Thursday, 06 06 2024
Հայաստանը և Ադրբեջանը մինչև հուլիսի 1-ը պետք է հաստատեն աշխատանքների կանոնակարգը և անցնեն այլ հատվածների սահմանազատմանը․ Գոռ Ծառուկյան
19:10
Եմենի հութիները գործողություն են իրականացրել Հայֆայում իսրայելական նավերի դեմ
19:00
ԱՄՆ-ն շաբաթվա ընթացքում իրականացրել է Minuteman III բալիստիկ հրթիռի երկրորդ փորձնական արձակումը
18:50
Իսպանիան որոշել է միանալ Իսրայելի դեմ Հարավաֆրիկյան Հանրապետության դատական հայցին
18:40
Նավթի գներն աճել են- 05-06-24
18:30
ԱՄՆ-ն անհանգիստ է Իսրայել-Լիբանան սահմանային լարումից
18:20
Ուկրաինայում մինչև տարեվերջ կզինվորագրեն 120.000 մարդու
18:10
Ֆինլանդիայի նախագահը հայտարարել է, որ իր երկիրը զորք չի ուղարկի Ուկրաինա
Վրաստանը բացահայտել է «թիկունքին հարվածի» փո՞րձ՝ Թուրքիայից
17:50
Արգենտինայի կառավարությունը պատրաստվում է կրճատել ևս 50 հազար պետական ​​ծառայողի
Սահակաշվիլին դեմ է վրացի երիտասարդների կուսակցականացմանը
17:35
Հայաստանում անցկացվել է առաջին Bug Bounty մրցույթը
17:30
«Ուկրաինայի հռետորաբանությունը կարող է հանգեցնել ատոմային պատերազմի». Թրամփ
Գեղարքունիքում 19-ամյա տղան սպանել է եղբայրներից մեկին, մյուսին մարմնական վնասվածք պատճառել
17:20
Ուկրաինան և Ռուսաստանը հայտնել են միմյանց հասցրած հարվածների մասին
Մեհրաբյան Online
17:15
ԱՄՆ-ն չի բացառում Վրաստանին տրամադրվող ֆինանսական օգնության վերանայումը
17:14
Ֆրանսիայում համաշխարհային ղեկավարների և վետերանների մասնակցությամբ անցկացվում են Նորմանդիայում դաշնակիցների ափհանման 80-ամյակի միջոցառումները
17:10
Անգլիայի ափերի մոտ 84 անօրինական միգրանտների տեղափոխող նավակ է շրջվել
Եվրամիությունը անում է այն, ինչ Հայաստանն է խնդրում. գնդակը այժմ ձեր դաշտում է
Մենք այստեղ ենք աջակցելու Հայաստանի դիմակայունությանը՝ թե՛ տնտեսական, թե՛ քաղաքական ոլորտներում
17:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
ՀՀ նախագահը ԱԳ նախարարին շնորհակալություն է հայտնել Հայաստանն անվտանգ ապագա տանելու ճանապարհը գտնելու համար
Մեկ ամսում «Սուրբ Աստվածամայր» ԲԿ է տեղափոխվել պատուհանից ընկած յոթ երեխա
Պահածոների արտադրամասի արտադրական գործունեության կասեցումը վերացվել է
Սահմանապահը վիրավորում է ստացել
16:40
Վերաբացվել են OVIO-ի վերափոխված և նորացված Վաճառքի և սպասարկման սրահները
Տոկաեւը դու՞րս է մնում Պուտինի աշխարհաքաղաքական «պահունակից»
16:24
Fastex-ը կազմակերպել է Cerebrum Intellectus-ի առաջին շրջանավարտների հետ հանդիպումը
Միջանցքի հարցը Թուրքիայի օրակարգում է. այն չլուծած՝ Հայաստանի հետ կարգավորման չեն գնա

Ինչո՞ւ էր կառավարությունը արտաքին պարտք վերցնում` միլիոնավոր դոլարներ կանխիկ ունենալով

Հայաստանի կառավարությունը մեծ ծավալներով պետական պարտք է ներգրավել` այն պայմաններում, երբ գանձապետական միասնական հաշվում առկա են մի քանի տասնյակ միլիարդ, իսկ որոշ տարիների նաև հարյուր միլիարդ և ավելի դրամ գումար: Նման եզրակացություն է արված Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան կազմակերպության պատվերով իրականացված հետազոտությունում, որը կներկայացվի ապրիլի 28-ին:

Հետազոտության համաձայն՝ XXI դարում ՀՀ կառավարությունը մշտապես մեծ ծավալներով միջոցներ է ունեցել ՀՀ կենտրոնական բանկում (ԿԲ) և գանձապետական միասնական հաշվին (ԳՄՀ): Բոլորս հիշում ենք, թե ինչ պաթոսով 2009թ. ՀՀ կառավարությունը 500 միլիոն ԱՄՆ դոլար պարտք վերցրեց Ռուսաստանի Դաշնության կառավարությունից: Պարզվում է՝ 2009թ. վերջին ԳՄՀ մնացորդը կազմում էր 162 միլիարդ ՀՀ դրամ կամ 428 միլիոն ԱՄՆ դոլար: «Եթե նկատի ունենանք, որ ԳՄՀ-ում տեղական բյուջեների և արտաբյուջետային միջոցների մնացորդը կազմում էր մոտավորապես 13.7 միլիարդ ՀՀ դրամ (կամ 36.3 միլիոն ԱՄՆ դոլար), կարելի է պնդել, որ Ռուսաստանից պարտք ներգրավելուց կես տարի հետո ՀՀ կառավարությունն իր տրամադրության տակ գրեթե 400 միլիոն ԱՄՆ դոլարի չափով ազատ միջոցներ ուներ»,- նշված է հետազոտության մեջ:

Ավելին` ՌԴ վարկի պատմությունը միակ դեպքը չէ, երբ մեծ ծավալի միջոցներ ունենալով հանդերձ կառավարությունը, չգիտես ինչու, արտաքին պարտք է վերցել: Նման իրավիճակ է ձևավորվել նաև 2013թ. սեպտեմբերի կապիտալի միջազգային շուկաներում պարտատոմսեր տեղաբաշխելուց երեք ամիս հետո: Ի դեպ, այս տեղաբաշխումը ևս, անգամ նախագահի մակարդակով, համարվեց տարվա ամենակարևոր ձեռքբերումներից մեկը: Սակայն պարզվում է, որ 2013թ. վերջին ՀՀ կառավարությունը 175 միլիարդ ՀՀ դրամ կամ մոտավորապես 432 միլիոն ԱՄՆ դոլար ուներ ԳՄՀ-ում, ինչը, ըստ վերը նշված զեկույցի, կանխիկ հոսքերի կառավարման տեսակետից նորից կասկածի տակ է դնում միջազգային ֆինանսական շուկաներում 700 միլիոն ԱՄՆ դոլար ծավալով պետական պարտատոմսեր տեղաբաշխելու նպատակահարմարությունը:

Թե ինչու էր կառավարությունը արտաքին պարտք վերցնում այն դեպքում, երբ դրա կարիքը չկար (կամ հայտնի չէր՝ ինչպես կարելի այդ գումարները ծախսել), մի քանի բացատրություն կարող է ունենալ: Առաջին և հիմնական բացատրությունը չափազանց վատ աշխատանքն է: Պարտք ներգրավող կառույցներն ու ստորաբաժանումները ավելի լավ են աշխատել, քան այն արդյունավետ ծախսելուն կոչված ստորաբաժանումները և քաղաքական ղեկավարները: Կամ էլ՝ երկու կառույցներն էլ (և՛ վերցնողները, և՛ ծախսողները) շատ վատ են աշխատել ու համագործակցել: Բոլոր դեպքերում գլխավոր մեղավորը բարձրագույն ղեկավարությունն է՝ ի դեմս ֆինանսների նախարարի, ԿԲ նախագահի ու վարչապետի: Արդյունքում` ՀՀ կառավարությունը մեծ ծավալներով մարդկային, ֆինանսական, տեխնիկական, տեխնոլոգիական միջոցներ է ծախսում ռազմավարական ծրագրեր մշակելու և իրականացնելու վրա, «որոնց արդյունավետությունը մտահոգություն է առաջացնում, և որոնք կամ չեն սկսվում, կամ կիսատ են մնում, ավարտվում են անհաջողությամբ»:

«Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ 2008թ. ի վեր ՀՀ կառավարությունը արտաքին աղբյուրներից գրեթե երեք միլիարդ ԱՄՆ դոլար մեծությամբ պարտքեր է ներգրավել, հարց է առաջանում թե ինչքանով կարելի է վստահ լինել, որ այն ունի բավարար գիտելիքներ, մասնագետներ, փորձ և կարողություններ նման մեծ ծավալներով ներգրաված միջոցներով ֆինանսավորվող ծրագրերը կառավարելու համար և ինչքանով կարող է հայ հանրությունը վստահ լինել, որ այդ ներդրումները տալիս են, կամ կտան ցանկալի արդյունքը»,- ասված է հետազոտության մեջ:

Թեև պետական պարտքի վերաբերյալ բոլոր պաշտոնական փաստաթղթերում նշվում է այն մասին, որ պարտքը գտնվում է ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված և միջազգային ֆինանսական կազմակերպությունների կողմից վտանգավոր համարվող շեմից ցածր մակարդակում, սակայն ինչպես նշված է հետազոտությունում, տնտեսագետների մի խմբի կարծիքով` երկրները կարող են անվճարունակություն առերեսել նաև պետական պարտք-ՀՆԱ հարաբերակցության ավելի ցածր ցուցանիշի պայմաններում:

«Հարկ է հիշել, որ երբ 2000-2001թթ. Հայաստանը դադարեցրել էր Ռուսաստանի Դաշնությունից ներգրաված ֆինանսական միջոցների դիմաց վճարումները (ինչը ֆինանսական շուկաներում բնութագրվում է «դեֆոլտ» տերմինով) ՀՀ պետական պարտք-ՀՆԱ հարաբերակցությունը 47 տոկոսից փոքր էր: Այսինքն` ՀՆԱ 50 տոկոսից փոքր լինելու հանգամանքը բավարար չէ, որպեսզի հանրությունը համոզված լինի, որ պարտքը կայուն է: Որևէ մեծությամբ սահմանափակված պարտքը որպես անվտանգ բնութագրելը հաշվի չի առնում պարտքի որակական կողմը: Այսպես, պարտքը կարող է լինել ՀՆԱ 50 տոկոսից փոքր, սակայն կարճաժամկետ կամ թանկ»,- ասված է այդ հետազոտությունում:

Այսպիսով, վերջին 4-5 տարիներին Հայաստանի կառավարությունը չափազանց անարդյունավետ էր աշխատում ինչպես լրացուցիչ վարկային միջոցներ ներգրավելու հարցում (չունենալով դրանց կարիքը), այնպես էլ (է՛լ ավելի մտահոգիչ չափով) այդ միջոցները արդյունավետ ծախսելու հարցում: Արդյունքում հսկայական ռեսուրսներ ու աշխատանք էր վատնվում այս գործընթացում, որի միակ արդյունքը մտահոգիչ դարձած արտաքին պետական պարտքն է:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում