Saturday, 08 06 2024
Մինսկի խումբը մնացել է Ալիևի կոկորդում
Հերթը հասավ Վլադիմիր Գասպարյանի փեսայի ապօրինի ունեցվածքին
Ձորակն ընկած քաղաքացին տեղափոխվել է հիվանդանոց
Ադրբեջանի ԱԳՆ խոսնակը պատասխանել է ՀՀ ԱԳՆ հայտարարությանը
00:20
ՄԱԿ-ի Գլխավոր քարտուղարը չի մասնակցի Շվեյցարիայում Ուկրաինայի գագաթնաժողովին
Ալեն Սիմոնյանը մասնակցել է Վրաստանի անկախության 106-րդ տարեդարձի տոնին նվիրված հանդիսավոր ընդունելությանը
Ալիևը որսացել է պահը. բանալ շանտաժի տեխնոլոգիա է կիրառվում
Գալստանյանից հույսը կտրե՞լ են. ինչպես Կոպիրկինի հետկանչը դարձավ «սովորական պրակտիկա»
Ալիևի պահանջները ռուսական պատվեր են. այդ վարքի համար պետք է «գլխին ստանա»
Գալստանյանը «փուռն ա տալիս» մարդկանց, հեղափոխություն հնարավոր չէ. Ալեն Սիմոնյան
Չափից ավելի բաց ենք. սահմանազատված գոտում ծառայում են սահմանապահներ. փոխնախարար
Մահվան ելքով մարտակռիվ՝ հայր և որդիների մասնակցությամբ
Ալիևը թող խոսի հայերի կոտորածից, ազատ արձակի ռազմագերիներին. հարվածում է գործընթացին
Գալստանյանի շարժումը Ալիևի ջրաղացին ջուր է լցնում, պասերով են գործում. Ալեն Սիմոնյան
Հերիք է մեզ սպառնաք. Ալեն Սիմոնյանը արձագանքում է Գալուզինին
Զախարովան ստում է՝ Հայաստանից պատվիրակություն չի գնացել Բուչա. Ալեն Սիմոնյան
Ալիևին խաղաղություն պետք է ուղիղ այնքան, որքան` Հայաստանին
Փակ սահմաններ եւ «ուղեղային պատուհան». ի՞նչ է ծրագրում Ալիեւը
Արտահանման 75 %-ը թանկարժեք և կիսաթանկարժեք քարերն են․ խոսքը միլիարդների մասին է
Հաջորդ հարձակումը կարող է լինել մինչև նոյեմբեր. լուրջ վտանգի առաջ ենք
ՔԿ-ն՝ Սամվել Շահրամանյանի մեքենան առգրավվելու մասին
Անահիտ Ավանեսյանը տեսակցել է պայթյունի հետևանքով տուժածներին
Սերգեյ Լավրովն ու Իսրայելի ԱԳ նախարարը հեռախոսազրույց են ունեցել
Նարեկ Մկրտչյանն ընդունել է Եվրոպայի Խորհրդի գրասենյակի ղեկավարին
ՌԴ-ն տարածքային վեճեր չունի Շվեդիայի և Ֆինլանդիայի հետ․ Դմիտրի Պեսկով
Երեւանի մերժու՞մ, թե՞ այլ «առաջարկ» Բաքվին
ՃՏՊ Սեբաստիայի փողոցում․ կա տուժած
ՀՀ ԱԳ նախարարը և ՇՀԿ գլխավոր քարտուղարը քննարկել են տնտեսական ու տրանսպորտային կապուղիների, լոգիստիկ ցանցի զարգացումը
Հայաստանը և Գերմանիան ռազմատեխնիկական և ռազմատեխնոլոգիական համագործակցության պայմանավորվածություններ են ձեռք բերել
Ռուսաստանը ավելի քան 20 անգամ ավելացրել է զինամթերքի արտադրությունը. Պուտին

Ուրիշի վրա դրված հույսը միշտ չէ, որ կարող է արդարանալ

Թեև Հայաստանի արտաքին քաղաքական առաջնահերթություններին՝ Ղարաբաղի խնդրին և հայ-թուրքական հարաբերությանն առնչվող անմիջական զարգացումները կարծես թե հարաբերական դադարի ժամանակահատվածում են, չնայած պարբերաբար լինում են նկատելի շարժեր, այդուհանդերձ Հայաստանի շուրջ դեռևս երկու-երեք տարի առաջ մեկնարկած աշխարհաքաղաքական «մրրիկն» իր դինամիկան չի կորցրել, և մենք ականատես ենք լինում բավական հետաքրքրական տրանսֆորմացիաների և նոր միտումների ի հայտ գալուն:

Մասնավորապես, բավական հետաքրքրական զարգացումներ են նկատվում հայ-իսրայելական հարաբերության և զուգահեռ՝ նաև հայ-իրանական հարաբերության ուղղությամբ: Օրերս Հայաստանի և Իսրայելի ԱԳՆ-ների մակարդակով քաղաքական խորհրդակցություններ տեղի ունեցան, որոնք նախորդեցին մի քանի շաբաթ առաջ հայ-պաղեստինյան շփումներին, երբ Երևան էր ժամանել Պաղեստինի ինքնավարության ՖԱԹՀ շարժման պատվիրակությունը:

Միևնույն ժամանակ, ամերիկյան դիվանագիտական գրագրությունը բացահայտող WikiLeaks-ը հրապարակեց տեղեկություն այն մասին, թե ինչպես է ԱՄՆ-ը Հայաստանի իշխանությանն իր մտահոգությունը հայտնել Հայաստանում իրանական «Մելլաթ բանկի» գործունեության կապակցությամբ և խորհուրդ տվել Հայաստանի Կենտրոնական բանկին մանրամասն մոնիտորինգի ենթարկել իրանական բանկի գործունեությունը: Դրան զուգահեռ՝ իրանական լրատվական դաշտը հաղորդագրություն տարածեց այն մասին, որ Հայաստանում աշխուժորեն գործում է իրանական կրոնական մի աղանդ, որն ըստ իրանական գնահատականների, այն աղանդներից է, որոնք աշխուժորեն աջակցվում են Իսրայելի կողմից: Իրանական իշխանությունը ձերբակալել է աղանդի և դրա հայաստանյան կառույցի միջև կապ ապահովող անձնավորությանը, իսկ տեղեկատվության մեջ էլ նաև նշում է, որ Հայաստանի իշխանությունը, համապատասխան ծառայությունները տեղեկացված են եղել և կանաչ լույս են վառել այդ աղանդի հայաստանյան կառույցի գործունեության համար:

Այլ կերպ ասած՝ իրանական մեդիադաշտի միջոցով կարծես թե մեղադրանք է ուղղվում Հայաստանի իշխանությանը` Իրանի դեմ իսրայելական ջանքերը խրախուսելու և դրանց գործունեության համար հարթակ տրամադրելու բովանդակությամբ: Իսկ նկատի ունենալով այն, որ Իրանը խիստ ամբողջատիրական երկիր է և ազատ մամուլի մասին այդ երկրում խոսք լինել չի կարող, թերևս պետք է ենթադրել, որ Հայաստանի մասին այդ տեղեկությունը ստացել է իշխանական շրջանակների հավանությունը: Միևնույն ժամանակ սակայն, չպետք է մոռանալ նաև, որ Իրանի իշխանական համակարգում իրավիճակը ներկայումս այդքան էլ միարժեք և միակուռ չէ:

Բոլորովին վերջերս նույն իրանական մամուլում արտացոլվում էր լրջագույն խնդիրների ամբողջությունը, որ կային Իրանի նախագահի և խորհրդարանի, Իրանի նախագահի և Իրանի հոգևոր առաջնորդի միջև: Բանը հասել էր այնտեղ, որ խորհրդարանն ուղղակիորեն իմփիչմենթով սպառնաց նախագահին, երբ վերջինս փորձեց Իրանի նավթային նախարարությունը վերցնել իր վերահսկողության տակ: Այդ պարագայում պետք չէ բացառել, որ Իրանի ներիշխանական որոշակի հակասությունները արտահայտվեն նաև Հայաստանի հետ հարաբերության վրա: Երբ երկրի իշխանության ներսում չկա հստակություն և առաջացել է շահերի լուրջ բախում, ապա չի բացառվում, որ դա արտահայտվի նաև մեդիամիջավայրի լրատվական քաղաքականության վրա, որտեղ կարող են առաջանալ այսպես ասած «ինքնագործունեության» տարրեր՝ միտված առանձին իշխանական խմբերի շահերը սպասարկելուն:

Բայց ընդհանուր առմամբ նաև հասկանալի է, եթե Իրանը մտահոգություն է հայտնում հայ-իսրայելական հարաբերության խորացման միտումների կապակցությամբ: Մյուս կողմից՝ կասկած չկա, որ Իսրայելի հետ հարաբերությունը Հայաստանը պետք է խորացնի, և դա պետք է լինի արտաքին քաղաքական կարևոր առաջնահերթություններից մեկը: Ի վերջո, ժամանակն է, որ Հայաստանն իր արտաքին քաղաքականության տիրույթում ընդլայնի «մասնակցայնությունն» ու կարողանա ավելի ընդգրկուն քաղաքականություն վարել ոչ թե զուտ արարողակարգային կամ բիզնես նպատակներով, երբ ասենք՝ ռուսաստանցի բիզնեսմեն հայը նշանակվում է Իրաքում Հայաստանի դեսպան: Ժամանակն է արտաքին քաղաքականության մեջ ընդլայնել պրակտիկ դիվանագիտության սահմանները, առավել ևս, որ համաշխարհային միտումները վկայում են, որ այդ սահմանները անկախ մեր կամքից էլ ընդլայնվելու են: Հետևաբար այստեղ, իհարկե, կարևորը այդ ամենին պատրաստ լինելն է, հստակ մոտեցումներ ու պատկերացումներ ունենալը, քաղաքական վերլուծությունների միջոցով տեսանելի ապագայի հնարավոր մի քանի տարբերակներ մշակելն ու օպտիմալ եզրահանգումների գալը:

Ունա՞կ է, արդյոք, Հայաստանի քաղաքական իշխանությունը լուծել այդ մասշտաբի խնդիրներ: Հայ-թուրքական գործընթացը վկայեց, որ Հայաստանը մասշտաբային արտաքին քաղաքականության ունակ չէ: Մինչդեռ հնարավոր չէ մշտապես ապավինել գերտերությունների հետ շահեկան ներդաշնակության, քանի որ եթե, ասենք, հայ-թուրքական ուղղությամբ կամ Ղարաբաղի հարցում դա կա, ապա մեկ այլ ուղղությամբ կարող է և չլինել: Պետք է հիշել, որ գերտերությունները գործում են ըստ իրենց շահի, ոչ թե ըստ համակրանքի: Քաղաքական իշխանության արտաքին քաղաքական պատկերացումների ադեկվատությունն ու վերլուծությունների և կանխատեսումների կոմպետենտ համակարգի առկայությունը չափազանց կարևոր է՝ ելնելով հենց այն իրողությունից, որին ականատես ենք լինում, օրինակ, այժմ. Հայաստանի համար արտաքին քաղաքական կարևորություն պարունակող մի ուղղությամբ առաջընթացը կարծես թե հակասության մեջ է մտնում մեկ այլ կարևոր ուղղությամբ առկա հարաբերության հետ, ու այստեղ պահանջվում է իսկապես հստակ, համալիր և հայեցակարգված մոտեցումների ամբողջություն, որպեսզի աջ ու ձախ ձեռքերով տարբեր բաներ բռնելու պարագայում դրանք երկուսն էլ ծառայեն միևնույն` պետական շահին:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում