Tuesday, 14 05 2024
Փաշինյանը կատարել է Ալիեւի հերթական պահանջը. «Հրապարակ»
Քաղաքապետարանում տեղյակ չեն, որ խորհրդականը 14 օր է, ինչ նշանակված է. «Ժողովուրդ»
Փարիզի ողջույնը. Երեւանին հաջողվել է դիմադրե՞լ
Քննարկվել է մետրոյի զարգացման ու առկա շարժակազմերի արդիականացման խնդիրը
ԱՄՆ-ն հավատում է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղությանը
Ոստիկանության պարեկային ծառայության աշխատակիցը Հնդկաստանի քաղաքացուց կաշառք է ստացել
Նախկին դիվանագետները բացահայտել են շարժման իրական նպատակը
Ճնշումը մեծացնում ենք հարավից հյուսիս. Գալստանյանը ներկայացրեց վաղվա անելիքները
Մեզ հետ խորհուրդներով մի խոսեք, շարժումը մարի էլ, ժողովուրդն արթնացել է. Գալստանյան
Ռուսաստանը մտադիր է մուտք գործել հարավի աճող շուկաներ
«ՀՀ կառավարությունը պետք է հասկանա, թե իրեն ինչի՞ մեջ են մեղադրում»․ Փաշինյան
Հաշտության քարոզը տապալում է քարոզիչը. նոսրացող շարժում, աճող ագրեսիա
Մահաբեր կրակոցը վեճի ժամանակ արձակել է նույն զորամասի զինծառայողը․ Նրան կալանավորել են
Համատարած անպատասխանատվության հետևանքները
Հայկական դիվանագիտության դասալիքները
«Փորձառու դիվանագետների» ուտելու և քնելու ժամը ռուսն է որոշել. ստորաքարշ աշխարհայացքի կրող են
Մեքենան գլխիվայր հայտնվել է ճանապարհի աջակողմյան հատվածում. կան տուժածներ
Պարեկները մայիսի 6-13-ը Երևանում հայտնաբերել են 3 641, մարզերում՝ 12 683 խախտում
23:00
Կանադայի հարավ-արևմուտքում անտառային հրդեհներ են մոլեգնում
«Դուք փակեցիք դուռը հայրենիք ու պատիվ ունենալու հույսի ու հավատի առջև». Վահե Սարգսյան
Սրբազանը՝ հանրային անհանդուրժողական քարոզի՞չ
Գալստանյանի հայտարարած նպատակների հետ ո՛չ նա կապ ունի, ո՛չ մյուսները. ուզում են իրենց իշխանությունը
Կարող են բեղ դնել, հագուստ ու անուն փոխել, պաթոսով խոսել, բայց դրանից էությունը չի փոխվում
21:50
Գուտերեշը կոչ է արել հետաքննել Ռաֆահում ՄԱԿ-ի աշխատակցի մահվան հանգամանքները
Սևանա լճի մակարդակը հավասարվել է նախորդ տարվա նույն օրվա նիշին
Վարդենիս համայնքում կիրականացվեն սոցիալ-տնտեսական զարգացման մեծածավալ ծրագրեր
Գեղարքունիքում «Բնակարանային մատչելիության պետական աջակցության ծրագրից» օգտվելու համար դիմել է 35 ընտանիք
Վրաստանում օտարերկրյա գործակալների մասին օրենքի ներդրմանն ընդդիմացողները շարունակում են բողոքի ակցիան
Միջուկային Իրանի «միջազգային» ադապտացիան
ՌԴ կառավարությունը կխթանի արտերկրում ռուսաց լեզվի տարածումը

Չկա օլիգարխ հոգևորական. Միքայել եպս․ Աջապահյան

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցակիցն է Շիրակի թեմի առաջնորդ  Միքայել  եպիսկոպոս Աջապահյանը:

 – Սրբազան, Սուրբ Գայանե վանքում Մերձավոր Արևելքի և մասնավորապես Սիրիայի խաղաղության վերահաստատման համար միասնական աղոթքին մասնակցեցիք: Արդյո՞ք մենք պատշաճ աջակցություն ցույց տվեցինք սիրիահայերին:

 – Կարծում եմ՝ չարվեց այն, ինչ անհրաժեշտ էր, բայց արվեց այն, ինչ հնարավոր էր:

 – Արդյոք ժամանակը չէ՞ սիրիահայերին Հայաստան տեղափոխել և այսքան զոհերից խուսափել: Մի՞թե կուսակցական շահն այդքան կարևոր է մեզ համար, որ արժե դրա համար զոհեր տանք:

 – Տեղահանության մասին պետք չէ խոսել, որովհետև տեղահանության խնդիր չկա: Սիրիայում մեր հայրենակիցներն ապրել են շատ նորմալ, բարեկեցիկ պայմաններում: Այո՛, այսօր նրանց երկրորդ հայրենիքը՝ Սիրիան, վտանգի տակ է, բայց դա չի նշանակում, որ որտեղ վտանգ լինի, հայերը պիտի փախչեն: Վերջիվերջո, սիրիահայությունը պարտք ու պարտականություն ունի նաև Սիրիայի նկատմամբ: Ուրեմն սիրիահայությունը պետք է մնա և իր պարտականությունը կատարի իր երկրորդ հայրենիքի նկատմամբ: Իսկ ովքեր մնալու հնարավորություն չունեն, պիտի տեղափոխվեն, և այդ դեպքում պիտի քաջալերել, որ նրանք տեղափոխվեն Հայաստան, ոչ թե այլ երկիր: Բայց կազմակերպել սիրիահայության արմատախիլ լինելը, անթույլատրելի է: Այստեղ խնդիրը միայն այն չէ, որ մենք այնտեղ կալվածքներ ունենք, մենք այնտեղ լուրջ ներկայություն ենք եղել ու շարունակելու ենք լուրջ ներկայություն ունենալ նաև Ցեղասպանության և Հայ դատի խնդիրները պաշտպանելու համար, որովհետև սիրիահայության առկայությունը ցայտուն ապացույցն է Ցեղասպանության: Դուք Դեր Զորի հուշարձանները պիտի թողնեք անտե՞ր, իսկ Հալեպի հայությունը ոչ թե միայն 1915-ից է այնտեղ գտնվում, այլ միշտ եղել է այնտեղ, նույնը վերաբերում է Դամասկոսին: Հայությունը մնայուն ներկայություն է ունեցել այնտեղ հազարամյակներ ի վեր:

 – Սրբազան, հայկական եկեղեցին թեմեր ունի ողջ աշխարհում: Այդ թեմերից շատերում կան աղմկահարույց խնդիրներ, որոնք կարող են հասցնել ընդհուպ համայնքի պառակտման: Վերջերս կրկին ասպարեզ եկավ կարգալուծության թեման: Արդյոք հնարավոր չէ՞ այդ խնդիրներին լուծում տալ,  ինչպե՞ս կարելի է կարգավորել այս խնդիրները:

 – Այդ խնդիրները կարգավորող կա, որ կարգավորում է: Մեզ վիճակված չէ դա կարգավորել, կարգավորողը կարգավորում է: Միշտ էլ ինչ-որ մի կարգավորումից ինչ-որ մի մասսա դժգոհ է լինելու, և միշտ էլ ինչ-որ կարգալույծ եղող հոգևորականի կողմից ինչ-որ մարդիկ լինելու են: Այնպես չէ, որ որևիցե մի կարգալույծ եղող հոգևորական մեն-մենակ է մնալու: Դա բնական է, անբնական բան չկա:

 – Իսկ կարո՞ղ են նրանք այնքան կշիռ ունենալ, որ հարված հասցնեն հայ եկեղեցուն:

 – Դուք գիտեք որևէ դեպք, որ որևէ կարգալույծ եղած հոգևորական հարվա՞ծ է հասցրել եկեղեցուն:

 – Համենայնդեպս, պառակտում եղել է, օրինակ՝ Նիսում:

 – Ես նկատի չունեմ վերջին մի քանի տարին, հազարամյակների ընթացքում դուք գիտե՞ք որևէ դեպք, որ կարգալույծ եղած հոգևորականը կարողացել է հարվածել հայ եկեղեցուն: Եթե չգիտեք, ուրեմն հնարավոր չի հարված հասցնել: Կարգալույծ եղած հոգևորականը պիտի շարունակի մնալ հոգևորական, իսկ հոգևորականի առաջին հատկանիշը պետք է լինի հնազանդությունը:

 – Հնազանդություն Տիրո՞ջը, հնազանդություն Վեհափառի՞ն, թե՞ ամենօրյա կյանքում:

 – Հնազանդություն այն ուխտին, որը նա տվել է: Իսկ հոգևորականը ուխտել է հավատարիմ լինել եկեղեցական իշխանությանը, որը ներկայացնում է Աստծո իշխանությունը երկրի վրա: Ուրեմն չի կարելի փորձել Աստծուն պաշտել՝ առանց եկեղեցական իշխանությանը հնազանդ լինելու: Դա բողոքական մոտեցում է, իսկ մենք բողոքական եկեղեցի չենք: Եթե նույնիսկ կարգալույծ եղող հոգևորականը ցանկություն ունի ապացուցելու, որ իրեն սխալ ձևով են կարգալույծ արել, նա դա կարող է անել միայն հնազանդությամբ:

 – Որպես կանոն, կարգալույծ եղող հոգևորականները սկսում են ներեկեղեցական խնդիրների մասին բարձրաձայնել, հարցազրույցներ տալ միայն կարգալույծ լինելուց հետո՝ ակամա հանդես գալով վիրավորվածի կերպարով:

 – Վիրավորվածի կերպար պետք չի ունենալ, այլ կարգալուծությունից հետո էլ պիտի մնալ հնազանդության մեջ, եթե իրենք ուխտ ունեն ծառայելու այն եկեղեցու մեջ, որին ուխտել են ծառայել: Միայն հնազանդությամբ ինքը կարող է վերականգնվել ծառայության մեջ, իսկ անհնազանդությունը նշանակում է իր հետևից այրել բոլոր կամուրջները:

 – Սրբազան, արդյոք կարգալույծ եղածների մեջ չկա՞ որևէ մեկը, որն իր եկեղեցական վարքով, կերպարով միշտ հիացրել է Ձեզ և Ձեզ համար ցավ է այսօր նրան կարգալույծ տեսնելը:

 – Բոլորի կարգալուծությունն ինձ համար ցավ է: Ես արդեն ասել եմ, որ կարգալուծությունը բարոյական մահ է, և եթե որևէ մեկի ֆիզիկական մահով սգում ենք, սգում ենք նաև բարոյական մահով: Չկա այնպիսի կարգալույծ եղող հոգևորական, որի կարգալուծությամբ ցավ չապրենք:

 – Շիրակի մարզում վերջին տարիներին երկու թեմ ձևավորվեց: Ինչպե՞ս են հարաբերությունները կարգավորվում թեմերի միջև: Արդյո՞ք խնդիրներ չեն ծագում:

 – Հարաբերությունների խնդիր չկա, Արթիկի թեմն ինքնուրույն թեմ է, Շիրակի թեմն` իր մնացյալ տարածքով ինքնուրույն թեմ է: Մենք խնդիրներ չունենք:

 – Հայաստանի ներկա իշխանությունները շատ լավ հարաբերություններ ունեն հոգևոր դասի հետ: Գյումրիում ինչպե՞ս է վիճակը, արդյո՞ք թե ներկա քաղաքապետը, թե նախկինը նույն հարաբերություններն ունեն Ձեզ հետ:

 – Նորմալ հարաբերությունների մեջ ենք, բնականոն:

 – Ինչո՞ւ մարդիկ, որոնք ավելի շատ են բարձրաձայնում, որ հավատում են Աստծուն, այնուամենայնիվ, շատ ավելի քիչ են հավատում, որը նկատվում է նրանց վարքի ու ապրելակերպի մեջ:

 – Եթե նկատի ունեք այն, որ մարդիկ կենցաղով չեն ապացուցում իրենց հավատը, ապա դա մարդկային թուլություն ու տկարություն է:

 – Օրինակ՝ Վարդան Ղուկասյանի տոհմը, որ ամենից շատն է եկեղեցիներ կառուցում և ամենաշատն է Աստծուն հավատում, բազմիցս հանցագործ պատմությունների մեջ է ընկնում, հնչում են կրակոցներ, տեղի ունենում սպանություններ, քրեական գործեր: Ձեզ այս ամենը չի՞ մտահոգում:

 – Անշուշտ, մի մասը ավելորդ աժիոտաժի արդյունք է և իրականությանը չի համապատասխանում: Իսկ այն, որը համապատասխանում է իրականությանը, դա էլ մարդկային տկարության, թուլության, մեղքի արդյունք է: Եթե մարդը մեղք է գործում, դա չի նշանակում, որ մարդն անհավատ է, դա նշանակում է, որ նա պարզապես մեղավոր մարդ է, որովհետև բոլորս էլ մեղք ենք գործում:

 – Այդպես մի տեսակ մեզ չե՞նք ապահովագրում:

 – Ո՛չ, չենք ապահովագրում, որովհետև Քրիստոսն է ասում, որ մենք մեղավոր ենք, սուրբ չենք: Այսինքն` եթե համարենք, որ ով մեղք է գործում, ուրեմն անհավատ է, ուրեմն բոլորս ենք անհավատ, հավատացյալ մարդ չկա աշխարհում: Բայց այդպես չէ իհարկե, կա հավատացյալ մարդ: Իսկ հավատացյալ մարդու հիմնական հատկանիշն այն է, որ նա իրեն մեղավոր է համարում: Եթե ինքն իրեն մեղավոր չի համարում, նշանակում է հավատացյալ չէ:

 – Մեր իշխանությունները հավատացյա՞լ են:

 – Իրենց հարցրեք, ես ինչ իմանամ:

 – Մենք նրանց տեսնում ենք պատարագներին, տարբեր կրոնական միջոցառումներին, հայ եկեղեցու պատմություն առարկան ներառեցին դպրոցական ծրագրում: Եթե նրանք այդքան հավատացյալ են, ինչո՞ւ ենք ամեն քայլափոխի տեսնում կոռուպցիա, ապօրինություններ և այլն:

 – Մեղքի արդյունքն է: Այ երբ մենք հավատացյալ դառնանք մեր կենցաղավարությամբ, նաև ցանկանանք հավատարիմ լինել ավետարանական պատգամներին, ոչ թե պարզապես մարմնով լինենք հավատացյալ: Կարելի է լինել մտքով հավատացյալ, կարելի է լինել հոգով հավատացյալ, կարելի է լինել այս երեքի միասնությամբ հավատացյալ: Ուրեմն մեր ժողովրդի ճնշող մեծամասնությունը, ոչ միայն իշխանությունը, մարմնով հավատացյալ է, այսինքն` միայն մարմնով է երբեմն լինում եկեղեցում, իսկ միտքն ու հոգին մնում են այլուր: Դա բոլորին է վերաբերում, դա մի վերագրեք միայն իշխանություններին: Ի՞նչ է, լրագրողներդ ձեզ կոտորել եք եկեղեցի գնալով, հա՞…

– Իսկ եկեղեցի գնալո՞վ  է հավատի չափը որոշվում:

 – Իհարկե, եկեղեցի գնալով չի որոշվում հավատը, բայց դուք եկեղեցի գնալը բերեցիք որպես օրինակ:

 – Շատ հաճախ նաև եկեղեցականից են հասարակության պահանջները այլ լինում:

 – Հասարակության պահանջները երբեմն կարող են լինել այնպիսին, որ Ավետարանին չհամապատասխանեն: Ուրեմն հոգևորականը պարտավոր չէ լինել հասարակության հետ կամ նրա կողքին: Հոգևորականը պետք է լինի ճշմարտության հետ և ճշմարտության կողքին, իսկ ճշմարտությունը միայն Աստծո մոտ է, ոչ թե լրագրողների:

 – Իսկ երբ մարդը տեսնում է կեղծիքը, սուտը, այս ապաբարոյական վիճակը, որը ոչ միայն Հայաստանում է, այլև ողջ աշխարհում:

 – Մենք միշտ էլ բարձրաձայնել ենք դրա մասին:

 – Գուցե Դուք բարձրաձայնել եք, բայց շատ հոգևորականներ՝ ոչ:

 – Բոլորն էլ բարձրաձայնել են, ես ինձ չեմ զատում մնացած հոգևորական դասից, ես նրանցից մեկն եմ, և գուցե ամենավատը:

 – Բայց Դուք բոլորից շատ եք բարձրաձայնել խնդիրների մասին:

 – Դե, դա երևի խառնվածքի խնդիր է, ոչ թե դուր գալու:

Հասարակությունը շատ խայտաբղետ է, և շատ խայտաբղետ պատկերացում ունի հոգևորականի մասին: Եթե դուք որևէ հոգևորականով հմայված եք, իմացեք, որ  նույնքան մարդիկ էլ անարգում են այդ հոգևորականին՝ համարելով անպատշաճ: Հոգևորականը ոչ թե պետք է փորձի հասարակության այս կամ այն խավի հետ ներդաշնակվել և ընդունելի լինել հասարակության այս կամ այն խավի մոտ, այլ պետք է լինի  ճշմարտության կողքին և ճշմարտության հետ: Ընտրյալ հոգևորական չի լինում:

 – Իսկ օլիգարխ հոգևորակա՞ն:

 – Որտեղ եք տեսել օլիգարխ հոգևորականներ:

– Կան փաստեր:

 – Չկան օլիգարխ հոգևորականներ:

 

Հարցազրույցն ամբողջությամբ՝ տեսանյութում:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում