Thursday, 25 04 2024
20:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանին տեղադրվել է 20 սյուն
Հիվանդության 829 կեղծ պատմագրի հիման վրա պետությունից հափշտակվել է մոտ 263,5 մլն հազ. դրամ. գործն ուղարկել է դատարան
Սիրիայի խորհրդարանի փոխնախագահն աջակցություն է հայտնել ՀՀ և Ադրբեջանի միջև սահմանազատման ու սահմանագծման գործընթացին
Եվրոպոլը Վրաստանի 9 քաղաքացու է ձերբակալել Եվրոպայի գրադարաններից հազվագյուտ գրքերի գողության գործով
Զրույց Արման Բաբաջանյանի հետ
19:00
Բուլղարիայի խորհրդարանը պաշտոնանկ է արել խոսնակին
18:50
Եվրոպան պետք է ավելացնի պաշտպանությունը և ցույց տա, որ ԱՄՆ-ի վասալը չէ. Մակրոն
18:40
Վենետիկը մեկօրյա այցելուներից մուտքավճար կգանձի
Ռուսաստանում «դեղին տեղումներ» են հայտնվել աֆրիկյան ավազամրրիկի պատճառով
18:20
Լեհաստանը համազարկային կրակի ռեակտիվ համակարգեր և կառավարվող հրթիռներ է ձեռք է բերել Հարավային Կորեայից
18:10
ԱՄՆ-ն գաղտնի կերպով հեռահար ATACMS հրթիռներ է ուղարկել Ուկրաինա. ամերիկյան ԶԼՄ-ներ
Լրատվական-վերլուծական երեկոյան թողարկում
Վրաստանում 4 մարդ է ձերբակալվել Եվրոպայի գրադարաններից 18-19-րդ դարերի գրքերի գողության առնչությամբ
Ի՞նչ է ասել Պուտինն Ալիեւի ականջին
ՀԱՄԱՍ-ը Իսրայելին մեկամյա զինադադար է առաջարկել
Ալիևի երկու երեսը
17:40
Իսպանիայի վարչապետը դադարեցրել է պարտականությունների կատարումը կնոջ հանդեպ մեղադրանքների պատճառով
Գևորգ Պապոյանն ու Սերգեյ Կոպիրկինը քննարկել են հայ-ռուսական առևտրատնտեսական հարաբերությունների ընդլայնման հարցեր
17:37
Ուկրաինացի օդաչուները Ֆրանսիայում մարզվում են F-16 կործանիչների վրա
Պապոյանն ընդունել է ՀԲ-ի հայաստանյան գրասենյակի ղեկավարին
Տավուշում խուլիգանության գործով կալանավորվել է «Մարտական եղբայրության» անդամներից մեկը
17:34
«Ռուսաստանը ավելի շատ զենք է արտադրում, քան իրեն անհրաժեշտ է, և արդեն լցնում է պահեստները». Գերմանիայի ՊՆ
Կյանքից հեռացել է գեղանկարիչ Խաչիկ Հարությունյանը
17:20
Պաղեստինի ճանաչման դիմաց «ՀԱՄԱՍ»-ը պատրաստ է ցրել իր զինյալ թևը
17:17
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
«Խաղաղության խաչմերուկ»-ը Հայաստանի Հանրապետության տեսլականն է դեպի խաղաղություն. Ալեն Սիմոնյանը՝ Սիրիայի խորհրդարանի փոխխոսնակին
Միջազգային ճնշման բացակայությունը Ալիևին թույլ է տալիս սպառնալիք ստեղծել տարածաշրջանային կայունության համար. համահայկական միություն
Սուրեն Պապիկյանն ընդունել է Եվրոպայի խորհրդի Երևանի գրասենյակի ղեկավարի պատվիրակությանը
Մոսկվան սպասում է Փաշինյանին ԵԱՏՄ գագաթնաժողովում․ Օվերչուկ

Էլիտար օտարալիզություն

Թվում էր, թե օտարալեզու դպրոցների բացման խնդիրը Հայաստանում որոշակիորեն սառեցվել էր՝ նկատի ունենալով թե՛ հանրային դժգոհությունը, թե՛ նաև այն, որ երկրում ընթանում են իսկապես նշանակալից և թերևս պատմական իրադարձություններ, և անգամ իշխանությունը հասկանում է, որ արտաքին ու ներքին բարդ իրավիճակում օտարալեզու դպրոցների ժամանակը չէ:

Բայց Սյունիքի մարզպետի և Հայաստանում Ռուսաստանի դեսպանի միջև կնքված համաձայնությունը վկայեց, որ իշխանությունն իրականում ոչ թե սառեցրել, այլ գործընթացները ուղղակի ընդհատակ է տեղափոխել, և ընդհատակում են ձեռք բերում պայմանավորվածություններ, առաջ մղում հարցը: Եվ օտարալեզու դպրոցների խնդիրը վերջին շրջանում վերստին հայտնվեց հանրության ուշադրության կենտրոնում, քանի որ տեղի ունեցածը վկայեց, որ հարցն իսկապես շատ լուրջ է, եթե իշխանությունն այն առաջ է մղում անգամ ներկայիս բազմազբաղ և հարուստ արտաքին ու ներքին քաղաքական օրակարգի պայմաններում: Հիշեցնեմ, որ Սյունիքի մարզպետը ՌԴ դեսպանի հետ համաձայնագիր կնքեց, ըստ որի Կապանում պետք է կառուցվի հանրակրթական ռուսերեն ուսուցմամբ գիմնազիա: Այլ կերպ ասած՝ ռուսներն ու Հայաստանի իշխանությունը ձեռք չեն քաշում իրենց մտահղացումից, ինչը նշանակում է, որ շատ մեծ կարևորություն են տալիս դրան: Իսկ դա էլ իր հերթին նշանակում է, որ հասարակական մտահոգություններն այդ կապակցությամբ միանգամայն արդարացված են և տեղին:

Այսինքն՝ խոսքն ամենևին չի գնում ընդամենը կրթական ռեֆորմի մասին, խոսքը գնում է պետական ռեֆորմների արգելակման, Հայաստանում հայկական մտածողությունը, հայկական լեզվամտածողությունը հետևողականորեն սահմանափակելու, հետին պլան մղելու մասին: Այդ առումով, նկատի ունենալով խնդրի վերաթարմացումը և վտանգի արթնացումը, թերևս կարիք կա ևս մեկ անգամ հստակեցնել որոշակի ասպեկտներ: Օտարալեզու դպրոցների բացման ջատագովները չունեն այդ ամենի հիմնավորման փաստական լուրջ բազա, և այդ բազայի բացակայության պայմաններում համառելը ուղղակիորեն վկայում է կա՛մ մարտնչող միջակության, կա՛մ պարզապես քաղաքական հետին մտքերի և ծրագրերի առկայության մասին:

Փաստարկը, թե օտարալեզու կրթությունը հնարավորություն կտա Հայաստանում մրցունակ կրթություն ապահովել՝ միջազգային չափանիշներին համապատասխան, իրականում չի կարող համարվել ապացուցողական բազա օտարալեզու դպրոցների ջատագովների համար: Պետության մեջ չի կարող մրցունակ կրթություն ապահովվել մի քանի դպրոցներով: Մրցունակ պետք է լինի պետական ամբողջ կրթական, տվյալ պարագայում հանրակրթական համակարգը: Օտարալեզու դպրոցները, սակայն, է՛լ ավելի ետին պլան են մղելու հայկական դպրոցական համակարգի արդիականացման հարցը և պարզապես լուծելու են, այսպես ասած, էլիտայի երեխաների կրթության հարցը: Երկրի կրթական համակարգը նախևառաջ մրցունակ է լինում իր լեզվամտածողության բազայով: Ժամանակակից աշխարհում մրցունակությունն ունի ունիվերսալ չափանիշներ, սակայն հիմքերը բոլորովին առանձնահատուկ են, և հայկական համակարգը չի կարող մրցունակ լինել ռուսական կամ անգլիական, կամ ֆրանսիական հիմքով: Մրցունակ լինելու համար նախ համակարգը պետք է լինի: Հետևաբար, հայկական համակարգ լինելու համար պետք է այդ համակարգը հիմնված լինի հայկական լեզվամտածողության վրա: Ռուսական կամ ռուսերեն լեզվամտածողության վրա հիմնված համակարգը՝ լինի դա կրթական, թե ընդհանրապես հասարակական-պետական համակարգ, արդեն ոչ թե հայկական, այլ ռուսական համակարգ է: Ի վերջո, պետությունը ձևավորվում է հանրակրթական դպրոցում: Հայկական պետություն կարող է ձևավորվել հայերեն լեզվով ուսուցմամբ դպրոցում: Ռուսերեն լեզվով ուսուցմամբ դպրոցում ձևավորվում է ռուսական պետություն, անգլերեն կամ ֆրանսերեն լեզվով ուսուցմամբ հանրակրթական դպրոցում ձևավորվում է անգլիական կամ ֆրանսիական պետություն:

Այն փաստարկը, թե օտարալեզու դպրոցը պետք է համաշխարհային ինտեգրացիայի համար՝ ևս հիմնազուրկ է: Բանն այն է, որ աշխարհին ինտեգրվելու համար նախ հարկավոր է լինել աշխարհում, ունենալ սեփական դեմք, սեփական պատկերացումներ, մտածողություն: Իսկ ինչպես գրեցի, սեփական, այսինքն՝ մեր դեպքում հայկական դեմք և մտածողություն ունենալու համար մենք պետք է հայերեն լեզվամտածողության բազայի վրա կառուցված հայկական պետություն ունենանք: Եվ այդ պետությունն ունենալուց, այդ պետությունը լինելուց հետո միայն հնարավոր է այն ինտեգրել համաշխարհային կյանքին: Ինտեգրվում է այն, ինչ կա, իսկ ինչը չկա, չի կարող ինտեգրվել: Փաստարկը, թե օտար լեզվի իմացությունը ներկայիս աշխարհում չափազանց կարևոր է, պարզապես ծիծաղելի է՝ հիմնազուրկ լինելուց բացի: Բանն այն է, որ օտար լեզու սովորելու համար ամենևին պետք չէ բացել օտարալեզու դպրոցներ և բոլոր առարկաները ուսանել այդ լեզվով: Օտար լեզու կարելի է և իհարկե պետք է ուսանել հայերեն հանրակրթական դպրոցներում, իսկ հարկ եղած դեպքում էլ նույն դպրոցներում կազմակերպել ուսուցման խորացված ծրագիր: Ծիծաղելի փաստարկի մասին թերևս այդքանն էլ բավական է:

Կարելի է, իհարկե, էլի շատ ասպեկտներով կազմաքանդել «օտարալեզու դպրոցներ» կոնցեպցիայի, այսպես ասած, մասնագիտական կամ պրոֆիլային կողմը, իսկ քաղաքական և պարզապես ազգային արժանապատվության կողմի մասին մեկնաբանությունները թերևս ընդհանրապես ավելորդ են: Այստեղ, սակայն, պետք է գլխավոր մեխը դարձնել ուշադրությունը հայկական կամ հայերեն կրթական համակարգի հանդեպ և ուժեղացնել հանրային աշխատանքներն ու ճնշումը այդ ուղղությամբ՝ ներգրավելով նորանոր շերտեր: Նկատի ունենալով հայալեզու դպրոցական համակարգում տիրող խայտառակ վիճակը, այդ գործընթացի շահառուների պոտենցիալ շրջանակը բավական մեծ է: Իշխանության վրա թերևս պետք է ավելացնել ճնշումը այդ ուղղությամբ՝ ժամանակ չտալով մտածել օտարալեզու հնարքների մասին:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում