Friday, 19 04 2024
Սպասվում է կարճատև անձրև
Ռուսների պլան Բ-ն չաշխատեց. մենք դառնում ենք Արևելյան Եվրոպա
Ինչպե՞ս են այս տարի նշելու քաղաքացու օրը. «Հրապարակ»
Ինչո՞ւ ուղղաթիռով. «Հրապարակ»
ՊԵԿ նախկին փոխնախագահը հրավիրվել է դատախազություն. «Հրապարակ»
Օֆերտան պայթեց. Ավանեսյանի ձախողումը. «Ժողովուրդ»
Մասնակցե՞լ, թե՞ չմասնակցել «պառադին». «Հրապարակ»
Ի՞նչ է փոխվել. Ինչո՞ւ Փաշինյանը հետողորմյա արեց. «Հրապարակ»
Հիվանդանոցներում պետպատվերով բուժումները կասեցվել են. քաոս. «Ժողովուրդ»
Երեւանի կարեւոր, բայց ուշացած արձագանքը
01:00
«G7-ին անհրաժեշտ է հնարամտություն և ճկունություն». Քեմերոն
00:45
Քենիայում վթարի է ենթարկվել ուղղաթիռ, որում գտնվել է երկրի պաշտպանության ուժերի պետը
00:30
Թեհրանի պատասխան գործողություններն ավարտվել են
00:15
ԱՄՆ-ն դեմ կքվեարկի ԱԽ առաջարկած բանաձևին
Սոչիի դատարանը կալանավորել է հումորիստ Ամիրան Գևորգյանի սպանության մեջ կասկածվողին
Քաշքշել, ոտքերով հարվածել և կոտրել են «Թաեքվենդոյի ֆեդերացիայի» նախագահի քիթը
Միակողմանի զիջումները դառնում են երկկողմանի՞. նոր սցենար է գործում
Երևանում ծեծի են ենթարկել բանկի կառավարչին և աշխատակցին
Ռուսները գնում են վերադառնալու համար. «Նոյեմբերի 9»-ի պատրվակը պետք է չեզոքացնել
Վթար, գազի արտահոսք. 29 հոգու մեղվի խայթոցից տեղափոխել են հիվանդանոց
ԵՄ դիտորդները մնացել են Մոսկվայի և Բաքվի կոկորդին
«Եկան, տվեցին, գնացին». ռուսական կողմը փորձում է լղոզել իր ձախողումը
Երևանից հստակ արձագանք ենք ակնկալում ԱՄՆ-ի և ԵՄ-ի հետ պայմանավորվածությունների մասին․ Զախարովա
«Ղարաբաղի հայերը պետք է վերադարձի հնարավորություն ունենան». Զախարովա
Տոբոլ գետի ջրի մակարդակը կրկին բարձրացել է. մի շարք բնակավայրերի բնակիչներ կտարհանվեն
Չզարմանաք, եթե ՌԴ բազան փոխարինվի ՆԱՏՕ-ի զորքով. Զախարովա
36 կգ. ոսկի, 293 մլն ռուբլի. ով է Ռուսաստանից ուղղորդել
23:30
Իրանը մտադիր է ամրապնդել Ռուսաստանի հետ ռազմական համագործակցությունը. դեսպան
ՀՀ ՄԻՊ-ը մասնակցել է Մարդու իրավունքների ազգային հաստատությունների եվրոպական ցանցի կառավարման խորհրդի առցանց նիստին
Թուրքիայում 5.6 մագնիտուդ ուժգնությամբ երկրաշարժ է տեղի ունեցել

Իրանն ինտենսիվ պատրաստվում է. կհաջողվի՞ բացել Նախիջևանը

Իրանի Ճանապարհների և քաղաքաշինության նախարարը Մոհամադ Իսլամին Երևան այցի ընթացքում քննարկել է Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղու կառուցման հետ կապված հարցեր: Այդ հարցը քննարկվել է Պարսից ծոց-Սև ծով հաղորդուղու գաղափարի շրջանակում, որ Իրանը բարձրաձայնում է 2017 թվականից: Ներկայումս այդ գաղափարի առաջմղման համար կարծես թե ձևավորվում է բարենպաստ միջավայր, այն իմաստով, որ Վիեննայում հաջող է ընթանում Իրանի միջուկային ծրագրի շուրջ համաձայնությունը վերականգնելու Արևմուտք-Իրան բանակցությունը, ինչի մասին բարձրաձայնում է պաշտոնական Թեհրանը: Բանն այն է, որ Պարսից ծոց-Սև ծով գաղափարը ըստ էության Իրան-Արևմուտք հաղորդակցության գաղափար է, ըստ այդմ քաղաքական կարգավորման միջավայրի բարենպաստ լինելը էական խթան կարող է լինել տնտեսական-ենթակառուցվածքային օրակարգի համար: Այդ համատեքստում, իրանցի նախարարի Հայաստան այցն ու քննարկումները իրապես կարևոր են, որոնք սակայն միաժամանակ առաջացնում են հարցեր:

Առանցքայինն այստեղ այն է, որ Պարսից ծոց-Սև ծով գաղափարը Հայաստանից պահանջելու է ենթակառուցվածքներ, առանց որի ամեն ինչ դառնում է անիմաստ: Ամենից իրատեսականն այդ իմաստով Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղին է, հաշվի առնելով այն, որ երկաթուղային հաղորդակցությունը կապված է առավել բարդ խնդիրների հետ: Մասնավորապես, Հայաստանը չունի Իրանի հետ ուղիղ երկաթուղային կապ և 2008 թվականին Հայաստան-Իրան երկաթուղու շինարարություն սկսելու մասին Սերժ Սարգսյանի հայտարարոթյունը այդպես էլ մնաց հայտարարություն: Ըստ տարբեր հաշվարկների, երկաթուղու շինարարությունը Հայաստանի տաածքում կարժենա մոտ 3 միլիարդ դոլար, հաշվի առնելո  նաև Սյունիքի բարդ ռելիևֆը:

Իրանը հայտարարել է մշտապես, որ Հայաստանն իր հատվածը կառուցելու դեպքում, ինքը կկառուցի Ջուլֆայից Մեղրի հատվածն իր տարածքում: Ամբողջ խնդիրն այն է սակայն, որ Հայաստանի հատվածը պահանջում է այդ միլիարդավոր դոլարների ներդրումը, ինչը բնականաբար ստանում է արդեն աշխարհաքաղաքական նշանակություն: Իրան-Հայաստան երկաթուղու մասին խոսակցությունն առայժմ ննջում է և իրատեսական է դիտվում ավտոճանապարհի շինարարությունը: Այն սկսվել է տարիներ առաջ, բայց ընթանում է մեղմ ասած ամոթալի տեմպով ու որակով:

Հայաստանում կան հարուցված քրգործեր Հյուսիս-Հարավի շինարարության հետ կապված: Այդ նախագիծը ըստ էության դարձել էր Հայաստանում մինչև 2018-ը կառավարած քրեաօլիգարխիկ համակարգի մի մեծ կերակրատաշտ՝ արտաքին պարտքի հաշվին: Տարիներ շարունակ ընթացող շինարարության պայմաններում կառուցված է ընդամենը մի քանի տասնյակ ԿՄ, այն էլ որակական էական խնդիրներով: Ճանապարհի ընդհանուր երկարությունը պետք է լինի մոտ 550 կմ՝ Իրանի սահմանից մինչև Բավրա՝ հայ-վրացական սահման:

Թավշյա հեղափոխությունից հետո նախագածի իրականացումը բախվեց ոչ միայն քրեական գործերի միջոցով «զտման» խնդրին, այլ նաև կորոնավիրուսի համաճարակին: Այժմ կառավարությունը հայտարարում է ծրագրի ընթացքը վերսկսելու և նոր ներդրողներ ներգրավելու մասին, որի շրջանակում էլ թերևս տեղի է ունեցել քննարկումը նաև իրանցի նախարարի հետ: Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղին Հայաստանի համար ենթակառուցվածքային թերևս միակ առարկայական հնարավորությունն է Պարսից ծոց-Սև ծով գաղափարի ուղղությամբ գործնական քայլերի համար: Միևնույն ժամանակ, առանձին ուշադրության է արժանի թերևս այն, որ իրանցի նախարարը Երևանում խոսել է նաև երկաթուղային ենթակառուցվածքների, մասնավորապես Թավրիզ-Ջուլֆա և Երևան-Թբիլիսի հատվածների կիրառման մասին: Այստեղ բնականաբար հարց է առաջանում, թե ինչ դիտարկում ունի Իրանը Ջուլֆա-Երևան այսպես ասած հատվածի մասին: Այն ԽՍՀՄ տարիներին կապվել է Նախիջևանով: Հասկանալի է, թե թե այդ հանգամանքը ինչ քաղաքական իրողությունների է բախվում այժմ: Իրանն արդյո՞ք փորձում է այդ ուղղությամբ որևէ բան պայմանավորվել Երևանի և Բաքվի հետ, հաշվի առնելով այն, որ Իրանի ճանապարհների և տրանսպորտի նախարարի Հայաստան այցին փաստորեն անմիջապես հաջորդում է արտգործնախարար Զարիֆի Բաքու և Երևան այցը: Իրանը գուցե ինտենսիվ պատրաստվում է պատժամիջոցների չեղարկմանը, որի մասին ազդարարել է Վիեննայի բանակցության առիթով:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում