Friday, 19 04 2024
Զառի դպրոցը «հազարապետ» Փաշինյանին հրավիրել է՝ դիտելու «Պապ թագավոր» ներկայացումը
«Սիրո սեղան». AMAA-ի «Հայասա» թատերախումբը փայլեց նորովի
Ստեփանծմինդա-Լարս ավտոճանապարհը փակ է բոլոր տեսակի տրանսպորտային միջոցների համար
Երևանը պնդում է՝ Մինսկի խումբ գոյություն ունի
Ռուսաստանի հեռանալով Երևանն ու Բաքուն կարողանում են պայմանավորվել
Մի՛ դարձրեք հնարավորությունը մամլիչ
Ավանակով գնացել է Կապան՝ գնումներ կատարելու և չի վերադարձել
Մահացել է ԵԱՀԿ ՄԽ ՌԴ առաջին համանախագահ Վլադիմիր Կազիմիրովը
Արամ Ա Վեհափառ Հայրապետն ընդունել է Միջազգային քրեական դատարանի առաջին դատախազ Լուիս Մորենո Օկամպոյին
Իրանն աջակցում է ՀՀ տարածքային ամբողջականությանը և դեմ է միջազգային սահմանների որևէ փոփոխման․ ԻԻՀ դեսպան
Ռուս-ադրբեջանական «մաքուր էջի» աշխարհաքաղաքական սեւագիր կա՞
Ես ճիշտ էի, Փաշինյանին սատարող քաղաքացիական հասարակությունը սխալ
«Գարդման-Շիրվան-Նախիջևան»-ը ողջունում է «Մեծ յոթնյակի»՝ Ադրբեջանին և Հայաստանին ուղղված հայտարարությունը
Հայկազ Նասիբյանը նշանակվել է էկոնոմիկայի նախարարության գլխավոր քարտուղար
Գետնի վրա կվերարտադրվեն ԽՍՀՄ փլուզման պահին իրավաբանորեն հիմնավորված միջհանրապետական սահմանները․Եղոյան
Բաքուն փորձում է փաստերի խեղաթյուրմամբ հարցականի տակ դնել հայկական բազմադարյա ներկայությունը. ԼՂՓԻ միություն
Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև սահմանազատման ողջ գործընթացում հիմնվելու են Ալմա-Աթայի հռչակագրի վրա․ Խանդանյան
Հայ-ադրբեջանական նոր պայմանավորվածություն
Սահմանի հստակ ֆիքսումը դառնալու է ՀՀ տարածքային ամբողջականության պաշտպանությանը միտված լեգիտիմ գործոն․ Կոնջորյան
Փրկարարները Գորիսում իրականացրել են հարկադիր քարաթափում
ՀՀ ԿԳՄՍ փոխնախարարը և ԱԶԲ պատասխանատուները քննարկել են դպրոցների սեյսմակայունության հիմնախնդիրը
Հայաստանն էականորեն խորացնում է իր համագործակցությունը Եվրոպական միության և ԱՄՆ-ի հետ. ԱԳ նախարար
Արցախի ԱԺ-ն ՌԴ համապատասխան կառույցների հետ անհապաղ քննարկումներ է խնդրում սկսել
Երևանն ու Բաքուն 4 գյուղի հատվածում պայմանավորվել են սահմանազատման հարցում
20:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
«Հարսնաքար», «Բյուրեղ», տներ, մեքենաներ, միլիարդներ. Դատախազությունը պահանջում է Ռ. Հայրապետյանից
Հայաստանում կգործի ժամանակավոր նպաստների թերթիկների ձևակերպման միասնական հարթակ
19:30
ԱՄՆ պետքարտուղարը խոսել է Ուկրաինային օգնություն տրամադրելու ուշացման հետևանքների մասին
Ամփոփվել են ՀՀ քաղշինկոմիտեում և ԿԳՄՍՆ-ում Պետական վերահսկողական ծառայության ուսումնասիրությունների արդյունքները
19:10
Մինչև 10% քեշբեք GetTransfer-ից՝ IDBank-ի քարտերով

Անբնականության թանկ գինը

Այն, որ Սերժ Սարգսյանի վարչապետության պարագայում խորհրդարանական կառավարման մոդելի մասին խոսակցությունը Հայաստանում կվերածվի լիակատար պայմանականության, թերևս կասկածից վեր է, և այդ տեսանկյունից դժվար է չհամաձայնել պնդումներին, որ խորհրդարանը կվերածվի ձեռնածու մարմնի:

Սակայն ի՞նչ անել դե յուրե լիազորության հետ, որ ունի իշխանությունը, և որը թիվ մեկ ու միակ մանդատն է Հայաստանում: Որքա՞ն է այդ հանգամանքը անտեսելու ռեսուրսը Հայաստանում: Կարո՞ղ է լինել հստակ հաշվարկ այդ կապակցությամբ: Սա թերևս ապրիլի 9-ից հետո առկա իրականությունը բնորոշող հիմնարար հարցերից ու գործոններից մեկն է, որը չունի պատասխան: Հայաստանում դա աննախադեպ իրավիճակ է, և հերքել այդ իրողությունն անհնարին է:

Իշխանության այս կամ այն կառույցի ձեռնածությունը նորություն չէ, սակայն խնդիրն այն է, որ այդ ամենը եղել է առկա բուրգի տրամաբանությանը համահունչ, այսինքն՝ «դե յուրե» հիմնավորված՝ նախագահական իշխանության ներքո: Հայաստանում շատ կարճ ժամանակ է եղել, այսպես ասած, անհամադրելի կամ աններդաշնակ, դե յուրե տրամաբանությանը հակասող «ձեռնածությամբ» համակարգ՝ 1998-ից հետո, երբ նախագահ դարձավ Ռոբերտ Քոչարյանը, սակայն գրեթե անկասկած էր, որ դե ֆակտո իշխանությունը գտնվում է պաշտպանության նախարար Վազգեն Սարգսյանի և նրա հենարան դարձած ՀՀԿ ձեռքում:

«Անբնական» այդ վիճակը Հայաստանում հանգեցրեց պետականության այնպիսի անկենսունակության և դիմադրունակության այնպիսի անկման, որ ավարտվեց հոկտեմբերի 27-ի ահաբեկությամբ ու ողբերգությամբ: Այդ ոճրագործությունն անկասկած բուն շարժառիթների, դրդապատճառների, կազմակերպիչների մասով, իհարկե, այլ համախմբի հետևանք է, սակայն, խոշոր հաշվով, այն հետևանք էր նաև պետական դիմադրունակության հետ կապված խնդրի, ինչը բերեց պետությանը հասցված ուժգին հարվածի:

Այդ իմաստով, երբ ներկայումս էլ Հայաստանը կանգնում է մի իրավիճակի առաջ, երբ կա դե ֆակտո և դե յուրե համակարգային համադրության անբնականության մեծ վտանգ, առաջանում է մտավախություն, թե ինչ հետևանք կարող է ունենալ այդ անբնականությունը պետական կենսագործունեության արդյունավետության և պետական դիմադրունակության առումով: Անբնականությունն այն է, երբ դե յուրե թիվ մեկ մանդատը խորհրդարանում է, սակայն դե ֆակտո իշխանությունը կենտրոնացած կլինի վարչապետի շուրջ:

Կառավարման համակարգի անբնականության համար պետությունները վաղ թե ուշ վճարում են թանկ գին, և դա գլխավոր ռիսկերից մեկն է, որ պարունակում է իր մեջ 2018 թվականի ապրիլը՝ որոշակի սցենարի դեպքում: Եվ խնդիրը տվյալ պարագայում Հայաստանի դեմ նոր ահաբեկչական վտանգը չէ: Ի վերջո, հետևանքներն ամենևին միայն այդ կերպ չէ, որ դրսևորվում են այդպիսի պարագաներում: Պետական դիմադրունակության անկումը կարող է արտահայտվել ամենատարբեր հարցերում և ամենատարբեր դրսևորումներով ու հետևանքներով: Առավել ևս, որ ժամանակակից աշխարհն այդ առումով, դժբախտաբար, գտնվում է անկանխատեսելի առատության կամ առատ անկանխատեսելիության շրջափուլում:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում