Friday, 26 04 2024
Սանկտ Պետերբուրգում ոստիկանները գնդակահարել են մի տղամարդու, ում եկել էին փրկելու ինքնասպանությունից
Հայաստանը կանգուն է և գրում է իր և իր ժողովրդի ապագան. Ֆրանսիայի վարչապետ
Եթե հաջողվեց խաղաղություն ապահովել, կլինի նաև տարածաշրջանից էներգակիրներ ներմուծելու հնարավորություն
Հայաստանը դեռևս կախվածություն կունենա բնական գազից
16:40
Օկամպոն հանդես է եկել «Լեռնային Ղարաբաղից հայերի բռնի տեղահանման միջազգային իրավական ասպեկտներ» թեմայի վերաբերյալ զեկույցով
16:33
«Խաղաղության հասնելու շատ լավ հնարավորություններ կան». Ալիև
Քննարկվել են Հայաստան-Իտալիա ռազմական, ռազմատեխնիկական, ռազմատեխնոլոգիական համագործակցության հարցեր
ԱԺ-ն ստացել է Վալենտինա Մատվիենկոյի նամակը
16:31
«Հավատում ենք, որ այս տարի Ադրբեջանի և Հայաստանի միջև կստորագրվի խաղաղության պայմանագիր». Շոլց
Աղդամի «մոնիտորինգային կենտրոնը» փակվեց. Ռուսաստանն ինչպե՞ս է մնալու ռեգիոնում
ՎԶԵԲ-ը Հայաստանի համար առանցքային գործընկեր
Ադրբեջանից գազ գնելը նույնպես չենք բացառում, օրակարգում նման խնդիր չկա, տեսական հարց է. Թունյան
Դեմ չեմ բարձր աշխատավարձերին, բայց պետք է համապատասխանեն իրենց գործառույթներին. սա մեր բացթողումն է
Օտար երկրների ալիքների փակելը բարդ է, պետք է գտնել քաղաքական օրակարգ չթելադրող կարգավորումներ
16:24
Ֆինլանդիայում մեկնարկում են ՆԱՏՕ-ի ուժերի մասնակցությամբ զորավարժությունները
Ալիևը փոքր զիջման գնաց Արևմուտքի ճնշմամբ. սա է քիչ թե շատ արդյունավետ սահմանազատման միակ միջոցը
16:08
Իսպանիայում առգրավել են 25 տոննա հաշիշ 50 միլիոն եվրո արժողությամբ
«Նոյեմբերի 9»-ից հրաժարվելու փոխարեն շատ ավելի լավ է Բաքվի հետ բանակցել ապաշրջափակման օրակարգը
15:50
ԱՄՆ-ն, Մեծ Բրիտանիան և Կանադան ընդլայնել են Իրանի դեմ պատժամիջոցները
15:40
Պենտագոնը Գազայի ափերի մոտ սկսել է նավամատույց կառուցել հումանիտար օգնություն հասցնելու համար
15:30
Tiktok-ը կպայքարի Ջո Բայդենի որոշման դեմ
15:20
Մեկնարկել է Ալիև-Շոլց հանդիպումը
ՊԵԿ-ը հրապարակել է այս տարվա առաջին եռամսյակի 1000 խոշոր հարկատուների ցանկը
15:10
Բլինքենն այսօր կհանդիպի Չինաստանի նախագահին
Լուծում ենք Հայաստանի՝ առաջիկա տասնամյակներում լինելիության հարցը. վարչապետ
ՔԿ վարույթներով առաջին եռամսյակում վերականգնվել է մոտ 30 մլն դոլարի վնաս
Հնդկաստանի պատասխանը Բաքվին
Լևոն Տեր-Պետրոսյանը դուրս է գրվել հիվանդանոցից
Աշոտ Սմբատյանը Վրաստանի հետախուզական ծառայության ղեկավարի հետ քննարկել է համագործակցության հարցեր
ՍԴՀԿ-ն դատապարտել է ՀՅԴ ներկայացուցիչների պահվածքը Լիբանանում Ցեղասպանության տարելիցի միջոցառման ժամանակ

Գալիս են թրջվելուց չվախեցողները

Հայաստանի դպրոցներում երեկ վերջին զանգն էր, և հազարավոր աշակերտներ ավարտելով իրենց դպրոցական տարեգրությունը՝ մուտք են գործում, այսպես ասած, հասուն կյանք, որտեղ նրանց առաջ բացվում են թե՛ նոր հնարավորություններ, թե՛ առաջանում է մեծ պատասխանատվություն՝ իրենց առաջ, հարազատների առաջ, միաժամանակ հասարակության և պետության առաջ: Երբ պատասխանատվության այս հարաբերակցությունը խախտվում է, հասուն կյանք մուտք գործած աշակերտները քաղաքացի դառնալու փոխարեն դառնում են «օջախցի», վերածվելով Հայաստանում այսօր գերակա մտածողության, պատկերացումների, հոգեկերտվածքի և վերջապես իշխող համակարգի մի աղյուս:

Հայաստանի Վերջին զանգի արարողությունը մեկն է այն առիթներից, երբ այդ նույն իշխող համակարգի, այսպես ասած, առավել «մեծ քարերը» իրենց ուղերձներն են հղում հասուն կյանք մուտք գործող աշակերտներին: Ուղերձներ են հղում Սերժ Սարգսյանը, Գալուստ Սահակյանը, Հովիկ Աբրահամյանը, նույնիսկ Երևանի քաղաքապետ Տարոն Մարգարյանը, շատ այլ իշխանական գործիչներ: Նրանք գնում են դպրոցներ, մասնակցում են ինչ-որ արարողությունների: Այդ ուղերձներն ընթերցելիս կարելի է նույնիսկ հուզվել, ինչ-որ տեղ անգամ մեղավոր զգալ, որ այդ լուսավոր մտքերով, հռետորաբանությամբ մարդկանց գործունեությունը ենթարկվում է քննադատության: Բայց չկա ավելի մեծ ուղերձ, քան կյանքը, քան գործունեությունը, աշխատանքը և դրա արդյունքը:

Երբ, օրինակ, ընթերցվում է Երևանի քաղաքապետ Տարոն Մարգարյանի ուղերձը Վերջին զանգի առիթով, դպրոցին հրաժեշտ տվող և հասուն կյանք մտնող պատանիներին, ապա արժանապատիվ մարդ, ճշմարիտ հայրենասեր, 1,5 միլիոն անմեղ զոհերին ոգեկոչող քաղաքացի լինելու մասին հուզառատ խոսքերից հետո պարզ հարց է առաջանում՝ ի՞նչ եղան Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովի բացահայտումները Երևանի քաղաքապետարանի իրականացրած մրցույթների ոչ մրցակցային լինելու կապակցությամբ: Հանձնաժողովը բացահայտել էր, որ այդ մրցույթները՝ Երևանում տարբեր աշխատանքների հետ կապված, մեղմ ասած, տարակուսելի ընթացք ու արդյունք են ունեցել, մինչդեռ խոսքը մոտ 20 միլիարդ դրամի ոչ մրցակցային բաշխման մասին է, ինչի արդյունքում, ըստ հանձնաժողովի, բազմաթիվ աշխատանքներ ավելի թանկ են կատարվել, քան կարող էր լինել:

Կամ՝ այդ մրցույթների կազմակերպիչ Երևանի քաղաքապետարանի համար ի՞նչ են եղել արժանապատիվ քաղաքացիությունը, ճշմարիտ հայրենասիրությունը, հուզառատության մյուս դրսևորումները, որ առկա են Երևանի քաղաքապետի ուղերձում: Ո՞րն է ավելի խոսուն և իրական ուղերձ՝ տոնակա՞նը, թե՞ այսպես ասած մրցութային արդյունքներովը: Իհարկե, հաշվարկը գուցե այն է, որ պատանիները մինչ այդ չեն հետաքրքրվել մրցույթներով և առաջինը ծանոթանալու են տոնական ուղերձին: Բայց բանն այն է, որ կյանք մտնելուց հետո նրանք արդեն պարբերաբար, այսպես ասած, մրցութային ուղերձներին են ծանոթանալու:

Հայաստանի պաշտոնյաները մրցակցում են դպրոց ավարտող պատանիներին հուզելու իրենց ջանքերում: Գալուստ Սահակյանը, ի դեպ՝ դպրոցական նախկին ուսուցիչ, խոսում է ամբողջ կյանքի ընթացքում դպրոցի դրոշմ կրելու, գիտելիքի հետ անբաժան լինելու մասին: Մնում է հասկանալ, թե ո՞ր գիտելիքով, ի՞նչ դրոշմով է ձևավորվում այն խորհրդարանական մեծամասնությունը, որի ներկայացուցիչն է Գալուստ Սահակյանը: Ո՞ր գիտելիքի ու դրոշմի սկզբունքով է Գալուստ Սահակյանի ղեկավարած խորհրդարանը քվեարկում Հայաստանի համար հակապետական զարգացումների օգտին, որոնք վերաբերում են և՛ արտաքին, և՛ ներքին որոշումներին, որոնցում պարզապես անտեսվում են Սահմանադրության և օրենքների դրոշմները:

Ո՞ր դրոշմով են համատեղվում բիզնեսն ու իշխանությունը, բիզնեսն ու պատգամավորական մանդատը, երբ Սահմանադրության «դրոշմն» արգելում է գործարարին դառնալ պատգամավոր, արգելում է կեղծել ընտրությունը, ընտրակաշառք բաժանել և այլն: Ո՞ր դրոշմն ու գիտելիքի ի՞նչ ուժն է, որ անպատժելիություն է ապահովում Սուրիկ Խաչատրյանի և նրա որդիների համար, որոնք մարդկանց անպատիժ զրկում են կյանքից կամ առողջությունից: Ի՞նչ ուղերձներ է հղում Հայաստանի իշխանությունը այն կյանքում, ուր մուտք են գործում Հայաստանի դպրոցների շրջանավարտները: Ի՞նչ են տեսնում նրանք այդ կյանքում և ինչքանո՞վ է նրանց տեսածը հարաբերվում, համեմատվում, համադրվում նրանց լսածին, ընթերցածին:

Ովքե՞ր են Հայաստանում որոշում կայացնողները, «նորաձևություն» թելադրողները, իշխանություն կազմողները, պետության ներքին ու արտաքին ընթացք որոշողները: Ի՞նչ նկարագրի, ի՞նչ արժանիքների տեր մարդիկ են նրանք, ինչո՞վ են աչքի ընկել իրենց կյանքում՝ խաբեությունից, հանրային ու պետական ռեսուրսները մսխելուց, գողանալուց, քրեական տարբեր կարգի հանցագործություններից, ընտրություն կեղծելուց բացի:

Տեքստն ու իրականությունը լրիվ հակադիր պատկերներ են, և այդ պայմաններում պատանիներին ուղարկվող տեքստերը ոչ միայն իրականության քողարկման անհաջող փորձեր են, այլ փաստացի նաև անուղղակի վիրավորանք այդ շրջանավարտների հասցեին, քանի որ մարդկանց, ում անունից հղվում են այդ ուղերձները, փաստորեն, թվում է, որ այդ շրջանավարտները չունեն տեքստը իրականությունից զանազանելու մտավոր կարողություն: Որովհետև եթե այդ կարողությունը կա, ապա տեքստերն ու իրականությունը համեմատելուց հետո պետական պաշտոնյաներին ոչ թե շնորհակալություն, այլ հրաժարականի պահանջներ պետք է ուղղվեն:

Ընդհանուր առմամբ, իհարկե, ուղղվում է անտարբերություն: Պարզապես, ուշադրության չեն արժանանում թե՛ ուղերձները, թե՛ գործերը: Պարզապես, շրջանավարտները կյանք մուտք գործելիս առավելապես մտածում են ընդամենը ներկա իրավիճակին և իրականությանը ինչ-որ կերպ հարմարվելու և դրանում սեփական տեղ գտնելու կամ հեռանալու մասին: Բայց կան, իհարկե, նրանք, որոնք դպրոցին հրաժեշտ են տալիս կյանքը փոխելու հաստատակամությամբ՝ թեկուզ երազանքով: Նրանց համար ոչինչ են թե՛ ուղերձները, թե՛ առկա իրականությունը: Նրանք լի են նորին հասնելու, նոր իրականություն, նոր մտածողություն, նոր հոգեբանություն բերելու, կյանքը փոխելու, Հայաստանը փոխելու հաստատակամությամբ: Շատ են, թե քիչ: Էական չէ: Կարևորը, որ նրանք գալիս են, կան և համալրելու են հասարակության մեջ արդեն եղածը, որին մենք ականատես եղանք ապրիլի 23-ին երևանյան հորդառատ անձրևի տակ: Կարևորը, որ գալիս են թրջվելուց նորանոր չվախեցողները, և նրանք ինտենսիվացնելու են նոր Հայաստանի «ոռոգումը»՝ հաղթահարելով դատարկ ուղերձների երաշտ իրականությունը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում