Saturday, 04 05 2024
Ֆիդանն ու Բայրամովը քննարկել են ՀՀ սահմանազատման հետ կապված հարցեր
Ինչը կպահի սփյուռքը
Ավազով լցված պարկերով փակել են պատնեշի վնասված հատվածները
Գետի մեջ ավտոմեքենաներ են արգելափակվել՝ ուղևորներով
Աշխարհահռչակ ջութակահար Սերգեյ Խաչատրյանը համերգներ կունենա Երևանում և մարզերում
Կկառուցվեն նոր հեղեղատար համակարգեր. Երևանի քաղաքապետարան
18:45
Գերմանիայում դարձյալ ռազմական տեղեկատվության արտահոսք է տեղի ունեցել
Վրաստանի նախագահը կառավարությանը մեղադրել Է երկրի ընթացքը փոխելու համար Սահմանադրության վրա հարձակման մեջ
Մոսկվան հետախուզում է հայտարարել Զելենսկու և Պորոշենկոյի նկատմամբ
Եկեղեցին պետք է քարոզի միասնություն, ոչ թե առաջնորդի ներքին հոշոտումը
Թուրքիայում տարեկան գնաճը հասել է 70%-ի
Ալիևը ցանկանում է առանց արևմուտքի հարաբերվել ՀՀ-ի հետ, մեր խնդիրն է պահպանել Գրանադայի օրակարգը
17:30
Իտալիայի ՊՆ ղեկավարը ոչ մի օգուտ չի տեսնում Ուկրաինա զինվորականներ ուղարկելու Մակրոնի խոսքերում
Իշխանությունից վնասակար մտքեր են հնչում. Բաքուն պատերազմ սկսելու ոչ մի լեգիտիմ իրավունք չունի
17:09
ԱՄԷ-ն չի համաձայնել իր տարածքը տրամադրել Իրաքին և Եմենին հարվածելու համար
Հայ-ֆրանսիական ռիսկերը Թբիլիսի-Փարիզ հռետորաբանությունում
16:45
Brent-ը մեկ բարելի դիմաց թանկացել է մինչև 83,97 դոլար
Պարտավոր ենք ձևակերպել հարցեր, և գնալ այդ հարցերի պատասխանների ետևից. վարչապետ
16:15
ԱՄՆ կոնգրեսականին մեղադրանք է առաջադրվել Ադրբեջանից կաշառք ստանալու համար
Տավուշից քայլերթ է մեկնարկել դեպի Երևան
ՄԱԿ-ում հայտարարել են Գազայում սովի մասին
15:30
Հնդկաստանը կատարելագործել է Հայաստան մատակարարված հրետանային համակարգերը
15:15
Իլոն Մասկը կանխատեսել է դոլարի վերջը, եթե ԱՄՆ-ն չզբաղվի պետական ​​պարտքով
15:00
Apple-ը Google-ին 20 մլրդ դոլար է վճարել
Օլիմպիադաներին 1614 դպրոցական է մասնակցել, որոնցից 74-ը ստացել է առաջին կարգի դիպլոմներ
Գերիների, պատանդների և անհայտ կորած անձանց հարցերով զբաղվող միջգերատեսչական հանձնաժողովի քարտուղար, աշխատանքային խմբի ղեկավարի բացառիկ հարցազրույցը
14:15
Լեհաստանում Հիտլերի երբեմնի գլխավոր շտաբի տարածքում հինգ կմախք է հայտնաբերվել
Ռուսաստանը ժամանակավոր սահմանափակել է շաքարավազի արտահանումը. այն չի տարածվի ԵԱՏՄ երկրների վրա
13:45
Սրբազան կրակը դուրս բերելուց առաջ Երուսաղեմում ուժեղացվել են անվտանգության միջոցառումները
13:30
Ալժիրը ՄԱԿ ԱԽ նիստ է հրավիրել Գազայում զանգվածային հուղարկավորությունների պատճառով

Երկու կաթողիկոսների կոնտրաստը

Սփյուռքի հայկական կազմակերպությունների և կառույցների ղեկավարների համաժողովում, որը սեպտեմբերի 19-ին մեկնարկել է Երևանում, ուշագրավ կոնտրաստ է ստացվել Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Գարեգին Երկրորդի և Մեծի Տանն Կիլիկիո Կաթողիկոս Արամ Առաջինի ելույթների համատեքստում:

Գարեգին Երկրորդի ելույթը ողողված է լավատեսական լույսով և գրեթե ոչ մի առարկայական բան չկա Հայաստանի ներկայիս խնդիրների մասին, դրանց հանդեպ եկեղեցու դիրքորոշման մասին: «Մեր առջև կանգնած հրամայականներ են Հայաստանում և Արցախում բարօր կյանքի կերտումը, Արցախյան հիմնախնդրի արդար կարգավորումը, Հայոց Ցեղասպանության համընդհանուր ճանաչումը, որոնք մեր ժողովրդից պահանջում են նոր ջանքեր, հանձնառություններ ու իրագործումներ»,- ասում է Գարեգին Երկրորդը:

Դա թերևս նրա ելույթի մեջ ամենախնդրառատ հատվածն է: Մյուս հատվածները լեցուն են իշխանության ու ժողովրդի հաջողությունների, հայապահպանության համար անհրաժեշտ միասնական ջանքի մասին ձևակերպումներով:

Արամ Առաջինի ելույթի մեջ կոնկրետ շեշտադրված է արտագաղթի խնդիրը, որի հանդեպ եկեղեցին, ըստ նրա, չպետք է լինի անտարբեր: «Հայաստանում մշակութային կոռոպցիա կոչվող հիվանդության արագացող ընթացքը, հարուստ փոքրամասնության հղփացած տնտեսական վիճակը և նրանց դիմաց մտավորականության` գրողների, ուսուցիչների և ընդհանրապես մեր ժողովրդի կենսական պայմանները պետք է հիմնարար բարեփոխումների ենթարկվեն բարոյական արժեքներով, օրինական սկզբունքներով և ընկերային հարաբերությունների չափանիշներով: Եկեղեցին չի կարող անտարբեր մնալ այս վատառողջ երևույթների հանդեպ»,- հայտարարել է նա:

Ինչո՞ւ է Գարեգին Երկրորդը խուսափում խոսել կոնկրետ խնդիրների մասին, բարձրացնել տնտեսական և քաղաքական կյանքին առնչվող համակարգային խնդիրների հարցը, որոնք անմիջականորեն ազդում են պետության դիմադրունակության և մրցունակության վրա և պատճառ դառնում, որ հայաստանցին կա՛մ ֆիզիկապես հեռանա Հայաստանից, կա՛մ էլ Հայաստանում մնա բացարձակ անտարբերությամբ` ուշքն ու միտքը Հայաստանից հեռանալը լինելով: Եվ ինչո՞ւ է Արամ Առաջինը բարձրացնում Հայաստանի ներքին վիճակին վերաբերող հարցերը, ընդ որում՝ նկատելի կոնկրետությամբ:

Մի կողմ թողնենք այն, որ Արամ Առաջինը փաստացի հանդիմանում է Գարեգին Երկրորդին ներքին խնդիրների հանդեպ եկեղեցու իներտության կամ անտարբերության համար: Դա կարող են վերագրել, այսպես ասած, միջգերատեսչական հարաբերություններին՝ ասելով, թե Արամ Առաջինը պարզապես առիթը բաց չի թողել Գարեգին Երկրորդի հասցեին բացասական ակնարկի համար:

Բայց երևույթը, երկու Կաթողիկոսների դիրքորոշումների և ելույթների այդ կոնտրաստը ինչո՞վ է պայմանավորված ինքնին: Ինչո՞ւ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը չի բարձրացնում այդ խնդիրները հրապարակավ: Չէ՞ որ նա է ամենամոտը այդ խնդիրներին: Ինչո՞ւ պետք է Արամ Առաջինը հեռվից գա ու խոսի այդ մասին, իսկ Գարեգին Երկրորդը, լինելով ամենամոտը, փորձի իրավիճակը սքողել ընդհանուր ճառով՝ շրջանցելով առանցքային խնդիրները: Իսկ գուցե նրա լռելու պատճառը հենց այն է, որ նա մոտ է իրականությանը, որ Արամ Առաջինի համար ավելի հեշտ է հեռվից գալ ու ամեն ինչ ասել Հայաստանի իշխանության երեսին, իսկ ահա Գարեգին Երկրորդը չի կարող իրեն դա թույլ տալ, քանի որ ամեն օր առնչվում է այդ իշխանությանը, այդ օլիգարխներին, որոնց համակարգը պետք է կազմաքանդել Հայաստանի տնտեսական վիճակն արմատապես փոխելու համար:

Գուցե այդ մոտիկությունն է կաշկանդում Գարեգին Երկրորդին, ով նստում ու վեր կենում, հավանաբար նաև ժամանակ առ ժամանակ այս կամ այն եկեղեցական խնդրով դիմում է այս կամ այն օլիգարխին, այս կամ այն պաշտոնյային, վարչապետին, նախագահին, որ հարցը լուծեն, ֆինանսապես աջակցեն: Իսկ դրա դիմաց ընդամենը պահանջվում է լռություն, իսկ խոսելու դեպքում էլ իրավիճակի մեղմ ու հեռանկարի լուսավոր նկարագրություն: Իսկ քաղաքական ճգնաժամային կամ սուր պահերին էլ պահանջվում է իշխանությանը առավել գործնական աջակցություն ցուցաբերել՝ հոգևոր դասը դնելով իշխանության կազմակերպա-քարոզչական տրամադրության տակ:

Բնական է, որ այդ պայմաններում միամիտ է Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսից ակնկալել Հայաստանում առկա տնտեսա-հասարակական խնդիրների վերաբերյալ կոնկրետ և առարկայական անդրադարձեր, առավել ևս, որ խնդիրների հիմքում ընկած են իշխանության որակը և գործունեության բնույթը: Բայց արդյո՞ք Գարեգին Երկրորդն ուզում է դուրս գալ այդ համակարգից, արդյո՞ք ուզում է ազատագրվել այդ մթնոլորտի պարտադրանքներից ու կաշկանդող միջավայրից: Համենայնդեպս, հասարակության համար այդ ջանքը շատ քիչ է տեսանելի, իսկ ավելի ճիշտ՝ ընդհանրապես տեսանելի չէ: Հանրության համար բացարձակապես նկատելի չէ, որ Հայ Առաքելական եկեղեցուն հուզում են Հայաստանում հաստատված կլանա-օլիգարխիկ հարաբերությունները, որոնք լրջագույն հոգեբանական և նյութական բեռ են դարձել հասարակության ու պետության վրա: Չէ՞ որ այդ փոխհարաբերությունների և միջավայրի զոհ է դառնում նաև Հայ Առաքելական եկեղեցու հեղինակությունը: Փոխարենը՝ հեղինակավոր, իրապես հեղինակավոր հոգևորականի օրինակ է ցույց տալիս Արամ Առաջինը՝ բարձրացնելով արտագաղթի լրջագույն խնդիրը, հասարակական խնդիրների հանդեպ եկեղեցու պատասխանատվության հարցը:

21-րդ դարն է, ինֆորմացիայի, նոր պատկերացումների, հասարակական տրանսֆորմացիաների դարաշրջան, երբ ադեկվատության ամեն մի նշույլը դառնում է չափազանց կարևոր, իսկ բացթողումը` ճակատագրական: Հայ առաքելական եկեղեցին պետք է գտնի իր տեղը հասարակական նոր փոխհարաբերություններում, ու այդ տեղը պետք է որոնի հասարակության, ոչ թե իշխող համակարգի կողքին: Եկեղեցին հասարակությամբ է եկեղեցի:

Գարեգին Երկրորդը, թերևս, պետք է մտածի այդ մասին, թեկուզ Արամ Առաջինի ելույթի ֆոնին, քանի դեռ հարմարվողական կեցվածքը և առկա իրավիճակին տրվող առնվազն լռելյայն համաձայնությունը ճակատագրական չեն դարձել հայ ժողովրդի կյանքում Հայ Առաքելական եկեղեցու դերակատարության առումով: Բանն այն է, որ վերջին շրջանում չափազանց շատ են դարձել Հայ Առաքելական եկեղեցու գործողությունների ոչ ադեկվատության դրսևորումները և սրվել է հարցը, թե ում համար է ղողանջում զանգը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում