Thursday, 25 04 2024
«Աշխարհի մեջ երկու հայ հանդիպեն, փոքրիկ Հայաստան դուրս կգա»
«Տարածվել ա, կարդացվել ա, բավարար ա, էլի». ո՞ւմ հորդորով են «զադնի դրել». «Հրապարակ»
Դեսպան չնշանակվեց, կուսակցությունն էլ, փաստացի, գոյություն չունի. «Ժողովուրդ»
«Քարֆուրի» տերերը հեռանում են Հայաստանից. «Հրապարակ»
ԱՄՆ պետքարտուղարությունը դատապարտել է դատական համակարգում առկա վիճակը. «Ժողովուրդ»
Գերիների հարցով կակտիվանան. «Հրապարակ»
Հանիրավի տուգանք գրելու համար՝ պարեկային ծառայութան ղեկավարը պարտվել է դատարանում. «Ժողովուրդ»
Ալիեւը փրկե՞լ է Աղալարովներին Պուտինից. ի՞նչ գնով
Թուրքիայի ԱԳՆ-ն մեղադրել է միջազգային հանրությանը ցեղասպանության հարցում կողմնակալ լինելու մեջ
Ոստիկանության օրինական պահանջը չկատարելու համար բերման է ենթարկվել 96 ցուցարար
ՀՀ ՄԻՊ-ն անդրադարձել է սահմանամերձ բնակավայրերի բնակիչների պաշտպանությանը
00:15
Վիեննայում տեղի է ունեցել հիշատակի միջոցառում
00:00
ՄԻԵԴ-ը և ՄԱԿ-ը երբևէ չեն վճռել, որ Հայաստանն օկուպացրել է Լեռնային Ղարաբաղը․ Եղիշե Կիրակոսյանը հակադարձել է Ադրբեջանի ներկայացուցչին
23:45
Չիլիի Պատգամավորների պալատը ապրիլի 24-ը հայտարարել է Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակի ազգային օր
23:30
ԱՄՆ սենատորի կարծիքով՝ «Այլևս երբեք»-ը պարզապես դատարկ խոսքեր չեն կարող լինել
ՀԱՊԿ-ը անցել է անթաքույց սպառնալիքների
Գերեզմանատան մոտ պայթյուն է տեղի ունեցել․ փրկարարները պայթյունի վայրից հայտնաբերել են տղամարդու դի
Ինքնասպանություն գործած նորատուսցու որդուն սպանել էին 2019թ.
«Հայրենասե՞ր», թե՞ «խուլիգան». Տավուշում թեժ է եղել
ՄԱԿ-ի բանաձևերում ՀՀ-ն չի ճանաչվել օկուպանտ. Ադրբեջանը կեղծում է. Եղիշե Կիրակոսյան
Ինչպես խուսափել ցեղասպանության ռիսկից. կես-ճշմարտություններ՝ վարչապետի ուղերձում
Ինքնասպանություն գործած տղամարդը նախկինում ձերբակալվել է զոքանչին ծանր վնասվածք պատճառելու համար
Ռուսաստանը ապրում է անցյալի պատրանքների աշխարհում, Հայաստանը՝ չունի սեփական աշխարհի տեսլական
Արևմտյան Հայաստանից՝ Տավուշ. 109 տարի անց
Ադրբեջանի թուրքական ինքնությունը Միացյալ Նահանգներին մարտահրավե՞ր է
Ցեղասպանությունը փաստ է, բայց ոչ արգելք՝ հայ-թուրքական նոր հարաբերություւներում
Ադրբեջանի իրականացրածը էթնիկ զտում է և ցեղասպանության փորձ
Եվրոպական գերտերությունները անհամաձայնեցված միջամտություններով ուղղակի վտանգ ստեղծեցին հայ ժողովրդի ֆիզիկական գոյության համար
Բերման է ենթարկվել 13 քաղաքացի․ ՀՀ ՆԳՆ
21:30
«Կանադայում ապրիլը համարվում է Ցեղասպանության դատապարտման ամիս»․ Թրյուդո

Ադրբեջանը փորձում է դուրս մղել Հայաստանին «Հյուսիս-Հարավից». Իրանի ձայնը կլինի վճռորոշ

Ադրբեջանում Պակիստանի դեսպան Սայիդ Խան Մոհմանդը հայտարարել է, որ Պակիստանը ցանկանում է միանալ Իրանը, Ադրբեջանը և Ռուսաստանը իրար կապող «Հյուսիս-Հարավ» տրանսպորտային միջանցքի նախագծին՝ իր երկաթուղային ճանապարհներով միանալով այս երկրների երկաթուղային ցանցին: Այս հարցը քննարկվել է Ադրբեջանի նախագահի՝ Պակիստան կատարած վերջին այցելության ընթացքում: Այս երկու երկրները ծրագրում են «Հյուսիս-Հարավը» միացնել Պակիստանի Գվադար նավահանգստին, իսկ այնուհետև միանալ չին-պակիստանյան տնտեսական միջանցքին, որը, ըստ պակիստանցի դիվանագետի, կապահովի Ադրբեջանի մուտքը Չինաստան:

«Հյուսիս-Հարավը», «նոր մետաքսի ճանապարհն» ու Հայաստանը

Ընդհանուր առմամբ այս գաղափարն առնչվում է ոչ միայն Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղային նախագծին, այլև Պարսից ծոցի և Սև ծովի շուկաները տնտեսապես միավորելու Իրանի ծրագրին և նույնիսկ շատ ավելի խոշոր նախագծերի, ինչպիսին է Չինաստանի նախաձեռնած «մեկ ճանապարհ, մեկ գոտի» կամ «նոր մետաքսի ճանապարհ» նախագիծը, որի գլխավոր նպատակը Ասիայի ու Եվրոպայի միջև առևտուրը զարգացնելն է ու այս ճանապարհին ընկած երկրները տնտեսական գոտու մեջ ընդգրկելը: Այլ հարց է, թե որքանով է իրատեսական տեսանելի ապագայում Պակիստանի, Իրանի և Ադրբեջանի միջև երկաթուղային ցանց ստեղծելը, առավել ևս Չինաստանին միանալը՝ հաշվի առնելով այն փաստը, որ Իրանն ու Ադրբեջանը մինչ օրս չեն ավարտվել Իրանի հյուսիսը և Ադրբեջանի հարավը իրար միացնող Կազվին-Ռեշդ-Աստարա երկաթուղային ճանապարհի շինարարությունը:

Մյուս կարևոր հարցն այն է, թե արդյո՞ք Իրանը նույն կերպ է պատկերացնում «Հյուսիս-Հարավ» ճանապարհային միջանցքի կառուցումը, ինչ Հայաստանի մեկուսացման քաղաքականություն իրականացնող Ադրբեջանն ու իր դաշնակիցներ Պակիստանն ու Թուրքիան: Իհարկե, Իրան-Հայաստան երկաթուղային ճանապարհի կառուցման հեռանկարները շատ մշուշոտ են, եթե չասենք, որ ընդհանրապես չկան, բայց հիշենք, որ Թեհրանն իր նախաձեռնած տնտեսական ծրագրի մեջ դիտարկում է տարածաշրջանի բոլոր երկրներին՝ և՛ Ադրբեջանը, և՛ Հայաստանը, և՛ Վրաստանը: Օրինակ, ՀՀ վարչապետի՝ Իրան կատարած վերջին պաշտոնական այցի ընթացքում Իրանի Իսլամական Հանրապետության փոխնախագահ Էսհաղ Ջահանգիրին հայտարարեց, որ Պարսից ծոցից Սև ծով անցնող տրանսպորտային միջանցքներից մեկը կարող է լինել Հայաստանը:

Ալիևը բարձրացրել է հարցը «Իսլամական ութնյակում»

Թեմային «Առաջին լրատվական»-ի հետ զրույցում անդրադարձավ Միջազգային և անվտանգության հարցերի հայկական ինստիտուտի ասոցացված փորձագետ (ՄԱՀՀԻ), իրանագետ Էմմա Բեգիջանյանը՝ տեղեկացնելով երկաթուղային նախագծերի հարցը քննարկվել է նաև հոկտեմբերի 20-ին Ստամբուլում կայացած «Իսլամական ութնյակի»՝ D-8 գագաթնաժողովի ընթացքում: Այս կազմակերպությունը հիմնադրվել է 1970-90-ական թթ. Թուրքիայում իսլամամետ շարժման հայտնի առաջնորդ, նախկին վարչապետ Նեջմեթին Էրբաքանի կողմից: Դրա կազմի մեջ մտնում են իսլամական ութ զարգացող պետություններ՝ Թուրքիան, Իրանը, Պակիստանը, Եգիպտոսը, Ինդոնեզիան, Մալազիան, Բանգլադեշը և Նիգերիան:

Վերջին գագաթնաժողովին մասնակցել է նաև Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը՝ «մեծ եղբոր» հրավերով: Ստամբուլում Ալիևը հայտարարել է, թե Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղին (որի բացումը նախատեսվում է իրականացնել հոկտեմբերի 30-ին և որին, ի դեպ, մասնակցելու է նաև Ղազախստանի նախագահ Ն. Նազարբաևը) կդառնա ամենակարճ ճանապարհը Ասիայի ու Եվրոպայի միջև:

Իրանի շահագրգռվածությունը Հայաստանի կողմն է

Իրանագետ Էմմա Բեգիջանյանը տեղեկացրեց, որ գագաթնաժողովի շրջանակներում առանձին հանդիպում է եղել Իրանի փոխնախագահ Էսհաղ Ջահանգիրիի և Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևի միջև, որոնք քննարկել են հենց այս թեման՝ նշելով, որ երկաթուղային ճանապարհների կառուցումը կնպաստի տարածաշրջանի երկրների տնտեսական համագործակցության խորացմանը, և քանի որ խոսքը Պարսից ծոց-Սև ծով տնտեսական ինտեգրման մասին է, բնականաբար Պակիստանն էլ կարող է հեշտությամբ միանալ այս ծրագրին, քանի որ աշխարհագրորեն շատ մոտ է Պարսից ծոցի շրջանին:

«Սա մի արտառոց նորություն չէ: Ես միշտ ասել եմ՝ եթե Հայաստանը կարողանար կառուցել երկաթգիծը Իրանի հետ, այդ դեպքում մենք կարող էինք այդ ճանապարհներով գնալ Հնդկաստան, Միջին Ասիա, Չինաստան: Այս հարցը շատ կարևոր է հատկապես մեզ համար»,- ասում է փորձագետը:

Իրանագետի խոսքերով՝ Պակիստան-Իրան-Ադրբեջան և այնուհետև դեպի Վրաստան կամ Ռուսաստան երկաթուղու կառուցմանը ավելի շատ Ադրբեջանն ու Պակիստանն են շահագրգիռ, իսկ Իրանի շահագրգռվածությունն ընդհանուր առմամբ Հայաստանի կողմն է, քանի որ դա է պահանջում իր շահերը: Ադրբեջանն իր հերթին օգտագործում է իսլամական և առհասարակ միջազգային բոլոր կազմակերպությունների ամբիոնները՝ Հայաստանի դեմ խոսելու նպատակով, բայց D-8-ը տնտեսական կազմակերպություն է, և կրոնական հիմքի վրա հնարավոր չէ տնտեսական համագործակցություն ձևավորել, պիտի տնտեսական շահերը համընկնեն:

«Իրանի փոխնախագահի և Ադրբեջանի նախագահի հանդիպման ընթացքում կարևորել են հենց այդ հարցը, որ պետք է ավարտին հասցնել Աստարա-Ռեշդ երկաթուղային հատվածի շինարարությունը: Այո, դա այդքան արագ չի արվում, բայց ի վերջո կկառուցվի: Ամեն դեպքում Ադրբեջանի ղեկավարության հետ հանդիպումների ընթացքում անընդհատ այս հարցն է օրակարգ մտնում: Նշանակում է, որ Ադրբեջանն է շատ շահագրգիռ, որովհետև Ադրբեջանն ուզում է՝ օր առաջ դա կառուցվի, որպեսզի Հայաստանի հետ երկաթուղին կա՛մ երկրորդ պլան մղվի, կա՛մ ընդհանրապես չկառուցվի: Թեև եթե իրար միացվեն Ադրբեջանի և Իրանի երկաթուղային ցանցերը, դա չի նշանակում, որ հայ-իրանական երկաթուղու կառուցման նախագիծն անիմաստ է դառնում, որովհետև Վրաստանը հիմա ավելի շատ շահագրգիռ է Հայաստանի հետ զարգացնելու փոխհարաբերությունները և դա իր շահերից էլ է բխում, որ Իրանն ավելի շատ Հայաստանի հետ փոխհարաբերություններ զարգացնի, քան թե Ադրբեջանի»,- ավելացրեց Էմմա Բեգիջանյանը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում