Wednesday, 29 05 2024
18:40
Հարավաֆրիկյան Հանրապետությունում նոր խորհրդարան են ընտրում
18:30
Լեհաստանը մտադիր է Բելառուսի հետ սահմանին բուֆերային գոտի ստեղծել լեհ զինվորի դանակահարությունից հետո
18:20
Լեհաստանը դեմ չէ, որ Ուկրաինան իր մատակարարած զենքով հարվածի Ռուսաստանի տարածքի օբյեկտներին
18:13
Տավուշում և Լոռիում Ucom շարժական կապը վերականգնվել է
18:10
Նյու Դելիում ռեկորդային` 49,9 աստիճան շոգ է գրանցվել
Երեւանին հաջողվու՞մ է հակակշռել աշխարհաքաղաքական «մեխը»
17:50
Իսպանիան ետ է կանչել իր դեսպանին Արգենտինայից
Մեհրաբյան Online
Էրդողանը Նեթանյահուին մոլագար է անվանել
17:30
Շվեդիան Ուկրաինային 1,2 մլրդ եվրոյի նոր օգնություն կտրամադրի
17:20
Բլինքենը մեկնել է Մոլդովա
17:10
Գերմանիան և Ֆրանսիան համատեղ հեռահար զենք կմշակեն
Սուրեն Պապիկյանը ԵՄ ռազմական կոմիտեի նախագահին է ներկայացրել ՀՀ ԶՈՒ բարեփոխումների ընթացքը
17:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
«Հարավկովկասյան երկաթուղի» ընկերությունը պարզում է ջրհեղեղից հասցված վնասի չափը. տարվում են վերականգնողական աշխատանքներ
16:50
Հունական բեռնանավը վնասվածքներ է ստացել, ենթադրաբար, Եմենի հութիների գրոհի հետևանքով
16:50
Նավթը շարունակում է թանկանալ. Brent-ի գինը հասել է 84,4 դոլարի
Վրաստանի խորհրդարանի խոսնակը մտադիր է նախագահի փոխարեն ստորագրել «օտարերկրյա գործակալների» մասին օրենքը
Գամբարը, Քերիմլին եւ Ալիեւը
Ծեծկռտուք սուպերմարկետի ավտոկայանատեղիում, որն ավարտվել է սպանության փորձով. ՔԿ
Հիփոթեքային վարկեր, ավտովարկեր տրվում են արտարժույթի պատրվակով․ չարաշահումներ են․ ԿԲ նախագահ
Կապիտալ ծախսերն աճել են 27 %-ով․ խրոնիկ թերակատարումը հաղթահարված է․ Վահե Հովհաննիսյան
Սուրեն Պապիկյանը ԵՄ ռազմական կոմիտեի ղեկավարի հետ քննարկել է համագործակցության հարցեր
Արևմուտքը շատ կոշտ կարձագանքի. հնարավոր են պատժամիջոցներ՝ «ռուսական օրենքին» առնչված բոլորի դեմ
ՊԵԿ օպերլիազորները կաշառք են վերցրել ու միմյանց միջև բաժանել
Տեռորիստական նկրտումներ ունի այս խմբակը․ նժարին դրված է ՀՀ պետականությունը
15:45
Հյուսիսային Կորեան աղբ տեղափոխող ավելի քան 150 փուչիկ է ուղարկել Հարավային Կորեա. Yonhap
Զբոսաշրջիկների թիվը նախորդ տարվա համեմատ ավելացել է շուրջ 39 %-ով․ Վահե Հովհաննիսյան
15:32
Fast Shift-ի օգտատերերը կարող են վճարել ՃՈ տուգանքները հավելվածում
15:15
ԱՄՆ-ն մերժել է Զելենսկու խնդրանքը

Հայաստանի դեմ «հիբրիդային պատերազմի» ինստիտուցիոնալ հիմքը

Լուսանկարը՝ Armeniasputnik-ի

Արտառոց, առնվազն ոչ սովորական իրողություն է, երբ երկրի վարչապետի մակարդակով հայտարարվում է Հայաստանի դեմ վարվող «հիբրիդային պատերազմի» մասին, որի մի նպատակ Նիկոլ Փաշինյանը ազդարարում է «հող հանձնելու» հարցը լուծելն ու պատասխանատվությունը 2018-ից հետո եկած իշխանության վրա դնելը, իսկ մյուս նպատակը՝ «հող  հանձնելուց» հետո այդ իշխանությանը հեռացնելը: Միևնույն ժամանակ, 2018 թվականից ի վեր Նիկոլ Փաշինյանն արել է բազմաթիվ այդօրինակ ոչ սովորական, արտառոց հայտարարություններ, որոնք կարող են հնչել քաղաքական այլ գործիչների, փորձագետների, քաղաքագետների, տարբեր հանրային ու քաղաքական դերակատարների շուրթերից, սակայն ոչ պետական առաջին դեմքի:

Բանն այն է, որ պետության առաջին դեմքի մակարդակով այդպիսի գնահատականների կամ արձանագրումների պարագայում պետք է հաջորդի այդ խնդիրները լուծելուն ուղղված քայլերի ամբողջություն: Այդ կապակցությամբ հարցի պատասխանն էլ Փաշինյանը փորձում է տալ իր գրառման մեջ, նշելով պետական ինստիտուտների, պետական կառույցների չկայացածության մասին: Այլ կերպ ասած, դրանով նա փորձում է «կանխավ» պատասխանել հարցերի, որոնք քաղաքացիների, հանրային տարբեր շրջանակների մոտ առաջացնելու էր իր գրառումը և որոնք չէր կարող չպատկերացնել գրառումն անելիս: Այն է, ինչու՞ չեն գործադրվում բավարար ջանքեր «հիբրիդային պատերազմի» այսպես ասած ներքին շահառուներին բացահայտելու, չեզոքացնելու, «հինգերորդ շարասյան» գործունեությունը կանխելու համար, ինչու՞ չի գործադրվում «պողպատե մանդատը»: Այդ մասին հարցերը բավականին շատ են Նիկոլ Փաշինյանի ֆեյսբուքյան գրառման մեկնաբանությունների դաշտում, նաև շատ են հնչում արտաֆեյսբուքյան արձագանքներում: Ահա դրանց «կանխավ» պատասխանն էլ նա տալիս է գրառման մեջ, խոսելով պետական համակարգի, պետական ինստիտուտների չկայացածության մասին: Ընդ որում, ասել, թե դա ճշգրիտ կամ իրական արձանագրում չէ, մեղմ ասած հնարավոր չէ:

Հայաստանում պետական ինստիտուտները եղել են առավելապես ցուցանակային, արարողակարգային բնույթի, իսկ համակարգը աշխատեցրել է կոռուպցիոն մոտիվը, այսինքն կոռուպցիոն ինստիտուցիոնալությունը, այլ ոչ թե պետական: Ամբողջ հարցն այն է, որ ինստիտուտը լոկ կառուցվածք չէ, ինստիտուտը լոկ մարմին չէ, լոկ շենք և շինություն չէ, լոկ պաշտոնների համակարգ և որոշակի հիերարխիա չէ, այլ նախ և առաջ մտածողություն, ավանդույթ, արժեհամակարգային որոշակի ընդհանրություն: Չկա դա՝ չի կարող լինել կայուն և կենսունակ որևէ ինստիտուտ: Ահա թե ինչու է կենսունակ, ինստիտուցիոնալ եղել կոռուպցիան: Որովհետև այն ունեցել է այդ մտածողական և արժեհամակարգային, ավանդութային հիմքը: Եվ ավելի քան երկու տասնամյակ Հայաստանում խորացվել է հենց դա, այլ ոչ թե քայլեր են արվել դա չեզոքացնելու և պետական ինստիտուտների մտածողական ու արժեհամակարգային հիմք ձևավորելու համար:

Հետևանքն այն է, որ Հայաստանում պետությունը չի աշխատել, այլ ընդամենը ծածկել է կոռուպցիոն կվազիպետության աշխատանքը, եղել դրա քող: Այլապես, երկրում իրավիճակը բացարձակապես չէր կարող հասունանալ հեղափոխության անհրաժեշտության և անխուսաափելիության , հեղափոխության հնարավորության աստիճանի: Իսկ ի՞նչ է արել Նիկոլ Փաշինյանը հեղափոխությանը հաջորդած տարիներին, այդ պետական կառավարման համակարգը շտկելու, կայացնելու համար: Այն, որ հետհեղափոխական կառավարման եռամյա շրջանում եղել են շոշափելի բացթողումներ ու վրիպումներ, կասկածից վեր է: Բայց, թերևս նույնքան անկասկած է այն, որ մեկ, երկու, երեք կամ հինգ տարին անգամ բավարար չեն մինչև ուղն ու ծուծը կոռումպացված համակարգը ապամոնտաժելու և իրապես աշխատող պետական համակարգի, պետական ինստիտուցիոնալ մեխանիզմի վերածելու համար: Առավել ևս, որ «հիբրիդային պատերազմի» շահառուները գործնականում կանգ չեն առել որևէ վայրկյան, և թերևս որևէ վայրկյան չեն թուլացրել իրենց ինստիտուցիոնալ կարողությունները, թեկուզ զրկված լինելով իշխանությունից: Որովհետև, ինչպես  նշեցի, ինստիտուտը ոչ թե կարգավիճակով, այլ առաջին հերթին մտածողության և արժեհամակարգի, այսպես ասած աշխարհընկալման և հոգեբանության ընդհանրությամբ է ինստիտուտ, իսկ կարգավիճակը պարզապես աշխատանքային գործիք: Այստեղ առանցքային նշանակություն ունեցող գործոն է և այն, որ թավշյա հեղափոխության արդյունքում Հայաստանում ընդդիմությունը ոչ թե իշխանության է եկել որպես ինստիտուտ, այլ որպես տարաբնույթ հավաքականություն: Որովհետև մինչ այդ Հայաստանում ձևավորված չի եղել ինստիտուցիոնալ ընդդիմություն իր արժեհամակարգային և գաղափարական հիմքով: Հայաստանի խնդիրների խորքային լուծումը պետք է փնտրել այդտեղ:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում