Friday, 26 04 2024
Ցեղասպանության ճանաչումը դասեր չտվեց էրդողանին ու Ալիևին. կրկնում են Լոզանի ատելության խոսույթը
Տեղումներ չեն սպասվում
Կրեմլն անտարբեր չէ հայ-թուրքական հաշտեցմանը. Հրվ. Կովկասում իր գոյությանը սպառնացող վտանգ է տեսնում
Համատեղ պայքարի պլան դեռ չկա. «Հրապարակ»
216 հազար դրամ 36 LED լույսի համար. ի՞նչ գնումներ է արել նախագահի աշխատակազմը․ «Ժողովուրդ»
Աննա Հակոբյանը քաղաքական նպատակով էր Գյումրիում. թեմի առաջնորդը «վտանգ» է համարվում. «Ժողովուրդ»
ԱԺ–ում կհանդիպեն ՍԴ դատավորի թեկնածուի հետ․ «Ժողովուրդ»
ԿԳՄՍ նախարարությունում փոփոխություններ են նախապատրաստվում. Լուծարվելու է Սփյուռքի բաժինը. «Հրապարակ»
Իշխանական թիմում էլ են սարսափում ադրբեջանցի «փախստականների» վերադարձի հեռանկարից. «Հրապարակ»
Եռակողմ փաթեթի ճակատագիրը. ինչու՞ է լռում Երեւանը
Կոռուպցիայի մեջ մեղադրվող ՌԴ ՊՆ փոխնախարարի առանձնատունը
00:45
Քննարկվել են Հայաստան-ԵՄ-ԱՄՆ պայմանավորվածություններին վերաբերող հարցեր
Ծիծեռնակաբերդի հուշահամալիրում Աննա Հակոբյանին վիրավորելու գործով քրեական վարույթ է նախաձեռնվել
Ալիևին դեռ զսպում են, անզուսպ է 5-րդ շարասյունը. «Նոյեմբերի 9»-ի շահառուները ակտիվացել են
Ալիևը փոքր զիջման գնաց Արևմուտքի ճնշմամբ. սա է քիչ թե շատ արդյունավետ սահմանազատման միակ միջոցը
Ստամբուլում օդի աղտոտվածությունը հասել է վտանգավոր մակարդակի
Նիկոլ Փաշինյանը հանդես է եկել սահմանազատման գործընթացի մասին զեկույցով
Իլհամ Ալիևը ժամանել է Գերմանիա
ՌԴ իրավապահների, Ռումինիայի և Լեհաստանի Ինտերպոլի կողմից հետախուզվողներ են հայտնաբերվել «Զվարթնոց» օդանավակայանում
22:45
Վիվա-ՄՏՍ. Արևային ֆոտովոլտային կայան՝ սահմանապահ Երասխի մանկապարտեզում
Էրդողանի «իրաքյան գամբիտը»
Նոյեմբերի 9-ին պետք է հետ կանչել «նոյեմբերի 9»-ի փաստաթուղթը
Ալիևը ստում է. սահմանազատման առաջարկը եկել է ԱՄՆ-ից
Սահմանազատումը մտել է Կիրա՞նց. հակասական քարտեզներ
Ալիևը խուսափում է Արևմուտքից. ԱԳ նախարարների Ղազախստանում հանդիպումը դրա մասին է
Կինը ոտքով ու ձեռքով հարվածներ է հասցել ոստիկանին․ Այժմ նրան որոնում են
2023Թ․ Համաշխարհային ռազմական ծախսերը հասել են պատմական առավելագույնին
Հայաստանի շանսը
Հետախուզման մեջ գտնվող ԱՄՆ քաղաքացի բժիշկը հանձնվել է ԱՄՆ-ին
21:30
Շվեդիայի վարչապետը հայտարարել է ՆԱՏՕ-ին պաշտոնական ինտեգրման ավարտի մասին

ԱՊՊԱպետական ԱՊՊԱշնորհություն

Հայաստանում ավտոտրանսպորտային միջոցների օգտագործումից բխող պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրության (ԱՊՊԱ) սակագներն ու պատահարների վնասների փոխհատուցման գումարների չափը, մեղմ ասած, զարմանք են հարուցում:
Երբ այդ սակագները (պոլիսների ձեռքբերման տարեկան արժեքները) համեմատում ենք Արեւելյան Եվրոպայի երկրների համանման ապահովագրության սակագների հետ, տեսնում ենք, որ Հայաստանի պոլիսները համարյա նույն գինն ունեն, ինչ որ արեւելաեվրոպական երկրների պոլիսները:
Սակայն պատահարների հետեւանքով վնասի փոխհատուցման գումարները, ընդհակառակը, Հայաստանում մի քանի տասնյակ անգամ ավելի փոքր են, քան Արեւելյան Եվրոպայի երկրներում: Եվ սա այն պարագայում, երբ միջին աշխատավարձը Հայաստանում մի քանի անգամ զիջում է այդ երկրների համապատասխան ցուցանիշները: Այսպես, Արեւելյան Եվրոպայի` Եվրամիության կազմի մեջ մտնող երկրներում «կանաչ քարտ» (մեր ԱՊՊԱ պոլիսների համարժեքն է) կարելի է ձեռք բերել` տարվա համար վճարելով միջինը 160-170 դոլար, ինչը դրամի վերածելով` կստանանք 60-65 հազար դրամ, այսինքն` մոտավորապես այնքան, որքան վճարելու են հայաստանցիները ԱՊՊԱ պոլիսներ ձեռք բերելու համար (մեր պոլիսների սակագները տատանվում են 19 հազարից 106 հազար դրամի սահմաններում): Այդ երկրներում գույքային վնասը փոխհատուցելու համար ապահովագրական ընկերությունները տալիս են ավելի քան 120 հազար դոլար (43 մլն դրամից ավելի), իսկ առողջությանը պատճառված վնասը փոխհատուցելու համար` ավելի քան 600 հազար դոլար (200 մլն դրամից ավելի): Աբսուրդներից մեկը հենց այն է, որ ՀՀ-ում գույքային վնասը փոխհատուցելու առավելագույն գումարը 1.5 մլն դրամն է, իսկ առողջությանը պատճառված վնասի առավելագույն գումարը (մահվան դեպքում) 3 մլն դրամը: Այսինքն` եթե պոլիսի սակագները ՀՀ-ում ու Արեւելյան Եվրոպայի երկրներում գրեթե նույնն են, ապա պատահարի դեպքում ՀՀ-ում ապահովագրական ընկերությունները մի դեպքում 30, մյուս դեպքում մոտ 60 անգամ պակաս փոխհատուցում են տալու, քան Արեւելյան Եվրոպայի երկրներում: Իսկ միջին աշխատավարձերի համեմատությունը ցույց է տալիս, որ մեզ համար իրականում շատ ծանր է լինելու տարեկան 40-50 հազար դրամ պարտադիր ապահովագրավճար վճարելը: Այսպես, Մերձբալթյան երկրներում, 2008թ. տվյալներով, միջին անվանական աշխատավարձը կազմել է 400-500 եվրո, ինչը այդ տարվա միջին փոխարժեքով կազմում է 180-225 հազար դրամ: Հունգարիայում միջին աշխատավարձը 2008-ին կազմել է 580 եվրո (260 հազար դրամ), Չեխիայում` 625 եվրո (281 հազար դրամ), Լեհաստանում` 715 եվրո (321 հազար դրամ): Հայաստանում 2008թ. միջին աշխատավարձը կազմել է 91 հազար դրամ: Այս տարվա օգոստոսին այն կազմել է 106 հազար դրամ: Այսինքն` Հայաստանում միջին աշխատավարձը 2-4 անգամ ավելի քիչ է, քան Արեւելյան Եվրոպայի երկրներում, սակայն ապահովագրական պոլիսների սակագները նույնն են, իսկ փոխհատուցման վճարները տասնյակ անգամ զիջում են եվրոպական երկրների ցուցանիշներին: Իհարկե, նման հսկայական տարբերությունը բացատրություն ունի: Օրինակ` չնայած ՀՀ-ում 1000 բնակչի հաշվով ավտոտրանսպորտային պատահարների թիվը շատ ավելի մեծ է, քան եվրոպական երկրներում, սակայն մեր ապահովագրական ընկերությունները չունեն համապատասխան պատմություն, փորձ, եւ որ ամենակարեւորն է` նրանց կապիտալի ծավալը շատ փոքր է, ինչը ենթադրում է, որ ռիսկերի հիմնական մասը ընկերությունները փոխհատուցելու են հենց պարտադիր ավտոապահովագրությունից հավաքագրած միջոցների հաշվին: Այսպես, ըստ ԿԲ-ի վերջերս հրապարակած «Ապահովագրական ընկերությունների ամփոփ տվյալներ» զեկույցի, ՀՀ-ում գործող բոլոր 10 ապահովագրական ընկերությունների ընդհանուր ակտիվների գումարը այս տարվա սեպտեմբերի 30-ին կազմել է 19.7 մլրդ դրամ: Եթե հաշվի առնենք, որ ՀՀ-ում կա գրանցված 420 հազար մեքենա, իսկ ապահովագրական պոլիսների միջին արժեքը ընդունենք 40-50 հազար դրամ, ապա կստանանք, որ ԱՊՊԱ-ից տարեկան հավաքագրվելու է ավելի քան 17 մլրդ դրամ: Այսինքն` մոտավորապես այնքան, որքան այս պահի դրությամբ ապահովագրական բոլոր ընկերությունների ակտիվներն են: Սա անթույլատրելի է նախեւառաջ ռիսկերի տեսակետից: Ավելին, մեր ապահովագրական ընկերությունների փորձի պակասը իրեն զգացնել է տալու նաեւ ակտիվների կառավարման ժամանակ: Քանի որ ընկերությունները շատ փոքր են եւ հավաքած ապահովագրավճարներն էլ հիմնականում վերաապահովագրում են արտասահմանյան այլ ընկերություններում, ապա ակնհայտ է, որ ԱՊՊԱ-ի հսկայական գումարները ճիշտ տեղաբաշխելու խնդիրներ են առաջանալու: Այսինքն` ԱՊՊԱ ապահովագրավճարների տեղաբաշխման ռիսկայնությունը մեծ է լինելու (փորձի պակասի պատճառով), չեն բացառվում մեծ ծավալի կորուստներ, ինչը եւս ամբողջությամբ «ջարդվելու» է մեր քաղաքացիների գլխին:
Այնպես որ, մնում է միայն «ըմբռնումով» մոտենալ այս աննորմալ տնտեսական իրավիճակի ու մասնավորապես` չկայացած ֆինանսական հատվածի հերթական բացասական դրսեւորումներից մեկին: Թեեւ ճշմարտության դեմ չմեղանչելու համար պետք է նշել, որ այս բացասական դրսեւորումները` բարձր սակագները, համակարգի ֆինանսական բարձր ռիսկերը եւ փոխհատուցման փոքր գումարները, պարզապես երազ են թվալու` այն չարիքների համեմատությամբ, որ եկող տարվանից թափվելու են մեր գլխին: Խոսքը նախեւառաջ ԱՊՊԱ համակարգում ոստիկանության ունեցած մեծ դերի, ապահովագրական ընկերությունների օլիգարխացման եւ համակարգում վերահսկողության մեխանիզմների անորոշությանն է վերաբերում: Այս ամենի արդյունքում փոխհատուցում ստանալու համար ստիպված ենք լինելու այնքան ժամանակ, գումար ու նյարդեր ծախսել, որ այն ստանալը պարզապես իմաստ չի ունենալու:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում