Tuesday, 16 04 2024
21:10
Իրանն իր հարևանների անվտանգությունը համարում է իր անվտանգությունը․ դեսպան Սոբհանի
Երեւան-Էր Ռիյադ. կլինի՞ բարձր մակարդակի պայմանավորվածություն
21:00
Live. «Առաջին լրատվական» տեղեկատվական-վերլուծական կենտրոն
20:50
Պենտագոնի ղեկավարն առաջին հեռախոսազրույցն է ունեցել Չինաստանի պաշտպանության նոր նախարարի հետ
20:40
Լիտվայում մեկնարկում է ավելի քան 20 հազար զինվորականների մասնակցությամբ զորավարժությունների շարքը
20:30
ԵՄ խորհուրդը ապրիլի 22-ին կքննարկի Ուկրաինային զենքի մատակարարումը
Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունել է Հայաստանում ԵՄ դիտորդական առաքելության ղեկավարին
Պետությունից թաքցված շուրջ 50 մլն դրամի հարկն ամբողջությամբ վճարվել է
Անահիտ Ավանեսյանն անդրադարձել է նախարարությունում իրականացված խուզարկությանը
19:50
Կոպենհագենում 17-րդ դարի Ֆոնդային բորսայի շենքում հրդեհ է բռնկվել
19:40
Ֆիլիպիններում իրավապահներն ավելի քան երկու տոննա մետամֆետամին տեսակի թմրանյութ են առգրավել
Ադրբեջանը խախտում է հայ գերիների կեցության միջազգայնորեն սահմանված նորմերը. համահայկական միության հայտարարութունը
19:20
Ճապոնիան հայտարարել է ՆԱՏՕ-ի հետ համագործակցությունն ամրապնդելու մտադրության մասին
Արայիկ Հարությունյանը ներկայացրել է հաղորդակցության նոր ճարտարապետության հիմքում դրված առաջնահերթություններն ու ոլորտում նախատեսվող ծրագրերը
Լրատվական-վերլուծական երեկոյան թողարկում
18:50
Բայդենն ու կինը 620.000 դոլար են աշխատել
18:50
Կուբան կոչ է արել ԱՄՆ-ին՝ թուլացնել պատժամիջոցները
Մեկ տարում միայն մեկ ընկերությունից Ծառուկյանն ունեցել է ավելի քան 1 միլիարդի ապօրինի շահաբաժին
ՀԱՄԱՍ-ը մերժել է Իսրայելի հետ գործարքի կետերը
ԵՄ դիտորդական առաքելության ղեկավարը Կաթողիկոսին տեղեկություններ է փոխանցել սահմանային վիճակի մասին
18:20
ԱՄՆ Ներկայացուցիչների պալատը մտադիր է այս շաբաթ քննարկել Կիևին օգնելու առանձին օրինագիծ
18:10
Թաիլանդում Նոր տարվա արձակուրդի օրերին ավելի քան 200 մարդ է զոհվել ճանապարհատրանսպորտային պատահարներից
Լրատվական-վերլուծական երեկոյան թողարկում
40+10 հազար դրամ աջակցության միջոցառման շահառուների շրջանակն ընդլայնվել է
Իրանի բաց ազդակը Հայաստանում
17:50
ՀԱՄԱՍ-ը կրկնակի կրճատել է պատանդների թիվը, որոնց պատրաստ է ազատ արձակել Իսրայելի հետ գործարքի շրջանակներում
Հայ զինվորները սպանվել են իսրայելական զենքով, չփորձեք Երևանը ներքաշել ձեր խաղերի մեջ. Իրանի դեսպան
ՌԴ-ն արտատարածաշրջանային ուժ չէ. Իրանի դեսպան
17:40
Իրանի նախագահը ցավոտ պատասխանով է սպառնացել երկրի շահերի դեմ ցանկացած գործողության դեպքում
Դուք կապիտուլյացիոն կոալիցիա եք. ինքներդ եք դա ընդունել. Ալեքսանյանն` ընդդիմությանը

Գեր․ գլխավոր հրամանատար՝ առանց պաշտպանության պատասխանատվության, կամ ինչու են «կռտում» ապագա վարչապետին

Ինչու են «կռտում» ապագա վարչապետին

Կառավարությունը Ազգային ժողով է ներկայացրել «Պաշտպանության մասին» օրենքի նոր նախագիծ։ Այսօր գործում է 2008թ նոյեմբերի 28-ին ընդունված օրենքը։ Չնայած օրենքի առկայությանը, կառավարությունը որոշել է, ոչ թե փոփոխություններ և լրացումներ կատարել գործող օրենքում, այլ բոլորովին նոր օրենք ընդունել, պատճառը թերևս փոփոխությունների մեծ ծավալն է, որն առաջարկվում է նոր օրենքի նախագծով։

Ամենահիմնականը թերևս երկրի պաշտպանության կազմակերպման ոլորտում լիազորությունների վերաբաշխումն է։ Դեռևս գործող Սահմանադրությամբ՝ երկրի պաշտպանության կազմակերպման ոլորտում ամենամեծ լիազորություններով օժտված պաշտոնատար անձը հանրապետության նախագահն է։ Գործող օրենքի 2-րդ գլուխը, հենց այդպես էլ վերնագրված է՝ «Պաշտպանության բնագավառում ՀՀ նախագահի, պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների լիազորությունները»։ Այսինքն՝ պաշտպանության կազմակերպման ոլորտում առաջնությունը տրված է նախագահին, հետո միայն մյուս պետական մարմիններին։ Առաջարկվող նախագծում 2-րդ գլուխը, վերնագրված՝ «Պաշտպանության ոլորտում պետական և տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինների պաշտոնատար անձանց լիազորությունները»։ Նոր տարբերակի վերնագրում որևէ խոսք չկա նախագահի մասին,նախագահը մասնակից չէ պետության կառավարման գործին, այն դեպքում, երբ նոր Սահմանադրությամբ էլ նախագահը շարունակում է մնալ պետության գլուխը։

Դրա փոխարեն նոր նախագծով բավական լուրջ լիազորություններ են նախատեսված Անվտանգության խորհրդի համար։ Օրենքի նախագծում ասվում է՝ Անվտանգության խորհուրդը սահմանում է պաշտպանության ոլորտի քաղաքականության հիմնական ուղղությունները, այդ թվում՝1) իրականացնում է պաշտպանության ռազմավարական պլանավորում եւ վերանայում, 2) հաստատում է՝ զինված ուժերի զարգացման պլանը, այլ զորքերի զարգացման պլանը. զինված ուժերի ծավալման պլանը, զինված ուժերի զորահավաքային պլանը, զինված ուժերի կիրառման պլանը, Հայաստանի Հանրապետության տարածքի պաշտպանության օպերատիվ սարքավորման պլանը, քաղաքացիական պաշտպանության հանրապետական պլանը։ Ազգային անվտանգության խորհրդին է փոխանցվում այնպիսի կարևոր լիազորություն, ինչպիսին է Զինված ուժերի եւ այլ զորքերի բարձրագույն հրամանատարական կազմի պաշտոնների, բարձրագույն սպայական կազմի պաշտոնների եւ դրանց համապատասխանող բարձրագույն սպայական զինվորական կոչումների ցանկերը։ Գործող օրենքով այս լիազորությունը պատկանում է նախագահին, և, փաստորեն, մեխանիկորեն վարչապետին փոխանցվելու փոխարեն տրվում է Անվտանգության խորհրդին։ Դժվար է անգամ հասկանալ, թե Անվտանգության խորհուրդ ասելով՝ նկատի ունեն ներկայումս գործող Ազգային անվտանգության խորհուրդը, թե նոր մարմին է ձևավորվելու։ Քանի որ օրենքի նախագծում օգտագործվում է ոչ թե Ազգային անվտանգության խորհուրդ, այլ Անվտանգության խորհուրդ եզրույթը, կարելի է կարծել, որ խոսքը նոր ստեղծվելիք մարմնի մասին է, հնարավոր է բավական լայն լիազորություններով։

Որն է պատճառը, որ այս չափով կարևորվում է Անվտանգության խորհրդի նշանակությունը, արդյոք այս մարմնի դերակատարումը ուժեղացվում է մեկ կոնկրետ վերցված մարդու՝գործող նախագահ Սերժ Սարգսյանի համար, թե դա արվում է պաշտպանության ոլորտում լիազորությունների և պարտականությունների ապակենտրոնացման համար։

Մյուս կողմից օրենքը համապատասխանեցվում է արդեն ընդունված Սահմանադրությանը, ըստ որի ներկայումս նախագահին վերապահված լիազորությունների մեծ մասը փոխանցվում է ոչ թե վարչապետին, որը, ըստ նոր Սահմանադրության, ստանձնելու է Զինված ուժերի գերագույն գլխավոր հրամանատարի պաշտոնը, այլ կառավարությանը։ Ըստ գործող «Պաշտպանության մասին» օրենքի՝ նախագահին է վերապահված այնպիսի կարևոր լիազորություն, ինչպիսին ռազմական դրություն հայտարարելը կամ զորքերն օգտագործելու մասին որոշում կայացնելը։ «Հայաստանի Հանրապետության վրա զինված հարձակման, դրա անմիջական վտանգի առկայության կամ պատերազմ հայտարարվելու դեպքում հայտարարում է ռազմական դրություն, որոշում է ընդունում զինված ուժերի օգտագործման մասին եւ կարող է հայտարարել ընդհանուր կամ մասնակի զորահավաք»,- ասվում է գործող օրենքում։ Առաջարկվող փոփոխության մեջ այս նույն դրույթը կառավարության լիազորությունների բաժնում ձևակերպված է այսպես․«Հայտարարում է ռազմական դրություն, ընդհանուր կամ մասնակի զորահավաք, որոշումներ է կայացնում զորահավաքային զորակոչ անցկացնելու, զինված ուժերի կիրառման պլանը գործողության մեջ դնելու միջոցով կամ այլ եղանակով զինված ուժերի կիրառման մասին, Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովին առաջարկություն է ներկայացնում պատերազմ հայտարարելու կամ խաղաղություն հաստատելու մասին, իսկ Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովի նիստ գումարելու անհնարինության դեպքում լուծում է պատերազմ հայտարարելու հարցը»։ Ոչ թե վարչապետը, այլ հենց կառավարությունն է որոշում Հայաստանի տարածքից դուրս զինված ուժերի ստորաբաժանումների կողմից խաղաղապահ կամ ռազմական գործողությունների մասնակցության հարցը, այն դեպքում, երբ հիմա դա նախագահի անվերապահ լիազորությունն է։

Այս օրենքի այլ դրույթներ ևս ցույց են տալիս, որ օրենսդրորեն էականորեն նվազեցվում են պաշտպանության և անվտանգության ոլորտում վարչապետի լիազորությունները։ Բացառված չէ, որ դա արվում է ապագա վարչապետի կոնկրետ անձը նկատի ունենալով։ Չի բացառվում, որ ապագա վարչապետն այնքան էլ սեր ու փորձառություն չունի պաշտպանության և անվտանգության բնագավառում, և այդ պատճառով տեղի է ունենում լիազորությունների ապակենտրոնացում ՝ մի դեպքում Անվտանգության խորհրդի, մյուս կողմից՝ կառավարության վրա։ Բայց պետք է նկատի ունենալ, որ այս երկու մարմիններն էլ կոլեգիալ են, և այդ դեպքում օպերատիվ որոշումների կայացումը չափազանց դժվար է լինելու։

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում