Thursday, 06 06 2024
Տոկաեւը դու՞րս է մնում Պուտինի աշխարհաքաղաքական «պահունակից»
16:24
Fastex-ը կազմակերպել է Cerebrum Intellectus-ի առաջին շրջանավարտների հետ հանդիպումը
Միջանցքի հարցը Թուրքիայի օրակարգում է. այն չլուծած՝ Հայաստանի հետ կարգավորման չեն գնա
16:07
ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարը հայտարարել է, որ Ուկրաինա զինվորականներ ուղարկելու պլաններ չկան
Հեղինակազարկված շարժում է և իր հետ հեղինակազրկում է եկեղեցուն
15:50
Ուկրաինան դժգոհ է F-16-ի օդաչուների պատրաստման տեմպերից
Ստո’ւմ ես, Վարդապետյան Աննա, ոչինչ չի արվում. որդեկորույս մայրերի բողոքի ակցիան
Սառույցով դույլ, բողոքի ակցիայի մի խումբ մասնակիցներ՝ կառավարության շենքի մոտ
Ստեփանծմինդա-Լարս ավտոճանապարհը բաց է
Վահագն Խաչատուրյանը շնորհավորական ուղերձ է հղել Շվեդիայի թագավորին
Եթե աղետի գոտում համաճարակ սկսվի, համակարգը պատրաստ է, եղել եմ այդ վայրերում, առայժմ խնդիր չկա
ԱԺ ուղարկած իմ բողոքին ընթացք չի տրվել. Անահիտ Ավանեսյան
«Հենց «Մայդանից» խոսողներն են Ռուսաստանին հանձնել Ուկրաինայի և Վրաստանի տարածքների 20%-ը». Կոբախիձե
ՀԱՊԿ անպատասխանատվության գոտին
Գազայում հայտնել են ՄԱԿ-ի դպրոցի վրա իսրայելական հարվածից առնվազն 20 զոհի մասին
Նման այց չի պլանավորվում․ Նազելի Բաղդասարյանն արձագանքել է վարչապետի՝ COP29-ին մասնակցելու մասին լուրերին
14:30
Ճապոնիայի կայսրը կայցելի Միացյալ Թագավորություն
Իսրայելը չի դադարեցնի պատերազմը բանակցությունների համար
14:10
Լեմկինի ինստիտուտը կոչ է անում ՄԱԿ-ին չեղարկել COP29-ն Ադրբեջանում անցկացնելու որոշումը
Երկրորդ հարկի պատուհանից երեխա է ընկել. նկատվում է դրական դինամիկա
14:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
Լուրերի օրվա թողարկում 14։00
ՀՀ-ն 30 տարի պատերազմի էր պատրաստվել Ադրբեջանի դեմ, բայց կռիվը նաև ՌԴ-ի և Թուրքիայի հետ էր
Ժամանակակից պատերազմը նյարդերի պայքար է, հաղթանակը պահանջվում է համառ կամք, չընկրկել
«Արևմուտքի քաղաքականությունը հանգեցնում է ՀԱՊԿ պատասխանատվության գոտում իրավիճակի վատթարացմանը». Շոյգու
Վրաստան-Ռուսաստան հսկիչ անցակետի անձնակազմը տարհանվել է հեղեղման պատճառով
Ի գիտություն կամավոր ատեստավորման արդյունքում 0-59 տոկոս արդյունք ցուցաբերած ուսուցիչների
«Ռուսաստանն ու Ադրբեջանն ավելի ու ավելի են դիվերսիֆիկացնում իրենց հարաբերությունները». Պուտին
Նիկոլ Փաշինյանն Ազգային տոնի առիթով շնորհավորել է Շվեդիայի վարչապետին
Հանցավոր խումբը թմրամիջոցների ապօրինի շրջանառությամբ ձեռք է բերել 231 մլն դրամ, կատարել է խոշոր չափերով փողերի լվացում. ՔԿ

Շրջադարձ՝ հասարակություն, պետություն, եկեղեցի

Վերադառնալով Հարավային Ամերիկայի երկրների հայոց թեմեր կատարած Հովվապետական այցից՝ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Գարեգին Երկրորդը շնորհակալական նամակ է հղել Համայն Ռուսիո Պատրիարք Կիրիլին, որ նա կատարել է մեր Կաթողիկոսի խնդրանքը և միջնորդել Մերձդնեստրի իշխանությանը, որպեսզի ազատ արձակեն այնտեղ ձերբակալված հայազգի լրագրող Էռնեստ Վարդանյանին:

Մերձդնեստրի իշխանությունը լսել էր Կիրիլ Պատրիարքի միջնորդությունը և, հարգելով այն, ազատ արձակել Էռնեստ Վարդանյանին: Փոխադարձ սիրալիրության և հանդուրժողության ինչպիսի հուզիչ դրսևորումներ, մարդասիրության ինչպիսի՜ վառ վկայություն: Ափսոս միայն, որ այդ ամենից ստացվող տպավորությունը փչացնում են մի քանի «մանր-մունր» հարցեր, որ առաջ են գալիս քրիստոնեավարական այդ իդիլիային ծանոթանալուց հետո:

Բանն այն է, որ ավելի քան երեք տարի շարունակ Հայաստանի իշխանությունը բանտերում էր պահում մի քանի տասնյակ մարդկանց, ում ձերբակալել էր Մարտի 1-ի իրադարձություններից հետո, մեղադրել զանգվածային անկարգություններ կազմակերպելու համար, և դատապարտել ընդամենը ոստիկանների ցուցմունքների հիման վրա: Այդ մարդկանց հանդեպ դատավճիռների արդարության հարցում կասկած էին հայտնել ոչ միայն ընդդիմությունը, ինչը, ենթադրենք թե, կարելի էր կողմնակալություն համարել, այլ նաև Հայաստանի մարդու իրավունքների պաշտպան Արմեն Հարությունյանը, ինչպես նաև եվրոպացի բազմաթիվ պաշտոնյաներ:

Եվ ահա, Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Գարեգին Բ-ն անցած երեք տարիների ընթացքում որևէ մի անգամ չդիմեց Հայաստանի իշխանությանն ու ներողամտություն չհայցեց բանտարկվածների հանդեպ, թեկուզ ոչ թե նրանց հանդեպ գործված անարդարությունը փարատելու, այլ գոնե ներհասարակական լարվածությունը հաղթահարած լինելու շարժառիթով: Կաթողիկոսը չգիտես ինչու որևէ անգամ չդիմեց Հայաստանի իշխանությանը: Հիանալի է, որ նա գոնե Էռնեստ Վարդանյանի պարագայում ձեռնպահ չմնաց և Պատրիարք Կիրիլի միջոցով փորձեց միջամտել ու հաջողեց Էռնեստ Վարդանյանի ազատ արձակման գործում:

Սակայն ինչո՞ւ նա նույն փորձը չարեց Հայաստանում, անգամ այն դեպքերում, երբ քաղբանտարկյալներն ունենում էին առողջական լրջագույն խնդիրներ: Ինչո՞ւ նա այդ փորձը չարեց անգամ Մարտի 1-ից առաջ, երբ Հայաստանում իհարկե ոչ տասնյակներով, բայց էլի կային քաղաքական շարժառիթներով դատապարտված անձինք: Մինչև ե՞րբ պետք է Հայ Առաքելական եկեղեցին անտարբեր մնա Հայաստանի ներքին կյանքի հանդեպ, մինչև ե՞րբ պետք է Հայ Առաքելական եկեղեցին ասենք գնա ու Ռուսաստանի Պատրիարքի միջնորդությամբ ինչ-որ հայտարարություններ ընդունի Ղարաբաղի հակամարտության կարգավորման վերաբերյալ, իսկ ահա ներերկրային հակամարտությունների, ներհասարակական ճգնաժամերի հանգուցալուծման գործում մնա պասիվ, իներտ, անտարբեր: Եվ դա մեղմ դեպքում, լավագույն դեպքում, իսկ ընդհանրապես՝ մնա սոսկ որպես իշխանության կցորդ: Չէ՞ որ խոսքը Հայ Առաքելական եկեղեցու հոտի անդամ հանդիսացող քաղաքացիների կյանքի, իրավունքի, արժանապատվության, ազատության հետ առնչություն ունեցող խորքային երևույթների մասին է, չէ՞ որ այսօր Հայաստանն իսկապես բախտորոշ ժամանակաշրջան է ապրում, երբ կա՛մ ներկայիս արատավոր շրջանները խորություն ձեռք կբերեն ու կդառնան վիհեր ու անդունդներր, երբ Հայաստանն ինքը կդառնա մի մեծ ու խորը վիրապ, կա՛մ էլ՝ դուրս կգա ներկայիս փոսից ու առկա արատավոր շրջանից ու կդառնա իսկապես քրիստոնեական, մարդասիրական, համաեվրոպական արժեքներով ապրող պետություն, որում իրավունքն ու ազատությունը կհամարվեն մարդուն տրված Աստվածային պարգև, որից նրան զրկելը կհամարվի թե՛ քրեական, թե՛ քրիստոնեական հանցանք:

Չէ՞ որ եկեղեցին այստեղ անելիք ունի՝ անելիք, ոչ թե առնելիք, երբ փորձ է արվում ասենք Երևանի քաղաքաշինական թոհուբոհում առնել իրենը՝ Սայաթ-Նովա և Աբովյան փողոցների խաչմերուկին կաթողիկոսական նստավայրի տեսքով, կամ երբ TV-ավտոշուկաների մեր դարում փորձ է արվում գնել Բենթլի, որ երևի որոշ բարձրաստիճան հոգևորականների համոզմամբ հանդիսանում է հիրավի երանելի հարմարավետությամբ երկնային արքայություն տանող միակ հուսալի փոխադրամիջոցը:

Եկեղեցին անելիք ունի, և այդ անելիքը պետք է համապատասխանեցնի հասարակության առնելիքին: Իսկ այժմ կարծես լրիվ հակառակն է, և Հայ Առաքելական Եկեղեցին, որպես ոչ թե երևույթ, արժեք, այլ որպես ներկայումս գործող ինստիտուտ, հասարակության անելիքն է ուզում համապատասխան տեսնել իր առնելիքին: Հայաստանը ներկայումս հիրավի պատմական, շրջադարձային պահ է ապրում, և այդ շրջադարձի վրա իսկապես կարևոր ժամանակահատված է նաև եկեղեցու համար, այլապես պետությունն ու հասարակությունն անխուսափելիորեն առաջ են գնալու, և ցավալի ու ափսոսալի կլինի, որ եկեղեցին անդառնալիորեն ետ մնա և կտրվի: Ի վերջո, այն բավական հարուստ ազգային ժառանգություն է, արժեք, որն արդիական և ադեկվատ հունի մեջ լինելով կարող է իսկապես զգալի ծառայություն մատուցել հանրությանն ու պետությանը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում