Thursday, 25 04 2024
Թուրքիայի ԱԳՆ-ն մեղադրել է միջազգային հանրությանը ցեղասպանության հարցում կողմնակալ լինելու մեջ
Ոստիկանության օրինական պահանջը չկատարելու համար բերման է ենթարկվել 96 ցուցարար
ՀՀ ՄԻՊ-ն անդրադարձել է սահմանամերձ բնակավայրերի բնակիչների պաշտպանությանը
00:15
Վիեննայում տեղի է ունեցել հիշատակի միջոցառում
00:00
ՄԻԵԴ-ը և ՄԱԿ-ը երբևէ չեն վճռել, որ Հայաստանն օկուպացրել է Լեռնային Ղարաբաղը․ Եղիշե Կիրակոսյանը հակադարձել է Ադրբեջանի ներկայացուցչին
23:45
Չիլիի Պատգամավորների պալատը ապրիլի 24-ը հայտարարել է Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակի ազգային օր
23:30
ԱՄՆ սենատորի կարծիքով՝ «Այլևս երբեք»-ը պարզապես դատարկ խոսքեր չեն կարող լինել
ՀԱՊԿ-ը անցել է անթաքույց սպառնալիքների
Գերեզմանատան մոտ պայթյուն է տեղի ունեցել․ փրկարարները պայթյունի վայրից հայտնաբերել են տղամարդու դի
Ինքնասպանություն գործած նորատուսցու որդուն սպանել էին 2019թ.
«Հայրենասե՞ր», թե՞ «խուլիգան». Տավուշում թեժ է եղել
ՄԱԿ-ի բանաձևերում ՀՀ-ն չի ճանաչվել օկուպանտ. Ադրբեջանը կեղծում է. Եղիշե Կիրակոսյան
Ինչպես խուսափել ցեղասպանության ռիսկից. կես-ճշմարտություններ՝ վարչապետի ուղերձում
Ինքնասպանություն գործած տղամարդը նախկինում ձերբակալվել է զոքանչին ծանր վնասվածք պատճառելու համար
Ռուսաստանը ապրում է անցյալի պատրանքների աշխարհում, Հայաստանը՝ չունի սեփական աշխարհի տեսլական
Արևմտյան Հայաստանից՝ Տավուշ. 109 տարի անց
Ադրբեջանի թուրքական ինքնությունը Միացյալ Նահանգներին մարտահրավե՞ր է
Ցեղասպանությունը փաստ է, բայց ոչ արգելք՝ հայ-թուրքական նոր հարաբերություւներում
Ադրբեջանի իրականացրածը էթնիկ զտում է և ցեղասպանության փորձ
Եվրոպական գերտերությունները անհամաձայնեցված միջամտություններով ուղղակի վտանգ ստեղծեցին հայ ժողովրդի ֆիզիկական գոյության համար
Բերման է ենթարկվել 13 քաղաքացի․ ՀՀ ՆԳՆ
21:30
«Կանադայում ապրիլը համարվում է Ցեղասպանության դատապարտման ամիս»․ Թրյուդո
21:20
Ֆրանսիական ինքնաթիռը հարկադիր վայրէջք է կատարել Բաքվի օդանավակայանում
21:10
Բայդենն ստորագրել է Ուկրաինային 61 միլիարդ դոլարի օժանդակության նախագիծը
Հայ-ադրբեջանական նոր «գիծ». ի՞նչ կապ ունի Բրիտանիան
Թուրքիան այլևս առևտուր չի անում Իսրայելի հետ. Էրդողան
20:40
Հայոց ցեղասպանության ճանաչումը և ղարաբաղյան հակամարտությունը միմյանց բացառող իրադարձություններ չեն․ The Boston Globe
20:20
Բրյուսելում հարգել են Հայոց Ցեղասպանության զոհերի հիշատակը
20:10
Շվեդիայի խորհրդարանի Շվեդիա-Հայաստան բարեկամության խումբը հայտարարություն է տարածել Հայոց ցեղասպանության տարելիցի առիթով
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն

Ցեմենտը ծածկեց Հայաստանի ինքնիշխանության երակները

Ցեմենտի շուրջ աղմկոտ քննարկումները զգալիորեն ստվերեցին խորհրդարանական մի իրադարձություն, որն իր նշանակությամբ թերևս ոչ միայն պակաս կարևոր չէ Հայաստանի թե տնտեսական զարգացման, թե ընդհանրապես պետական արդիականացման համար, քան ցեմենտը, այլ ավելին՝ կարևոր է շատ ավելի խորքային իմաստով: Ի վերջո, նույն ցեմենտի հարցում անկասկած է, որ տեղական արտադրության մրցունակության հարցում ոչ վճռորոշ կամ միակ, բայց առանցքային բաղադրիչներից է էներգակիրների, գազի և էլեկտրաէներգիայի գինը: Իսկ հարցը, որի մասին խոսում ենք, անմիջականորեն առնչվում է այդ ոլորտում առկա այսպես ասած օրենքով մենաշնորհներին՝ «Գազպրոմ Արմենիայի» և Հայաստանի էլցանցերի գործունեությանը:

Խոսքը վերաբերում է Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովին, որի նախագահի պաշտոնում վարչապետ Փաշինյանն առաջադրել էր հեղափոխությունից հետո որոշակի ժամանակահատված էներգետիկայի նախարար եղած Գարեգին Բաղրամյանին, որը մինչ հեղափոխությունն աշխատում էր նույն այդ հանձնաժողովում: Սա կարևորագույն մի կառույց է, որը նախկին համակարգում սակայն իր անմիջական գործառույթների փոխարեն գործնականում սպասարկել է այն գերհզոր կառույցներին, որոնց գործունեությունը պետք է կարգավորեր հանրային շահերի տեսանկյունից: Այն, թե ինչպես է կարգավորել, պարզ է դառնում այդ կառույցների գործունեության նկատմամբ հանրության վերաբերմունքից, սկսած թե գազի գներից, էլեկտրաէներգիայի գներից, մինչև ծառայությունների մատուցման տարրական խնդիրներ: Ընդհանրացնելով, հայաստանցի սպառողը իրեն անպաշտպան է զգացել այդ կառույցների նկատմամբ, մինչդեռ հանձնաժողովի աշխատանքի ամբողջ իմաստն այն է, որ հայաստանցին, այսինքն Հայաստանի հանրապետությունը լինի մենաշնորհային դիրք ունեցող այդ գերհզոր ընկերությունների նկատմամբ պաշտպանված:

Այսինքն, խոսքը ոչ թե ընկերությունների շահերը ոտնահարելն է՝ ի վերջո նրանք Հայաստանում են գործում, Հայաստանին են հարկատու, Հայաստանում են աշխատատեղ և արդյունք ստեղծում, ըստ այդմ նրանց շահն էլ կարևոր է, այլ այդուհանդերձ նրանց շահի կողքին նաև քաղաքացու, հանրության շահն ապահովելը: Նախորդ իշխող համակարգում եղել է շահերի այդ հավասարակշռության ակնհայտ խախտում հօգուտ այդ ընկերությունների: Ավելի ճիշտ կլինի ասել՝ հօգուտ այն համակարգի, որն իշխել է Հայաստանում, և որի մաս են կազմել նաև այդ կառույցները, ընդհուպ իհարկե դեպի Ռուսաստան տանող իրենց տարբեր արմատներով:

Ահա, Գարեգին Բաղրամյանը եղել է պաշտոնյա, ով մասնակից է եղել այդ իրականությանը, իհարկե ոչ ղեկավար, սակայն էլ ամենաշարքային կարգավիճակով: Ըստ այդմ, բնականորեն հարց է առաջանում, թե նա ի՞նչ է անելու այդ կարևորագույն կառույցի ղեկին արդեն նոր որակի, քաղաքական նոր տրամաբանությամբ իրականության պայմաններում: Նրա մոտ կգերիշխի նո՞րը, թե՞ կքաշի հետ հինը: Առավել ևս, որ վարչապետ Փաշինյանն ինքն էլ պարբերաբար արձանագրում է այն խնդիրը, որ կառավարման համակարգում կա հին համակարգից մնացած շերտերի սաբոտաժի առնվազն ռիսկ, եթե ոչ շոշափելի իրականություն: Այդպիսով, ռիսկի դաշտո՞ւմ է ՀԾԿՀ-ն, թե՞ ոչ: Որովհետև, հաշվի առնելով նախկին իրողություններն ու տրամաբանությունը, այս դաշտում կուտակված են խնդիրներ և իրավիճակ, որոնք անմիջական տնտեսական նշանակությունից բացի, ունեն ազգային անվտանգության նշանակություն, քանի որ ուղիղ շոշափում են Հայաստանի ինքնիշխանության կարևորագույն հյուսվածքները, կարևորագույն ենթակառուցվածքները: Այս տեսանկյունից, Բաղրամյանն իհարկե կարող է և դրականորեն օգտագործել ոլորտում եղած իր փորձն ու նախկին մեխանիզմներին քաջածանոթությունը, դրանք կանխելու, արգելափակելու համար:

Բայց, այստեղ այն հարթությունն է, որն անթույլատրելի է դիտարկել «վիճակախաղի» տրամաբանությամբ, այսինքն՝ կամ դրականը կաշխատի, կամ բացասականը: Մյուս կողմից սակայն, նոր իրավիճակում հարցն այստեղ պետք է դիտարկվի նաև նոր տրամաբանությամբ: Իսկ դա նշանակում է, որ պետք է խոսել այն հանգամանքի մասին, որ Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի աշխատանքի արդյունավետությունն ու որակը անհրաժեշտ է դիտարկել ոչ միայն դրա ղեկավար կազմի հետ կապակցված, այլ այդ աշխատանքի հանդեպ հենց հանրային վերահսկողության: Այսինքն, նոր, ազատ գործունեության միջավայրային իրականությունը հանրության համար հնարավորություն է ավելի արդյունավետ վերահսկել ՀԾԿՀ գործունեությունը և անկախ այն հանգամանքից, թե ով է նախագահ, կարևոր է, թե ի վերջո ինչպիսին է լինելու նաև հանրության՝ այսինքն հասարակական կառույցների և ինստիտուտների աշխուժությունը այդ հանձնաժողովի գործունեությունը վերահսկելու և լավ իմաստով ճնշման ու մանրադիտակի տակ պահելու հարցում:

Լուսանկարը՝ Armeniasputnik-ի

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում