Friday, 07 06 2024
20:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Ալեն Սիմոնյանը հայտարարել է, որ Հայաստանից ոչ մի պատվիրակություն Ուկրաինա չի մեկնել
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի գլխավորությամբ տեղի է ունեցել Ներդրումային կոմիտեի հերթական նիստը
19:20
Եվրահանձնաժողովը ԵՄ խորհրդին հանձնարարական է տվել Ուկրաինայի և Մոլդովայի հետ սկսել անդամակցության շուրջ բանակցությունները
19:10
Չինաստանը պատրաստ է հայ ընկերների հետ ջանքեր գործադրել՝ նպաստելու բարեկամական կապերի զարգացմանը․ Հայաստանում մեկնարկեց «Չինարենի կամուրջ» մրցույթը
Ուղիղ․ Հավաք և երթ Վազգեն Գալստանյանի գլխավորությամբ
19:00
Բայդենը ներողություն է խնդրել Զելենսկիից ԱՄՆ ռազմական օգնության փաթեթի հաստատումն ուշացնելու համար
Պայթած լցակայանի սեփականատերը Գագիկ Ծառուկյանի օգնականն է
18:30
Ուկրաինային 1,5 մլրդ դոլար է հարկավոր վնասված էլեկտրակայանները վերականգնելու համար
Արարատ Միրզոյանը հանդիպել է ՇՀԿ գլխավոր քարտուղարի հետ
18:10
Մի դրամի ուժը՝ Կյանքի ճանապարհին․ հունիսի շահառուն Հզոր Միտքն է
Հայաստանի ԱԳՆ համարժեք, միաժամանակ բազմիմաստ պատասխանը Բաքվին
17:50
Սունակը խոստովանել է, որ սխալ է գործել՝ շուտ հեռանալով Նորմանդիայում ափհանման 80-ամյակի միջոցառումներից
Ռուսաստանի և Վրաստանի երկաթուղայիններն աջակցություն են ցուցաբերում «Հարավկովկասյան երկաթուղիներին»
Նախագահն օրենքներ է ստորագրել
17:20
Հութիները ձերբակալել են ՄԱԿ-ի հիմնարկությունների մի քանի աշխատակիցների
Բաքուն և Աստանան ստորագրել են փաստաթուղթ ռազմական ոլորտում համագործակցության մասին
17:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Մեհրաբյան Online
«Գեղարդ» հիմնադրամը ողջունում է Լեմկինի ինստիտուտի հայտարարությունը՝ չեղարկել COP29-ը անցկացնելու նպատակով աջակցությունն Ադրբեջանին
Գազայի երեխաները սովահար են
Պուտինի բլեֆը
16:24
Արևմտյան երկրների ղեկավարները հանդես են եկել Գազայում պաղեստինցիների իշխանության վերականգման օգտին
ԱԱԾ-ն չի կարող հերքել ՌԴ գործակալներին, նման բան կարող են անել Լյուբլյանկայից․ Ալեքսանյան
Այլ երկրներում ոստիկանները հրազեն կօգտագործեին, պետք չէ նրանց թիրախավորել․ ՔՊ պատգամավոր
16:18
ԵՊՀ-ի և Ucom ընկերության միջև կնքվել է համագործակցության հուշագիր
ԼՂ կուտակային համակարգի կենսաթոշակային խնայողությունը կտեղափոխվի ՀՀ-ում գործող ֆոնդեր. նախագիծ
Քըլըչի հետ հանդիպելու պայմանավորվածություն կա. վայրը և ժամկետը դեռ հստակ չեն
16:09
ԱՄՆ-ն Ուկրաինային մոտ 225 մլն դոլարի օգնություն կուղարկի
Սա ավտորիտար կլանի միջոցառում է՝ Կրեմլի խոսույթով. կարող են հաջողել, երբ բռնի հեղաշրջում տեղի ունենա

Աբխազական երկաթուղու վերաբացման քաղաքական էֆեկտը շատ վտանգավոր է

Աբխազական ճանապարհի վերաբացումը տնտեսական որևէ օգուտ չի տա, փոխարենը այն կարող է ունենալ քաղաքական լուրջ էֆեկտ, այն է՝ ողջ Հարավային Կովկասը կհայտնվի Ռուսաստանի գերիշխանության և ազդեցության տակ: «Առաջին լրատվական»-ի հետ զրույցում այսպես մեկնաբանեց վրացի քաղաքագետ Գելա Վասաձեն Ռուսաստանի արտաքին գործերի նախարար Սերգեյ Լավրովի՝ Աբխազիայում արված հայտարարությունը, թե Ռուսաստանը դեմ չէ, որ վերականգնվի բեռների փոխադրումը Աբխազիայի տարածքով դեպի Հայաստան:

Վասաձեն նշեց, թե ինքը զարմացած է, որ Լավրովի հայտարարությունը այդքան մեծ ուշադրության է արժանացել Հայաստանում, որովհետև իր կարծիքով՝ Իրանի արտգործնախարար Մուհամադ Ջավադ Զարիֆի վերջին հայտարարությունը շատ ավելի կարևոր է: Իրանցի նախարարը Թբիլիսի կատարած այցի ընթացքում խոսել էր Պարսից ծոցի և Սև ծովի միջև Հայաստանի, Ադրբեջանի և Վրաստանի տարածքով տնտեսական միջանցք ստեղծելու գաղափարի մասին:

«Սա շատ ավելի կարևոր է, քան Լավրովի ասած ճանապարհը, որովհետև պարզ է, որ տնտեսական օգուտն այդ ճանապարհից զրոյական է, իսկ քաղաքական էֆեկտը շատ վտանգավոր է: Ստացվում է, որ Հարավային Կովկասը փաստացի հայտնվում է Ռուսաստանի լիակատար քաղաքական ազդեցության ներքո, ինչը չի համապատասխանում ո՛չ Վրաստանի և ո՛չ էլ, կարծում եմ, Հայաստանի շահերին»:

Գելա Վասաձեն իրատեսական չի համարում Աբխազիայի տարածքով ճանապարհի վերաբացումը, քանի որ իր համոզմամբ՝ Վրաստանը չի համաձայնվի դրան. «Լավրովը շատ լավ հասկանում է, որ Վրաստանը չի գնա դրան: Դա հասկանում են նաև խելամիտ մարդիկ Հայաստանում»:

«Կովկաս» ինստիտուտի գիտաշխատող, քաղաքագետ Հրանտ Միքայելյանը Լավրովի հայտարարությունը բացատրում է Վրաստանի հետ հարաբերությունները բարելավելու Ռուսաստանի ձգտումով կամ ցանկությամբ: Ռուսաստանը ցանկանում է կարգավորել, լավացնել վրացական կողմի հետ բավական բարդ հարաբերությունները, բայց չի ուզում ակտիվ քայլեր ձեռնարկել, ուստի օգտագործում է նմանատիպ հարցերը, ինչպիսին է տարածաշրջանում ճանապարհների վերականգնման հարցը, որն անշուշտ քաղաքական շատ կարևոր երանգներ ունի՝ հաշվի առնելով Մոսկվայի և Թբիլիսիի հայտնի խնդիրները Աբխազիայի և Հարավային Օսիայի շուրջ:

Ընդ որում, Ռուսաստանի արտգործնախարարը, որն առաջին անգամ չի խոսում Աբխազիայի ճանապարհները բացելու անհրաժեշտության մասին, հստակ նշել է, թե իրավական ինչ հիմքի վրա կարող է դա տեղի ունենալ: Խոսքը 2011-ին Առևտրի համաշխարհային կազմակերպությանը Ռուսաստանի անդամակցության վերաբերյալ համաձայնագրի մասին է: Ռուսաստանը և Վրաստանը դեռ 2011-ին այս գործընթացի շրջանակներում պայմանավորվածության էին հասել այն մասին, որ շվեյցարական մի ընկերություն պետք է մշտադիտարկում անցկացնի ռուս-վրացական սահմանին, պետք է աշխատանքներ իրականացվեն Ռուսաստանի և Վրաստանի միջև բեռնափոխադրումները վերականգնելու համար:

Հրանտ Միքայելյանի խոսքերով՝ Ռուսաստանն արդեն թույլատրել է շվեյցարական ընկերության ներկայացուցիչներին, որպեսզի վերջիններս մոնիթորինգ իրականացնեն ռուս-վրացական ճանաչված սահմանին՝ Աբխազիայում և Հարավային Օսիայում:

«Այս համատեքստում տրամաբանական է Ռուսաստանի կողմից այդ ճանապարհի վերաբացման մասին խոսակցությունը»,- «Առաջին լրատվական»-ին ասաց փորձագետը:

Խնդիրը, սակայն, այն է, որ տրանսպորտային ուղիների բացմանը դեմ է Վրաստանը: Ուշագրավ հանգամանքը վերջին զարգացումների մեջ այն է, որ Աբխազիան է այժմ հայտարարում, թե կողմ է ճանապարհի բացմանը: Նախկինում Աբխազիան դեմ էր հանդես գալիս դրան:

«Վրաստանի դիրքորոշումը պարզ է ու բացահայտ՝ Վրաստանը չի ուզում, որ այդ ճանապարհը բացվի: Այստեղ ավելի դժվար կլինի Վրաստանից համաձայնություն ստանալ: Այստեղ կա նաև Հայաստանի գործոնը, որովհետև և Ռուսաստանում, և Վրաստանում տեղյակ են, որ դա ձեռնտու է Հայաստանին, Հայաստանն ուզում է, որ այդ ճանապարհը վերաբացվի, պարզապես խնդիրն այն է, որ Վրաստանն ունի իր կարծիքը՝ կապված Աբխազիայի և Հարավային Օսիայի հարցերի հետ, և նրանք չեն ուզում, որ այդ ճանապարհները վերաբացվեն: Վրաստանի ընդդիմադիր ուժերի և նաև ինչ-որ չափով իշխանական ուժերի շրջանում կա մոտեցում, որ եթե այդ ճանապարհը բացվի, ապա կստացվի, որ Վրաստանը ինչ-որ չափով ճանաչում է Աբխազիան և Հարավային Օսիան: Այդ պատճառով նրանք ուզում են, որ բլոկադան պահպանվի: Հարցը սկզբունքային և քաղաքական է: Վրացիներն ասում են, որ իրենք չեն ուզում այդ քայլին դիմել և քաղաքական գինը վճարեն դրա համար: Իրենց ընկալմամբ, եթե ճանապարհը բացվի, դրանով ավելի լեգիտիմ կդառնա Աբխազիայի անկախությունը»:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում