Saturday, 20 04 2024
Տավուշի մի շարք գյուղերի բնակիչներ Կիրանցի հատվածում փակ են պահում միջպետական ճանապարհը
Անկարայում փոթորիկը տապալել է ծառեր և քանդել տանիքներ
19:30
ԱՄՆ–ն համաձայնել է զորքերը դուրս բերել Նիգերից
ԵՊՀ մի խումբ դասախոսներ այցելել են ՊՆ զորամաս
19:00
ԱՄՆ-ի Սենատը հաստատել է օտարերկրացիների հսկողության մասին օրենքը
Երևանում քաղաքացին երկորրդ հարկից ընկել է նկուղային մակարդակում գտնվող հորը
18:30
Ֆինլանդիան ԵՄ-ից փող է խնդրել Ռուսաստանին սահմանակից շրջանների համար
18:15
Սերբիան դեմ կլինի ՄԱԿ-ի գլխավոր ասամբլեայում Սրեբրենիցայի վերաբերյալ սպասվող բանաձեւին
Համապարփակ պաշտպանության ունակ է համախմբված ժողովուրդը. այն, ինչ մեզ պակասում է
Փրկարարներն Աբովյան քաղաքից Նուբարաշեն տանող ճանապարհի հարակից ձորակից դի են դուրս բերել
Իրանը ռևերանս արեց ՌԴ-ին և Թուրքիային. ԵՄ ներկայության ընդլայնումը միանշանակ խնդիրներ է բերելու
ԵՄ անդամ դառնալու դեպքում Վրաստանը կվերանայի «օտարերկրյա գործակալների մասին» օրենքը
Արևմուտքը չի ուզում տեսնել փլուզվելու գնով շրջադարձ կատարող Հայաստան
Ապօրինի զենք-զինամթերքի կամավոր հանձնման միջոցառումները շարունակվում են
Ինչ հարց են լուծել Հայաստանն ու Ադրբեջանը
Թուրքիան և Եգիպտոսը համակարգում են Գազայի հատված օգնություն հասցնելու ջանքերը․ Հաքան Ֆիդան
16:30
Դելիմիտացիա Տավուշում. ռիսկեր և հնարավորություններ
16:15
ԱՄՆ Ներկայացուցիչների պալատը պատրաստվում է հաստատել Ուկրաինային շուրջ 61 մլրդ դոլարի ռազմական օգնության փաթեթը․ BBC
16:00
ԱՄԷ-ն կարծում է, որ Պաղեստինի անդամակցությունը ՄԱԿ-ին կնպաստի տարածաշրջանում խաղաղ գործընթացին
Դպրոցում աշակերտը պնևմատիկ ատրճանակով կրակոց է արձակել իր հետ վիճաբանողների ուղղությամբ
Գազայի հատվածում Իսրայելի օպերացիայի հետևանքով մեկ օրում 37 մարդ է զոհվել
Ժողովուրդ ջան, ձեզ խաբող չկա, ձեր հետևից սև գործ անող չկա. Վահե Ղազարյան
Պատրաստվում ենք դե յուրե հիմնավորել Արծվաշենի՝ Հայաստանի մաս լինելը. վարչապետ
Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանապահ ծառայությունների ղեկավարները պետք է պայմանավորվեն, թե ծառայությունը ոնց են իրականացնելու. Փաշինյան
Պետք է երկուստեք ապահովենք, որ սահմանի երկու կողմերում մարդիկ ապահով ապրեն. ՀՀ վարչապետ
Փաշինյանը վստահեցրեց՝ եթե սահմանազատման գործընթացում ինչ-որ տների հետ կապված խնդիր լինի, պետությունը նոր տներ կկառուցի
Կան ուժեր, որոնք ուզում են, որ Հայաստանի պետականությունը զարգանա ֆորպոստի տրամաբանությամբ․ Նիկոլ Փաշինյան
Փաշինյանը կարծում է, որ Հայաստանի ու Ադրբեջանի վերջին պայմանավորվածությունը նվազեցրել է անվտանգային ռիսկերը սահմանի երկայնքով
Սա ձեռքբերում է Ադրբեջանի համար, բայց սա էական ձեռքբերում է նաև Հայաստանի համար․ Նիկոլ Փաշինյան
Վրաստանում շարունակվում են բողոքի ակցիաներն՝ ընդդեմ «Օտարերկրյա ազդեցության թափանցիկության մասին» օրենքի

Եթե Բոչելլիին Երևան բերելով կարող ենք 15 տարի պահել մեր նվագախումբը՝ հարց է առաջանում

Նոյեմբերի 15-ին «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում տեղի կունենա դաշնամուրային աննախադեպ համերգ. այդ օրը հանդիսատեսը բեմում կտեսնի միանգամից 4 դաշնակահարի: «Առաջին լրատվական»-ի հետ զրույցում Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր Վահան Մարտիրոսյանը ներկայացրեց, թե ովքեր կլինեն բեմում ու ինչ ծրագրով հանդես կգան:

– Պարոն Մարտիրոսյան, այդ օրը ի՞նչ է սպասվում հանդիսատեսին:

Սպասվում է մի եզակի համերգ, որը Հայաստանում վաղուց տեղի չի ունեցել ու շատ երկար ժամանակ տեղի չի ունենա: Սկսվում է մեկ դաշնամուրով, հետո միանում է երկրորդը, հետո՝ երրորդը, ապա՝ չորրորդը, և վերջապես չորսով Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբի հետ միաժամանակվերջացնում ենք համերգը:

– Ո՞րն է համերգի յուրահատկությունը՝ բեմում չորս դաշնակահարով հանդես գա՞լը, թե՞ համերգային ծրագիրը:

– Երկուսն էլ շատ հետաքրքիր են: Դուք արդեն մեկ դաշնամուրով լսել եք, գիտեք՝ ինչպես է, չորս դաշնակահարով պատկերացրեք՝ ինչ հնչողություն կլինի դահլիճում: Այդ օրը կհնչի Բախի դաշնամուրի 4 կոնցերտը, ու ծրագիրը կեզրափակվի Ռավելի աշխարհահռչակ Բոլերոյով, որը Հայաստանում առաջին անգամ կհնչի 4 դաշնամուրային տարբերակով:

– Ի՞նչ սկզբունքով եք ընտրել դաշնակահարներին: Սվետլանա Նավասարդյանն է լինելու այդ օրը Ձեզ հետ, մյուսներն արտերկրից են:

– Սկզբունքը հետևյալն է՝ ես որոշեցի շուրջս հավաքել իմ բոլոր սիրելի երաժիշտներին: Երկուսը գալիս են Ֆրանսիայից, որոնցից մեկի հետ ես սովորել եմ Փարիզի կոնսերվատորիայում, մյուսն ավելի երիտասարդ է, որի հետ ընկերացել եմ Ֆրանսիայում, իսկ չորրորդը Սվետլանա Նավասարդյանն է, որը 7 տարեկանից եղել է իմ կողքին ու մանուկ տարիներից շատ խորհուրդներ է տվել որպես դաշնակահար: Դա միաժամանակ ստեղծում է երկու տիպի կամուրջ՝ Ֆրանսիա ու Հայաստան, և մյուս կողմից՝ սերնդային կամուրջ:

– Դասական արվեստը սովորաբար համարվում է թանկ հաճույք, հարուստ երկրների մենաշնորհ: Արդյոք մեր երկիրը ունի՞ դասական արվեստը զարգացնելու հնարավորություն:

– Իհարկե, ես չէի ասի, թե դա թանկ հաճույք է: Պոպուլյար երաժշտությունը տասն անգամ ավելի թանկ արժե: Այսօրվա այն շոուները, որ կարողանում են անել փոփ երաժշտությունում, այն գումարը, որ պետք է այդ շոուների համար, դրա կեսը բավական է մի օպերա բեմադրելու համար: Դա այդքան էլ գումարային խնդիր չէ: Հայաստանում ունենք գործող օպերային թատրոն, ունենք ֆիլհարմոնիկ նվագախումբ, մի քանի այլ նվագախմբեր, որոնք գործում են: Պետք չէ դրանից դրամա սարքել:

– Ցուրտ ու մութ տարիներին դրանք շարունակել են գործել: Արդյոք մեր ժողովուրդն ունե՞ր այդ հոգևոր սննդի պահանջարկը:

-Երաժշտությունը և արվեստը հոգեկան սնունդ են: Եթե չունեք իսկական սնունդ, զրկվել նաև հոգեկան սննդից՝ քիչ դժվար կլիներ: Դա է երևի, որ մարդկանց թույլ տվեց դիմանալ այդ մութ ու ցուրտ տարիներին:Գերմանիան Երկրորդ համաշխարհային պատերազմի տարիներից հետո, երբ իրենց գումար տվեցին, առաջին հերթին վերականգնեցօպերային թատրոնը: Երբ հարցնում էին՝ ինչո՞ւ եք օպերան վերականգնում, ժողովուրդը հաց չունի ուտելու, ասում էին՝ թողեք ժողովուրդը հոգեպես սկսի ապրել, իսկ մնացածը ժամանակի ընթացքում ինքնըստինքյան կգա: Արվեստը եթե վերացնենք, ազգն արդեն ազգ չի լինի:

– Առաջին հայացքից մշակութային կյանքը աշխույժ է՝ դասական արվեստի փառատոները մեկը մյուսին հաջորդում են: Արդյոք այդ քանակը որակ ապահովո՞ւմ է:

-Գիտեք՝ քանակը վատ չէ, թող լինի, որքան շատ՝ այնքան լավ: Ես հասցնում եմ հետևել մի քանի փառատոների, որտեղ որակն էլ է ներկա՝ «Երևանյան փառատոնը», «Հեռանկարները», որտեղ բավական որակյալ երաժիշտների հետ են աշխատում: Թող ունկնդիրն ինքն էլ ունենա իր սեփական կարծիքը:

Տարածված կարծիք կա, թե դասական արվեստի նկատմամբ հետաքրքրությունը ամբողջ աշխարհում նվազում է:

– Համամիտ չեմ, քանի որ մեր դահլիճները միշտ լեփ-լեցուն են: Խնդիր չի եղել: Հայաստանում մի քիչ տարբեր է, քանի որ դահլիճում տեսնում ենք տարբեր տարիքի ունկնդիրների, իսկ արտերկրում հանդիպում ենք երրորդ սերնդի ունկնդրի: Գիտեք, 50-ն անց մարդիկ միշտ ել կլինեն մեր համերգներին: Մեր համերգներին տեսնում ենք նաև բազմաթիվ երիտասարդների, ինչն ինձ շատ է ուրախացնում: Արտասահմանում նրանք փոքր-ինչ քիչ են գնում համերգների, բայց գալիս է մի տարիք, որ մարդիկ ուզում են հոգեպես հարստանալ, իսկ դա միայն դասական երաժշտությունը կարող է նրանց տալ:

– Պարոն Մարտիրոսյան, համամի՞տ եք, որ ներկայում կա ստեղծագործողի ճգնաժամ: Դասական արվեստում նոր անուններ ի հայտ գալի՞ս են, ու եթե այո, ապա ինչո՞ւ դրանց մասին տեղյակ չենք: Մեզանում նոր կոմպոզիտորների գործերը որտե՞ղ են հնչում:

– Դա միշտ խնդիր է եղել: Մերօրյա կոմպոզիտորը ավելի մեծ խնդիր է ունեցել կատարվելու, քան դասական կոմպոզիտորները: Օրինակ՝ Բեռլիոզին 1900-ականներին Ֆրանսիայում շատերն էին դեմ: Նրա երաժշտությունը երբեմն կատարվում էր, երբեմն՝ ոչ: Մոցարտին գալիս, ասում էին՝ օպերայիդ մեջ շատ նոտա ես գրել, կրճատիր,Շոստակովիչին չէին թողնում ստեղծագործել:Միշտ էլ այդ ճգնաժամը եղել է, բայց ես 100 տոկոսով համոզված եմ, որ այսօր ապրում ենք մի ժամանակում, ինչ ապագայի մոցարտները և բրամսները: Պարզապես ժամանակ է պետք: Հանճարն այնպիսի բան է, որ ժամանակն է ֆիլտրում:

Մեզանում կա՞ն երիտասարդ կոմպոզիտորներ, որոնք այսօր էլ ստեղծագործում են:

-Իհարկե՝ կան, Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը հաճախ է կատարում ժամանակակից կոմպոզիտորների գործեր, ես միշտ եմ ասում՝ իմ դուռը բաց է նրանց առաջ, նրանք կարող են իրենց գործերը բերել, ու մենք առանց որևէ խնդրի դրանք կկատարենք: Աշխարհում էլ է հաճախ կատարվում: Հարցն այն է, թե ժամանակակից կոմպոզիտորի մահից հետո իր աշխատանքները կշարունակվե՞ն կատարվել, թե՞ չէ, իսկ դա ցույց կտա միայն ժամանակը:

– Դասական երաժիշտների ցածր աշխատավարձերը արդյոք չե՞ն խանգարում վերջիններիս ստեղծագործելու: Հակառակ դեպքում՝ նրանք պարզապես արտագաղթում են:

-Արտագաղթը մեծ խնդիր է մեզ համար: Իմ նվագախմբից արդեն մի քանի հոգի գնացել են, ստիպված նորից հայտարարություն ենք տվել, մրցույթներ ենք անում, նոր մարդիկ ընդունում: Իհարկե, մեծ խնդիր ունենք աշխատավարձերի առումով, այն չի բավականացնում: Երաժիշտը հանգիստ ստեղծագործելու համար պետք է հոգեպես հանգիստ լինի: Նա նվագելիս չպետք է մտածի, թե մեկ ժամ հետո որտեղից է գնելու հերթական երշիկը, կամ եթե երեխան կոշիկ կամ շոր չունի՝ որտեղից գումար գտնի: Դա խանգարում է երաժշտին 100 տոկոսով տրվել իր աշխատանքին: Բայց միաժամանակ,   արվեստը գումարի հետ կապ չունի: Դա չի նշանակում, որ եթե մարդը քիչ փող ունի, նա վատ երաժիշտ է, ընդհակառակը՝ կարող եք լինել շատ աղքատ և շատ լավ նվագել: Կարող եք լինել հարուստ ու չկարողանալ նվագել:

Արտագաղթող երաժիշտներին ովքե՞ր են գալիս փոխարինելու:

-Երիտասարդները, պարզապես նրանց մեջ էլ գոյություն ունի այդ արտագաղթը: Երբ երիտասարդը մի փոքր հաջողության է հասնում, գնում է արտասահման՝ իմանալով, որ այնտեղ ավելի լավ կապրի,քան այստեղ:

Այս տեսանկյունից ապագան Ձեզ ինչպե՞ս է ներկայանում:

– Քանի դեռ նվագախմբերը գործում են, մենակատարները գալիս են, դասական արվեստը գործում է՝ հետաքրքրությունը կմնա: Իսկ որակը ստանում ենք: Դա մեր աշխատանքն է: Մենք պետք է կարողանանք մեր երաժշտությունը, մեր արվեստը պահել մեր արյան գնով:

Ի՞նչ մշակութային քաղաքականությամբ են առաջնորդվում նվագախմբերը:

– Գիտեք՝ մշակութային քաղաքականությունը որն է: Մեզ ոչինչ ավելի պետք չէ, քան դրամ: Եթե ֆիանանսապես ապահովլինենք, ոչ մի ուրիշ խնդրի կարիք չենք ունենա: Շատ հոյակապ երաժիշտներ ու ապագա երաժիշտներ կունենանք, եթե նրանք հասկանան, որ սովից վերջում չեն մահանա: Առանց գումարի շատ դժվար է: Գումարով այս երկրում ամեն ինչ շատ հեշտ կլինի անել:

– Վերջերս զեկույց հրապարակվեց, որում Հայաստանը ամենաթշվառ երկրների ցանկում առաջին հորիզոնականներում էր:

– Դուրս եկեք փողոց և հաշվեք, թե քանի «Բենթլի» կտեսնեք ամեն քառակուսի մետրի վրա: Ես, ապրելով Փարիզում, այդքան «Բենթլի» տեսած չկամ: Ես չգիտեմ՝ այդ ինչ թշվառության մասին է խոսքը: Իհարկե՝ կա, բայց գումարը մի քանիսի մոտ է: Ես քաղաքական գործիչ չեմ, ես երաժիշտ եմ: Այդ հարցերի պատասխանները, ցավոք, ես չունեմ:

– Մեր երկրի համար արդյոք շռայլություն չէ՞ դրսից հրավիրել երաժիշտների, հրավիրյալ երաժիշտների մասնակցությամբ համերգներ տալ: Դա շռայլությո՞ւն է, թե՞ անհրաժեշտություն:

– Միաժամանակ երկուսն էլ՝ թե՛ շռայլություն է, թե՛ անհրաժեշտություն: Մենք չենք կարող մեր ունկնդրին զրկել այդ մեծ երաժիշտներից, ինչո՞ւ նրանց պետք է միայն հեռուստատեսությամբ տեսնեն: Իրենք կարող են ներկա գտնվել այդ մարդկանց համերգին, մոտենալ, խոսել, զգալ, թե ինչպես է անցնում մեծանուն երաժիշտների մասնակցությամբ համերգը: Շատ կարևոր է, որ հայտնի նվագախմբեր են գալիս դրսից՝ Վիեննայի, Ամստերդամի ֆիլհարմոնիկ նվագախմբերն էին եկել: Մեր ունկնդիրն էլ ունի աշխարհի լավագույն նվագախմբերին ունկնդրելու իրավունք: Եթե կարողանում են բերել այդպիսի երաժիշտների, ուրեմն կարողանում են հայթայթել գումար նրանց բերելու համար:

– Հնչում է նաև հակառակ կարծիքը, որ այդ գումարի փոխարեն՝ հնարավոր է տեղում ինչ-որ բան անել:

-Ամեն ինչ էլ հնարավոր է՝ գիտեք: Եթե մի Բոչելլիի գալով կարող ենք մեր նվագախումբը 15 տարիպահել, հարց է առաջանում: Չգիտեմ, շատ բարդ հարց է, քանի որ ժողովուրդն էլ է ուզում Բոչելլիին տեսնել: Մյուս կողմից՝ մեր երաժիշտներն էլ ունեն այդ կարիքը, որ իրենցով էլ հետաքրքրված լինեն, որքան Բոչելլիով:

– Դժվա՞ր չէ այս պայմաններում պահել կամերային նվագախումբ:

-Շատ դժվար է, բայց ես լավատես եմ ու ամեն օր եմ պայքարում, որ նվագախմբի վիճակը լավանա: Եթե ես կամ ինչ-որ մեկը չպայքարի, նվագախումբը կարող է վերանալ:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում