Saturday, 27 04 2024
Անահիտ Ավանեսյանը ԲԿ-ների վերազինման ուղղությամբ հանձնարարականներ է տվել
Իսրայելի ազգային անվտանգության նախարարը վթարի է ենթարկվել
Գեղարքունիքում բախվել են մեքենաներ, կան վիրավորներ
«Թուրքիան ռազմավարական իմաստուն որոշում կկայացնի»․ Էրդողան
00:15
Բայդենը կնոջ և դստեր մահից հետո մտածել է ինքնասպանության մասին
ՌԴ 2 քաղաքացի կանայք ալկահոլի ազդեցության տակ վիրավորել են հայերին
Ճակատագրական որոշումներ են կայացվում․ նոր մանդատ է պետք
Կորոնավիրուսի միջոցների 263 մլն. դրամ հափշտակելու գործն ուղարկվել է դատարան
Կիրանցում ոստիկանությունը լուսաձայնային նռնակ կամ որևէ այլ հատուկ միջոց չի կիրառել․ ՆԳՆ խոսնակ
Կիրանց մեկնած մասնագետների հետ մեքենայում Մհեր Գրիգորյանը չի եղել. պարզաբանում է փոխվարչապետի գրասենյակը
Հրշեջները մարել են Արարատի մարզի Վանաշեն գյուղում բռնկված հրդեհը
23:15
Բայդենը հայտարարել Է Թրամփի հետ բանավեճին մասնակցելու պատրաստակամության մասին
Թուրքիայի նախագահի այցն ԱՄՆ հետաձգվել է
22:45
Ադրբեջանը պետք է հարգի մարդու իրավունքները․ Գերմանիայի կանցլեր
Երախտամոռությունը քաղաքական կատեգորիա չէ
Ինֆորմացիա ունեմ՝ Բաքուն քարտեզի 33 կտոր է ներկայացրել. ամեն հատվածում մի կեղծ փաստարկ են ստեղծել
Միայն հայի ձեռքով է հնարավոր զրկել Հայաստանը ինքնիշխանությունից
Ինչ է տեղի ունեցել Մոսկվայի մանկապարտեզում հայ երեխայի հետ․ հարցաքննություն, ստուգումներ
Ֆրանսիան անվերապահորեն աջակցելու է Հայաստանին. դեսպանը՝ Ցեղասպանության տարելիցի Մոնտեվիդեոյում կայացած միջոցառմանը
21:40
ՉԺՀ-ում հայտարարել են, որ ՆԱՏՕ-ն ուղիղ պատասխանատվություն է կրում Ուկրաինայի ճգնաժամի համար
Դպրոցը պետք է նաև արժեքներ և դիրքորոշում ձևավորի. 46 մենթոր դպրոցներում մեկնարկել է ուսուցչական համաժողովը
Հանրահավաքի մասնակից մի կին բռունցքով հարվածել է ոստիկանության ծառայողի գլխին. նա ձերբակալվել է
Հայաստանը ստացել է խաղաղության պայմանագրի նախագծի վերաբերյալ Ադրբեջանի առաջարկները․ ԱԳՆ
Իրաքյան փասիանսի հայաստանյան հարցերը
20:50
F-16 կործանիչները այս տարի կսկսեն ժամանել Ուկրաինա. Պենտագոնի ղեկավար
Մոսկվան ուզում է բոլորիս դարձնել Սիմոնյան Մարգո. նպատակը մեր պետության լիկվիդացիան է
Կոպիրկինը և հայկական «դիվերսիֆիկացիան»
Պետական դավաճանություն կատարելու համար քրեական հետապնդում է հարուցվել երկու անձի նկատմամբ․ նրանք հետախուզվում են
Հայաստանի ու Ադրբեջանի սահմանին տեղադրվել է 28 սյուն
20:20
ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարը դաշնակիցներին կոչ է արել ավելի արագ սկսել զենքի մատակարարումն Ուկրաինային

Ինչպես կարելի է կերտել անկախություն, մարտունակ բանակ ու պատմության այդ հատվածը դուրս թողնել դասագրքից․ արդի գրականությունը պետք է լինի դպրոցներում

Ժամանակակից գրականությունն անպայման պետք է լինի դպրոցներում, դպրոցական դասագրքերում մանավանդ, երբ դպրոցներում Պարույր Սևակից ու Վահագն Դավթյանից հետո գաղափար չունեն մեր նորագույն գրականության մասին։ Տարօրինակ է, երբ 30 տարվա անկախության ստեղծած գրականության դասագրքերում չկա, շուրջ 30 և ավել տարվա դատարկություն է։ Ինչպես կարելի է ստեղծել անկախություն, պայքարել պետականության համար ու այդ ժամանակ ստեղծած գրականությունը, որում արտացոլված է ժամանակը, մարդկանց խնդիրները, սոցիալական ու քաղաքական իրավիաճակը, ամբողջովին դուրս թողնել պատմութունից։

Արցախյան պատերազմի մասին որևէ դրվագ դուք տեսե՞լ եք, որ լինի դասագրքերում։ Ինչո՞ւ չենք խոսում մեր մարտական բանակի մասին, մեր կայացած անկախության մասին։ Ինչպես կարելի է սեփական մշակույթի մեկ հատված դուրս թողնել։ Մենք այսքան տարի պայքարում ենք ապացուցելու, որ կա այդ գրականությունը, գրական պրոցեսը չի կարող դադարել։ Այս մասին «Առաջին լրատվական»-ի հետ զրույցում ասաց գրականագետ Հասմիկ Հակոբյանը։

«Վահագն Դավթյանով ու Սիլվա Կապուտիկյանով չի ավարտվել գրականությունը։ Ուզես թե չուզես, այդ պրոցեսը կա, ընթանում է։ Այնպես չէ, որ դա ավելի վատն է, քան նախորդ սերունդների գրականությունը։ Կարելի է ընտրել հեղինակներ, որոնք պետք է ներառվեն դասագրքերում։ Տեսեք, դպրոցում շատ լուրջ խնդիր է առաջանում։ Երկու տարբեր խոսույթներ են, երբ աշակերտը 80-ականերից հետո գրականության նմուշ չունի ու իրականություն, որը բացարձակ տարբեր է իր ապրած կյանքից։ Գրական չափորոշիչներով, որ մենք իրեն մատուցում էինք ստացվում էր, որ մեր գրականությունն ավարտվում էր Վահագն Դավթյանով ու Սիլվա Կապուտիկանով։

Ես չեմ թերագնահատում որևէ մեկի վաստակն այս իմաստով։ Բայց դրանից հետո աշակերտը ուրիշ խոսույթներ է լսել, հայրենիքի, հայրենասիրության մասին։ Դրանք փոխվել են շատ։ Աշակերտին ասում են՝ մենք պետք է պայքարենք, հաջորդ օրը ծնողը երեխային ասում է՝ հավաքվի գնում ենք, սա երկիր չի ապրելու։ Դուք պատկերացնում եք այս երկու հսկայական բացը որ կա։ Այս բոլորը նաև գրականության պակասն է, որ դպրոցում չկա։ Ու ստացվում է՝ մենք մեր աշակերտներին մատուցում ենք մի գրականություն, որի հետ ժամանակակից աշակերտը ինչ-որ տեղ կապ չունի։ Ժամանակակից գրողների ներկայությունը շատ կարևոր է, քանի որ նրանք մոտ են խոսում ներկա ընթերցողների հետ»,- մանրամասնեց գրականագետ Հասմիկ Հակոբյանը։

Նրա խոսքով՝ այսօր ժամանակակից գրականության ընկալման լուրջ խնդիր կա։ «Ես ինքս իմ մեջ տասնյակ տարիներով դաստիարակել եմ ժամանակակից արվեստի նկատմամբ ընկալունակություն, ականջ, տեսողություն։ Մենք այս կամ այն չափով ծանոթ ենք դասական արվեստին, մեր աչքը տեսել է, ականջը լսել։ Մեզ Վահան Տերյանի բանաստեղծությունը հարմոնիկ է թվում։ Ժամանակակից արվեստը, որն ավելի քաոտիկ է, աղմուկները շատ են, մեր ականջին անսովոր է թվում։ Ու սա առաջացնում է անընկալունակություն, մենք համարում ենք այն վատը։ Տիգրան Մանսուրյանին այսքան շատ է սիրում մեր ժողովուրդը։ Եկեք իր կամերային երաժշտություններից որևէ մեկը միացնենք, ոչ ֆիլմերի երաժշտութունը, 3 րոպե չեն լսի, որովհետև մեր ականջը ի վիճակի չէ լսել։ Մենք տարիներով ասել ենք, որ դա պետք է դաստիարակել դպրոցից։ Ուսուցիչներին պետք է վերապատրաստել։ Ինձ համարն աանհասկանալի է Համալսարանների որդեգրած քաղաքականությունը։ Բոլորը կարծես դեմ են, որ ժամանակակիցները լինեն, այնինչ պետք է օգնության ձեռք մեկնեին առաջինն իրենք»,- տեսակետ հայտնեց մեր զրուցակիցը։

Գրականագետի կարծիքով՝ ժամանակակից գրողների ստեղծագործությունները մեկնաբանելու, ներկայացնելու, վերլուծելու, ազդակները և հույզերը տեղ հասցնելու առումով ևս մեծ խնդիր կա, քանի որ միայն քննադատությունով եթե առաջնորդվեն, նույն կերպ կարելի է դասական գրականության բոլոր գործերը քարուքանդ անել։ «Այո, ժամանակակից գրականությունն ավելի շատ մետաֆորիկ է։ Երեխային նախ պետք է բացատրել մետաֆորիկն ինչ է, հասկանա ստեղծագործության  պատկերը, մետֆորը, որից հետո կառաջանա  ազդակներ և երեխան այդ ստեղծագործությունը կսիրի»,- համոզված է Հասմիկ Հակոբյանը։

Գրականագետի խոսքով՝ պետք է պետական աջակցության, քայլերի շնորհիվ ժամանակակից արվեստը հասցնել ընթերցողին, որը սակայն, չի նշանակում, որ գրականության դասագրքերից պետք է հանել Նարեկացուն, Մեսրոպ Մաշտոցին և մյուսներին։ Մեր զրուցակիցը նաև նշեց, որ պետք է լինեն հատուկ չափորոշիչներ, որոնցով կընտրվեն ստեղծագործություններն ու կընդգրկվեն դպրոցական դասագրքերում։

Գրականագետը համաձայն է այն դիտարկման հետ, որ հասարակությունը, ընթերցողը դժվարությամբ է համակերպվում նորի հետ, արդի գրականության հետ, դժվարությամբ է ընդունում, որ դպրոցական գրականության գրքում պետք է նոր անուններ լինեն, նոր գործեր։ Սակայն, ամեն ինչի հետ հնարավոր է համակերպվել, մանավանդ որ ունենք հրաշալի ժամանակակից գրողներ ու ստեղծագործություններ՝ խոսքի վերջում ասաց գրականագետ Հասմիկ Հակոբյանը։

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում