բանավեճը առաջին նախապայմաններից մեկն է: Այստեղ չափազանց մեծանում է իշխանության պատասխանատվությունը, քանի որ իշխանությունը պետք է գտնի այդ բանավեճի ձևաչափը, մշակի կանոնները, որոնք թույլ կտան ստեղծագործել, ոչ թե քանդել մտքերի բախումներով:

Այլ կերպ ասած` հայ-ադրբեջանական պարբերական սրացումները Հայաստանին պետք է ստիպեն մտածել ինքնակազմակերպման նոր որակների և մոդելի մասին, նոր հասարակական-քաղաքական մշակույթի, քանի որ այստեղ արդեն ընդհանուր անվտանգության խնդիր է, պետական անվտանգության խնդիր: Հայաստանի պատասխանը պատերազմական մարտահրավերներին պետք է լինի հասուն պետությանը հարիր պատասխան, եթե անգամ մեր պետությունն ընդամենը 23 տարեկան է: Մենք գտնվում ենք մեզանից հասուն շրջապատում, հետևաբար իրավունք չունենք արդարանալ մեր երիտասարդությամբ, առավել ևս ինֆորմացիոն դարում, երբ պարտավոր ենք ավելի արագ աճել ու հասունանալ:

Գլխավորը` մենք պետք է որպես ելակետ ընդունենք այն, որ մեր ժողովրդավարությունն ու սահմանադրականությունը նաև Ղարաբաղի համար է, հետևաբար դավաճանություն է այն, երբ դրանք ստորադասվում են Ղարաբաղի խնդրին: Դրանք նպատակ չեն, ինքնանպատակ չեն, դրանք գործիքներ են, որ կարող են էապես նպաստել մեր պետական ու ազգային խնդիրների լուծմանը: Հասնելով այդ ամենի հանրային գիտակցմանը` մենք Ղարաբաղի խնդիրը կձերբազատենք նաև քաղաքական կոնյունկտուրայի թելադրանքով շահագործողների չեզոքացումից, կկանխարգելենք Ղարաբաղի հաշվին միավորներ հավաքելու արատավոր պրակտիկան, ով էլ այն կիրառի:

Ընդ որում` այդ ռազմավարական նշանակության խնդրի լուծմամբ մենք պետք է զբաղվենք, դրա մասին մենք պետք է մտածենք ոչ թե սրացումից սրացում, շահարկումից շահարկում, այլ միշտ, քանի որ Ղարաբաղի հարցը հայության և Հայաստանի համար հիմնարար, պետականակերտ խնդիր է ու այն պահանջում է մշտական հայեցակարգային դիտարկում և ձևակերպում, ինչպես պետական մյուս բոլոր խնդիրները:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում