Monday, 19 04 2021
Արման Թաթոյանն Ադրբեջանում պահվող հայ գերիների հարցով նամակ է հղել միջազգային կառույցներին
13:51
Ազատ ոճի ըմբշամարտի հավաքականը կորուստներով է մոտենում Եվրոպայի առաջնությանը
Բոլոր հիվանդանոցներում մահճակալային ֆոնդը սպառված է․ Ռոմելլա Աբովյան
Թուրքիայում ցեղասպանությունը ժխտող միջազգային գիտաժողով կանցկացվի
Ապրիլի 24-ի միջոցառումների համար շուրջ 70 միլիոն դրամ է հատկացվել․ Արայիկ Հարությունյան
Թուրքական լրատվամիջոցները հեռացրել են Թուրքիայում «Սպուտնիկ V»-ի արտադրությունը հաստատելու մասին հոդվածը
Արմեն Սարգսյանի արածը նման է քաղաքական դեմարշի
13:33
Մակրոնը հայտարարել է, որ «Սպուտնիկ V»-ի կիրառումը չի լուծի պատվաստման արագացման հարցը Եվրամիությունում
Տոկիո-2020. Քանի մարզիկ կներկայացնի Հայաստանը. ակնկալվող մեդալների քանակը
13:28
Աշխարհում կորոնավիրուսի դեպքերի թիվը գերազանցել է 140 միլիոնը. ԱՀԿ
Ի՞նչ միջոցառումներ են նախատեսված Երևանում ապրիլի 24-ին
13:21
Բայդենն ամերիկացիներին հորդորել է չհապաղել կորոնավիրուսի դեմ պատվաստման հարցում
Ուղիղ. Արցախում ծառայող զինվորների հարազատներին վարչապետը հրավիրել է հանդիպման
Դեսպան Մինասյանն ու Ռումինիայի հայ կաթոլիկ համայնքի առաջնորդը քննարկել են Արցախի դեմ Ադրբեջանի սանձազերծած պատերազմի հետևանքները
ԱՄՆ պատժամիջոցները՝ ընդդեմ Ռուսաստանի, կօգնեն Հայաստանին ազատվել ռուսական գաղութային լծից
12:58
Կոլումբիայի փրկարարները 11 հանքագործների մարմիններ են հանել հանքահորից
Ուզում ենք վարչապետը մեզ մի դրական պատասխան տա․ ժամկետային զինծառայողի մայր
Խաղաղապահների մասնակցությամբ Ստեփանակերտում անց է կացվել Հաղթանակի օրվան նվիրված շքերթի փորձը
Տեսնենք մեր վարչապետը ինչ կասի․ ժամկետային զինծառայողի ծնողները կհանդիպեն Փաշինյանի հետ
12:35
Օսթինում երեք մարդ Է զոհվել գնդակոծության հետևանքով
ՊՆ-ն խորը քնի մեջ է․ վարչապետին սուտ են զեկուցում․ ժամկետային զինծառայողի հայր
12:20
«Գալաքսի» ընկերությունների խումբը 2020 թվականին ավելի քան 11,5 միլիարդ դրամի հարկային վճարումներ է կատարել
Նախագահը մի շարք օրենքներ է ստորագրել
12:01
Եվրոպական առաջատար ակումբները հայտարարեցին Սուպերլիգայի ստեղծման մասին
Ալիևի վրա ամերիկա-ռուսական ճնշման ուրվագիծը
Մեղադրանք է առաջադրվել Իսրայելում ՀՀ դեսպանին
11:40
Բրիտանիան նոր օրենք է մտցնում Ռուսաստանի և Չինաստանի դեմ պայքարելու համար․ Times
«120 grammi» ընկերությունը կապ չունի Ադրբեջանում «Հաղթանակի թանգարանի» կառուցման հետ․ ԱԳՆ
«Տղա՛ս, թուրքը թուրք է, ի՛նչ ալ ընէ, խօսի կամ գրէ, պէտք չէ վստահիլ թուրքին»․ Արամ Ա
ՀՀ-ում COVID-19-ի 298 նոր դեպք է գրանցվել․ մահացել է 17 մարդ

Մենք չպետք է թույլ տանք թուրքական աշխարհները միացնող միջանցքի բացումը, դա մեզ ոչինչ չի տալու

«Առաջին լրատվական»-ի հարցերին պատասխանել է ՄԱՀՀԻ ասոցացված փորձագետ, իրանագետ Էմմա Բեգիջանյանը։

– Տիկին Բեգիջանյան, տեսակետ է հնչում, որ Հայաստանի՝ միջազգային «Հյուսիս-հարավ» տրանսպորտային միջանցքին միանալու բոլոր խոսակցությունները փուչ են, քանի դեռ Հայաստանը չի կառուցել իր սեփական «Հյուսիս-հարավ» ճանապարհային միջանցքը, կամ Իրան-Հայաստան երկաթուղին: Ինչպե՞ս եք գնահատում նման մոտեցումը, և որքանո՞վ է իրատեսական նման բան ակնկալել հիմա:

– Ես միշտ ասել եմ, որ Հայաստան-Իրան երկաթուղին պետք է շատ վաղուց կառուցվեր, եթե Իրանը նման հնարավորություն ունենար: Իրանը այդ հնարավորությունը չունի: Հայաստանն էլ իր հերթին առանձնապես ջանքեր չգործադրեց այդ ուղղությամբ, բայց հիմա, ըստ երևույթին, դա շատ հարցական է, հատկապես այն զարգացումների ֆոնին, որ մենք տեսնում ենք: Մասնավորապես, Իրանը միացել է Ադրբեջանում ներդրումների գործընթացին, շուրջ 500 մլն դոլարի ներդրումերի մասին է խոսվում: Հետևաբար, այդպիսի երկաթուղու կառուցման հեռանկար չի երևում, որ որևէ մեկը դա կանի, հատկապես որ Հայաստանն էլ ավելի շատ շահագրգռված է ապաշրջափակել բոլոր ճանապարհները: Ամենակարևորն այն է, որ Թուրքիան և Ադրբեջանը արդեն թրենդներ են հայտարարում, արդեն որոշում են, թե ինչպես պետք է կառուցեն և այլն: Ընդ որում, նրանք արդեն խոսում են ոչ թե տրանսպորտային ճանապարհի մասին, ինչպես նշված է եռակողմ հայտարարության մեջ, այլ բացահայտ խոսում են միջանցք բացելու մասին, որը պետք է թուրքական աշխարհը միացնի: Էրդողանի համար սա անգամ իր միջազգային հարցերի մեջ ամենակարևոր հարցն է: Որովհետև ինքը ներքին շատ խնդիրներ ունի, թուրքական արժույթը զգալիորեն արժեզրկվել է, դոլարի արժեքը հասել է 8 լիրայի, այն դեպքում, երբ 2015-ին ընդամենը 2,5 լիրա էր: Այսինքն՝ այդ ֆոնին թուրքական աշխարհները միացնող միջանցքը շատ կարևոր է իրենց համար, իրենք ամեն կերպ փորձելու են դա իրականացնել: Մենք պետք է դա թույլ չտանք, որովհետև մնացած ճանապարհները մեզ առանձնապես բան չեն տալիս: Մտածել, որ Երևանից գնաս Բաքու, Բաքվից նոր Մոսկվա, անգամ ծիծաղելի է, էլ չեմ ասում, որ հարցական է՝ արդյո՞ք դու այդ ճանապարհով տեղ կհասնես, թե՞ ոչ: Բայց մյուս կողմից Հայաստան-Իրան ավտոմայրուղին, որ կառուցում ենք, դա պետք է անպայման արվի, որովհետև դրանում նույնիսկ այսօր շատ շահագրգիռ է Վրաստանը: Որովհետև, երբ Իրանի ԱԳ նախարար Զարիֆը տարածաշրջան էր այցելել, Վրաստանի նախագահը հիմնականում շեշտը դրել էր Պարսից ծոց-Սև ծով ճանապարհի վրա: Այսինքն՝ դա կարող է լինել Հայաստանով, ոչ թե Ադրբեջանով:

Իրանում Հնդկաստանի դեսպանը հայտարարել է, որ ծրագրում են Չաբահարի արևմտյան մասը և Հնդկական օվկիանոսը ՀՀ տարածքով միացնել և ստեղծել «Հյուսիս-հարավ» միջանցքը:

– Սրա մասին խոսվել է: Առավել ևս այսօր Հնդկաստանը շահագրգիռ է այս նախագծի իրականացմամբ, քանի որ Ադրբեջանը հստակ հայտարարեց, որ Քաշմիրի հարցում կանգնած է Պակիստանի կողքին, ինչպես Պակիստանը Ղարաբաղի հարցում կանգնած է Ադրբեջանի կողքին: Այսինքն՝ սա ավելի է շահագրգռում Հնդկաստանին այդ առումով, և մեր շահերը այս դեպքում համընկնում են Հնդկաստանի շահերի հետ: Դրա համար մենք պետք է ուշադիր լինենք, թե որտեղ են մեր շահերը համընկնում այս կամ այն երկրի շահերի հետ, որ այդ ուղղությամբ աշխատենք: Այնպես որ, եթե այդ մայրուղին, գուցե նաև երկաթգիծը կառուցվեն, թերևս Հնդկաստանն էլ շահագրգիռ լինի Հայաստան-Իրան երկաթուղու մեջ ներդրում կտարել: Ցավոք, մեր կառավարությունը երբևէ լուրջ չի վերաբերվել այս հարցերում՝ ոչ նախկինները, ոչ ներկաները:

Ըստ էության, այդ ուղղությամբ կոնկրետ մշակած ռազմավարություն չունե՞նք:

– Այո՛, չունենք, ես չեմ տեսել որևէ նման բան: Ասենք՝ մեկը հարց է տալիս, ենթադրենք, ինչ-որ պաշտոնյայի, նա էլ պատասխանում է՝ այո՛, մենք այդ ուղղությամբ աշխատում ենք, և այդքանով թեման ավարտվում է: Եթե հարց չտաս, որևէ մեկն այդ մասին չի խոսում: Չի խոսում, որովհետև նման բան պարզապես չկա: Կոնկրետ հիմա Հնդկաստանը շատ հետաքրքրված է այդ հարցով, հատկապես եթե հաշվի առնենք Աֆղանստանի զարգացումները, որ Թուրքիան շատ մեծ քայլեր է անում, որ Աֆղանստանն էլ իր ազդեցության գոտին դարձնի, շուտով այդ թեմայով Ստամբուլում բանակցություններ են լինելու, արդեն Անկարան բավականին ներդրումներ է անում այդ երկրում: Օրինակ՝ վերջերս Աֆղանստանում մի ջրամբարտակ բացվեց, որի մեջ Թուրքիան մեծ ներդրումներ է արել փաստորեն ընդդեմ Իրանի: Այսինքն՝ բացի Հնդկաստանից, «Հյուսիս-հարավ» միջանցքով շահագրգռված է նաև Իրանը: Մենք է աշխատել ենք հենց այդ ուղղություններով, ոչ թե հույսը դնել Նախիջևանով անցնող երկաթգծի վրա, որը հեռանկարային չէ մեզ համար:

Լուսանկարը՝ Armeniasputnik-ի

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում
new adriver("adriver_banner_525093214", {sid:216038, bt:52, bn:28});