Ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության պետ Գագիկ Համբարձումյանին դեռևս առաջարկ չի արվել զբաղեցնելու քննչական ծառայության նորանշանակ պետ Աղվան Հովսեփյանի տեղակալի պաշտոնը: «Ես ձեզ մի բան ասեմ, որ դեռևս ոչ միայն ես, այլև ոչ մեկը որևէ առաջարկ չի ստացել և չի կարող, քանի որ կանոնակարգի խնդիր կա: Հիմա կառավարության կողմից պետք է հաստատվի կառուցվածքը, որից հետո տեղի կունենան մյուս քայլերը, այդ թվում` տեղակալների նշանակումը»,- «Առաջին լրատվական»-ին երեկ ասաց Գագիկ Համբարձումյանը:
Քննչական կոմիտեն լիարժեք կսկսի գործել, թերևս, սեպտեմբեր ամսին, չնայած Համբարձումյանի խոսքով` իրենք ամեն ինչ անում են, որ դա ավելի շուտ տեղի ունենա: «Հիմա կառուցվածքը կհաստատվի կառավարության կողմից, հանրապետության նախագահը կնշանակի տեղակալներին, և կառույցը կսկսի լիարժեք գործել»,- ասաց նա:
Նորաստեղծ Քննչական կոմիտեն, հիշեցնենք, ներառելու է Ոստիկանության և Պաշտպանության նախարարության քննչական ծառայությունները: Այն առայժմ տեղակայվելու է Ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության շենքում, մինչև պատրաստ կլինի կոմիտեի համար Մամիկոնյանց 46/5 հասցեում հատկացված առանձին վարչական շենքը, որի նորոգման համար 2014 թվականի բյուջեի պահուստային ֆոնդից հատկացվել է 27 միլիոն 500 հազար դրամ:
Գագիկ Համբարձումյանը, ով ակնհայտորեն տեղ է գտնելու նորաստեղծ կոմիտեում, մեզ հետ զրույցում չցանկացավ անդրադառնալ Աղվան Հովսեփյանի նշանակմանը և դրանից բխող հետևանքներին: Նրա խոսքով` եթե հանրապետության նախագահն է նշանակել նրան, ուրեմն նա էլ պետք է նշանակվեր: «Որոշում է կայացվել, որը պետք է կատարվի»,- կարճ արձագանքեց մեր հարցին նա՝ չցանկանալով խոսել նաև այն մասին, թե վտանգ չկա՞, որ Հովսեփյանը կոմիտեում կստեղծի նույն ավանդույթները, ինչ նախկինում գլխավոր դատախազությունում էր:
Հիշեցնենք, որ գլխավոր դատախազ Գևորգ Կոստանյանը վերջերս ասուլիսի ժամանակ իր նշանակումից հետո իրականացված կադրային ջարդը մեկնաբանեց նաև նրանով, որ համակարգից հեռացվեցին նրանք, որոնք իրենց աշխատանքը չէին պատկերացնում առանց կոռուպցիայի: Կոստանյանի այդ հայտարարությունն, ըստ էության, անուղղակի մեղադրանք էր Աղվան Հովսեփյանին և նրա թիմին: Կոստանյանը նաև հայտարարեց, որ այսուհետ դատախազական համակարգից բացառվելու է համակարգային կոռուպցիան:
Ապահովագրվա՞ծ է Քննչական կոմիտեն համակարգային կոռուպցիայից` հաշվի առնելով, որ այդ կառույցը գլխավորում է Աղվան Հովսեփյանը՝ հետաքրքրվեցինք Համբարձումյանից: «Գիտեք, ձեր ասած ամեն ինչը կապված են մարդու հետ, անձի հետ: Ներկա պահին առկա դրվածքները, համոզումները թույլ են տալիս մտածելու, որ ամեն դեպքում համակարգային կոռուպցիա չի կարող լինել նորաստեղծ կոմիտեում: Իսկ եթե առանձին անձինք, անհատական փորձեն բարոյական և քրեական նորմերը խախտել, ապա անմիջապես կպատժվեն: Իսկ համակարգային կոռուպցիա պարզապես չի կարող լինել»,- ասաց Համբարձումյանը:
Ինչ վերաբերում է կոմիտեի կազմից ԱԱԾ և ՊԵԿ քննչական ծառայությունների դուրս մնալուն, ապա Համբարձումյանի կարծիքով` թեև շատ է խոսվում, որ նրանց բացակայությամբ կառույցը թերի է, սակայն չի կարելի նրանց չմտնելով օղակը թերի համարել: «Խոսք կա չէ՞, որ Մոսկվան միանգամից չի կառուցվել: Ամեն ինչ իր հունով կգնա, և ընթացքում բոլոր խնդիրները կկարգավորվեն: Եվ նկատի ունեցեք, որ բոլոր քննչական մարմինների ծանրաբեռնվածությունը, քննության ոլորտը միասին վերցված 5 տոկոս հազիվ է կազմել: 95 տոկոսը ոստիկանության քննչական ապարատին ենթակա գործերն են եղել: Դա ավելին է, քան ճնշող մեծամասնությունը: Հետևաբար` մյուս կառույցների մտնել-չմտնելը կառույցի կիսատ-պռատ ասոցիացիաներ չպետք է առաջացնի»,- ասաց Համբարձումյանը:
Վերջինս չի համարում, որ ոստիկանության դիրքերը կթուլանան, եթե ամբողջ քննչական ապարատն առանձնացվի, վերցվի ոստիկանությունից: «Չեմ կարծում, որ խնդիր կառաջանա: Մեկնաբանման խնդիր է: Միշտ նկատի ունեցեք, որ ոստիկանությունը երբեք չի կարող թուլանալ, անդամահատվել: Դա շատ կարևոր պետական կառույց է, և եթե նման որոշում է կայացվում, ապա հավատացեք, որ բոլոր ռիսկերը հաշվարկվում են»:
Նախկին դատավոր Պարգև Օհանյանի կարծիքով, սակայն, մտահոգությունները, թե քննչական ծառայության առանձնացմամբ ոստիկանությունը կթուլանա` արդարացված են, բայցև կա երկրորդ կողմ: «Մի կողմից` կարելի է ասել, որ այդ ընդհանուր գործի օպերատիվությունը կարող է տուժել: Տեսեք, խորհրդային ժամանակներում քննչականը բաժանմունք էր, որտեղ բոլորը հավասար էին և ղեկավարվում էին մի կետից՝ միլպետի կողմից, և այդ առումով աշխատանքը շահում էր, քանի որ համատեղ էր և կենտրոնացված: Հետագայում շատ վեճեր եղան, թե քննչականը պետք է անկախ լինի, որը ինձ համար մի քիչ անհասկանալի է: Քննչական մարմինը դատարան չէ, որ անկախ լինի: Այն ամբողջ համակարգի մի մասն է»,- ասաց Օհանյանը՝ հավելելով, որ բոլոր զարգացած երկրներում քննչական նման կառույց գոյություն չունի: Գոյություն ունի հետաքննական մարմին, որը նույն այդ ծառայությունն է կատարում:
«Այսինքն` բուն ոստիկանությունը պետք է դիտարկել որպես հետաքննական մարմին, և այսպես կոչված` քննություն կատարողներին ևս դրա կազմում դիտարկել: Եթե համեմատենք Ամերիկայի հետ, ապա այնտեղ կան սովորական ոստիկաններ և դետեկտիվներ: Եվ նրանց գործը նույնն է, ինչ մեր` այսպես կոչված հետաքննիչների դերը մեր ոստիկանությունում: Նունը ԱԱԾ-ի ու ՊԵԿ-ի դեպքում է: Նրանք ամբողջությամբ հետաքննական մարմին են, և նրանց քննչականը, որը պետք է միանար այս նորաստեղծ կառույցին, այս տրամաբանության մեջ պետք է դիտարկել»:
Մյուս կողմից էլ, Օհանյանի խոսքով, ավելի լավ է, որ այդ կառույցների քննչականներն առանձնացվեն, որպեսզի դառնան անկախ մարմին, առանձին գործեն իրենց կառույցներից և չենթարկվեն ոչ ոստիկանապետին, ոչ զինվորական դատախազին և այլն: «Այս իմաստով կշահի օբյեկտիվությունը: Որ չմնա այն կարծիքը, թե այս բաժինը բռնեց, թող մյուս բաժինն էլ «կարի» գործը: Այս դեպքում գործ կունենանք երկու կառույցների հետ, որոնց մեջ կլինի որոշակի հակակշիռ, որի արդյունքում կշահի գործը: Այսինքն` մի կառույցում գործը չի սարքվի և ուղարկվի դատարան»,- ասաց Պ. Օհանյանը:
Նախկին դատավորի կարծիքով` այս նորաստեղծ կառույցին անհրաժեշտ է նաև սեփական օպերատիվ ծառայություն, գոնե տեխնիկական մասով: «Իհարկե, պետք է աշխատեն նաև մյուս՝ ոստիկանության, ԱԱԾ-ի համապատասխան կառույցների հետ, բայց իրենց պետք կլինի սեփական օպերատիվ ծառայությունը»: