Saturday, 20 04 2024
Ալիեւը մեկնում է Մոսկվա. դրա՞ համար էր Տոկաեւը եկել Երեւան
Որոնվող տղամարդը հայտնաբերվել է «Նահատակ» կոչվող հանդամասում
00:45
Տղամարդն ինքնահրկիզվել է Նյու Յորքի դատարանի շենքի մոտ` Թրամփի գործով լսումների ժամանակ
Մայրաքաղաքում բացօթյա առևտուրն արգելվում է
ՀՀ և Ադրբեջանի պայմանավորվածությունների կյանքի կոչումը կբերի խաղաղություն նաև ողջ տարածաշրջանում. պատգամավոր Գրիգորյան
00:12
«Սահմանազատման գործընթացի վերաբերյալ հուսադրող լուրեր կան»․ Կլաար
Գավառում մոր կողմից երեխային բռնության ենթարկելու գործը նախաքննության փուլում է
Մայիսի 1-ից ուժի մեջ է մտնում ՃԵԿ խախտման Էլեկտրոնային ծանուցումը նախընտրելու դեպքում 20 տոկոս նվազ բոնուսը
Զառի դպրոցը «հազարապետ» Փաշինյանին հրավիրել է՝ դիտելու «Պապ թագավոր» ներկայացումը
«Սիրո սեղան». AMAA-ի «Հայասա» թատերախումբը փայլեց նորովի
Տավուշից ոչ մի միլիմետր չի հանձնվում. Լիլիթ Մինասյան
Ստեփանծմինդա-Լարս ավտոճանապարհը փակ է բոլոր տեսակի տրանսպորտային միջոցների համար
Երևանը պնդում է՝ Մինսկի խումբ գոյություն ունի
Ռուսաստանի հեռանալով Երևանն ու Բաքուն կարողանում են պայմանավորվել
Մի՛ դարձրեք հնարավորությունը մամլիչ
Ավանակով գնացել է Կապան՝ գնումներ կատարելու և չի վերադարձել
Մահացել է ԵԱՀԿ ՄԽ ՌԴ առաջին համանախագահ Վլադիմիր Կազիմիրովը
Արամ Ա Վեհափառ Հայրապետն ընդունել է Միջազգային քրեական դատարանի առաջին դատախազ Լուիս Մորենո Օկամպոյին
Իրանն աջակցում է ՀՀ տարածքային ամբողջականությանը և դեմ է միջազգային սահմանների որևէ փոփոխման․ ԻԻՀ դեսպան
Ռուս-ադրբեջանական «մաքուր էջի» աշխարհաքաղաքական սեւագիր կա՞
Ես ճիշտ էի, Փաշինյանին սատարող քաղաքացիական հասարակությունը սխալ
«Գարդման-Շիրվան-Նախիջևան»-ը ողջունում է «Մեծ յոթնյակի»՝ Ադրբեջանին և Հայաստանին ուղղված հայտարարությունը
Հայկազ Նասիբյանը նշանակվել է էկոնոմիկայի նախարարության գլխավոր քարտուղար
Գետնի վրա կվերարտադրվեն ԽՍՀՄ փլուզման պահին իրավաբանորեն հիմնավորված միջհանրապետական սահմանները․Եղոյան
Բաքուն փորձում է փաստերի խեղաթյուրմամբ հարցականի տակ դնել հայկական բազմադարյա ներկայությունը. ԼՂՓԻ միություն
Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև սահմանազատման ողջ գործընթացում հիմնվելու են Ալմա-Աթայի հռչակագրի վրա․ Խանդանյան
Հայ-ադրբեջանական նոր պայմանավորվածություն
Սահմանի հստակ ֆիքսումը դառնալու է ՀՀ տարածքային ամբողջականության պաշտպանությանը միտված լեգիտիմ գործոն․ Կոնջորյան
Փրկարարները Գորիսում իրականացրել են հարկադիր քարաթափում
ՀՀ ԿԳՄՍ փոխնախարարը և ԱԶԲ պատասխանատուները քննարկել են դպրոցների սեյսմակայունության հիմնախնդիրը

Զատկական «Սիրանկյուն»․ Ոչ թե 24 տարին, այլ 24 ժամը բավարար է հեղափոխելու մեր ժամանակաշրջանը

«Առաջին լրատվական»-ի «Սիրանկյուն» հաղորդաշարի հյուրն է Հայաստանի աստվածաշնչային ընկերության ծրագրերի տնօրեն Արշավիր Գաբուջյանը:

Պարոն Գաբուջյան, այսօր մեր եկեղեցու ամենամեծ տոնն է: Ո՞րն է Զատկի խորհուրդն այսօր:

Ես կարծում եմ ոչ միայն մեր եկեղեցու, այլ ողջ քրիստոնյա աշխարհի մեծագույն տոնն է, թեև Արևմուտքում և արևմտյան մտածողության մեջ Քրիստոսի ծնունդը շատ ավելի մեծ շքեղությամբ է նշվում, քան մեզ մոտ և ի հակասումն արևմտյան աշխարհի, Զատիկն էլ մեր մեջ շատ ավելի մեծ շքեղությամբ է նշվում՝ իր Ավագ շաբաթով, Զատկվա տոնով, ազգային, ժողովրդական սովորույթներով: Ես կփորձեմ շատ կարճ լինել՝ խոսելով Զատկի խորհրդի մասին: Իբրև հայ քրիստոնյա լինելով ես կարող եմ ասել, որ Զատիկն իբրև Քրիստոսի հրաշափառ հարության, խորհուրդ բարու հաղթանակն է չարի վրա, կյանքի հաղթանակն է մահվան նկատմամբ, գեղեցկության հաղթանակն է գեշի վրա և սիրո հաղթանակն է ատելության վրա: Զատիկը խորհրդաբար իր մեջ բազմիմաստ և մեծ նշանակություն ունի, բայց եթե ուզենք մեկ բառով ասել՝ աստվածային մեծ սիրո մշտնջենական և հավերժական ուղղեկցությունն է մարդու կյանքում:

Այսինքն՝ քրիստոնեության հիմնքն է:

Քրիստոնեության հիմնքն է: Եթե մի առ ժամանակ մարդիկ չգիտեին Աստծո ով լինելու, Աստծո ինչ լինելու մասին, հակառակ նրա, որ Աստվածաշնչում շատ հստակ բացատրվում է Աստծո գոյության, Աստծո լինելիության, Աստծո մշտնջենականության, հավերժության մասին, բայց Քրիստոսի հարությունը գալիս է ապացուցելու և ամրագրելու Աստծո հավերժության այն խորհուրդը, որ Աստված մարդկության հետ է իբրև Փրկիչ:

Սակայն այսօր ընդունված է համարել, որ քրիստոնեությունն աշխարհում ճգնաժամ է ապրում, որո՞նք են ըստ Ձեզ պատճառները: Եթե դիտարկում ենք բողոքական, կաթոլիկ եկեղեցիներն այս ուղղությամբ աշխատանք են տանում, մենք ինչպես միջնադարում էր, այնպես էլ հիմա ենք՝ քարացած է կարծես. ի՞նչն է պատճառը:

Ես չգիտեմ, թե ինչ ի նկատի ունեք քարացած ասելով: Քարացած հասկացությունն ինձ համար մի քիչ անհասկանալի եզրույթ է, բայց այո, ոչ միայն այսօր, այլ բոլոր ժամանակներում էլ ամեն կրոն, ամեն ժողովուրդ, ամեն հանրույթ միշտ էլ ունեցել է իր տագնապի ժամանակաշրջանները: Ցանկացած ժողովրդի պատմական ժամանակաշրջան միշտ ելևէջումների, վայրիվերումների ժամանակ է ունեցել և ունեցել է նաև իր տագնապները: Քրիստոնեությունը միայն այսօր չէ, որ տագնապ է ապրում, քրիստոնեությունն իր ծնված օրվանից մինչև առ այսօր տագնապի մեջ է: Եվ ես դրա մեջ խորհուրդ եմ տեսնում, եթե տագնապ չլինի, չի լինի հեղափոխություն կամ հեղաշրջում: Տագնապն է, որ ստեղծում է այն իդեալական վիճակը, որը մենք դժվար կարողանանք պատկերացնել մեր ապրած ժամանակաշրջանում, 100, 50, 80 տարի, որ մենք կտեսնենք, թե մենք իդեալական ժամանակաշրջան ենք ապրել: Ընդհակառակը, մեր ամբողջ կյանքի ժամանակահատվածում մենք պետք է տեսնենք և պետք է ապրենք այդ տագնապը: Եվ ուրախ եմ, որ այդ տագնապը կա:

Այսօրվա ճգնաժամն օրինաչա՞փ է:

Ես կարող եմ ասել, որ ճգնաժամը միշտ էլ օրինաչափ է: Եթե ժամ կա, ուրեմն ճիգ կա, ջանք կա: Եթե կա ճիգ մարդկային հասարակության կողմից, ապա դա անպայմանորեն սահմանվում է ժամանակշրջանի մեջ: Ես նորից ասեմ՝ ցույց տվեք մի ժամանակահատված, որտեղ ժողովուրդները ճգնաժամ չեն ապրել՝ հատկապես մեր ժողովուրդը: Իր ստեղծագործության առաջին իսկ օրվանից մինչև այսօր, եթե ես մեր ժողովրդին բնութագրեմ, ապա մեր ժողովուրդը ճգնաժամի ժողովուրդ է: Դա հնարավոր է, որ ինչ-որ չափով նաև մեր խելքից է: Չեմ ուզում մանրամասնել, բոլորս խելահաս մարդիկ ենք և տեսնում ենք, թե մեր շրջապատում այսօր ինչ է կատարվում՝ այս փոքր հանրապետությունում, այս փոքր ժողովրդի հետ: Եվ նման իրավիճակը բնականորեն ճգնաժամ պետք է առաջացնի:

Տուժում ենք մեր խելքից:

Այո՛:

70 տարվա վակուումը, որ կար քրիստոնեության համար,  և մեզ համար լավ ժամանակներ չէին հավատքի առումով, 24 տարիները բավարա՞ր չէին հաղթահարելու այդ ճգնաժամը, ելքեր որոնելու համար: Տեղի ունեցավ այդ հեղափոխությունը, բայց մարդու մտքում եղա՞վ այդ հեղափոխությունը:

Ես հստակ համոզված եմ միայն մի բանում: Ես չեմ ուզում անդրադառնալ 70-75 տարիների գործած ավերների վրա, որովհետև այդ ավերների դիմաց ես նաև տեսել եմ այնպիսի իրագործումներ, որ եթե այսօր մեր հանրապետությունը գոյատևում է, ապա որոշ չափով այո, գոյատևում է այդ անցած 75 տարիների շնորհիվ: Ես ճիշտ չեմ համարում պատմությունն իրարից կտրելը: Պատմությունը մի այնպիսի շաղկապված օղակ է՝ բնականորեն մի օղակ մյուսին կապում է ինչ-որ բարեմասնություններով, երբեմն նաև դժբախտություններով, դժվարություններով, բայց պետք է չմոռանալ նույն գրքի տարբեր գլուխները, կամ նույն թերթի երկու  տարբեր էջերը: Ես կարող եմ ասել ոչ թե 24 տարիները, այլ 24 ժամը բավարար էր անգամ հեղափոխել այն ժամանակաշրջանը, որ մենք այսօր կոչում ենք վակուում: Եվ ասեմ՝ հազարամյակներ ապրած մեր ժողովուրդը 70 տարվա մեջ չէր կարող ամեն ինչ թաղել իր հոգում: Հարության խորհուրդը դրանում է կայանում:  24 տարվա այս ազատ, անկախ հանրապետության ժամանակահատվածը կարող էր ժողովուրդ և իշխանություն միասնաբար անթեղել և նորից այդ հոգում արծարծել հարության քրիստոնյա հավատի կրակը: Որովհետև Քրիստոսի հարությունը այլ բան չէ, եթե ոչ կյանքի հաղթանակը մահվան վրա: Բոլորս էլ այսօր գիտենք, որ ամենասոսկալի, ամենադաժան պահը գերեազմանի առաջ կանգնելն է, բոլորիս կյանքում էլ դա եղել է, բայց Քրիստոսի հարությունը եկավ ցույց տալու, որ մեկօրյա, երեքօրյա մահը ոչինչ է հավիտենականության առաջ: Հետևաբար ես համոզված եմ, նաև համամիտ եմ այն կարծիքին, կարող է մարդիկ ինձ միամիտ կոչեն, բայց 24 ժամն անգամ կարող է փոխել, որովհետև մեր ժողովուրդն իր հոգու խորքում ունի այն ոգին, որ կարող է իրեն գոյատևել:

Այդ դեպքում տրամաբանական հարց է առաջանում՝ ինչո՞ւ տեղի չունեցավ այդ 24 ժամը, պատճառները որտե՞ղ են:

Եթե պատճառների մասին սկսենք խոսել, մենք կարող ենք այլ թեմայի մեջ մտնել: Այս զատկական գեղեցիկ առավոտը չեմ ուզում մթագնենք, թող իր լուսավորության մեջ մնա, բայց ճշմարտության մասին խոսելը, ճշմարտությունը բարձրաձայնելը կարծում եմ, որ ամենալուսավոր բանն է: Ես նկատել եմ երկփեղկվածություն՝ իշխանություն և ժողովուրդ: Սրտակից կապը այս երկու մարդկային երևույթ կոչված զանգվածների ես չեմ տեսնում, այն միասնական սրտակցությունը, որ կարող է ամեն ինչ անել: Ես համարում եմ, որ կտրված են: Ամեն մարդ անում է այն, ինչ իր սրտին հաճելի է թվում, որովհետև այստեղ յուրաքանչյուրիս մեջ տիրապետում է Ես-ի այն արձանը, որի առջև մենք պաշտամունք ունենք: Եվ Քրիստոսի հարությունն այն մեծագույն դասն է, որ մեր մեջ նյութապաշտական, եսասիրական, եսը մեռցնելու, թաղելու պահն է, առիթն է և մյուս կողմից՝ իսկական մարդկային այն Ես-ը, որ նվիրվածության խորհրդանիշն է, որ դառնում է Մենք, դրան հայտնաբերելու, գերեզմանից դուրս բերելու պահն է Սուրբ Հարության խորհուրդը:

Դուք նշեցիք իշխանություն-հասարակություն կապի չգոյության, իրարից անջատ և կտրված ապրելու մասին, բայց հետաքրքիր է, որ նույն կեպ հասարակություն-հոգևորական կապը չկա, վստահության դեֆիցիտ է նկատվում այս դեպքում: Որտե՞ղ են պատճառները:

Ես դժվարանում եմ ասել, որ վստահության նման բացակայություն կամ անվստահություն, կամ թերահավատություն: Ես ականատես եմ եղել և սա իմ կյանքի սկզբունքն է: Ես եկեղեցականի սխալ վերաբերմունքի պատճառով չեմ կարող համատարած ամբողջ եկեղեցու դարաշրջանների պատմության վրա սքողել, կամ այդ հանդերձը ծածկել որպես անվստահության մթնոլորտ: Ես իմ կյանքում երկու նկարագրերն էլ տեսել եմ: Ես այսօր աշխատում եմ մի տարածաշրջանում իմ ծրագրերի բերումով, որը կոչված էր անհավատ մի շրջան երկար ժամանակ: Բայց ես այսօր ականատես եմ դառնում հավատքի այնպիսի մեծ վկայության, որ ժողովուրդը տալիս է՝ կապված լինելով իր հոգևորականին, իր եկեղեցուն: Տվյալ տարածաշրջանը հոգևոր մի մթնոլորտի է վերածվել և ես գալիս եմ այն համոզման, որ այս կամ այն տարածաշրջանը մենք չպետք է պիտակավորենք անհավատ տարածաշրջան, անհավատ ժամանակաշրջան: 70 տարիների վերջին 10-ամյակում ես այցելել եմ Հայաստան իբրև զբոսաշրջիկ և այդ օրերին ես տեսել եմ ավելի մեծ հարգանք միմյանց նկատմամբ, ավելի մեծ վստահություն միմյանց նկատմամբ, քան անցնող այս տարիների ընթացքում: Դրա համար եկեք այս կամ այն մարդու չվերագրենք ինչ-որ բան: Մենք համախմբված աշխատելու սցենար չունենք, թե ինչ կարող ենք մենք անել՝ լինի պետություն, լինի իշխանություն, լինի ժողովուրդ, լինի եկեղեցի: Գալիս է մի ճգնաժամ, հետո ենք որոշում, թե մենք ինչ անենք այս իրավիճակից դուրս գալու կամ ելք գտնելու համար: Սա երևի բախտավոր ժողովուրդների պատկերն է, բայց ոչ խելոք: 1000-ամյա պատմություն ունեցող մեր ժողովուրդը երևի մի քիչ ավելի խելոք պետք  մտածի, որ եղածն էլ չկորցնի, որովհետև մենք ամեն օր շատ բան ենք կորցնում:

Ամբողջությամբ՝ տեսանյութում:

Բաժիններ
Ուղիղ
Լրահոս
Որոնում