Saturday, 20 04 2024
ԵՄ անդամ դառնալու դեպքում Վրաստանը կվերանայի «օտարերկրյա գործակալների մասին» օրենքը
Արևմուտքը չի ուզում տեսնել փլուզվելու գնով շրջադարձ կատարող Հայաստան
Ապօրինի զենք-զինամթերքի կամավոր հանձնման միջոցառումները շարունակվում են
Ինչ հարց են լուծել Հայաստանն ու Ադրբեջանը
Թուրքիան և Եգիպտոսը համակարգում են Գազայի հատված օգնություն հասցնելու ջանքերը․ Հաքան Ֆիդան
Դելիմիտացիա Տավուշում. ռիսկեր և հնարավորություններ
16:15
ԱՄՆ Ներկայացուցիչների պալատը պատրաստվում է հաստատել Ուկրաինային շուրջ 61 մլրդ դոլարի ռազմական օգնության փաթեթը․ BBC
16:00
ԱՄԷ-ն կարծում է, որ Պաղեստինի անդամակցությունը ՄԱԿ-ին կնպաստի տարածաշրջանում խաղաղ գործընթացին
Դպրոցում աշակերտը պնևմատիկ ատրճանակով կրակոց է արձակել իր հետ վիճաբանողների ուղղությամբ
Գազայի հատվածում Իսրայելի օպերացիայի հետևանքով մեկ օրում 37 մարդ է զոհվել
Ժողովուրդ ջան, ձեզ խաբող չկա, ձեր հետևից սև գործ անող չկա. Վահե Ղազարյան
Պատրաստվում ենք դե յուրե հիմնավորել Արծվաշենի՝ Հայաստանի մաս լինելը. վարչապետ
Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանապահ ծառայությունների ղեկավարները պետք է պայմանավորվեն, թե ծառայությունը ոնց են իրականացնելու. Փաշինյան
Պետք է երկուստեք ապահովենք, որ սահմանի երկու կողմերում մարդիկ ապահով ապրեն. ՀՀ վարչապետ
Փաշինյանը վստահեցրեց՝ եթե սահմանազատման գործընթացում ինչ-որ տների հետ կապված խնդիր լինի, պետությունը նոր տներ կկառուցի
Կան ուժեր, որոնք ուզում են, որ Հայաստանի պետականությունը զարգանա ֆորպոստի տրամաբանությամբ․ Նիկոլ Փաշինյան
Փաշինյանը կարծում է, որ Հայաստանի ու Ադրբեջանի վերջին պայմանավորվածությունը նվազեցրել է անվտանգային ռիսկերը սահմանի երկայնքով
Սա ձեռքբերում է Ադրբեջանի համար, բայց սա էական ձեռքբերում է նաև Հայաստանի համար․ Նիկոլ Փաշինյան
Վրաստանում շարունակվում են բողոքի ակցիաներն՝ ընդդեմ «Օտարերկրյա ազդեցության թափանցիկության մասին» օրենքի
ԵՄ առաքելությունը քննադատողները աջակցում են Հայաստանի անվտանգության թշնամիներին
13:50
Ռուսաստանը հարվածներ է հասցրել Զապորոժիեի արդյունաբերական ենթակառուցվածքին
Անկասկած կարող ենք հավակնել շատ ավելի լուրջ գումարների. արդյունավետության ապացույց է պետք Արևմուտքին
Պատգամավորը կարևոր ձեռքբերում է համարում սահմանազատումն Ալմաթիի հռչակագրի հիման վրա իրականացնելու շուրջ Հայաստանի ու Ադրբեջանի պայմանավորվածությունը
Նման մեթոդներով խուլիգանության դեմ չեն պայքարում. բռնապետական համակարգին է բնորոշ
Հայաստանի տարածքներից զիջելու մասին ցանկացած խոսակցություն լկտի սուտ է. ԱԺ փոխնախագահ
Լավրովը դեմարշ է հայտարարել հա-ադրբեջանական «համաձայնությանը»
Բացահայտվել է «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ում առանձնապես խոշոր չափերով հափշտակությունների և փողերի լվացման բազմադրվագ դեպքը
Հայաստանն ու Ադրբեջանն առաջին անգամ սեղանի շուրջ հարց են լուծել․ Փաշինյան
Տպավորություններս դրական են․ Նիկոլ Փաշինյանը Մեդովկայի նորակառույց դպրոցից գոհ է
12:00
Էկվադորում էներգետիկ ճգնաժամ է. 2 ամսով արտակարգ դրություն է հայտարարվել

«Աստանան» կլինի Ղարաբաղի կարգավորման ավարտի սկիզբը

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցակիցն է Հայաստանի Լիբերալ կուսակցության նախագահ Հովհաննես Հովհաննիսյանը
– WikiLeaks-ի բացահայտումները մեծ աղմուկ բարձրացրին ամբողջ աշխարհում, անմասն չմնաց նաև Հայաստանը: Օրինակ` Իտալիայի իշխանություններն արդեն ընդդիմության հետ համաձայնության են եկել, որ այդ բացահայտումները չեն օգտագործվելու իշխանության դեմ, քանզի այստեղ խնդիրը վերաբերում է պետությանը: Պարոն Հովհաննիսյան, Հայաստանի համար ի՞նչ հետևանքներ կարող են ունենալ այդ բացահայտումները և ինչպե՞ս է Հայաստանի ընդդիմությունը պատրաստվում օգտագործել այդ բացահայտումները:
– Իտալիայի ընդդիմությունն ու իշխանությունը կարող են իրենց թույլ տալ նման հայտարարություններով հանդես գալ: Կարծում եմ, որ ճիշտը դա է, բայց ինչ վերաբերում է Հայաստանին, ես չեմ կարող իշխանության փոխարեն որևէ բան ասել, չեմ կարող նաև ընդդիմության փոխարեն ասել, թե վերջինս ինչ կանի: Ըստ էության, այս բացահայտումները շատ վտանգավոր են, և եթե ամբողջը հասանելի լինի հասարակությանը, կարծում եմ, որ հասարակությունը կհիասթափվի ե՛ւ իշխանություններից, ե՛ւ համաշխարհային լիդերներից, դա իր էությամբ լավ բան չի: Վերադառնալով Հայաստան` չգիտեմ դեռևս, թե էլ ինչ կան այդ փաստաթղթերում այս իշխանությունների մասին, և եթե այն ամենը, ինչ մենք չգիտենք, դրանք էլ հրապարակվեն, ընդդիմությունը կորոշի ինչ ռեակցիա է տալիս այդ ամենին և ինչ գործողություններ է անելու:
– Աստանայի գագաթնաժողովից ակնկալիքները իրարամերժ են, մեկնաբանությունները` ևս: Պարոն Հովհաննիսյան, այս գագաթնաժողովից ի՞նչ կարելի է սպասել, ղարաբաղյան հարցի վերաբերյալ որևէ փաստաթղթի ստորագրումը հավանական համարո՞ւմ եք:
– Միջազգային հանրությունը շատ լուրջ է մոտենում Աստանայի գագաթնաժողովին, քանզի իրականում դա շատ լուրջ գագաթնաժողով է` հաշվի առնելով, որ արդեն տասը տարուց ավելի նախագահների մակարդակով ԵԱՀԿ գագաթնաժողով չի եղել: Ավելին, ԵԱՀԿ-ից ակնկալիքներ ունեցող երկրները սպասում են, որ Աստանայում ԵԱՀԿ-ն ինչ-որ ձևով պետք է իր դեմքը փրկի. պիտի ապացուցի, որ իզուր չէ ստեղծվել որպես եվրատլանտյան անվտանգության ալյանս և ի վիճակի է տարածաշրջանում կոնֆլիկտներ լուծել: Այն, որ գագաթնաժողովի ընթացքում կընդունվի հռչակագիր, որտեղ նաև կլինի անդրադարձ ղարաբաղյան կոնֆլիկտի կարգավորմանը, ես չեմ կասկածում, ինչպես նաև կողմերը ստիպված կլինեն իրենց ստորագրությունները դնել հռչակագրի տակ: Այստեղ հարց է, թե ինչքանով այդ հռչակագրում կլինեն Հայաստանի համար ընդունելի ձևակերպումներ և ինչքանով Սերժ Սարգսյանը պատրաստ կլինի դրա տակ ստորագրություն դնելու: Կյանքը ցույց տվեց, որ 1999թ. ստամբուլյան գագաթնաժողովի ժամանակ Ռոբերտ Քոչարյանը չխորշեց և ստորագրեց տարածքային ամբողջականության վերաբերյալ խարտիան` դնելով ղարաբաղյան խնդրի ոչ հայանպաստ լուծման հիմքը: Ինչ վերաբերում է ղարաբաղյան հարցի վերաբերյալ «ճանապարհային քարտեզի» առկայությանը, ապա կարծում եմ, որ նման փաստաթուղթ կա, բայց արդյո՞ք փաստաթուղթը կհանեն և կդնեն սեղանի վրա, արդյո՞ք այն քննարկման կարժանանա, արդյո՞ք ԵԱՀԿ հիմնական երկրները կգան կոնսենսուսի այդ փաստաթղթի շուրջ, դժվար է ասել: Բայց անգամ եթե «ճանապարհային քարտեզ» չստորագրվի, ապա Աստանայի գագաթնաժողովը կլինի ղարաբաղյան խնդրի կարգավորման ավարտի սկիզբը:
– Իսկ ո՞րն է լինելու այդ ավարտը:
– Աստանայից հետո երկու լուծում կլինի, ես երրորդը չեմ տեսնում: Առաջին` ի վերջո միջազգային հանրությունը, ազդելով Հայաստանի և Ադրբեջանի իշխանությունների վրա, կստանա որևէ մի կոնսենսուսային լուծում, կամ այս ամենը ուղղակի կփլվի, ԵԱՀԿ Մինսկի խմբի բանակցությունները անիմաստ կդառնան: Այդ դեպքում արդեն պատերազմ կլինի, և այստեղ խնդիրն այն կլինի, թե ով է առաջինը սկսել այդ պատերազմը և ով միջազգային հանրության առջև հանդես կգա սպիտակ ձեռնոցներով: Սակայն, մեծ հաշվով, դրանից էլ շատ բան չի փոխվի, քանզի պատերազմը դաժան սկիզբ և վերջ ունի: Ցավոք սրտի, պատերազմը ԼՂ հարցի կարգավորման ամենավատ սցենարը կլինի, և ես շատ կուզեի սխալվել, սակայն կարծես թե լուծումը տանում է դրան:
– Աստանայի գագաթնաժողովին Մինսկի խմբի համանախագահող երկրներից միայն Ռուսաստանի նախագահն է ներկա լինելու, Ձեր կարծիքով, սա պատահականությո՞ւն է, թե՞, այդուամենայնիվ, ԱՄՆ-ն և Ֆրանսիան ԼՂ հարցի կարգավորման գործընթացը ամբողջովին հանձնել են Ռուսաստանին:
– Իհարկե, հնարավոր է լինի պատահականություն, որ համանախագահող երկրների նախագահներից երկուսը չեն գալիս, բայց նաև կարող է լինել այնպես, որ ԱՄՆ-ի և Ֆրանսիայի նախագահները միտումնավոր չեն մասնակցում` հենց Ղարաբաղի հարցի հետ կապված: Դիվանագիտության մեջ ամեն ինչ հնարավոր է, և պետք չէ ոչինչ բացառել: Սակայն ակնհայտ է նաև այն, որ Ռուսաստանի դերակատարությունը ԼՂ հարցի կարգավորման մեջ չափազանց մեծացել է: Վերջին երկու տարիների ընթացքում ղարաբաղյան խնդրի կարգավորման բանակցությունները դարձել էին եռակողմ` Ռուսաստան-Հայաստան-Ադրբեջան, ինչն, իմ կարծիքով, ճիշտ չէ, քանզի այդ եռակողմ հանդիպման մեջ բացակայում է Ղարաբաղը` որպես սուվերեն երկիր և չկա Մինսկի խմբի ֆորմատը:
– Իսկ որքանո՞վ է հավանական, որ Աստանայի գագաթնաժողովի ընթացքում Հայաստանի համար անբարենպաստ փաստաթղթի առկայության պայմաններում Սերժ Սարգսյանը կիրառի վետոյի իրավունքը, արդյո՞ք նա այդքան ռեսուրս ունի:
– Եթե ԵԱՀԿ-ում բանաձև ընդունվի, այն շատ նման կլինի ՆԱՏՕ-ի վերջին բանաձևին, և տեսականորեն եթե մենք ՆԱՏՕ-ի անդամ լինեինք, Սերժ Սարգսյանը կամ պետք է ստորագրեր այդ բանաձևի տակ, կամ կիրառեր վետոյի իրավունքը: 1996թ. լիսաբոնյան հռչակագրի տակ Լևոն Տեր-Պետրոսյանը վետո դրեց, իսկ 1999թ. Ռոբերտ Քոչարյանը, մանավանդ` հոկտեմբերի 27-ից հետո, վետո չդրեց: Հիմա խնդիրը շատ ավելի բարդ է, քան այն ժամանակ, ես կարծում եմ, որ նման շատ լուրջ միջազգային ֆորումի ժամանակ վետո դնելը լուրջ քաղաքական խնդիր է: Եթե Սերժ Սարգսյանը կիրառում է վետո, ապա նա պիտի իր վստահության քվեն դնի Հայաստանում, կամ պիտի հրաժարական տա, կամ էլ այնքան կոշտացնի իր դիրքորոշումը, որ նորից պատերազմ լինի: Թե այս երեքից որ մեկին է պատրաստ Սերժ Սարգսյանը` արդեն իր խնդիրն է: Վետո դնելուց հետո նրա պաշտոնը դառնում է շատ խոցելի, թե ինչքանով նա կգերադասի Ղարաբաղի շահը սեփական աթոռից` շուտով պարզ կլինի:
– Ռուս-թուրքական համագործակցությունը ավելի է սերտանում. Աստանայի գագաթնաժողովից օրեր առաջ վավերացվեց Թուրքիայում ատոմակայան կառուցելու ռուսական նախագիծը: Ձեր գնահատմամբ, կա՞ այստեղ որևէ կապ և մեզ համար ի՞նչ հետևանքներ կարող է ունենալ այդ ոլորտում ռուս-թուրքական համագործակցությունը:
– Որպես տարածաշրջանում լուրջ դերակատարում ունեցող երկիր` Ռուսաստանն իր շահերը երբեք էլ չի կապում Հայաստանի շահերի հետ: Ինչ վերաբերում է Թուրքիային, ապա դեռևս երկու տարի առաջ վերջինս դերակատարություն չուներ Հարավային Կովկասում և ղարաբաղյան խնդրում, և կրկին նրան այդ իրավունքը տվեց Սերժ Սարգսյանը իր «ֆուտբոլային դիվանագիտությամբ»: Իհարկե, նրան հուշեցին, որ այդպես անի, և դա Ռուսաստանի պրոյեկտը չէր, սակայն, մեծ հաշվով, Ռուսաստանը դեմ չէր դրան և այսօր էլ Թուրքիայի հետ բավականին լուրջ տնտեսական և քաղաքական կապեր և հեռանկարներ ունի, մոտ 100 մլդ դոլարի հասնող համատեղ ծրագիր ունեն: Այնպես որ, Ռուսաստանը առաջնորդվում է սեփական աշխարհաքաղաքական շահերով, և իհարկե, պատահական չէր, որ Աստանայից առաջ վավերացվեց ատոմակայան կառուցելու մասին նախագիծը: Ռուսաստանը մեսիջ ուղարկեց աշխարհին, նաև փոքրիկ Հայաստանին, որ մենք մեր շահերով ենք առաջնորդվելու, և հույս չունենաք, որ մենք մեր շահերը կստորադասենք Ղարաբաղի խնդրին կամ ստրատեգիական գործընկեր Հայաստանին, ինչը ծիծաղելի է: Անգամ գուբերնատորները Պուտինի և Մեդվեդևի առջև այնպես չեն խոնարհվում, այնպես չեն դիմում, ինչպես Սերժ Սարգսյանը. Հայաստանը վասալային երկիր է դարձել:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում