Thursday, 25 04 2024
Հայաստանը և Չեխիան ռազմատեխնիկական ոլորտում համագործակցության պայմանավորվածություններ են ձեռք բերել
10:30
Նավթի գները նվազել են- 24-04-24
10:15
ԱՄՆ-ն պատասխանատվություն ունի կանխելու ևս մեկ Հայոց ցեղասպանություն․ կոնգրեսականների ապրիլքսանչորսյան հայտարարությունները
Լուրերի առավոտյան թողարկում 10։00
10:01
Մենք սգում ենք նրանց, ովքեր սպանվեցին Հայոց ցեղասպանության ժամանակ․ Սամանթա Փաուեր
Անկարան կրկին առաջարկում է 1915-ը թողնել պատմաբանների դատին. նույն ժխտողական թեզերն են
Կամո գյուղում ավտոտնակ է այրվել
Աշխարհի առաջին մասոնական կառույցը այստեղ է՝ ոգեկոչելու ցեղասպանության զոհերի հիշատակը
Տեղումներ չեն սպասվում
«Աշխարհի մեջ երկու հայ հանդիպեն, փոքրիկ Հայաստան դուրս կգա»
«Տարածվել ա, կարդացվել ա, բավարար ա, էլի». ո՞ւմ հորդորով են «զադնի դրել». «Հրապարակ»
Դեսպան չնշանակվեց, կուսակցությունն էլ, փաստացի, գոյություն չունի. «Ժողովուրդ»
«Քարֆուրի» տերերը հեռանում են Հայաստանից. «Հրապարակ»
08:30
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
ԱՄՆ պետքարտուղարությունը դատապարտել է դատական համակարգում առկա վիճակը. «Ժողովուրդ»
Գերիների հարցով կակտիվանան. «Հրապարակ»
Հանիրավի տուգանք գրելու համար՝ պարեկային ծառայութան ղեկավարը պարտվել է դատարանում. «Ժողովուրդ»
Ալիեւը փրկե՞լ է Աղալարովներին Պուտինից. ի՞նչ գնով
Թուրքիայի ԱԳՆ-ն մեղադրել է միջազգային հանրությանը ցեղասպանության հարցում կողմնակալ լինելու մեջ
Ոստիկանության օրինական պահանջը չկատարելու համար բերման է ենթարկվել 96 ցուցարար
ՀՀ ՄԻՊ-ն անդրադարձել է սահմանամերձ բնակավայրերի բնակիչների պաշտպանությանը
00:15
Վիեննայում տեղի է ունեցել հիշատակի միջոցառում
00:00
ՄԻԵԴ-ը և ՄԱԿ-ը երբևէ չեն վճռել, որ Հայաստանն օկուպացրել է Լեռնային Ղարաբաղը․ Եղիշե Կիրակոսյանը հակադարձել է Ադրբեջանի ներկայացուցչին
23:45
Չիլիի Պատգամավորների պալատը ապրիլի 24-ը հայտարարել է Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակի ազգային օր
23:30
ԱՄՆ սենատորի կարծիքով՝ «Այլևս երբեք»-ը պարզապես դատարկ խոսքեր չեն կարող լինել
ՀԱՊԿ-ը անցել է անթաքույց սպառնալիքների
Գերեզմանատան մոտ պայթյուն է տեղի ունեցել․ փրկարարները պայթյունի վայրից հայտնաբերել են տղամարդու դի
Ինքնասպանություն գործած նորատուսցու որդուն սպանել էին 2019թ.
«Հայրենասե՞ր», թե՞ «խուլիգան». Տավուշում թեժ է եղել
ՄԱԿ-ի բանաձևերում ՀՀ-ն չի ճանաչվել օկուպանտ. Ադրբեջանը կեղծում է. Եղիշե Կիրակոսյան

Ի՞նչն է խանգարում Ռուսաստանի և Չինաստանի էներգետիկ գործարքի կայացմանը. Stratfor

Չինաստանում և Ռուսաստանում կրկին խոսում են գազային համաձայնության մասին, որը կկապի երկու երկրները: Առաջին հայացքից ամեն ինչ հեշտ է թվում: Ռուսաստանն աշխարհի խոշորագույն հումք արտահանող երկիրն է: Չինաստանն աշխարհի խոշորագույն հումք ներմուծող երկիրն է: Թվում է, թե դրանք պետք է լինեն երկու երկրներին կապող ամուր տնտեսական հարաբերությունների գրավական, սակայն այդպես չէ:

Երկու կողմերի հասարակական և անգամ մասնավոր քննարկումների թեման եղել է գազի գինը: Չինաստանում ասում են, որ չեն պատրաստվում հազար խորանարդ մետրի համար 100-150 դոլարից ավելի վճարել, քանի որ դա հենց իրենց երկրի ներքին գինն է: Իսկ Ռուսաստանի իշխանությունները պնդում են, որ իրենց 350-400 դոլար գինը նախատեսված է բոլոր երկրների համար: Սակայն այս հարցի միակ լուրջ խնդիրը նախագծի արժեքն է:

Ռուսաստանն ու Չինաստանն ունեն շատ երկար ընդհանուր սահման, սակայն նրանց մեծ բնակավայրերը հեռու են միմյանցից, իսկ բնական գազը Ռուսաստանում շատ հեռու է գտնվում Չինաստանի խիտ բնակեցված շրջաններից: Սակայն Սիբիրի արևելքում գտնվող «Կովիկտինյան» գազային հանքավայրը շատ մոտ է Չինաստանին: Կովիկտան Պեկինից 3000 կմ հեռավորության վրա է, սակայն գազը պետք է ավելի հարավ գնա՝ դեպի Չինաստանի հարավային ափերը: Այսինքն՝ դա ավելացնում է գազատարի երկարությունը ևս 1000-2000 կմ-ով: Միևնույն ժամանակ այդ հանքավայրն այնքան էլ մեծ չէ, որպեսզի որակապես ապահովի Չինաստանի էներգետիկ պահանջները:

Այդ իսկ պատճառով պետք է գնալ դեպի հյուսիս-արևմտյան և Կենտրոնական Սիբիր, ինչն էլ մինչև 9000 կմ-ով կերկարացնի գազատարի ճանապարհը. այն անցնելու է բարդ տեղանքով, և նրա ծախսերը հսկայական են լինելու: Դա նույնը չէ, ինչ կառուցես գազատար ԱՄՆ-ից դեպի Կանադա, որտեղ արդեն գոյություն ունեն վստահելի ավտոճանապարհներ և երկաթուղային ենթակառուցվածքներ: Գազատարը կանցնի ճահիճներով, լեռներով և պիտի շրջանցի Մոնղոլիան: Դա ահռելի նախագիծ է: Ըստ նախնական հաշվարկների՝ այն կարժենա 100 մլրդ դոլար: Իսկ եթե ավելի ռեալ հաշվարկվի, ապա այն կարժենա 300 մլրդ դոլար, ինչի մեջ չի մտնում Չինաստանում ենթակառուցվածքներ ստեղծելը: Չինաստանն այժմ չունի հստակ գազային համակարգ, ինչպես բազմաթիվ այլ երկրներում է:

Հեռավորության և գնի հարցերն ինքնին կարող են բացատրել, թե ինչու են երկու երկրները բանակցում արդեն տասը տարի: Սակայն գոյություն ունի նաև մեկ այլ հանգամանք. այս երկու երկրները միմյանց չեն վստահում: Նրանց միջև կան տարածքային խնդիրներ, թեպետև հիմա համարվում է, որ նրանց հարաբերությունները վերջին 50 տարվա ընթացքում ամենաջերմ փուլում են, սակայն դրանք իդեալական չեն:

Ռուսները հսկակ ցույց են տվել, որ պատրաստ են տասնյակ միլիարդավոր գումարներ ներդնել նախագծերի մեջ, որոնք թույլ կտան քիչ կախվածության մեջ լինել Չինաստանից: Լավ օրինակ է «Արևելյան Սիբիր – Խաղաղ օվկիանոս» նախագիծը, որը սկսվում է «Կովիկտյան» նավթահանքերի մոտ, որտեղից էլ նավթը հասցվում է դեպի խաղաղ օվկիանոս: Ընդհանուր առմամբ դա 50 մլրդ դոլարի արժեք ունեցող նախագիծ է, որի խողովակաշարն ունի 4000 կմ երկարություն, այն ունի նավահանգիստ Խաղաղ օվկիանոսում, նավթամշակման կենտրոն և ընդհանուր հարուստ ենթակառուցվածք, որն անհրաժեշտ էր գազատարի կառուցման համար: Ռուսները կարող էին ավելի կարճ ճանապարհ գցել Չինաստանով, սակայն նրանք նախընտրեցին շրջանցել վեջինիս, գտնել այլ հաճախորդներ և չդառնալ գերի գնին, որը չինացիները կարող էին վճարել կամ չվճարել, եթե հատուկ իրենց համար գազատար կառուցված լիներ:

Անկասկած, երկու երկրների միջև համագործակցությունը կմեծանա, սակայն 200-300 մլրդ դոլարանոց նախագիծը կասկածելի է թվում: Նաև մեծ նշանակություն ունի ժամանակը: Վերջին 35 տարվա ընթացքում ռուսները Յամալից դեպի Եվրոպա իրականցրել են մի մեծ ծրագիր, որն արդեն հասել է շահագործման փուլին, սակայն դրա համար օգտագործվել են միլիարդավոր դոլարներ և 35 տարի ժամանակ: Նույնիսկ եթե չինացիները համաձայնեն իրականացնել այդ նախագիծը, ապա այն շահագործման կհանձնվի 2030 թվից ոչ շուտ:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում