Sunday, 03 07 2022
Արտաքին քաղաքականության մեջ կարմիր գծերի հատումն անխուսափելիորեն կարող է աղետի հանգեցնել․ Դավիթ Բաբայան
Զոհվածների մեջ որդուն փնտրող հայրը նրան ողջ է գտել
Վաղը կդադարեցվի Վանաձորի մի շարք հասցեների գազամատակարարումը
18:45
Եգիպտոսում շնաձկան հարձակումից եվս մեկ կին է մահացել
Մասնագետները ոլորտային խնդիրներ են քննարկել «Երևան-Շիրակ ուռուցքաբանական ֆորում»-ում
Ախուրյանում բացվեց 44-օրյա պատերազմի զոհերի հիշատակին նվիրված հուշահամալիր ու Զինվորի պուրակ
Մինսկի խմբի վերաբերյալ Ալիևի շանտաժը «ստորագրություն է» Ռուսաստանի շահերի տակ, թիրախում մենք ենք
Կոտայքի մարզի Սևաբերդ գյուղում անասնագոմում հրդեհի ժամանակ 12 խոշոր եղջերավոր է սատկել
Եթե ներողություն ես խնդրելու՝ մի արա․ ուրիշ էլ ի՞նչ անեն ռուսները, որ մեր հասարակությունը կողմնորոշվի
Շոյգուն Պուտինին զեկուցել է Լուգանսկի ազատագրման մասին
Խոշտանգում, հացադուլ, մահ… ինչ է կատարվում բանտերում
Հայաստանի համար սպառնալից «աքցանն» անվիճելի է, բայց կա դրանից ավելի սպառնալից մի բաց
Արցախում կբացվի տեխնոդպրոց
Առանց պլաստիկ տոպրակի միջազգային օրն է. դրանց կիրառումը Հայաստանում սահմանափակված է
Փրկարարները բռնել են 3 գյուրզա, 3 շահմար, 3 սահնօձ, 3 իժ, 1 անհայտ տեսակի օձ
Երևանի դատախազին շնորհվել է արդարադատության երրորդ դասի պետական խորհրդականի դասային աստիճան
«Руки Вверх!» խմբի համերգը Մոսկվայում հավաքել է 72000 հանդիսական
Խաղողի մթերման հետ կապված որոշակի խնդիրներ առաջ կգան աշնանը
Փրկարարներն արգելափակումից դուրս են բերել 4 ավտոմեքենա
15:00
Եղիսաբեթ II-ը պետության ղեկավարի պարտականությունների մի մասը փոխանցել է արքայազն Չարլզին
Վարչապետ Փաշինյանը շնորհավորական ուղերձ է հղել Բելառուսի նախագահին՝ Անկախության օրվա կապակցությամբ
Ստեփանծմինդա-Լարս ավտոճանապարհը բաց է բոլոր տեսակի տրանսպորտային միջոցների համար
Երևանում սպասվում է առանց տեղումների եղանակ
Հաճոյախոսություններ կան և կլինեն, բայց «Զանգեզուրի միջանցքի» հարցով Իրանը Ադրբեջանին կտրուկ կհակադրվի
Լցակայանում կհայտնվի «Մենք տուգանվել ենք թերլիցքավորման համար» ցուցանակ
Պետք է հասկանալ՝ ինչու ԲԴԽ-ն չկայացավ․ դատաիրավական համակարգում ոչ ստանդարտ բարեփոխումներ են պետք
Փրկարարներն արձագանքել են ՃՏՊ-ների վերաբերյալ 3 ահազանգի, տուժել է 5 մարդ
Դոլարի արժեզրկման հետևանքով մի շարք ոլորտներում պարտվում ենք. Վահրամ Միրաքյան
Մուրճի և սալի սեղմումը. իրավիճակը սուր է, բայց դաշտը փակ չէ՝ պահանջվում է մոբիլիզացիա
Վարչապետի որոշմամբ հաստատվել է Հայ-ռուսական միջպետական հանձնաժողովի հայկական մասի կազմը

Կառավարման ձևի հետ կապված, կարծում եմ մենք փոփոխությունների անհրաժեշտություն ունենք. Արսեն Թավադյան

Տևական ժամանակ է, ինչ գործադիր և օրենսդիր մարմնի ներկայացուցիչները խոսում են սահմանադրական փոփոխություններ կատարելու անհրաժեշտության մասին։ Արդարադատության նախարարությունը նոյեմբերի 5-ին կազմակերպել էր Սահմանադրական բարեփոխումների վերաբերյալ քննարկումներ։ ՀՀ վարչապետը սույն թվականի դեկտեմբերի 17-ին սահմանադրական բարեփոխումների խորհրդի ձևավորման գործընթացը սկսելու մասին որոշում է ստորագրել։

Իրավաբան․net-ը հարցազրույցների շարք է սկսել, որի նպատակը սահմանադրական բարեփոխումների անհրաժեշտության վերաբերյալ ոլորտի մասնագետների դիտարկումներն ու կարծիքները ներկայացնելն է։

Թեմայի վերաբերյալ զրուցել ենք իրավաբանական գիտությունների թեկնածու, փաստաբան Արսեն Թավադյանի հետ:

-ՀՀ արդարադատության նախարարությունը հայտնել է սահմանադրական բարեփոխումներ նախաձեռնելու մասին։ Որքանո՞վ է հիմնավորվում դրա անհրաժեշտությունը հիմա։

– Ընդհանրապես սահմանադրական փոփոխությունները անհրաժեշտ են՝ սկսած կառավարման ձևից, մինչև կառավարման համակարգ և տնտեսական հարաբերությունների կարգավորում: Այսինքն՝ այն հիմնական երեք հարցերը, որոնք ընկած են պետական համակարգի հիմքում կարծում եմ, որ Հայաստանում պետք է բարեփոխվեն: Դա է ցույց տալիս նաև վերջին տարիների փորձը:

-Նոր Սահմանադրության ընդունումից առաջ ի՞նչ գործոններ պետք է հաշվի առնվեն և ինչպիսի՞ն պետք է լինի սահմանադրական բարեփոխումների իրականացման գործընթացը։

– Առաջին հերթին պետք է հաշվի առնել մեր տնտեսական, աշխարհագրական, քաղաքական դրությունը և պայմանները: Պետք է հաշվի առնել նաև այն, որ մենք ցավոք սրտի մշտապես պատերազմող երկիր ենք և ամբողջ Սահմանադրությունը պետք է համապատասխանեցվի դրան, այսինքն՝ նրան, որ մենք ունենք սուղ ռեսուրսներ և պատերազմի վտանգ՝ չունենալով տնտեսական ռեսուրս: Մեր հիմնադրույթային կետը հենց սա պետք է լինի:

Բարեփոխումների գործընթացը պետք է իրականացնել հնարավորինս թափանցիկ և մասնագիտական՝ ներգրավելով ոչ միայն իրավաբանների, այլև տնտեսագետների, քաղաքագետների, սոցիոլոգների և ազգագետների: Այն պետք է ուղեկցվի լայնածավալ հրապարակային բացատրություններով և գիտական քարոզով:

-Նոր Սահմանադրության ընդունումից առաջ ի՞նչ գործոններ պետք է հաշվի առնվեն և ինչպիսի՞ն պետք է լինի սահմանադրական բարեփոխումների իրականացման գործընթացը։

– Կառավարման ձևի հետ կապված, կարծում եմ մենք փոփոխությունների անհրաժեշտություն ունենք: Տարբեր քաղաքական ուժեր հակասական բաներ են ասում, ընդորում հակասում են նաև իրենք՝ իրենց, բայց դա չի վերացնում այն փաստը, որ մեր ժողովուրդը չի ընտրում կուսակցություններ, այլ ընտրում է անձանց, հետևաբար զուտ այս փաստի ուժով անիմաստ է ժողովրդից պահանջել ընտրել կուսակցություններ, եթե ինքը դա չի անում: Հասարակությունը կուսակցությունների ետևում միշտ տեսնում է անձանց և ոչ թե գաղափարները: Պետք չի այստեղ ֆարս անել և սպասել, որ Հայաստանում կձևավորվեն կուսակցություններ և ժողովուրդը կընտրի ըստ գաղափարախոսության: Բնականաբար դա չի լինելու: Ինչ վերաբերվում է տնտեսական հիմնավորմանը, ապա կառավարման նախագահական ձևը շատ ավելի մրցակցային է և շատ ավելի էժան: Ինչպես նաև այս կառավարման ձևի դեպքում քաղաքական պատասխանատվությունը շատ ավելի ճիշտ եմ հաշվարկում:

-Սահմանադրական բարեփոխումների մասնագիտական հանձնաժողովը (որի գործունեությունը կասեցվել է 2020 թվականի արցախյան պատերազմից հետո) 2020 թվականի օգոստոսի 22-ին ընդունել է սահմանադրական վերահսկողության ապակենտրոնացման և բարձրագույն դատական ատյանները միավորելու, մասնավորապես Գերագույն դատարան ստեղծելու վերաբերյալ նախնական հայեցակարգը։ Որքանո՞վ է արդարացված  սահմանադրական վերահսկողության ապակենտրոնացումն ու Գերագույն դատարանի ստեղծումը։

– Քանի որ համահեղինակներից մեկը ես եմ, ասեմ, որ մեր մտքին կար մի քանի հանգամանք սկսած դատական արդյունավետությունից, մինչդատական գործերի դատական խնայողություններից, որից որ բխում էր միտքը և այս բոլոր պարամետրերով կարծում եմ, որ մեր առաջարկը բավականին արդյունավետ էր: Իհարկե պետք էր հասկանալ, որ հիմնավորումը չպետք է մեխանիկական լինի: Այսինքն՝ պետք է դիտարկել այս գործընթացը որպես Վճռաբեկ կամ Սահմանադրական դատարանի վերացում: Հիմնավորումը շատ ավելի լուրջ ձևով պետք է կատարվի և զուտ չստեղծվի ընդամենը մեկ գերագույն դատարան անվանումով մարմին, որը ըստ էության ուղղակի առանձին իրականացնելու է ընդհանուր իրավասության դատարանների ֆունկցիաներ և առանձին Սահմանադրական դատարանի ֆունկցիաներ, բայց ձևական առումով նստելու է մեկ շենքում: Եթե այդպես է լինելու, բնականաբար դրա իմաստը չկա:  Մեր առաջարկը շատ ավելի խորքային էր, որը ենթադրում էր ֆունկցիոնալ փոփոխություն:

-Հակակոռուպցիոն ոլորտի մասնագետները պնդում են, որ հակակոռուպցիոն մարմիններին` Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովին և Հակակոռուպցիոն կոմիտեին, սահմանադրաիրավական կարգավիճակ և անկախության երեշխիքներ տալը կբարձրացնի այդ ինստիտուտների անկախությունն ու արդյունավետությունը։ Ի՞նչ եք կարծում այս մասով:

– Ես կարծում եմ, որ կոռուպցիայի դեպ պայքարելու համար պետք է վերացնել կոռուպցիա ծնող պայմանները, և ոչ թե պայքարել հեռևանքների դեմ: Կոռուպցիան ծնվում է այն պատճառով, որ Հայաստանի Հանրապետությունում օրենքը խախտելն ավելի ձեռնտու է շատ ոլորտներում և պատասխանատվությունը շատ ավելի քիչ է, իսկ օրենսդրական ու իրավական մեթոդները և միջոցները, որոնք նախատեսված են համապատսխան չեն այն մարտահրավերներին և պահանջմունքներին, որոնք որ հասարակությունը ունի: Հետևաբար որքան էլ հակակոռուպցիոն հանձնաժողովի կարգավիճակը բարձրացնես և ստեղծես հակակոռուպցիոն մարմիններ, կոռուպցիան չի վերանա, որրովհետև մեր մոտ օրենքը խախտելը ավելի ձեռնտու է, քան իրավաչափ վարքագիծը: Ուստի Սահմանադրությունը պետք չի ծանրաբեռնել  ավելորդ բաներով:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում