Saturday, 20 04 2024
19:30
ԱՄՆ–ն համաձայնել է զորքերը դուրս բերել Նիգերից
ԵՊՀ մի խումբ դասախոսներ այցելել են ՊՆ զորամաս
19:00
ԱՄՆ-ի Սենատը հաստատել է օտարերկրացիների հսկողության մասին օրենքը
Երևանում քաղաքացին երկորրդ հարկից ընկել է նկուղային մակարդակում գտնվող հորը
18:30
Ֆինլանդիան ԵՄ-ից փող է խնդրել Ռուսաստանին սահմանակից շրջանների համար
18:15
Սերբիան դեմ կլինի ՄԱԿ-ի գլխավոր ասամբլեայում Սրեբրենիցայի վերաբերյալ սպասվող բանաձեւին
Համապարփակ պաշտպանության ունակ է համախմբված ժողովուրդը. այն, ինչ մեզ պակասում է
Փրկարարներն Աբովյան քաղաքից Նուբարաշեն տանող ճանապարհի հարակից ձորակից դի են դուրս բերել
Իրանը ռևերանս արեց ՌԴ-ին և Թուրքիային. ԵՄ ներկայության ընդլայնումը միանշանակ խնդիրներ է բերելու
ԵՄ անդամ դառնալու դեպքում Վրաստանը կվերանայի «օտարերկրյա գործակալների մասին» օրենքը
Արևմուտքը չի ուզում տեսնել փլուզվելու գնով շրջադարձ կատարող Հայաստան
Ապօրինի զենք-զինամթերքի կամավոր հանձնման միջոցառումները շարունակվում են
Ինչ հարց են լուծել Հայաստանն ու Ադրբեջանը
Թուրքիան և Եգիպտոսը համակարգում են Գազայի հատված օգնություն հասցնելու ջանքերը․ Հաքան Ֆիդան
16:30
Դելիմիտացիա Տավուշում. ռիսկեր և հնարավորություններ
16:15
ԱՄՆ Ներկայացուցիչների պալատը պատրաստվում է հաստատել Ուկրաինային շուրջ 61 մլրդ դոլարի ռազմական օգնության փաթեթը․ BBC
16:00
ԱՄԷ-ն կարծում է, որ Պաղեստինի անդամակցությունը ՄԱԿ-ին կնպաստի տարածաշրջանում խաղաղ գործընթացին
Դպրոցում աշակերտը պնևմատիկ ատրճանակով կրակոց է արձակել իր հետ վիճաբանողների ուղղությամբ
Գազայի հատվածում Իսրայելի օպերացիայի հետևանքով մեկ օրում 37 մարդ է զոհվել
Ժողովուրդ ջան, ձեզ խաբող չկա, ձեր հետևից սև գործ անող չկա. Վահե Ղազարյան
Պատրաստվում ենք դե յուրե հիմնավորել Արծվաշենի՝ Հայաստանի մաս լինելը. վարչապետ
Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանապահ ծառայությունների ղեկավարները պետք է պայմանավորվեն, թե ծառայությունը ոնց են իրականացնելու. Փաշինյան
Պետք է երկուստեք ապահովենք, որ սահմանի երկու կողմերում մարդիկ ապահով ապրեն. ՀՀ վարչապետ
Փաշինյանը վստահեցրեց՝ եթե սահմանազատման գործընթացում ինչ-որ տների հետ կապված խնդիր լինի, պետությունը նոր տներ կկառուցի
Կան ուժեր, որոնք ուզում են, որ Հայաստանի պետականությունը զարգանա ֆորպոստի տրամաբանությամբ․ Նիկոլ Փաշինյան
Փաշինյանը կարծում է, որ Հայաստանի ու Ադրբեջանի վերջին պայմանավորվածությունը նվազեցրել է անվտանգային ռիսկերը սահմանի երկայնքով
Սա ձեռքբերում է Ադրբեջանի համար, բայց սա էական ձեռքբերում է նաև Հայաստանի համար․ Նիկոլ Փաշինյան
Վրաստանում շարունակվում են բողոքի ակցիաներն՝ ընդդեմ «Օտարերկրյա ազդեցության թափանցիկության մասին» օրենքի
ԵՄ առաքելությունը քննադատողները աջակցում են Հայաստանի անվտանգության թշնամիներին
13:50
Ռուսաստանը հարվածներ է հասցրել Զապորոժիեի արդյունաբերական ենթակառուցվածքին

Արցախի ճանաչումը կփոխի հիմնախնդրի էությունը. Մանվել Սարգսյան

Ղարաբաղյան բանակցային գործընթացում առաջացած փակուղային իրավիճակը, որն ի վերջո հանգեցրեց Ադրբեջանի ռազմական հարձակմանը, Ղարաբաղյան հարցում Հայաստանի՝ դեռ հակամարտության առաջին տարիներից որդեգրած անորոշ մոտեցման հետևանքն է: Հայաստանի իշխանությունները լուրջ չեն վերաբերվել իրավունքին, այն դրույթներին, որ ամրագրվել են Անկախության հռչակագրում, Հայաստանի սահմանադրության մեջ Արցախյան հիմնախնդրի վերաբերյալ, մինչդեռ քաղաքականությունը սկսվում է իրավունքի՛ց:

«Առաջին լրատվական»-ի հետ հարցազրույցում այսպիսի կարծիք հայտնեց Ռազմավարական և ազգային հետազոտությունների կենտրոնի տնօրեն, քաղաքագետ, Ղարաբաղյան շարժման ակտիվ մասնակիցներից և կազմակերպիչներից Մանվել Սարգսյանը՝ անդրադառնալով Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության անկախության հռչակմանը, որ տեղի է ունեցել ուղիղ 25 տարի առաջ՝ 1991 թ. սեպտեմբերի 2-ին:

«Արցախը՝ որպես անկախ պետություն, հռչակել է իր անկախ պետությունը: Կա՛մ պիտի այդ որոշումով մի պետություն ստեղծվեր, կա՛մ եթե Հայաստանը հրաժարվել է 1989 թ. որոշումից (Հայաստանի և Լեռնային Ղարաբաղի վերամիավորման մասին,- Ա.Ս.), բնական է՝ ՀՀ-ն իր ճանապարհով է գնում, ԼՂՀ-ն՝ իր ճանապարհով: Ընդամենը մնացել է այդ լղոզված դրույթը (1989 թ. դեկտեմբերի 1-ի որոշումը,-Ա.Ս.) Հայաստանի սահմանադրության, Անկախության հռչակագրի մեջ: Ինչո՞ւ է մնացել՝ չես հասկանում: Կարծում եմ՝ մարդիկ լուրջ չեն վերաբերվել, ասել են՝ սրանք ոչ մի նշանակություն չունեցող բաներ են, քաղաքականությունը լրիվ ուրիշ բան է: Չեն հասկացել, որ Քաղաքականությունը սկսվում է իրավունքի՛ց. սկզբից դու հստակեցնում ես իրավունքը, հետո պայքարում այդ իրավունքի համար: Եթե չես հստակեցնում, ինչո՞վ ես զբաղված»:

Մեր զրուցակցի խոսքով՝ դեռ 1990-ականների սկզբից դրվածքները շատ անորոշ են եղել թե՛ ղարաբաղյան հիմնախնդրի բանակցային գործընթացում, թե՛ Հայաստան-Լեռնային Ղարաբաղ հարաբերությունների և թե՛ Արցախի ճանաչման խնդրի վերաբերյալ: 1989 թ. դեկտեմբերի 1-ին Հայաստանի Գերագույն խորհուրդը և Լեռնային Ղարաբաղի Ինքնավար Մարզի (ԼՂԻՄ) Ազգային խորհուրդը համատեղ նիստում որոշում կայացրին Հայաստանի և Արցախի վերամիավորման մասին, բայց հետո գործընթացներն այլ ճանապարհով գնացին. Հայաստանում անկացվեց հանրաքվե ԽՍՀՄ-ից անկախանալու մասին՝ նախկին խորհրդային Հայաստանի սահմանների շրջանակներում, Լեռնային Ղարաբաղն իր հերթին արդեն առանձին հանրաքվե պիտի աներ և անկախություն հռչակեր:

«1991 թ. սեպտեմբերի 2-ին հռչակվեց Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունը,- հիշում է Մանվել Սարգսյանը,- բնական է, որ Հայաստանի Հանրապետությունը պիտի վերաբերմունք ցույց տար, բայց ոչ մի վերաբերմունք չեղավ, սա շատ հետաքրքիր բան է. չի ճանաչվել, չի նշվել ոչ մի տեղ: 1991 թ. դեկտեմբերի 25-ին, երբ ստեղծվել է ԱՊՀ-ն, այդ ԱՊՀ-ի պայմանագրում Լեռնային Ղարաբաղի հարցը ընդհանրապես որևէ կերպ չի նշվել, Հայաստանը նույն վերաբերմունքն է ցույց տվել Ադրբեջանին, ինչ ցուցաբերել է մնացած ստեղծված պետություններին. ճանաչվել է սուվերենությունը, գոյություն ունեցող սահմանները: Եվ այս պայմաններում զարգացումը եղավ այդ անորոշության մեջ»:

Այդ անորոշությունը, քաղաքագետ Մանվել Սարգսյանի կարծիքով, հետագայում սկսել է շատ մեծ դեր խաղալ, մասնավորապես՝ Հայաստանի կողմից Արցախի ճանաչման խնդիրը հակադրվել է Ղարաբաղյան հարցի շուրջ բանակցային գործընթացին, առաջ է քաշվել մի թեզ, թե Հայաստանի կողմից ԼՂՀ-ն ճանաչելն անիմաստ է դարձնում բանակցային գործընթացը:

«Հայաստանը որդեգրեց մի մոտեցում, որ պետք է միջազգային հանրության, Մինսկի խմբի կողմից առաջարկված մոտեցումով առաջ գնալ: Մադրիդյան սկզբունքներում արդեն հստակեցվեց, որ Ղարաբաղի ստատուսի խնդիր գոյություն ունի, բայց առաջնային չէ. ինչ-որ հարցեր կլուծենք, դրանից հետո ստատուսի խնդիրը կդրվի:

Այստեղ էականն այն է, որ միջազգային հանրությունն է Ադրբեջանի առաջ դրել այդ խնդիրը, որ Ադրբեջանը պիտի ինքնորոշման իրավունքը ճանաչի: Եթե ճանաչի, Ղարաբաղի ժողովուրդն ինչ-որ ժամանակ կունենա այդ իրավունքն իրացնելու որևէ կերպ՝ պլեբեսցիտ, ռեֆերենդում. դրա դիմաց Ադրբեջանը կստանա ինչ-որ տարածքներ: Միջազգային հանրությունն է տվել այս մոդելը, Հայաստանն ինքը իր մոդելը չի դրել, համաձայնել է, և, փաստորեն, պիտի հաներ Հայաստանի կողմից ճանաչման խնդիրը, որ ընդուներ միջազգայինը:

Այդպես էլ անպտուղ գնաց, որևէ բան չփոխվեց, բայց եկանք պատերազմի: Երբ եկանք պատերազմի, արդեն հարցերը ծագեցին՝ ինչքանո՞վ էր ճիշտ այդ մոտեցումը, ինչո՞ւ եկանք պատերազմի: Եվ շատերը պնդում են, որ հենց այդ մոտեցումը բերեց պատերազմի: Ես էլ եմ կարծում, որ դա այդպես էր: Ինչո՞ւ. որովհետև իրավունքները տրված էին Ադրբեջանին»,- գործընթացն այսպես մեկնաբանեց քաղաքագետը:

Այս տեսանկյունից Մանվել Սարգսյանը համոզված է, որ քաղաքականությունն ընդհանրապես սկսվում է իրավունքից, իրավունքի ճանաչումից և հստակեցումից: Հայաստանն ու Արցախը պիտի արմատապես վերանայեն իրենց մոտեցումը Ղարաբաղյան հարցի վերաբերյալ՝ նոր տարրեր մտցնելով հայկական կողմի դիրքորոշման մեջ, և պետք է հետ վերցնել այն իրավունքները, որ տասնամյակների ընթացքում տրվել էին Ադրբեջանին, և որոնք թույլ էին տալիս Ադրբեջանին ուժ կիրառելու Լեռնային Ղարաբաղի նկատմամբ:

«Պիտի փոխենք բանակցային թեման, բանակցային սկզբունքները: Այսօր կարգավորման մասին ոչ ոք չի խոսում, խոսվում է ինչ-որ նոր ռեժիմ ստեղծելու մասին: Այո՛, պետք է նոր ռեժիմ ստեղծել ու պարտադրել Ադրբեջանին հարգել 1994-95 թթ. պայմանագրերը: Սա արդեն նոր մոտեցում է: Եվ, իհարկե, ինտենսիվացնել աշխատանքը ճանաչման ուղղությամբ, որովհետև ճանաչումն ընդհանրապես փոխում է էությունը: Եթե ժամանակին չէին հասկանում՝ դա ինչ է, անընդհատ ասում էին՝ եթե ճանաչեք, կռիվ է լինելու, բայց կյանքը ցույց տվեց, որ կռիվը եկավ առանց ճանաչելու:

Սրանք լուրջ հարցեր են, որ պետք է քննարկել՝ փոխե՛լ խնդրի էությունը. այն, ինչ նշմարվել է 94-ին, այդ բովանդակությունը պիտի փոխվի»,- ասաց քաղաքագետը:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում