Friday, 19 04 2024
Սահմանազատման հանձնաժողովները մի շարք կարևոր հարցերում պայմանավորվածության են եկել
«ՌԴ-ն նոր բանակցությունների դեպքում չի դադարեցնի ռազմական գործողությունները». Լավրով
208 մլն դրամի անարդյունավետ ծախս. ՊՎԾ-ն խախտումներ է հայտնաբերել դպրոցաշինության ոլորտում
17:49
Սպիտակ տան ներկայացուցիչն ու Ուկրաինայի վարչապետը քննարկել են ռեֆորմները
Իրանն ու Իսրայելը կդադարեն ուղիղ հարվածներ հասցնել. CNN
17:46
Ուկրաինան հայտնել է, որ Դնեպրոպետրովսկի մարզի գնդակոծության հետևանքով կա 8 զոհ
Առաջին անգամ Հայաստանի եւ Ադրբեջանի միջեւ, չորս գյուղերի հատվածում, գոյություն կունենա սահմանազատված պետական սահման. Վարչապետի աշխատակազմ
Հայաստանն ու Ադրբեջանը նախնական համաձայնեցրել են սահմանագծի առանձին հատվածները
Հուշանվեր-թղթադրամների իրացման նոր դեպքեր
17:30
G7-ի երկրները կքննարկեն Իրանին Իսրայելի ենթադրյալ հարվածի շուրջ ստեղծված իրադրությունը
Օտարերկրացի 19-ամյա աղջիկը ճանաչվել է անմեղսունակ. նախաքննությունն ավարտվել է
17:10
ԱՄՆ-ն ՄԱԿ-ի Անվտանգության խորհրդում արգելափակել է Պաղեստինի ընդունումը որպես կազմակերպության լիիրավ անդամ
17:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
16:53
Բլինքենը հայտարարել է, որ G7-ը ցանկանում է թուլացնել Իսրայելի և Իրանի միջև լարվածությունը և պատասխանատվության ենթարկել Թեհրանին
Սիրիայի արևելքում ահաբեկիչների հարձակման հետևանքով զոհված զինվորների թիվը հասել է 29-ի
Շենգավիթի քննչական բաժնում անձի խոշտանգման վերաբերյալ տեղեկությունները իրականությանը չեն համապատասխանում. Գոռ Աբրահամյան
16:50
ԱՄՆ պետքարտուղարության Կովկասի հարցերով խորհրդական Լուի Բոնոն այցելել է Վրաստան
Թուրքիայում 4.5 բալ ուժգնությամբ երկրաշարժ է գրանցվել
Էկոնոմիկայի նախարարը ԱՄԷ դեսպանի հետ քննարկել է տնտեսական հարցեր
Ռուբեն Վարդանյանը հացադուլ է հայտարարել
Սիրիան Իսրայելին մեղադրել է երկրի հակաօդային պաշտպանության օբյեկտներին հարվածելու մեջ
Արարատ Միրզոյանի թիկնապահները ցուցմունք են տվել՝ պատմելով նրա դեմ հարձակման մասին
Միայն վրաց ժողովրդի ճնշմամբ հետ կկանչվի օրենքը, ինչպես մեկ տարի առաջ
16:24
Մենք ուշադիր հետևում ենք Վրաստանի իրավիճակին. Պատել
Մոսկվան այլևս իրավունք չունի խոսելու հայ-ադրբեջանական կոնֆլիկտից. կորցրեց արբիտրի կարգավիճակը
16:09
Իրանը ազատ է արձակել հնդիկ քաղաքացիներին
Հայաստանը ստիպված է լինելու արձագանքել, տալ ռուս խաղաղապահների չորսամյա տեղակայման գնահատականը
15:50
Ուկրաինան կարող է պարտվել 2024թ. վերջին. ԿՀՎ ղեկավար
ՄԻՊ-ը ահազանգ է ստացել Շենգավիթի քննչական բաժնում խոշտանգման դեպքի վերաբերյալ
15:35
G7–ի արտգործնախարարները կոչ են անում բացել Հայաստան-Թուրքիա սահմանը

Անծանոթների խորհրդարանը կամ «լեգիտիմ պատուհասը – 2»

Երեկ ԿԸՀ-ն հաստատել է 7-րդ գումարման ԱԺ 132 պատգամավորների մանդատները ու նշանակել է առաջին նստաշրջանի օրը․ այն տեղի կունենա հունվարի 14-ին։

Համամասնական ցուցակներում էական փոփոխություններ տեղի չեն ունեցել․ ԲՀԿ-ից ինքնաբացարկ առահասարակ չի եղել, «Լուսավոր Հայաստանից» ինքնաբացարկի դիմում են ներկայացրել երկու թեկնածուներ, իսկ «Իմ քայլը» դաշինքում մանդատներից հրաժարվել են այն 18 թեկնածուները, ովքեր աշխատանքը շարունակելու են գործադիր իշխանությունում։

«Իմ քայլը» դաշինքը խորհրդարանում ունենալու է սահմանադրական մեծամասնություն և այս հարթության վրա մյուս երկու խմբակցությունների ներկայությունն ԱԺ-ում ավելի շատ խորհրդանշական բնույթ ունի՝ կայացվելիք որոշումների վրա ազդելու իմաստով։ Այլ խնդիր է, որ ընդդիմադիր խմբակցությունները խորհրդարանական ամբիոնն ու գործունեությունը կարող են օգտագործել՝ քաղաքական օրակարգ ու հասարակական տրամադրություններ ձևավորելու համար։

Սոցիալական ցանցերում նոր ԱԺ-ն բնորոշվել է «անծանոթների խորհրդարան» տերմինով ու թերևս դա լավագույնս բնորոշում է ձևավորված օրենսդիր մարմինը։ Նույնիսկ 1990-ին ձևավորված խորհրդարանում անհամեմատ շատ էին ծանոթ դեմքերը, վառ անհատականությունները։

Նախ՝ 88-ի շարժումը ուներ ավելի քաղաքական հարթակ, որը խորհրդանշվում էր ոչ թե մեկ առաջնորդով, այլ՝ կոլեգիալ ուժեղ մարմնով։ Եվ հետո՝ 1990-ի Գերագույն խորհրդի ընտրություններն անցկացվում էին մաքուր մեծամասնական համակարգով, որտեղ հնարավոր չէր հաղթանակ տանել՝ առանց անհատական որակական տվյալների, խարիզմայի։

Հիմա գործել է միանգամայն այլ տրամաբանություն․ «Իմ քայլը» դաշինքի ու նրա վարկանիշային թեկնածուների բարձր ցուցանիշները պայմանավորված են բացառապես մեկ մարդու՝ Նիկոլ Փաշինյանի բարձր վարկանիշով։

Հենց այստեղից էլ առաջ են գալիս հիմնական ռիսկերը։

Նախ՝ խորհրդարանը կառավարման պառլամենտական համակարգում չի կարողանալու կատարել իշխանության հիմնական կենտրոնի իր սահմանադրական առաքելությունը, որովհետև էությամբ, այսպես ասած, գրպանային է ու ամբողջովին վերահսկվում է վարչապետի կողմից։ Սա կարող է հանգեցնել ինստիտուցիոնալ ճգնաժամի, մանավանդ՝ խորհրդարանում հիմնականում «անծանոթներ» են, որոնք չունեն քաղաքական խարիզմա ու նաև՝ ըստ անհրաժեշտության, գործադիր իշխանությանը հակադրվելու քաղաքական կամք։ Այլ խոսքով՝ նման խորհրդարանը կարող է ստեղծել անվերահսկելի գործադիր իշխանության ձևավորման ու ավտորիտար կառավարման ռիսկեր։ Երևանի այսօրվա ավագանու մեծամասնությունը ձևավորված է նույն սկզբունքով ու ականատեսն ենք, որ 82%-ոց մեծամասնությունը, մեղմ ասած, պատուհաս է դառնում մայրաքաղաքի ու դեմոկրատիայի համար։

Ամիսներ կամ մեկ-երկու տարի անց խորհրդարանը հայտնվելու է անխուսափելի ապալեգիտիմացման սարդոստայնում, որովհետև ԱԺ լեգիտիմության հիմքում Նիկոլ Փաշինյանի բարձր վարկանիշն է, որի օբյեկտիվ անկումն անխուսափելի է։

Մյուս կողմից՝ «կոճակ սեղմող» խորհրդարանը չի կարող դառնալ քաղաքական դիսկուրսի, բանավեճերի հարթակ, ինչը մեծացնում է հնարավորությունը, որ քաղաքական զարգացումները կարող են ծավալվել ԱԺ պատերից դուրս՝ ֆորս-մաժորային իրավիճակներ ծնելու ռիսկերով։

Այս և այլ օբյեկտիվ ու սուբյեկտիվ պատճառներով որևէ մեկը չի կարող հստակ պնդել, թե գործող խորհրդարանը կարող է գործել իր սահմանադրական լիազորությունների ողջ ժամկետում, որովհետև 70%-ոց վստահությունն ամորֆ է ու վաղը կարող է վերածվել համարժեք անվստահության։ Միակ հույսը մնում է այն, որ հեղափոխության թիմը կիրականացնի արդյունավետ կառավարում։

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում