Thursday, 21 01 2021
Thursday, 21 01 2021
19:01
Պաուլո Ֆոնսեկան կարող է հեռանալ «Ռոմայից»
19:00
Բաղդադում ահաբեկչության հետևանքով զոհերի թիվը հասել է 28-ի
Երկրի վիճակն էլ ազդեց Վիգեն Ստեփանյանի առողջության վրա. Վազգեն Մանուկյան
Հանրապետության ողջ տարածքում ջերմաստիճանը կնվազի ևս 7-10 աստիճանով
Մեզ համար անհանգստացնող կլինի, եթե Արցախի հարցը դառնա ռուս-թուրքական հարաբերությունների մի մաս
Կարմիր գծերի սակագները կմնան անփոփոխ. Երևանի քաղաքապետարանը հերքում է տարածվող լուրերը
Մենք կորցրինք ինքնատիպ, եզակի արվեստագետի․ Հակոբ Ղազանչյանը՝ Վիգեն Ստեփանյանի մասին
18:40
Սիեթլում և Փորթլենդում անկարգություններ են տեղի ունեցել Բայդենի պաշտոնակալությունից հետո
Դավաճանության երկու ընկալում կա․ Քննիչ հանձնաժողովի ստեղծումը հրամայական է
ԵԽԽՎ միգրացիայի և տեղահանված անձանց նիստում խոսել եմ ռազմագերիների վերադարձից․ Զոհրաբյան
Զորավարժություն Կարսում. հաջորդը Վրաստանն է
18:20
Մերկելը հայտարարել է Գերմանիայում համավարակի բարդ փուլի մասին
Փշրանքներ. Քոչարի թանգարանում կցուցադրվի մեծ արվեստագետի ուղերձներով ստեղծված տեսաֆիլմ
18:00
Թուրքիայի արտգործնախարարը ժամանել է Բրյուսել
Դոլարն ու ռուբլին նախորդ օրվա համեմատ էժանացել են, եվրոն՝ թանկացել. ԿԲ
ՀՀ և ՌԴ ՊՆ նախարարները քննարկել են գերիների և պատանդների վերադարձի հարցը
Էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանը կգործուղվի Իրանի Իսլամական Հանրապետություն
17:40
Հնդկաստանում այրվել է պատվաստանյութեր մշակող ինստիտուտը
«Սա ինձ համար բարոյական խնդիր էր». դատը շահած Ամատունի Վիրաբյանը չի պատրաստվում այս իշխանությունների հետ աշխատել
Վարչապետի խորհրդականն աշխատանքային հանդիպումներ ունենալու նպատակով կգործուղվի Սյունիք
113 միլիոն եվրո հանրագումար. Ուշագրավ դրվագներ Հենրիխ Մխիթարյանի մասին
Դատարանը ամբողջությամբ բավարարել է Գագիկ Ջհանգիրյանի հայցը
ՀՀ ՄԻՊ. Գերիների վերադարձը պետք է դիտարկվի բացառապես մարդու իրավունքների կամ մարդասիրական գործընթացի շրջանակում
16:40
ԱՄՆ-ը Իրաքից 200 զինվորականների է տեղափոխել Սիրիայի հյուսիս-արևելք. Syria TV
Կառավարությունն առաջարկում է Ամանորին ոչ աշխատանքային դարձնել միայն հունվարի 1-ը, 2-ը և 6-ը
16:20
Մադուրոն ԱՄՆ-ի նոր իշխանություններին հորդորել է դադարեցնել դիվականացնել Վենեսուելային
Գլխավոր դատախազի տեղակալի վերաբերյալ հրապարակման մեջ փաստերը կեղծված են. պարզաբանում
Դատարանի որոշմամբ` Ամատունի Վիրաբյանը կվերականգնվի Ազգային արխիվի տնօրենի պաշտոնում
Նախագահը ստորագրել է կուսակցությունների մասին օրենքը
16:09
Հայ դատի «բայդենյան առաջնահերթությունները»

Իրանը կարող է շատ դրական դեր խաղալ ռազմագերիների և վիրավորների փոխանակման և հումանիտար աջակցություն ցուցաբերելու աշխատանքներում

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցակիցն է իրանահայ քաղաքական մեկնաբան Սահակ Շահմուրադյանը

-Պարոն Շահմուրադյան, Իրանում ՀՀ դեսպանը հանդիպել էր Իրանի ԱԳ փոխնախարար Սեյեդ Աբաս Արաղչիի հետ, քննարկել էին Արցախի շուրջ ստեղծված իրավիճակը: Ձեր կարծիքով՝արդյոք Հայաստանն այսօր այն վիճակում է, որ Իրանի համար հետաքրքրություն կներկայացնի՞։

-Հատկանշական է, որ Իրանի փոխարտգործնախարար Աբբաս Արաղչին արցախյան պատերազմի ընթացում, այցելելով Ռուսաստան, Ադրբեջան, Հայաստան և Թուրքիա, փորձեց Իրանի կողմից պատրաստված՝ Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտությանը լուծում տալու նախագիծը ներկայացնել բախվող կողմերին և պատերազմի մեջ ներգրաված երրորդ երկրին, սակայն Իրանի կողմից առաջարկված նախագծում առկա անորոշությունների և Հայաստանի համար ոչ նպաստավոր պայմանների պատճառով այդ նախագիծն այնքան էլ չողջունվեց դերակատար երկրների և մասնավորապես Երևանի կողմից։ Սակայն, հայկական կողմի համար անշահավետ հայտարարությունով արձանագրված պայմաններում պատերազմի ավարտն անուղղակիորեն ազդել է Իրանի տարածաշրջանային շահերի և առևտրային անվտանգության վրա, ինչի հանդեպ չի կարող անտարբեր մնալ Թեհրանը։

ԻԻՀ ԱԳ նախարարի տեղակալ Սեյեդ Աբաս Արաղչիի հետ նոյեմբերի 22-ին Թերանում կայացած հանդիպման ժամանակ դեսպան Թումանյանն իր զրուցակցին տեղեկություններ է հաղորդել Հայաստանի, Ադրբեջանի և Ռուսաստանի ղեկավարության՝ եռակողմ հայտարարության ընդունումից հետո Հայաստանում և  ԼՂ-ում  ստեղծված իրավիճակի ու ընթացիկ զարգացումների մասին: Ինչպես հայտնի է, հանդիպման ժամանակ քննարկվել են Լեռնային Ղարաբաղում և տարածաշրջանում ստեղծված պայմաններում Հայաստան-Իրան փոխշահավետ և փոխհամաձայնեցված համագործակցության ուղղություններն ու հնարավորությունները: Սա նշանակում է, որ Իրանի համար անչափ կարևորություն ունի իր հյուսիսարևմտյան սահմաններում տեղի ունեցող գեոպոլիտիկ փոփոխությունները և դրանից բխող հետևանքներն՝ Իրանի ազգային անվտանգության, տարածքային ամբողջականության և առավել ևս տնտեսական ու տրանսպորպային անվտանգության վրա։ Ինչպես ավելի վաղ հայտարարել էի, այժմ ուշացումով Իրանը հասկացել է, որ Թուրքիայի և Ադրբեջանի համագործակցությունը կովկասյան տարածաշրջանում, որին ավելացել է նաև Իսրայելի գործոնը, լուրջ սպառնալիք է՝ ուղղված Իրանի ազգային անվտանգության և տնտեսական շահերի դեմ: Թուրքիայի և Իսրայելի ներկայությունը Ադրբեջանում  և թաքֆիրական ահաբեկիչների տեղակայումն Իրանի հյուսիսային սահմանների հատվածում իրոք լուրջ սպառնալիք են ոչ միայն Հայաստանի, այլ նաև Իրանի Իսլամական Հանրապետության անվտանգությանը, և՛ տնտեսական, և՛ քաղաքական շահերին:

Նոյեմբերի 26-ին ԻԻՀ ԱԳՆ Մոհամադ Ջավադ Զարիֆը և Ադրբեջանի ԱԳՆ Ջեյհուն Բայրամովը տեսակոնֆերանսի միջոցով քննարկել են երկկողմ հարաբերությունների վերջին զարգացումները և հետպատերազմյան իրավիճակը տարածաշրջանում: Կողմերն ընդգծել են երկկողմ հարաբերությունների հետագա զարգացման և խորացման անհրաժեշտությունը:

Կարևորն այն է, որ մասնավորապես քննարկվել են Խոդաֆերինի ջրամբարի, Ռաշթ-Աստարա երկաթուղու, Հյուսիս-Հարավ և Արևելք-Արևմուտք միջանցքների շահագործման, երկու երկրների միջև համատեղ գործակցության և այլ  հարցեր: Զարիֆը և Բայրամովը նշել են, որ Իրանի և Ադրբեջանի  ընդհանուր սահմանները խաղաղության, բարեկամության և համագործակցության սահմաններ են և կարևորել են դրանց անվտանգությունը պահպանելու անհրաժեշտությունը:

Թեհրանի նման մոտեցումը ցույց է տալիս, որ Իրանը աստիճանաբար փորձում է համակերպվել Հարավային Կովկասում ստեղծված աշխարհաքաղաքական և անվտանգության առումով անբարենպաստ պայմանների հետ և ավելի սթափ մոտեցում դրսևորել համատեղ շահերն ապահովելու համար։ Ինչպես հայտնի է Իրանը Մերձվոր Արևելքի, Միջին Ասիայի և Հարավային Կովկասի տարածաշրջաններում բազմավեկտոր քաղաքականության է վարում և իր ռազմավարությունը ձևավորում է տարածաշրջանային և աշխարհաքաղաքական փոփոխությունների և առկա ու հետագա զարգացումների համատեքստում։ Ինչ վերաբերում է Իրանի և Հայաստանի անցյալի ու ներկայի հարաբերությանը, անկասկած Հայաստանը կարևոր դեր ունի Իրանի արտաքին քաղաքականության և տարածաշրջանային անվտանգության մարտավարական և ռազմավարական պլաններում և Հայաստանը, որպես կովկասյան տարածաշրջանի դերակատար երկիր՝ միշտ էլ հետաքրքրություն է ներկայացնում Իրանի համար և այժմ ստեղծված պայմաններում, երբ տարածաշրջանային գեոպոլետիկ փոփոխություններն այնքան էլ չեն նպաստում Իրանի շահերին, Թեհրանը կփորձի աշխարհաքաղաքական հավասարումները շրջել իր օգտին և նոր որակ մտցնել իր և Երևանի հարաբերություններում։ Դա բխում է  և՛ Իրանի,  և՛ Հայաստանի շահերից, որի նկատմամբ չպետք է անտարբեր մնան Հայաստանի իշխանությունները։

-Իրանը կարո՞ղ է որոշակի օրակարգ քննարկել Հայաստանի հետ:

-Ոչ թե Իրանը կարող է, այլ հենց Հայաստանն անպայման պետք է որոշակի քաղաքական, գեոպոլետիկ, սահմանային, տրանսպորտային և, ամենակարևորը, հետպատերազմյան ստեղծված իրավիճակը և պատերազմից տուժածներին մարդասիրական օգնության, ռազմագերիների փոխանակման, անհետ կորածների և պատերազմի հտևանքով Հայաստանի և Արցախի ենթակառուցվածքներին հասցված վնասների և շատ այլ հարցերի օրակարգով քննարկումներ անցկացնի իրանական գործընկերների հետ։ Իրանը բազմիցս հայտարարել է, որ տարածաշրջանային հարցերի և Լեռնային Ղարաբաղում խաղաղություն և կայունություն հաստատելու համար պատրաստ է համագործակցել բախվող երկու կողմերի հետ և հաշվի առնելով Իրանի  հարաբերություներն Ադրբեջանի հետ, կարծում եմ, որ Թեհրանը կարող է և ունի այն պոտենցիալ ուժն ու կամքը, Հայաստանին աջակցելու հետպատերազմյան հրատապ հարցերը կարգավորելու համար։ Առնվազն կարող եմ վստահեցնել, որ ռազմագերիների և վիրավորների փոխանակման և փախստականներին հումանիտար աջակցություն ցուցաբերելու աշխատանքներում Իրանը կարող է շատ դրական և մեծ դեր խաղալ բախվող կողմերի միջև։

-Հայ-իրանական հարաբերությունների զարգացման ինչպիսի՞ հեռանկար եք տեսնում հիմա։ Նշվում է, որ Հայաստանի կառավարությունը պետք է պատվիրակություն կազմի գնա Իրան և հումանիտար օգնություն խնդրի այդ երկրի իշխանությունից։ Իրանը պատարստ է այդ օգնությունը տրամադրե՞լ։

-Վերջին 30 տարիների ընթացքում Իրան -Հայաստան հարաբերությունները միշտ էլ եղել են բարեկամական և կառուցողական, և ես չեմ հիշում այդ երկար տարիների ընթացքում որևէ վիճելի հարց առաջացած լինի երկու երկրների հարաբերություններում։ Անկեղծ ասած,  Իրանի պետական այրերը բոլոր իշխանությունների ժամանակաշրջանում դրական են գնահատել Իրանի Իսլամական Հանրապետության և Հայաստանի երկու բարեկամ ժողովուրդների հարաբերությունները և չնայած Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտությանը, միշտ էլ խոստովանել և ընդգծել են, որ Իրան- Հայաստան համատեղ սահմանը Իրանի շրջապատի տարածքի և հարևան երկրների հետ ամենախաղաղ և կայուն սահմաններն են համարվում և Իրանը կապված իր անվտանգության հարցերին, որևէ լուրջ պրոբլեմ չի ունեցել բարեկամ Հայաստանի կողմից։

Ինչ վերաբերում է Հայաստանի կողմից հումանիտար օգնություններ ստանալու նպատակով  պետական պատվիրակություն գործուղելու Թեհրան անհրաժեշտությանը, նշեմ որ այդ առաջարկության կողմնակիցներից եմ եղել նաև ես և համարում եմ, որ դա կարող է օգնել Հայաստանին պատերազմի անհետ կորածների որոնողական աշխատանքներում և ռազմագերիների փոխանակման գործում  Իրանի անվերապահ աջակցությունը ապահովելու համար և այդ աշխատանքներում Իրանի ներգրավածությունը կնպաստի խնդիրների արագ կարգավորմանը, չնայած արդեն հայաստանյան կողմի հասկանալի ձգձգումների պատճառով ժամանակ ենք կորցրել, սակայն հիմա էլ նման քայլը ուշացած չէ և կարող է ազդել տարածաշրջանում հետագա գործընթացների կարգավորման վրա։

Այդ ուղղությամբ պետք է նշել, որ իրանական կողմը ոչ մի պատճառ չունի չհամագործակցել Հայաստանի հետ և այստեղ անհրաժեշտ է հայկական կողմի համապատասխան մարմինների շփումներն ավելացնել Իրանի պետական պաշտոնյաների հետ՝ տեղեկությունների փոխանակման և գործակցության ընդլայնման առումով։

Ինչ վերաբերում է հայ-իրանական հարաբերություններին և հետագա զարգացումներին, կարծում եմ, որ Հայաստանի և Իրանի համար ստեղծված աշխարհաքաղաքական և անվտանգության առումով անբարենպաստ պայմանները կողմերին ստիպում է ավելի սթափ մոտեցում դրսևորել համատեղ շահերն ապահովելու համար։ Այժմ Իրանում, զգալով արցախյան պատերազմի ընթացքում թույլ տված ռազմավարական և քաղաքական սխալները, լուրջ քննարկումներ են ծավալվել Հայաստանի հետ հարաբերությունները վերագնահատելու և վերաիմաստավորելու առումով։

Այստեղ ավելացնեմ, որ վերջին օրերին Իրանի Կարմիր մահիկի ընկերությունը պատրաստակամություն է հայտնել ՝ հումանիտար օգնություն ցուցաբերել Լեռնային Ղարաբաղի փախստականներին։ Իրանի Կարմիր Մահիկի ընկերության ղեկավար Քարիմ Հեմաթին հայտարարել է Կարմիր Մահիկի ընկերության պատրաստակամությունը՝ օգնելու և օժանդակելու Ադրբեջանի և Հայաստանի միջև Լեռնային Ղարաբաղի պատերազմի հետևանքով տեղահանված փախստականներին:

Սա վկայում է, որ Իրանը զգալով իր դիրքերի թուլացումը Կովկասյան տարածաշրջանում փորձում է տարբեր ոլորտներում իր ներկայությունը հաստատել Լեռնային Ղարաբաղում և հետագայում զարգացնել իր տնտեսական հարաբերությունները թէ՝ Հայաստանի և թէ՝ Ադրբեջանի հետ։ Ուստի Հայաստանը չպետք է առիթը կորցնելով թույլ տա Թուրքիային և Ադրբեջանին իրենց տնտեսական և աշխարհաքաղաքական հարաբերությունները խորացնեն ԻԻՀ հետ և օր առաջ պետք է վերանայել և վերադասավորել Իրանի և Հայաստանի հարաբերությունները բոլոր ոլորտներում։

-Պարոն Շահմուրադյան, արդյոք տեղի ունեցածից հետո Իրանը կվերանայի՞ իր պասիվ դերակատարությունը։

-Ինչպես ավելի վաղ հայտարարել եմ, ստեղծված իրավիճակից անհապաղ դուրս գալու նպատակով և դասեր քաղելով անցյալի անգործունյա մոտեցումներից ու երկու բարեկամ երկրի տնտեսական և աշխարհաքաղաքական հարաբերությունների ամրապնդման ուղղությամբ թույլ տված անցյալի բացթողումներից, թե՛   Հայաստանի իշխանությունները, և թե՛ Իրանի Իսլամական Հանրապետությունը, ներկայիս դրությամբ, վերանայելով անցյալի սխալները, օր առաջ պետք է լրջագույն միջոցներ ձեռնարկեն առևտրատնտեսական, քաղաքական, ռազմական, տրանսպորտային, էներգետիկ, մշակութային, գիտատեխնիկական, գյուղտնտեսական և այլ ոլորտներում ռազմավարական ամուր և երկարատև՝  համագործակցությունների ընդլայնման և խորացման նախաձեռնությունների իրականացման ուղղությամբ: Սա երկու բարեկամ և հարևան ժողովուրդների համատեղ շահերից է բխում և, թերևս, վերջին պատերազմը ապացուցեց կողմերին, որ այս կարևոր տարածաշրջանում իրենց պետական գոյությունը վերահաստատելու և բոլոր ուժերը համախմբելու համար պետք է վերանայել անցյալի սխալները և առավել խորացնել քաղաքական, տնտեսական և անվտանգության համագործակցությունները։ Հատկանշելի է, որ Լեռնային Ղարաբաղում տեղի ունեցած աղետալի պատերազմը և դրանց բխող հետագա հարցերը մեծ զդեցություն են թողնելու ինչպես Իրանի և Հայաստանի հարաբերություններում այնպես էլ Իրանի, Թուրքիայի և  Ադրբեջանի հարաբերություններում։ Այստեղ չպետք է միային Իրանին մեղադրել իր պասիվ և սխալ քայլերի և մոտեցումների համար, քանի որ հայկական կողմը ևս նույնքան պասիվ քաղաքականութանն վրեց պատերազմի ընթացքում Իրանի նկատմամբ։ Սեպտեմբերի 27-ից Լեռնային Ղարաբաղում սկսված պատերազմից  մինչև նոյեմբերի 9-ի հրադադարի հաստատումը, Իրանի կառավարության պաշտոնատար անձինք, արտաքին գործերի նախարարությունը, սահմանապահ ուժերը և ԻՀՊԿ-ի և բանակի ուժերն ու բարձր հրամանատարությունը հետևել են պատերազմի ընթացքին և հետագա զարգացումներին։ Սակայն Հայաստանի իշխանությունների և մասնավորաբար ՀՀ Արտաքին Գործերի նախարարության կողմից ոչ մի դիմում չներկայացվեց Իրանին աջակցության կամ միջնորդական դերակատարության վերաբերյալ, դեռ ավելին թեև ուշացումով և պատերազմի երկրորդ փուլում, ի հարկե ռազմավարական սխալ հաշվարկով և ադրբեջանամետ մոտեցումով, սա Իրանի ԱԳՆ էր, որ միջնորդական նախձեռնությամբ հանդես եկավ արցախյան պատերազմին վերջ տալու և խաղաղություն հաստատելու համար։

Իրանի ծրագիրը հիմնված է տարածաշրջանային առկա իրավիճակի, տարածաշրջանի ազդեցիկ երկրներ Իրանի, Ռուսաստանի և Թուրքիայի մասնակցությամբ՝ Լեռնաին Ղարաբաղի հակամարտության լուծման ուղղթյամբ բանակցային գործընթացի մոտեցման վրա: Իրանն այս ծրագրով առաջարկում է տարածաշրջանային համագործակցության միջոցով հասնել հակամարտության կարգավորմանը, ապահովելով բոլոր կողմերի  պահանջները։

Ստեղծված իրավիճակում, Իրանին անհանգստացնում է Արցախ իրանական սահմաններում թաքֆիարական ահաբեկիչների ներկայությունը և Իսրայելի լրտեսական հավանական գործողությունները իր սահմանմերձ շրջաններում։ Փաստերը վկայում են, որ Իսրայելը  ոչ ուղղակի ներգրավվածությամբ պատերազմում,  փորձում  է ինչ-որ կերպ  թեժացնել  իրավիճակը տարածաշրջանում, որպեսզի ԱՄՆ-ի աջակցությամբ նոր խաղադաշտ պատրսատի Իրանի դեմ ուղղված իր հատուկ ռազմավարական նպատակների իրականացման համար: Զգալով այս անմիջական վտանգն իր սահմանների մոտ, որի մեկ դրսևորումն հենց տեղի ունեցավ նոյեմբերի 27-ին, Թեհրանի շրջակայքի Դամավանդ շրջանում   Իրանի ՊՆ հետազոտության և նորարարության կազմակերպության ղեկավար Մոհսեն Ֆախրիզադեի դեմ ահաբեկչական մահափորձի ակտը, որի արդյունքում զոհվեց ատոմային գիտնական Մոհսեն Ֆախրիզադեն։

Իրանի համար արդեն պարզվել է, որ Ադրբեջանը երկար տարիներ Իսրայելից գնել է անօդաչու թռչող սարքեր և տարբեր տեսակի զենք և զինամթերք: Այս տեսանկյունից Իսրայելը դիտարկվում է, որպես Ադրբեջանի ռազմավարական գործընկեր, ուստի Իրանը չի կարող Ադրբեջանին դիտել որպես վստահելի գործընկեր: Ոստի Իրանը անպայման կփորձի Ռուսաստանի օգնությամբ իր հարաբերությունները բալանսավորել Թուրքիայի և Ադրբեջանի հետ տարածաշրջանում և անվտանգության ոլորտում վերանայել իր հարաբերությունները Հայաստանի հետ։

Մյուս կողմից, հաշվի առնելով Հայաստան-Իրան հարաբերությունների և տնտեսական կապերի ու գործակցության կարևորությունը երկու հարևան և բարեկամ երկրների համար և հաշվի առնելով Իրանի կարևորությունը Հայաստանի համար, որպես տարածաշրջանի միակ մուսուլման բարեկամ երկիրը, և նմանապես Հայաստանի կարևորությունը Իրանի համար, որպես միակ քրիստոնյա վստահելի հարևան և ԵԱՏՄ-ում աղդեցիկ և դերակարար երկիր ու Ռուսաստանի դաշնակից, որի սահմանների կողմից ոչ մի վտանգ չի սպառնում Իրանին, պետք է ասել, որ երկու կողմերի առևտրական, տնտեսական, քաղաքական և անվտանգային ոլորտներում համագործակցությունները իրոք անբավարար են և պետք է այդ ուղղությամբ շատ լուրջ քայլեր ձեռնարկել:

Հետևաբար արցախյան վերջին պատերազմի առաջացման և դրա հետևանքների ու ազդեցությունների ամբողջ փաթեթը, կարիք ունի պարզաբանման և ստուգման, որի համար անհրաժեշտ է հայկական և իրանական  կողմերի պաշտոնական և պետական անձանց շփումները և իրավապահ մարմինների ու սահմանապահ ուժերի սերտ համագործակցությունը։ Դա կարող է օգնել կողմերին այսուհետ ճիշտ ընկալումով ձևավորել Լեռնային Ղարաբաղի հակամրտության շուրջ ստեղծված իրավիճակի գնահատման և ապագ գործումեության քայլերը։

Չնայած Իրանին էմբարգոյի ենթարկելու նպատակով ԱՄՆ-ի կողմից ճնշում է գործադրվում հարևան երկրների վրա, սակայն պետք է հաշվի առնել, որ այս իրավիճակը չի կարող երկար տվել և ԱՄՆ-ում տեղի ունեցած նախագահական ընրրությունների արդյունքում նորընտիր նախագահ  Ջո Բայդենի թիմի իշխանության գալով, ի վերջո Իրանը կարող է հաղթահարել ստեղծված խոչընդոտները և շարունակել իր տնտեսական, քաղաքական, առևտրական և ռազմական համագործակցությունները այլ երկրների հետ:

Այստեղ Հայաստանը օգտագործելով առիթը պետք է փորձի պաշտպանական և ռազմական աջակցության ոլորտում նույնպես համագործակցել Իրանի հետ, հատկապես որ Հայաստանը ռազմական ԱԹՍ-ի և հետախուզական դրոնների նախագծման, արտադրման և օգտագործման բնագավառներում լայն փորձ ու հնարավորություն ունի, որը կարող է կիսել հարևան երկրի հետ:

 

Հեղինակներ
ՆՎԵՐ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆ
ՆՎԵՐ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆ
ԳՈՀԱՐ ՀԱՅՐԱՊԵՏՅԱՆ
ԳՈՀԱՐ ՀԱՅՐԱՊԵՏՅԱՆ
Արթուր Աղաբեկյան
Արթուր Աղաբեկյան
Ժիրայր Ոսկանյան
Ժիրայր Ոսկանյան
Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում