Monday, 05 12 2022
Ողբը շարունակվում է․ Արցախ եկած ռեզիդենտ փրկիչը որոշել է ինքը փրկի Արցախը
Արա Աբրահամյանը Կրեմլի տրոյական ձին է․ Լավրովն անձամբ է դիմել նրան
12:54
ՌԴ-ն նավթը չի վաճառի գնային շեմի պայմաններով. այսօրվանից ուժի մեջ է մտել ռուսական նավթի նկատմամբ ԵՄ սահմանափակումը
Ադրբեջանի ճեղքման նոր փորձը. նոր խնդիր Երևանի ու Ստեփանակերտի համար
Նախորդ տարիների համեմատ ունենալու ենք ավելի տաք և չոր դեկտեմբեր. Գագիկ Սուրենյան
Հայաստանը կարևորում է Թաիլանդի հետ բարեկամական կապերի հետևողական զարգացումը. Վահագն Խաչատուրյան
Մունդիալ-2022․ Ֆրանսիայի հարց լուծողն ու Մակրոնի ֆանտաստիկ գուշակությունը
Վարդապետյանը հանձնարարել է սուբվենցիոն ծրագրերով աշխատանքների վերաբերյալ վարույթները քննել բծախնդրորեն
Կրա՞կն ենք ընկել. ինչա թե մի քառակուսի ավել ունենան, որ չուլան դնեն, զիբիլը լցնեն մեջը. քաղաքապետ
12:00
Ծառատունկ՝ մեծ անտառ ստեղծելու նպատակով
Նոր նշանակումներ Երևանի քաղաքապետարանում
Արձանագրվել է կորոնավիրուսից մահվան 2 դեպք
Ուղիղ․ ԱԺ տնտեսական հարցերի մ՛շտական հանձնաժողովի արտահերթ նիստը
Թուրքիան և Արդբեջանը զորավարժություններ են անցկացնում Իրանի սահմանին
Հեղուկ գազի գինը – Դեկտեմբեր 5, 2022
Վթար Վայք–Եղեգնաձոր ճանապարհին․ վարորդներից մեկին հոսպիտալացրել են
Բենզինի և մյուս վառելիքների գինը – Դեկտեմբեր 5, 2022
10:50
Մունդիալ-2022․ Այսօրվա հանդիպումների ժամանակացույցը
Նվազագույն սպառողական զամբյուղի ապրանքների գները – Դեկտեմբեր 5-8
23–ամյա պատանին մոր քարտից խաղադրույք է կատարել, ապա ահազանգել ոստիկանություն
Հայկական կողմը ադրբեջանական կողմին է փոխանցել 10 զոհերի ոսկրեր և 2 քարտեզ. ԱԱԾ
Տարադրամի փոխարժեք – Դեկտեմբեր 5, 2022
Լուրերի առավոտյան թողարկում 10:00
Վթար՝ Արմավիր-Երևան ավտոճանապարհին. կա տուժած
Քանի դեռ Հայաստանի վրա կա Ռուսաստանի ստվեր, մեր հայրենիքի համար նոր անվտանգություն ձևավորելն անհնար կլինի
Արագածոտնի ու Շիրակի մարզերի ճանապարհներին, նաև Դիլիջանի ոլորաններում տեղ-տեղ մերկասառույց է
Գալու է մի օր, երբ գործատուները փայտը վերցնելու են և ընկնեն կրթության նախարարության հետևից
Օդի ջերմաստիճանը կնվազի 3-5 աստիճանով
Ավտոներկրողները բավական մեծ ծախսից ազատվում են, ստիպված չեն լինելու ներմուծված ավտոմեքենան քարշակի վրա տեղափոխել
ՃՏՊ Երևան-Գյումրի ավտոճանապարհին․ կան զոհեր

Ինչու Հայաստանում վառելիքը չի էժանանում, բայց հարևան Վրաստանում շարունակում է նվազել

«Առաջին լրատվական»-ի հարցերին պատասխանել է տնտեսագետ Արմեն Քթոյանը

-Պարոն Քթոյան, Վրաստանի էկոնոմիկայի փոխնախարար Գիորգի Կակաուրիձեն նշում է, որ հաշվի առնելով համաշխարհային շուկայի ցուցանիշները, ակնկալվում է, որ Վրաստանում վառելիքի գների նվազման միտումը կշարունակվի: Հայաստանում այդ միտումը ինչո՞ւ չի նկատվում, նավթի գներն իջնում են, բայց վառելիքի շուկայում գները նվազման միտում չունեն:

-Դա գլխավորապես պայմանավորված է մատակարարներով: Վրաստանի պարագայում մատակարարման աղբյուրները տարբեր են՝ ի տարբերություն Հայաստանի: Իրենք, օրինակ, օգտվում են Ադրբեջանից, որպես նավթամթերքի մատակարարման կարևոր ուղղություն, կարևոր աղբյուր, ինչն իրենց հնարավորություն է տալիս էականորեն թե դիվերսիֆիկացնել, թե գնի առումով որոշակի ճկունություն հաղորդել: Հայաստանի պարագայում դիվերսիֆիկացիայի հնարավորությունները այդքան էլ մեծ չեն: Չնայած Հայաստանն ու Վրաստանը հարևան երկրներ են, տնտեսական համակարգերը, մաքսային համակարգերը, գոտիները տարբեր են, և դրանով պայմանավորված մի բան կարող է այստեղ ավելի բարձր գին ունենա, քան այնտեղ և հակառակը՝ այստեղ ինչ-որ բան ավելի ցածր գին ունենա այնտեղի համեմատությամբ: Հարևան լինելը դեռևս չի նշանակում, որ եթե մի բան քեզ մոտ տեղի է ունենում, անպայման պետք է տարածվի հարևան երկրի վրա:

-Որքան շատ լինեն շուկայի մասնակիցները, այնքան դիվերսիֆիկացման մակարդակը բարձր կլինի՞:

-Ոչ այնքան շատի խնդիրն է, որքան կոնկրետ աղբյուրի: Այո, մատակարարների թվի աճը նշանակում է որոշակի գնային մրցակցություն և շուկայական մեխանիզմների գործարկում, ինչը թույլ է տալիս նվազեցնել գները: Հիմա մեզ մոտ որպես ԵԱՏՄ երկիր քվոտավորման սկզբունքով որոշակի մեխանիզմներ են կիրառվում, իսկ եթե կիրառվում է մի մեխանիզմ, որտեղ կա թեկուզ փոքր, բայց ոչ շուկայական բաղադրիչ, դա նշանակում է, որ շուկայական կոնյուկտուրայի փոփոխությունը դրա վրա կարող է և այդքան ցանկալի ազդեցություն չունենա: Սա մյուս ասպեկտն էլ ունի, որ ասենք, գների կամ շուկայական կոնյուկտուրայի ոչ նպաստավոր պայմանի ձևավորումը կարող է այդ աստիճան գների վրա ազդեցություն չունենալ, ինչպես կարող էր ունենալ, ասենք Վրաստանի պարագայում: Այստեղ երկակի մոտեցում կա:

Մեզ մոտ, օրինակ, այդ գաղափարն էր փորձ արվում օգտագործել և որպես մատակարարման աղբյուր դիտարկել նաև Ղազախստանը, սակայն լուրջ լոգիստիկ խնդիրներ ի հայտ եկան, այդ նույն խնդիրները նույն Վրաստանը չունի: Ինքն ազատորեն կարող է Ադրբեջանով Ղազախստանից նավթամթերք ներմուծի, Ադրբեջանից ներմուծի, ծովային ճանապարհով կարող է ներմուծել տարածաշրջանի նավթավերամշակող գործարաններից: Մեր պարագայում առավել նշանակալի աղբյուրը Ռուսաստանն է, որը, ճիշտ է, վերջին ժամանակաշրջանում որոշակիորեն զիջել է իր դիրքերը, իրանական է ավելանում, բայց սա ցանկալի ու լիակատար դիվերսիֆիկացիա չէ:

Այսինքն՝ չենք կարող ակնկալել, որ առաջիկայում նավթի գների նվազում կհանգեցնի նաև Հայաստանում վառելիքի գների իջեցման

Չի կարող չազդել, բայց ավելի շատ կախված է նրանից, թե այդ գնանկումը կամ փոփոխությունն ինչպես կանդրադառնա Ռուսաստանում նավթավերամշակող գործարաններում պատրաստի արտադրանքի գների վրա: Մեզ համար ավելի շատ դա է կարևոր:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում