Thursday, 25 04 2024
Կամո գյուղում ավտոտնակ է այրվել
Աշխարհի առաջին մասոնական կառույցը այստեղ է՝ ոգեկոչելու ցեղասպանության զոհերի հիշատակը
Տեղումներ չեն սպասվում
«Աշխարհի մեջ երկու հայ հանդիպեն, փոքրիկ Հայաստան դուրս կգա»
«Տարածվել ա, կարդացվել ա, բավարար ա, էլի». ո՞ւմ հորդորով են «զադնի դրել». «Հրապարակ»
Դեսպան չնշանակվեց, կուսակցությունն էլ, փաստացի, գոյություն չունի. «Ժողովուրդ»
«Քարֆուրի» տերերը հեռանում են Հայաստանից. «Հրապարակ»
08:30
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
ԱՄՆ պետքարտուղարությունը դատապարտել է դատական համակարգում առկա վիճակը. «Ժողովուրդ»
Գերիների հարցով կակտիվանան. «Հրապարակ»
Հանիրավի տուգանք գրելու համար՝ պարեկային ծառայութան ղեկավարը պարտվել է դատարանում. «Ժողովուրդ»
Ալիեւը փրկե՞լ է Աղալարովներին Պուտինից. ի՞նչ գնով
Թուրքիայի ԱԳՆ-ն մեղադրել է միջազգային հանրությանը ցեղասպանության հարցում կողմնակալ լինելու մեջ
Ոստիկանության օրինական պահանջը չկատարելու համար բերման է ենթարկվել 96 ցուցարար
ՀՀ ՄԻՊ-ն անդրադարձել է սահմանամերձ բնակավայրերի բնակիչների պաշտպանությանը
00:15
Վիեննայում տեղի է ունեցել հիշատակի միջոցառում
00:00
ՄԻԵԴ-ը և ՄԱԿ-ը երբևէ չեն վճռել, որ Հայաստանն օկուպացրել է Լեռնային Ղարաբաղը․ Եղիշե Կիրակոսյանը հակադարձել է Ադրբեջանի ներկայացուցչին
23:45
Չիլիի Պատգամավորների պալատը ապրիլի 24-ը հայտարարել է Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակի ազգային օր
23:30
ԱՄՆ սենատորի կարծիքով՝ «Այլևս երբեք»-ը պարզապես դատարկ խոսքեր չեն կարող լինել
ՀԱՊԿ-ը անցել է անթաքույց սպառնալիքների
Գերեզմանատան մոտ պայթյուն է տեղի ունեցել․ փրկարարները պայթյունի վայրից հայտնաբերել են տղամարդու դի
Ինքնասպանություն գործած նորատուսցու որդուն սպանել էին 2019թ.
«Հայրենասե՞ր», թե՞ «խուլիգան». Տավուշում թեժ է եղել
ՄԱԿ-ի բանաձևերում ՀՀ-ն չի ճանաչվել օկուպանտ. Ադրբեջանը կեղծում է. Եղիշե Կիրակոսյան
Ինչպես խուսափել ցեղասպանության ռիսկից. կես-ճշմարտություններ՝ վարչապետի ուղերձում
Ինքնասպանություն գործած տղամարդը նախկինում ձերբակալվել է զոքանչին ծանր վնասվածք պատճառելու համար
Ռուսաստանը ապրում է անցյալի պատրանքների աշխարհում, Հայաստանը՝ չունի սեփական աշխարհի տեսլական
Արևմտյան Հայաստանից՝ Տավուշ. 109 տարի անց
Ադրբեջանի թուրքական ինքնությունը Միացյալ Նահանգներին մարտահրավե՞ր է
Ցեղասպանությունը փաստ է, բայց ոչ արգելք՝ հայ-թուրքական նոր հարաբերություւներում

Վաղեմի սովորություն է. օրթոդոքսը պետք է թքի

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցել է Երուսաղեմի պատրիարքության միաբան Արիս արքեպիսկոպոս Շիրվանյանի հետ, որն այս օրերին Հայաստանում է:

– Սրբազան, օրերս «Հաարեց» պարբերականը հրապարակել էր մի հոդված, որտեղ նկարագրվում էր, թե ինչպես են Երուսաղեմում ուլտրա-ուղղափառները քրիստոնյաների նկատմամբ ոչ պատշաճ վերաբերմունք ցուցաբերում, թքում են և հայհոյում: Ի՞նչ է կատարվում Երուսաղեմում:

– Պետք է ասել, որ մեր` պատկան իշխանություններին բողոքների արդյունքում վերջերս թքելու դեպքերը նվազել են, թեև մեկ-մեկ պատահում են: Թքելու պատմությունը ծայրահեղ օրթոդոքսների  վաղեմի սովորությունն է, թեև պետք է ասել, որ հրեաների մեծամասնությունը օրթոդոքսների այս սովորությանը չեն հետևում և հիմականում քաղաքավարի են, հարգալից կամ  անտարբեր. երբ հայ կամ օտարազգի քրիստոնյա հոգևորական են տեսնում, անցնում, գնում են: Ծայրահեղ օրոթոդոքսների մոտ պապենական սովորություն կա, երբ ոչ հրեա անձ են տեսնում (մանավանդ եթե խաչ տեսնեն), իբրև կարգադրություն` իրենք գետնին են թքում:

– 2008-ին միջադեպ գրանցվեց. սարկավագ Հովհաննես Մարտիրոսյանը հարվածել էր իր վրա թքողի դեմքին և դատապարտվել էր հարձակման մեղադրանքով: Թեև դատավորը վճիռը հօգուտ Հովհաննեսի կայացրեց, սակայն սարկավագին աքսորեցին Հայաստան: Ինչո՞ւ:

– Դատավորի որոշումը ի նպաստ մեր սարկավագի է կայացվել, նա հանդիմանեց թքողին, իսկ մեր սարկավագին անպարտ հռչակեց: Այնպես որ, սա արդեն առաջին դրական օրինական որոշումն է:

– Սա որքանո՞վ է կապված իսրայելական իշխանությունների վերաբերմունքի  հետ: Կարծիք կա, որ ոչ այնքան ուտրա-ուղղափառների կողմից, որքան իսրայելական իշխանությունների կողմից է հրահրվում քրիստոնյաների նկատմամբ այս վերաբերմունքը, սակայն սա գաղտնի պայմանավորվածություն է:

 – Չեմ կարող այդպիսի մեղադրանք ընդունել, թե սա իսրայելական իշխանությունների կողմից կազմակերպված քայլ է: Այո՛, Իսրայելի իշխանություններն իրենց մեջ ծայրահեղ օրթոդոքսներ ունեն, բայց առհասարակ ավելի խոհեմ քաղաքականություն են վարում, քան թե այսպիսի գրգռիչ քայլերի են դիմում: Սա ծայրահեղ կրոնական դաստիարակության հարց է. երբեմն փոքր երեխաները, կանայք և աղջիկներն են թքում: Նրանց դաստիարակել են, որ քրիստոնյային պետք է արհամարհել:

 – Այնուամենայնիվ, Երուսաղեմում պատրիարքարանի խնդիրները շարունակվում են հրատապ մնալ: Տեղապահի ընտրությունները ինչո՞ւ են  հետաձգվում:

 – Մի ճշտում անեմ. ոչ թե տեղապահի ընտրություն պետք է տեղի ունենար, այլ որպես նոր երևույթ մեր պատրիարքության մեջ` աթոռակից պատրիարքի ընտրություն պետք է տեղի ունենար: Աթոռակից պատրիարքի համար մենք հատուկ կանոն չունենք մեր պատրիարքական կանոնագրքի մեջ: Պայման էր, որ հատուկ կանոններ մշակվեին, ներկայացվեին միաբանությանը, որ քննարկվեին, և վավերացնելուց հետո այդպիսի ընտրություն կատարվեր: Հարցը նոր կանոնակարգ սահմանելու և ընդունելու մեջ է, սակայն տարաձայնություններ առաջ եկան: Միաբանության մեջ այն մտայնությունը կա, որ սա աթոռի ավանդության հակառակ էր, և այս ներկա կանոններում կարելի է այլ կարգադրություն անել: Օրինակ` պատրիարքի փոխանորդ նշանակել կամ ընտրել, կամ ընդհանուր գործերի վարիչ նշանակել: Եվ այս է պատճառը, որ պատրիարքը որոշեց այս նոյեմբերին տեղի ունենալիք ժողովը հետաձգել հաջորդ տարի:

 – Այսինքն` 2011-ին աթոռակից պատրիարքի կամ որևէ  այլ հաստիք չե՞նք ունենա:

 – Չենք ունենա:

 – Թորգոմ պատրիա՞րքն ընդունեց այդ որոշումը,  նա ի վիճակի՞  է որոշում կայացնել:

 – Բարեբախտաբար, նրա հիշողությունը տեղն է և տակավին կարող է որոշումներ կայացնել: Իհարկե այս պարագայում նա ժողովի հետ  խորհրդակցելով այդ որոշումը կայացրեց, որ 2012-ի ընթացքում միաբանական ընդհանուր ժողով կգումարվի աթոռակից պատրարքի կամ այդ կապակցությամբ կանոնական բարեփոխումներ իրականացնելու համար:

– Սակայն ասեկոսեներ կան, որ գողություն է տեղի ունենում, հողային կալվածքներ են վաճառվում: Արդյոք  բարձիթողի վիճակում չի՞ հայտնվում պատրիարքարանը: Վերջին տարիներին զգալի գումար անհետացավ:

– Այդ ասեկոսեները չափազանցված են: Այո՛, 2007-ին մեծ գողություն տեղի ունեցավ` մոտ 180 հազար դոլարի գումար անհետացավ մեր ֆինանսական գրասենյակից, և մեղավորն այդպես էլ չբացահայտվեց: Մենք չենք կարող ասել, որ ֆինանսների պատասխանատուներն են այդ գողության հեղինակը: Կասկածներ ունենք, թե ով կարող է կատարած լինել, բայց հարցը փակվեց:

Ինչ վերաբերում է կալվածքների վաճառքին, սա բացարձակապես ճիշտ չէ, որևէ կալվածք ոչ վաճառված է, ոչ էլ կվաճառվի, որովհետև մենք խիստ քաղաքականություն ենք վարում մեր ազգային կալվածքները պահպանելու տեսանկյունից: Մենք կալվածքները որոշ ժամկետներով` հինգ, տասը կամ քսանհինգ կամ քառասունինը տարով ենք տալիս, և սա  բնական է, քանի որ Երուսաղեմի կալվածքների եկամուտներից մենք պետք է օգտվենք, որ կարողանանք ապրել:

– Կարծեմ հույն հոգևորականներից մեկը մի քանի տարի առաջ հողեր վաճառեց, որի համար պաշտոնաթող եղավ:

– Այո՛, Իրոնիոս պատրիարքն էր, որը պաշտոնանկ եղավ և ուրիշ օրթոդոքս պատրիարքներն էլ իրենց ճանաչումից հետ քաշվեցին: Անշուշտ, մեծ հարց է, որովհետև հունաց պատրիարքարանը հաստատված է Երուսաղեմի Հին քաղաքի մեջ, որտեղ  երկու հյուրանոցներ ունեն: Գաղտնաբար Իրոնիոսը իննսունինը տարվա վարձակալության պայմանով այդ երկու հյուրանոցները ծայրահեղ հրեա մի կազմակերպության էր տվել և այդ պատճառով ըմբոստություն առաջացավ,  Իրոնիոսի փոխարեն ընտրեցին Թեոդորոս պատրիարքին: Սակայն հարցը իրենց համար վերջնական փակված չէ, և նախորդ պայմանագիրը չեղյալ հայտարարված չէ:

– Այս անգամ Հայաստան գալու պատճառը ո՞րն է: Երուսաղեմի հայոց պատրիարքարանը ինքնանկախ է, սակայն այստեղ հոգևորականները նշում են, որ պետք է Մայր Աթոռին ենթարկվի կանոնակարգված աշխատելու համար:

– Մեր պատրիարքությունը Մայր Աթոռի հետ միշտ սերտ հարաբերությունների մեջ է: Նկատի առնելով Վեհափառի ծննդյան 60 և գահակալության 12-ամյակը, միասնաբար պետք է նշվեին նոյեմբերի 4-6 օրերին, Վեհափառ հայրապետը պաշտոնական հրավեր էր ուղարկել մեր պատրիարքին, որ ներկայացուցիչ ուղարկվի մասնակցելու համար: Ամենապատիվ տեր Թորգոմ պատրիարքը ինձ նշանակեց  պատրիարքության ներկայացուցիչ: Մասնակցեցի այս հանդիսությանը և շատ ուրախ եմ, որ իսկապես փառավոր կերպով նշվեցին երկու տարեդարձերն էլ, և մանավանդ իմ աչքով տեսա Մայր Աթոռի մեջ կատարված շինարարությունը , որոնք փաստացի վկայություն են ներկա Վեհափառի եռանդի, շինարարական ոգու և գործունեության մասին:

– Իսկ դրսից հետևո՞ւմ եք` ինչպես է տեղում կատարվում եկեղեցի-հասարակություն հարաբերությունը, որքանո՞վ եկեղեցին մոդեռնացման կարիք չունի: Հետևո՞ւմ եք` ինչպես են հասարակությունը և հոգևոր դասը հարաբերվում միմյանց հետ:

– Անկասկած հետևում եմ, հայաստանյաց եկեղեցին մեկ է, գլուխ և մարմին մեկ է, և եթե մարմնի մի որևէ անդամ ցավի, ամբողջ մարմինը այդ ցավը կզգա, հետևաբար թեև մենք Երուսաղեմի մեջ ենք գտնվում և մայր հայրենիքից հեռու ենք, բայց դա չի նշանակում` անտարբեր ենք եղած երևույթների նկատմամբ: Սական մեր պատրիարքության իրավասության մեջ չի մտնում ուղղակիորեն այստեղի իրադարձություններին միջամտել, բայց եթե եկեղեցական իշխանության առաջ բերվեն այդ հարցերը, իհարկե,  մենք մեր մասնակցությունը կբերենք այդ հարցերի դիմագրավման և լուծման մեջ: Ինչ վերաբերում է մոդեռնացմանը, մենք արդիական մեթոդները օգտագործում ենք, լինի այստեղ` Հայաստանում, թե Երուսաղեմում: Օրինակ` համակարգիչը բոլորիս համար նոր աշխարհ ստեղծեց, օգտագործում ենք, տեղեկատվություն ենք ստանում և  տարածում:

– Այս տարի նշվեց Անկախության քսանամյակը: Ըստ Ձեզ` որքանո՞վ հնարավոր եղավ անկախանալ: Արդյոք տեսա՞ք, որ հոգևորականները քայլեցին շքերթին:

– Մեզ համար ուրախալի երևույթ էր տեսնել հայ հոգևորականության մասնակցությունը բանակի շարքերի մեջ եկեղեցական տարազով, մեր զենքը սուրբ խաչը և Ավետարանն են: Հայկական բանակում մեր հոգևորականներն  այդ առաքելությունն են իրականացնում: Անշուշտ, մեր պետականության վերահաստատման կապակցությամբ սա առաջին դեպքն էր, երբ մեր հոգևորականությունը զորահանդեսով հանդես եկավ և դիտողներիս վրա լավ տպավորություն թողեց: Անկախությունը բոլորիս սրտով խոսող ամենանվիրական տեսլիքն է, որ իրականացած է այսօր: Եվ այսօր ո՞ր հայը չի ուրախանա, որ Հայաստանը քսան տարեկան է:

– Սակայն խնդիրներ կան մարդու իրավունքների ոտնահարման, խոսքի ազատության սահմանափակման և այլն:

– Անկասկած, ամեն մանուկ իր մեծացած ժամանակ հարցեր կունենա, և այդ հարցերը դիմագրավելու  համար երկիրը իր օրենքներն է մշակում: Որևէ երկիր այսպիսի բարեփոխումների միջով կանցնի: Անգամ հին պետությունները, օրինակ` Անգլիան, որ թեև երբեք իր անկախությունը չի կորցրել, Միացյալ Նահանգները,  որ 1776-ից  ի վեր դարձել է պետություն և ամենալավ սահմանադրական կարգն է ստեղծում, բայց Միացյալ Նահանգներն այսօր իսկ փոփոխությունների միջով է անցնում:  Ժամանակ է պետք, որ այս փոփոխությունների առաջացման ընթացքում ժողովրդի մտայնությունն էլ փոխվի: Այսօր Միացյալ Նահանգները նույն  ձևով չի մեզ ներկայանում, ինչպես հարյուր տարի առաջ, երբ քաղաքացիական պատերազմ էր ընթանում, երբ սևերը գերի էին, և ազատություն տրվեց գերիներին, բայց հակառակ որդեգրված նոր օրենքներին` տակավին սևերի հարց կա: Սա պետք չէ, որ  մենք անտեսենք և մտածենք, որ Հայաստանի մեջ  պետք է ամեն ինչ վարդագույն  դառնա:

– Արդյոք տեղյա՞կ եք` մի քանի տարի առաջ ի՞նչ տեղի ունեցավ, 2008-ին մարտի 1 տեղի ունեցավ:

– Դժբախտաբար, դա պատահեց, բայց երբ ցնցում  է լինում, զոհեր էլ են լինում:  Տեսեք, «արաբական գարուն» կոչված այս նոր հեղաշրջումների շղթային` Թունիսո՞ւմ, Երգիպտոսո՞ւմ, Լիբիայո՞ւմ, Իրաքո՞ւմ  չեղան զոհեր…

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում